Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 26, 2015

Herfst in Great Falls Park

Als ik om kwart voor negen gewekt word door mijn telefoon zie ik dat Rick al naar zijn werk is vertrokken.  Alweer heb ik hem helemaal niet gehoord.  Onvoorstelbaar dat hij zich zo stilletjes kan klaarmaken.

Beneden maak ik een flatbread sandwich met kaas, ei en spinazie.  Die had ik nog niet eerder geprobeerd en ik vind het erg lekker.  Natuurlijk drink ik er een paar sterke koppen koffie uit een van mijn Blond mokken bij. 

Dan rijd ik door de vlammend rood en gele buurt naar Anytime Fitness.  Op de radio hoor ik dat we woensdag de overblijfselen van orkaan Patricia over ons heen gaan krijgen en dan zullen veel bladeren wel van de bomen afwaaien.  Ik geniet er vandaag dus nog maar even extra van.


Na een kwartiertje opwarmen komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  We doen weer tabata, twintig seconden oefening, tien seconden rust.  Het voelt als hard werken en zo krijgen we in een half uur bijna net zoveel gedaan als in een uur.
Op de elliptical doe ik nog een half uur cardio en dan is de sportschool weer gedaan voor vandaag.  Onderweg naar huis schiet ik uit de auto nog een paar plaatjes van de herfstkleuren, want de zon is net tevoorschijn gekomen.


Thuis ben ik net van plan onder de douche te gaan als Rick belt.  Hij is vanochtend zijn portemonnaie vergeten en wil weten of ik met hem wil lunchen en dan ook de portemonnaie meebrengen.  Gezellig, daar zeg ik geen nee tegen.


Rick had een presentatie in Tysons Corner en we spreken af in Vienna bij Zoe's Kitchen.  Dit is een "fast food" Mediterranees restaurant in dat je je eten aan de counter bestelt en het bijna meteen klaar is.  Ze hebben er lekker gezond eten en ik bestel de quinoa salade met feta, heerlijk!  Rick heeft een gevulde pita.

Na het eten gaat Rick naar zijn kantoor in Reston en ik haal Cosmo op van huis.  Het is weer lekker herfstweer met een graad of 16 en ik heb zin om naar Great Falls te gaan.  Ik weet, het klinkt als een gebroken plaat, maar onderweg zijn de herfstkleuren ook weer zo spectaculair dat ik constant "wauw" denk.


Bij de ingang van het park kan ik zo doorrijden, want er is geen ranger aanwezig.  Fijn voor de vele mensen, die geen pas hebben, voor mij maakt het niet uit.  Het is vrij druk met veel wandelaars en ook honden dus Cosmo heeft heel wat bekijks en vriendjes te besnuffelen.
Ondertussen maak ik foto's, want de lucht weerspiegelt mooi in de rivier en bij de uitkijkpunten is het water in de watervallen een mooie kleuren tegen de oranje, gele en bruine herfsttinten. Het is weer genieten hier  zoals altijd. 
 
Na een paar uur rijd ik terug naar Vienna.  Daar krijg ik een sms van Saskia dat ze een baantje heeft bij Urban Outfitters.  Helemaal goed, want ze is dol op hun kleding en krijgt dan korting.  Ook hoopt ze nog steeds bij Whole Foods te gaan werken. Ik denk dat het goed is voor haar om iets om handen te krijgen, want om allerlei redenen heeft ze niet veel klassen dit semester.

Minder goed nieuws is dat Pig zich duidelijk weer slecht voelt.  Hij eet en drinkt niet.  De dierenarts heeft niets voorgeschreven.  Saskia is erg bezorgd en het zit mij ook niet lekker, want het is een kitten.  Saskia gaat dus weer terug naar de dierenarts met Pig en met dit schrijven wacht ik op nieuws. 

Tot de zon achter de huizen verdwijnt ga ik voor het huis op de stoep lezen.  Snickers en onze Halloween griezels houden me gezelschap.  Ook een heel nieuwsgierig eekhoorntje komt langs.  Ze laat haar nootje vallen als ze Snickers ziet en na vier pogingen hem terug te pakken heeft ze eindelijk door dat Snickers niets doet en graait haar nootje terug.  Zo schattig!
"Mammie, Cosmo ziet er niet goed uit", Saskia's reactie op deze foto ;)

Is het veilig mijn nootje terug te pakken?

Rick komt thuis met onze favoriete Thaise gerechten.  Voor mij de wild pork met verse groene peperkorrels, lekker pittig.  Het moet druk zijn bij de dierenarts want nog geen nieuws van Saskia.  Denk allemaal als jullie blieft helende gedachtes voor dat lieve katje!

Foto's van Great Falls staan hier

5 reacties:

Unknown zei

Wat sneu voor het poesje en ook voor Saskia. Natuurlijk duimen we voor een goede afloop. Succes!!

Anoniem zei

Ach, wat jammer dat het niet beter gaat met Pig. Ik zal duimen hoor.
De kleuren hier zijn ook zo mooi en net nu ik op mijn werk zit is de lucht mooi blauw. Morgenmiddag ben ik vrij maar dan wordt het net weer bewolkt dus mooie herfst foto's maken zal wel lastig worden.
Fijne dinsdag!
Anja L.

Anoniem zei

Ik lees op Facebook dat het wat beter lijkt te gaan met Pig.
De kleuren vervelen nooit hoor. Ik ga zo ook lekker met de hondjes een ronde maken.
Naar aanleiding van je reactie over Katja denk ik zo dat het een moeder is die haar zoon moeilijk kan delen. Dan is het jammer dat je dichtbij woont.
Wens Katja maar veel wijsheid.
Groet, Bea

Sandrah zei

Oh, ik hoop zo dat Pig snel weer de oude wordt.

Ik begrijp zo goed dat je niet kunt stoppen met foto's maken. Die kleuren spatten gewoon van het scherm af. Echt schitterend!

Sandra

Petra zei

@Greet - Dank je, vandaag lijkt het weer beter te gaan, hopelijk blijft dat zo

@Anja - Bleven die kleuren maar, he? Ik vrees dat er morgen veel afgeblazen gaat worden :(

@Bea - Je hebt Katja's "schoonmoeder" situatie precies gekenmerkt

@Sandra - Pig is gelukkig weer wat beter