Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 27, 2015

Naar de film met mij, mijzelf en ik

Langzaamaan komen de overblijfselen van orkaan Patricia, de zwaarste orkaan ooit, onze kant op.  Gelukkig zullen wij enkel zware regen krijgen morgen, maar het is vandaag al bewolkt.  Ook zaak om nog van de herfstkleuren te genieten, want ik vrees dat veel bladeren morgen van de bomen zullen komen.


Rick vertrekt naar zijn werk en ik geniet van een paar koppen koffie en weer een flatbread met ei, kaas en spinazie.  Ik voel me lui vandaag en kom maar moeilijk op gang.  Ik sms met Saskia en gelukkig lijkt Pig aan de beterende hand, hopelijk blijft dat nu zo! Ze zegt in ieder geval de dierenartsafspraak af.

Tegen tienen heb ik geen excuses meer en neem mezelf en Cosmo mee naar boven voor cardio op de elliptical.  Eerst een half uur interval en dan nog een half uur afwisselende hoogtes.  Twee verschillende programma's maken dat het uur minder lang duurt.

Na afloop lijn ik Cosmo aan en loop een stuk door de buurt.  De kleuren zijn bijna niet normaal zo mooi, ondanks dat de zon niet schijnt.  Ik voel me wel een beetje melancholisch dat het einde alweer in zicht is.  Afijn, misschien valt het morgen allemaal mee.

Er liggen er al heel wat op de grond

Zo rood als de auto!

In maart hebben we een paar heel leuke tekeningen van Utrecht gekocht van kunstenaar Jurjen Bertens gekocht. Al die maanden stonden die heel goed ingepakt in onze slaapkamer, maar eindelijk heb ik ze bij Michaels laten inlijsten.  Ik ga ze ophalen en ben heel blij met het resultaat.  Ik weet ook al dat ik ze hier in de family room boven mijn tafeltje wil hebben hangen.


Nu ik toch in dit winkelcentrum ben strijk ik neer bij Pho Thang Long.  Op zo'n grijze kille dag is pho mijn favoriete lunch.  Ik geniet van de hete soep en krijg het heel warm van de hitte, zowel temperatuur als pittigheid.

Al weken wil ik heel graag de film "The Intern" met Robert de Niro en Anne Hathaway zien.  Om half twee speelt die in het Angelika Theater.  Met nog drie andere mensen zit ik in de bioscoop, toch fijn dat ze films spelen voor een handje vol mensen overdag.  Ik kan me niet voorstellen dat de zalen midden op de dag ooit vol zitten.

De film is alles wat ik ervan gehoopt had en meer.  Wat een leuk verhaal en wat passen die tweee acteurs goed samen.  Ik vind het echt jammer als de film af is gelopen.  Een grote aanrader is het.

Buiten miezert het inmiddels.  Ik loop nog even rond om mijn zwartwit foto voor vandaag te vinden en duik dan mijn auto in.  Vandaag draag ik winterkleding, maar morgen en overmorgen wordt het weer twintig graden of warmen.  Herfst in Virginia is nooit saai!
Zwartwit foto voor het maandthema

Thuis computer ik erop los, lekker een paar uur gewoon niksen.  Ik laat het mezelf niet vaak toe, realiseer ik me.  De blogs zouden anders ook zo saai zijn.  Kun je je voorstellen: "ik heb de hele dag tv shows gekeken".  Jarenlang was dat mijn leven en nog steeds voelt tv overdag deprimerend daardoor.

Er is een vrij nieuw restaurant hier in Vienna dat overal hoog aangeschreven staat.  We hebben er al een paar keer gegeten, maar op het moment moet je twee weken van tevoren reserveren!  Vanavond lukte het een reservering te krijgen bij Clarity.

We krijgen een tafeltje in het gezellige restaurant, maar de airconditioning staat recht op ons.  Ik ben blij mijn winterjas aangedaan te hebben!  We vragen de serveerder of het iets minder kan en niet veel later kan mijn jas tenminste uit. 
Het voorgerecht is erg lekker! Geen idee wat fluke is in het Nederlands (vis) 
De gestreepte baars uit Maryland

Rick had graag soep gehad, maar die staat niet op het menu.  Ik bestel een voorgerecht met rauwe vis dat erg lekker is.  Als hoofdgerecht heeft Rick de varkenskarbonade en ik een zeebaars met groentes, beiden erg smakelijk.  Toch vinden we beiden dat we zaterdagavond in het veel goedkopere Eritreaanse restaurant een meer uitzonderlijk maal hadden, zowel qua ervaring als qua smaak.
Meestal vind ik de opblaasfiguren niet zo bijzonder, maar deze wel
 
Morgen heb ik een dag waar ik tegenop zie.  Niet alleen wordt het slecht weer en voel ik dat nu al in mijn spieren, maar ik moet een kroon laten vervangen.  De tandarts vindt niemand leuk, maar voor mij met mijn fibromyalgie is zoveel uren in "de stoel" liggen ronduit marteling.  Ze doen er alles aan om het zo makkelijk mogelijk te maken, maar het blijft een kwelling.

10 reacties:

Marieke zei

Sterkte morgen zowel bij de tandarts als met het weer!

Jeanny zei

Sterkte bij de tandarts!! Denk aan je!

Anoniem zei

Tegenwoordig heeft Pathé hier ook overdag filmvoorstelling, ik ben van plan om de komende tijd ook eens alleen te gaan. 's Avonds na het werk wordt het vaak zo haasten of ik ben te moe om nog te gaan.
Fijn dat Pig wat op lijkt te knappen, dat zal een opluchting zijn.
Heel veel sterkte vandaag bij de tandarts!
Anja L.

Anoniem zei

Heel veel sterkte bij de tandarts vandaag.
Groet, Bea

Ron zei

Sterkte bij de Tandarts! Dat is ook geen hobby van mij.... Ik ben ook een fan van de zomer, maar de veranderende kleuren zijn zoooo mooi! Ik ga graag het bos in :-)

geniet er nog even van, voor je het weet staat de kerstboom alweer :-)

Gr Ron

Marie zei

sterkte bij de tandarts vandaag!

Marion2 zei

De herfstfoto's zijn weer prachtig! En wat een leuke schilderijtjes van Utrecht! Ik kan me voorstellen dat je daar vaak naar wilt kijken.

Ik kijk ook uit principe nooit overdag tv. Dan is het einde zoek. Als ik helemaal niets meer weet om te doen, wat eigenlijk nooit voorkomt, kan ik beter de zolder of zo gaan opruimen, haha.

Sterkte bij de tandarts. Hier moet je twee of drie keer terugkomen voor een kroon. Dat is ook niet alles, maar dan hoef je in ieder geval niet zo lang in de stoel te liggen. Gelukkig is het verder niet zo pijnlijk.

Becs zei

Sterkte vandaag bij de tandarts. Hopelijk gaat het een stuk sneller dan je denkt.

Sandrah zei

Leuke tekeningen van Utrecht. En een mooie combinatie met de lijst ook.

Fijn dat Pig zich weer wat beter voelt. Hopelijk herstelt hij nu weer snel van wat het ook is geweest.

Succes bij de tandarts. Zo te lezen op FB is het inderdaad wel een hele lange behandeling. Maar ik kan me voorstellen dat je liever een dag van ongemak en pijn hebt, dan twee.

Sandra

Petra zei

@Marieke - Dank je!

@Jeanny - Jij ook bedankt!

@Anja - Ik vind overdag naar de film gaan ook prettiger

@Bea - Dank je

@Ron - Nou, inderdaad, de tijd vliegt

@Marie - Dank je

@Marion - Ik heb er zelf voor gekozen het in een dag te doen, dan ben ik er ook maar vanaf, wel zo fijn. Maar niet iedereen doet dat. Sommigen krijgen eerst een tijdelijke kroon en later pas de porceleinen.

@Becs - Jammer genoeg duurt het altijd langer dan gehoopt, maar het is weer voorbij

@Sandra - Ja, nu is het gelukkig weer voorbij