Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 18, 2015

Renaissance festival en gezellig weekend met de meisjes en Kevin

Zaterdag

Het geblaf van de honden wekt me.  Ik hoor Django ook, dus ik weet dat Katja en Kevin ergens vannacht aan zijn gekomen. Als ik beneden kom is er geen spoor van Rick en Saskia en ik weet dat Kevin en Katja nog slapen.

Meike vindt al die extra dieren maar niets

Een sms-je aan Rick laat zien dat hij en Saskia terugkomen met ontbijt.  Ik heb enorm veel pijn overal en na het ontbijt twijfel ik wat te doen.  Ik wilde eigenlijk gewichten doen, maar dat lijkt me niet raadzaam met zoveel pijn.  Dan maar een half uur op de elliptical en dat helpt wel iets.

Intussen zijn Katja en Kevin ook wakker.  Wij willen naar het Maryland Renaissance Festival en, wetend dat er altijd lange rijen staan, ga ik de kaartjes online kopen.  Dat wordt een oefening in geduld, zeg!!  De website is superlangzaam!  Ik douche en ben aangekleed voor ik eindelijk kan betalen.  Al met al duurt het een uur en een kwartier om de kaartjes eindelijk af te kunnen drukken!

Intussen is mijn humeur onder nul gezakt, heeft Rick het sproeisysteem met buurman Ray klaargemaakt voor de winter en zijn we eindelijk klaar om op pad te gaan.  Ik heb alles klaar liggen, kaartjes, tas, fototoestel. 

We zijn vijf minuten op weg en wat ben ik vergeten?  Juist, mijn fototoestel!  En nee, ik vind het niet leuk naar het Renaissance Festival te gaan zonder, zoals Rick suggereert.  Dus we keren terug en ik ren naar binnen en haal het op.  Saskia lacht erom, zij gaat met vriendinnen naar de film vanmiddag, want het Renaissance Festival is niets voor haar.

Gelukkig is er vrijwel geen verkeer onderweg en komen we om een uur of half twee aan.  We moeten vrij ver van de ingang parkeren, maar kunnen met de zo moeizaam verkregen online kaartjes zo naar binnen.  Volgend jaar moeten we duidelijk niet tot de dag zelf wachten kaartjes te kopen!


Na een pit stop lopen we naar het restaurant gedeelte.  Daar veroveren we zowaar vier plaatsen aan een van de picknicktafels, want het is enorm druk!  Dit is het laatst in het jaar dat we ooit zijn gegaan en ook laat op de dag. 
 
 
Mijn zwartwit foto voor de dag

Rick haalt drinken en de anderen gaan eten halen.  Voor mij is het, zoals ieder jaar, Maryland krab soep in een uitgehold broodje.  Katja haalt ook zalm"kroketjes" voor mij, maar die zijn niet echt kroketten en ook niet zo lekker als gehoopt, vonden K en K ook.  Rick heeft nog een lekkere vleeswrap en Katja en Kevin beiden een gigantische kalkoenpoot.
Een hele maaltijd, die poten!
 
Intussen fotografeer ik ook de leukste kostuums.  We lopen verder naar de bijenhouders.  Met dit koude weer, want het is slechts 12 graden met een ijzige wind, worden de bijen binnengehouden.  Zo interessant altijd weer en hun produkten ruiken zo lekker.

Vervolgens proberen we allemaal met een kruisboog een balletje door een gat te schieten. Ik kom dichtbij, maar dat lukt alleen Rick een keer.  We krijgen dus geen prijs en gaan verder. 

Katja en Kevin gaan naar beneden op de houten glijbaan en we kijken naar mensen, die proberen een "kasteel" torentje op te klimmen.  Eentje is bijna daar, maar op het laatst lukt het hem toch niet. Er zijn shows waar we even blijven kijken, maar het is eigenlijk overal te druk.

Een Renaissance Festival is niet hetzelfde voor Rick en mij zonder speciaal biertje en mead (honingwijn).  Overal staan echter ellenlange rijen.  Eindelijk denken we een kortere rij te vinden, maar alsnog wachten we meer dan een half uur.  Dat verbroedert ook en we lachen wat af met de mensen voor en achter ons!

Ook neem ik intussen foto's van mensen, die voorbij lopen.  Dit is geen saai gewacht, mensen zien er allemaal prachtig gekleed uit en veel ervan zijn helemaal in de periode.  Vooral de "koning", Hendrik de Achtste is het geloof ik, die andere jaren met een koningin rondliep, maar dit jaar alleen is.  Wellicht heeft hij zijn koningin net laten onthoofden?

Als we eindelijk onze drankjes hebben genieten we ervan, maar vooral de anderen zijn ook verkleumd.  Ik ben blij mijn winterjas aan te hebben en daarmee handschoenen!  Er staat ook een venijnige wind.
Deze doet me altijd aan Pipo de Clown denken

We lopen verder en Katja en Kevin beproeven hun geluk nog eens, dit keer meer messen gooien.  Ook daar lukt het echter niet.  We kijken in leuke winkeltjes en als laatsten maken Katja en Kevin een wassen afdruk van hun beider handen.  Die wordt nog leuk gekleurd en dan lopen we terug naar de van.

Saskia ontmoet ons in Tysons Corner waar we voor half acht gereserveerd hebben bij Seasons 52.  Het is beredruk in de mall dus we zijn blij een reservering te hebben.  De hostess zegt dat ze "wat" achterlopen met reserveringen.  We wachten dus rustig op een tafeltje, maar na een half uur vind ik het te gortig worden en vraag naar een manager.

Die verontschuldigt zich enorm en heeft wonder boven wonder meteen een tafel open.  We krijgen ook om het goed te maken een kreeft flatbread als voorafje.  Het wordt een gezellige maaltijd met zoals altijd heerlijk eten.  Ik heb de gevulde champignons en tonijn tartaar.

Vanavond kijken we naar Saturday Night Live waar Tracy Morgan zijn comeback maakt.  Het wordt dus laat voor we eindelijk ons bed opzoeken.

Zondag

We slapen lekker uit en pas rond half tien zijn we allemaal op.  Het is maar zes graden buiten en voelt als eind november, brrr!! Saskia wil graag naar South Block om acai bowls te halen als ontbijt. 

Dat restaurant ligt helemaal in Arlington en dus een twintig minuten rijden.  De acai bowls zien er heerlijk uit, maar met dit koude weer heb ik meer zin in een warme sandwich.  Katja, Kevin en Rick ook dus Saskia is de enige, die een bowl neemt.  Als ik die zie heb ik eigenlijk spijt, want hij ziet er wel heel erg lekker uit!  Saskia geeft me een hapje en dat beaamt dat gevoel, volgende keer een acai bowl voor mij!

Op de terugweg halen we nog warme koffies van Starbucks en thuis brunchen we gezellig, want het is inmiddels al na elven. Dan moet ik er weer aan geloven en doe een half uur interval op de elliptical.

Intussen installeren Rick en Kevin onze nieuwe deurbel.  Deze kunnen we zelf programmeren met welke deuntjes we maar willen.  Op het moment klinkt er een griezelig Halloween deuntje als er iemand aanbelt.

Katja en Kevin gaan met een vriendin van Katja lunchen en Saskia naar de mall met een vriendin.  Katja's accu moet vervangen worden, want haar auto startte eergisteravond niet en vanmiddag weer niet.  Rick gaat op AAA wachten en na mijn sporten breng ik de hot tub weer eens een bezoekje.

Dit begint een wekelijks zondags iets te worden.  Nu het een stuk kouder is neem ik mijn warme kimono mee naar buiten zodat ik niet meteen afkoel als ik uit het bad kom.  Ik bubbel lekker een uurtje en dan is het water afgekoeld en moet ik me toch klaarmaken, want de meisjes en ik gaan onze nagels laten doen.

Bij Mint blijken maar twee styliste te weten hoe je zijden nagels aanbrengt en die wil Saskia.  Thu, mijn gewoonlijk styliste is een van de twee, dus ik "sta haar af" aan Saskia vandaag.  Winnie doet mijn nagels.  Dit keer kies ik een heel glitterende goudkleurige nagellak.  Een uurtje later hebben we allemaal weer keurige handen.

Kevin heeft zich intussen in het Mosaic District vermaakt met kijken naar de wedstrijd tussen de Washington Redskins en de New York Jets.  Ik ben tegen beter weten in nog steeds een Redskins fan, maar ook vandaag verloren zij weer.  Kevin is blij, want hij is een Jets fan.

Op de terugweg gaan we naar Whole Foods.  Daar kopen de dames o.a. benodigdheden voor hun avondeten vanavond.  Altijd fijn als pa en ma even betalen. 

Thuis wordt er gauw ingepakt en moeten we hard zoeken naar Pig, die nergens te vinden is.  Het blijkt dat hij naar buiten is ontsnapt en na wat gedoe heeft Saskia hem eindelijk te pakken.  We nemen weer afscheid van Katja en Kevin en Saskia.  Dan zijn Rick en ik weer samen over.

We hebben sinds de brunch niets gegeten dus hebben beiden trek.  Rick stelt voor naar Pazzo Pomodoro te gaan en daar ben ik helemaal voor.  We nemen er plaats aan de bar en worden door Ty geserveerd. Ook Mike, die er al vanaf dag een is, begroet ons als oude bekenden, die we zo langzamerhand ook zijn.

Het valt ons meteen op dat een vrouw wel heel erg luid is en het "f" woord constant gebruikt.  Ze is duidelijk flink dronken.  Ze begint ook alle mannen aan de bar te omhelzen en ik zie dat die daar niet echt van gediend zijn.  Rick duikt maar vast weg. 

Het is zo erg dat Mike haar zegt dat ze moet vertrekken.  Haar taal wordt steeds schunniger en ze vloekt er op los.  Mike zegt dat hij klachten kreeg van gezinnen in het restaurant en dat ze naar huis moet gaan of hij moet de politie bellen.  Gelukkig nemen een paar kennissen haar dan mee, want zij was nog van plan Mike te laten arresteren omdat hij haar wegstuurt.  Ik ben benieuwd hoe zij zich morgen zal voelen!

Mike vond het duidelijk niet leuk dit te doen, maar hij maakte de juiste beslissing.  Wij hebben lekkere bruschetta vooraf en bestellen beiden een pizza.  Terwijl we daarop wachten kijken we naar de wedstrijd tussen de Baltimore Ravens en San Francisco 49-ers.

Daardoor merken we het niet zo dat onze pizza's er wel erg lang over doen.  Mike daarentegen wel en hij komt melden dat er twee keer fouten zijn gemaakt en de pizza's nu gratis zijn.  Wow, dat is leuk!  Ook geeft hij ons nog een gratis rondje drankjes. 

Mijn pizza vegetariana heeft allerlei groentes (ik heb de aubergine laten vervangen door kerstomaatjes, want aubergine is een van de weinige groentes, die ik niet zo lekker vind) en Rick heeft een pizza met ham en kaas.  Het smaakt prima en natuurlijk kan de prijs niet beter, want gratis!

We gaan huiswaarts en zo eindigt een gezellig weekend.  Met Kai heb ik ook wat gechat.  Hij doet het prima daar in Duitsland. Morgen heeft hij een test om te kijken hoe goed zijn Nederlands is, want dat is behalve Duits de andere taal die waarin hij vertaler gaat worden.

Foto's van het Renaissance Festival staan hier.

8 reacties:

Corry zei

Druk weekend meisje!!! Wel veeeeeeeel gezelligheid zo. Ben benieuwd hoe Kai gaat scoren op zijn Nederlands.

Unknown zei

Wat een leuk festival!! Je raakt er niet uitgekeken!

Anoniem zei

Zo mooi die kleding op dat festival. Wat een moeite doen die mensen om er mooi uit te zien. Het lijkt me heel leuk om te zien. Helaas zijn dat soort festival hier heel dun gezaaid en als je er dan naartoe wilt dan zijn de rijen zo gigantisch dat ik al geen zin meer heb.
Je hebt een vol maar leuk weekend gehad lijkt me. Wat vervelend zo'n dronken vrouw aan de bar, vooral als ze aan mensen gaat hangen. Daar krijg ik de kriebels van.
Wat stoer dat Kai ook Nederlands gaat doen.
Fijne maandag!
Anja L.

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend met de meisjes en Kevin.
Ik zie dat na deze kou voor jullie de zon en warmere temperaturen terug komen.
Even doorbijten nog.
Groetjes, Bea

Theo zei

Dan zijn je kinderen ver weg, maar toch ook weer dicht bij. Leuk zo'n weekend.

Ik ben benieuwd hoe de stand van Kai zijn Nederlands is na vele jaren tweetaligheid.

Marion2 zei

Een welbesteed weekend. Gezellig! Maar zaterdag wel in het teken van wachten, lijkt het wel.

Yak, die kalkoenpoot! Ik dacht eerst dat het een groot ijsje was, haha. Ik ben vegetariër, dus het is echt niet mijn ding.

Tineke zei

Leuk weekend;stoer dat Kai ook Nederlands gaat doen en zo zijn roots volgt.
Gaat Kai nu ook nederlands leren schrijven, ik ga ervan uit dat hij het eigenlijk alleen spreekt ?
Wij vieren herfstvakantie op Texel met onze oudste kleinzoon; gezellig. Vanmiddag walvisvaardershuisje bezocht met interessante uitleg. Ben er ook een boek over aan het lezen; bijzonder verleden van nederland.

Petra zei

@Corry - Ik ook! Hij denkt dat hij het goed heeft gedaan

@Greet - Zeker niet, heel veel mensen kijken daar!

@Anja - Ja, heel veel geld zit er in die kostuums! Ik heb weleens voor de grap gekeken of ik er ook een zou willen, maar $$$$

@Bea - Het is wel koud, maar ook lekker zonnig dus dat maakt veel goed

@Theo - Kai's Nederlands is heel goed, het beste van de drie, hoewel Saskia ook goed spreekt, Katja ook, maar heeft een sterk accent en heeft de minste gelegenheid het te spreken

@Marion - Die kalkoenpoten zijn ook niets voor mij

@Tineke - Kai kan Nederlands spreken, schrijven en lezen. Die test is om te kijken of zijn Nederlands goed genoeg is om de cursussen over te slaan en meteen aan de lezingen mee te doen. Veel plezier op Texel.