Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 23, 2015

Een mooie herfst vrijdag

Rick heeft gisteravond tot laat gewerkt dus we slapen allebei tot half negen uit.  Nu kunnen we dan ook gezellig samen ontbijten.  Ik maak een paar gepocheerde eieren, maar Rick heeft liever cereal.  We kijken weer uit op de vlammend rode esdoorn van de achterburen. Die van ons zijn nog allemaal vrij groen, kennelijk een andere soort.


Rick vertrekt naar zijn werk en ik naar Anytime Fitness.  Na een minuut of tien komt Sharon me halen voor een uur personal training.  We doen een tabata routine, dus 20 seconden intensief en dan 10 seconden rust.  Het maakt dat het uur gauw voorbij gaat en ik het gevoel heb heel hard bezig te zijn geweest.

Fijn is dat het ook meteen cardio is dus mijn stappen hoef ik enkel wandelend te halen.  Thuis lijn ik Cosmo dan ook aan en loop een stuk door de buurt.  Lang wordt het niet, want ik moet me klaarmaken voor de lunch.

Daarvoor heb ik afgesproken met Kirsten bij bakkerij Paul in Tysons Corner.  Na ons bezoek aan Strasbourg een aantal weken geleden weet ik dat deze bakkerij in Frankrijk vrijwel op iedere hoek van de straat ligt, een soort Franse Starbucks voor brood.
Als echte liefhebster van Frans brood ben ik dolblij er een vrij dichtbij ons te hebben.  Ik kan het natuurlijk niet laten en neem het gerookte zalm broodje.  Kirsten kiest een broodje met brie.  Buiten op het terras genieten we in de zon van de lekkernijen en kletsen gezellig bij. 

Het is dan ook al twee uur als we afscheid nemen!  Thuis neem ik Cosmo weer mee voor een dit keer veel langere wandeling door de buurt.  Het is zo'n genot hier nu rond te lopen.  Om de haverklap denk ik "wauw" van de kleuren en het is nog niet eens op zijn hoogtepunt hier. 

Al heb ik een haat-liefde verhouding met de herfst, omdat die onvermijdelijk tot winter leidt, het is onmogelijk niet te genieten van de prachtige vlammende kleuren.  Ik doe dat dan ook zoveel mogelijk.  Op een gegeven moment heeft Cosmo er echter genoeg van en we lopen terug naar huis.


Ik moest erg lachen om het commentaar hierop van een FB vriendin: Zij hebben zich dood gelachen

Voor ik naar Lofty Salon ga om mijn haar weer eens bij te laten kleuren haal ik eten voor Cosmo bij Petco.  Gewoonlijk wacht ik niet tot we echt geen eten meer hebben voor hem, maar dit keer wel.  Maar nu kan Cosmo er weer een paar maanden tegenaan.

Bij Lofty kleurt Carmen mijn haar weer helemaal goed.  Het voelt ook lekker zacht aan.  Ik zie er weer een paar weken presentabel uit, althans op mijn hoofd.

Vanavond gaan we voor de verandering eens Iers eten bij de Old Brogue.  We moeten even op een tafeltje wachten, maar dat komt goed uit, want het Space Station komt weer overvliegen.  Voor we het weten kijkt iedereen, die buiten wacht, naar boven om het lichtje voorbij te zien komen.  Van alle kanten worden we bedankt voor de informatie.  Maar weinig mensen weten dat je dit om de zoveel keer kunt zien.

Precies als het Space Station weer verdwijnt is ons tafeltje klaar.  Ik bestel een Maryland crab soep, die werkelijk heerlijk is.  Rick heeft een soort saucijzebroodje van bangers.  Als hoofdgerecht heb ik zalm met aardappel en spinaziesalade, lekker en licht.  Rick heeft een of andere runderstoofpot, die er ook lekker uitziet.

Het is een gezellig restaurant en het eten erg lekker.  We rijden terug naar huis en beginnen aan waarschijnlijk (want misschien komt Saskia morgen toch thuis) een van onze eerste weekends met zijn tweeen. 

Heel goed nieuws vandaag was dat Kai zijn Nederlandse test heeft gehaald.  Hij kan nu het basis niveau overslaan en meteen met de officiele lessen beginnen.  Erg goed van hem! 

Foto's van vandaag staan hier 

4 reacties:

Anoniem zei

De herfstkleuren zijn inderdaad prachtig, maar zoals je zegt, het is het begin van een paar maanden waar ik ook niet naar uitkijk.
Wat goed van Kai en fijn dat hij de begin cursus kan overslaan.
Fijn weekend, Bea

Ann zei

super van Kai !
En jullie mogen ook eens een rustig weekendje hebben hé ;-)
Een van mijn favoriete zalmgerechtjes staat op deze website :
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/roze-zalm-met-gebakken-bloemkool-aardappelen-en-spek
De moeite om eens te maken ...
Ann

Sandrah zei

Goed gedaan van Kai! Daar mag hij trots op zijn.

Die herfstkleuren bij jullie, echt prachtig! We moeten echt een keer tijdens de Indian Summer met vakantie. Ik denk maar niet aan het jaargetijde dat onherroepelijk gaat komen.

Geniet van jullie weekend!

Sandra

Marion2 zei

Het verbaast me dat er maar zo weinig rondleidingen zijn in de herfstvakantie. Toch een heel mooie tijd om in de VS te zijn. Maar aan de andere kant: de meeste mensen met kinderen zullen toch voor de zomer kiezen, omdat ze dan langer weg kunnen. Heeft het toegenomen toerisme niet ook met de komst van Aziaten te maken? Het valt me hier wel op, althans.

Heel fijn voor Kai dat hij meteen met de lezingen kan beginnen. Het zou ook wel onterecht zijn als hij bij het begin moest beginnen. Ik neem aan dat hij echt alles verstaat. Hij is tenslotte half Nederlands.