Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 16, 2015

Vroeg stemmen en weer een lekkere herfstdag

Alweer kost het me enige moeite mijn bed uit te komen.  Het aroma van de koffie, die Rick al klaar heeft staan, helpt daar wel bij.  Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een paar gepocheerde eieren en een bakje fruit als ontbijt.

De tuin van de buren, alle tuinen aan ons pleintje zien er weer griezelig uit

Het is weer een prachtig zonnige dag en ik kan me er niet toe zetten mijn cardio boven te gaan doen.  Ik besluit Cosmo mee te nemen voor een (hard)loopje door de buurt.  Het gaat prima en ik vind het joggen een fijne manier om mijn stappen bijeen te krijgen.
 

Onderweg kom ik een paar kennissen uit de buurt tegen en we kletsen even bij, maar verder jog of loop ik ik zo snel mogelijk zonder stoppen.  Ok, niet helemaal zonder stoppen, want sommige Halloweenversieringen zijn zo leuk dat ik er wel een foto van moet maken.  Zo ook van een paar extra felle herfstbomen met de blauwe lucht op de achtergrond.


Na een uur en een kwartier loop ik onze oprit weer op en op mijn Fitbit zie ik dat ik net de tienduizend stappen heb overschreden.  Helemaal goed!  Ik heb er weer echt zo'n "runner's high" van en geef er toch wel erg de voorkeur aan buiten te sporten!

De jaarlijkse nationale verkiezingen hier in de VS zijn op 3 november en dan zal ik niet in dit gebied zijn.  Dit jaar zijn de verkiezingen enkel o.a. voor de afgevaardigden van het Congres van Virginia, de sheriff en de county supervisor (provinciale raad, zeg maar).  Veel mensen vinden dat soort verkiezingen onbelangrijk en gaan niet stemmen, maar ik vind dat ik mijn stemrecht zoveel mogelijk moet benutten.

Dus rijd ik naar het Fairfax County Government Center, een enorm modern complex voor een van de grootste en dichtstbevolkte counties in de VS.  Ik zie dat er specifieke parkeerplaatsen voor stemmers zijn dus daar maak ik gebruik van.

Gelukkig zijn er duidelijke bordjes met pijlen naar het stemlokaal, want het is een heel labyrint!  Omdat ik vervroegd stem moet ik een formulier invullen o.a. met de reden waarom.  Als de dame het nakijkt en ziet dat ik in Las Vegas zal zijn waarschuwt ze me niet al mijn geld te vergokken.

Een tweede dame moet opzoeken voor welk district mijn stemformulier moet zijn en de derde en laatste overhandigt me dat stemformulier.  Ik maak de hokjes blauw en zie dat sommigen niet eens een tegenstander hebben.  We wonen in een Democratisch district dus vrijwel iedereen is Democraat. 

Er is nog een vraag over geld vrijmaken voor scholen en brandweerstations e.d. opknappen en ik stem beiden voor.  Als laatste gaat het formulier de scanner in en krijg ik een stickertje met "I voted" aangereikt.  Ziezo, mijn burgerplicht is ook weer gedaan. 

Terug in Vienna gooi ik de van vol en dan rommelt mijn maag.  Ik kan de edamame soba noodle bowl van Panera niet uit mijn hoofd krijgen en besluit die te gaan eten in het restaurant.  Hij smaakt weer voortreffelijk.

Gisteren heb ik eindelijk de twee tekeningen van Utrecht, die we in maart (!) kochten, uit hun bubbelplastic gehaald.  Bij Michaels helpt de medewerker me er een mooi kader voor uit te zoeken.  Modern en een kleur, die past bij de kleuren in de tekeningen, over twee weken kan ik ze ophalen en dan wordt het uitzoeken waar we ze willen gaan hangen. 

Thuis neem ik de twee plaatselijke tijdschriften, Northern Virginia Magazine en Washingtonian, die ik gisteren gekocht heb, mee naar buiten.  Washingtonian bestaat dit jaar 50 jaar en het is leuk te lezen hoe Washington in die tijd van een provinciestadje is uitgegroeid tot de metropool die het vandaag is. 

In het zonnetje is het goed toeven en Cosmo en Snickers houden me gezelschap.  Saskia komt ook thuis uit Richmond met Flapjack en Pig.  Straks komen Katja's kat en hond er ook nog bij en zal het een echte beestenboel worden.
Cosmo moet zijn eten weer even delen
Pig als Batman, hij vond het maar niets dus na deze foto gauw uitgetrokken
 
Saskia voelt zich nog steeds niet lekker en eet thuis soep als avondeten.  Rick en ik besluiten dat we zin hebben in Indiaas eten.  Bij Turmeric is het gezellig en lekker.  We delen knoflook- en uiennaan en ik neem weer mijn favoriete saag paneer.  Dit restaurant maakt dat heerlijk!

En nu is het wachten op de New Jerseyans.  Die komen meestal tegen tienen.  Ik zie ernaar uit een huis vol te hebben dit weekend.

5 reacties:

Sandrah zei

Wat een schitterende herfstkleuren weer. Zo jammer dat dat hier niet zo is te zien, vooral niet met dat druilerige weer.
Ook ik ga altijd stemmen, zelfs voor de verkiezingen waar menigeen niet eens over nadenkt.

Haha! Dat Batman pakje staat 'm wel geweldig!

Fijn weekend.

Sandra

Marion2 zei

Haha, die Batman! Wat ziet hij er goed uit! Maar jee, wat krijgen hebben jullie veel dieren van het weekend. Gaat dat allemaal wel goed met elkaar?

Ik vind de herfskleuren en Halloween versieringen prachtig. Heel sfeervol en gezellig.

Petra zei

@Sandra - Jammer dat jullie zoveel regen hebben, lijkt me deprimerend. Jij ook fijn weekend

@Marion - Helemaal goed gaat het niet, want Zorro blaast tegen de andere katten, maar verder geen agressie of zo. De herfsttijd en kersttijd zijn hier eigenlijk altijd heel leuk, ware het niet dat het steeds kouder wordt

Ann zei

Petra,
je moet volgende website eens bekijken om héél veel lekkere recepten te vinden :
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/.
Groetjes en fijn weekend !

Petra zei

@Ann - Dank je voor de link! Ik had hem al opgezocht. Ziet er lekker uit!