Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 10, 2015

Een druilerige regendag

Het is grijs en grauw buiten en donker in onze kamer.  Rick is alweer heel vroeg op en vertrekt naar zijn werk, maar ik geniet nog van mijn warme bed.  Pas om een uur of half negen ga ik eens naar beneden.

Voor mijn kop koffie en ontbijt neem ik Cosmo uit.  Gewoonlijk laat ik hem even in de achtertuin plassen, maar als het regent is hij dan binnen de kortste keren vol modder.  Sinds zijn bad bij de kennel "lekt" Cosmo hele plukken haar en ik neem me voor een afspraak bij Vienna Pet Spaw te maken voor hem.

Na een paar lekkere koppen koffie en wafels rijd ik naar Anytime Fitness.  Eigenlijk was mijn personal training om half elf, maar Sharons tien uur afspraak zei af.  We beginnen dus om kwart over tien en doen een half uur tabata, twintig seconden hard werken, tien seconden rust.


Dan doe ik nog cardio tot ik 8000 stappen bijeen heb.  Het weer maakt dat mijn benen vooral pijn doen dus het lopen helpt daar wel bij.  Gelukkig heb ik vanavond een massage gepland, want mijn lichaam reageert enorm op het weer. 
Mijn color pop foto van vandaag

De magnesium olie, die ik voor het naar de sportschool gaan op heb gesmeerd, geeft me enorm veel jeuk.  Hopelijk wordt dat minder naarmate ik het meer gebruik.  Ik merk ook geen verschil, maar ik gebruik het natuurlijk pas een paar dagen.  De jeuk is wel heel irritant en duurt enkele uren (als iemand anders dit gebruikt, wordt het beter?).

Na nog een wandeling met Cosmo rijd ik naar het Mosaic District.  Eigenlijk had ik in gedachten om hier te gaan lunchen en dan naar een film te gaan.  Bij Vienna Pet Spaw hebben ze echter plek voor Cosmo om drie uur vanmiddag.  Dat kan ik niet laten gaan.  De film gaat dus niet door (ook al omdat ik Suffragette wel interessant vind, maar niet een must see).

Bij True Food Kitchen neem ik plaats aan de bar.  Ik kijk het menu over, maar weet eigenlijk al wat ik wil.  De kale-aid is sap van appel, boerenkool, celery en meer, erg lekker.  En de crudites een schaal met allerlei verse knapperige groentes en twee dipsauzen, tzatziki en een saus met olijven.  Het smaakt weer heerlijk!

Target is aan de overkant en ik heb kniekousen nodig.  Onderweg naar dat deel van de winkel zie ik dat mijn favoriete pijama's in de uitverkoop zijn.  Daar moet ik er een van meenemen.  Ook heb ik wel weer eens wat nieuwe sportkleding nodig en vind een broek en shirt.  En dan eindelijk ook die kniekousen. Dit is zo'n geval van een winkel ingaan en er met veel meer uitkomen dan het plan was.

Thuis begin ik alvast aan de kalenders voor volgend jaar, die ik altijd maak.  Ik heb besloten al vroeg aan de voorbereidingen voor Kerst te beginnen.  Zo worden de kosten wat verdeeld, maar we hebben ook een extra drukke decembermaand voor de boeg met de tachtigste verjaardag van Ricks vader in Michigan een week voor Kerst.

Om drie uur breng ik Cosmo naar de "kapper".  Bijna twee uur later krijg ik een telefoontje dat hij klaar is.  Het zou een uur moeten duren, maar de kapster zegt dat ze eindeloos gekamd heeft en nog komt er haar uit!  Dat herken ik wel.  In ieder geval ziet Cosmo er weer keurig uit, zijn pootjes ook.

Laura komt om zes uur om me een massage te geven.  Helaas ziet zij ook dat wij weer een "cadeautje" van de katten hebben gekregen.  Dit keer is het een vrouwelijk cardinaaltje, zo zielig!  Ik hoop maar niet dat het deel maakt van het paartje dat altijd in onze achtertuin is.  Ik verdenk onze buurkat ervan, want Snickers was vandaag binnen.

De massage duurt meer dan een uur en dit keer doet Laura echt haar best.  Soms wil ik de tafel afspringen van de pijn, maar ik weet ook dat dat het best helpt meestal.  In plaats van drie kwartier doet ze ook meer dan een uur en dat is misschien ook beter. In ieder geval hoop ik me morgen beter te voelen.

Rick is inmiddels thuis en we hebben beiden zin in lekker "comfort food".  Pazzo Pomodoro is dan altijd de keuze, zo'n gezellige bar waar we de mensen kennen.  Vanavond is er ook een andere bekende van ons en we kletsen gezellig bij.

Rick neemt een van hun specials en ik mijn favoriete pasta, de zwarte (door inktvis inkt) pasta met garnalen en zongedroogde tomaatjes.   Het wordt een lekker maal en altijd leuk aan deze bar. 

Op tijd voor het Republikeinse debat zijn we thuis.  Ik moet zeggen dat er nu wel wat opmerkingen zijn waar ik me in kan vinden.  Ik ga zeker Democratisch stemmen, maar het probleem met een twee partijen stelsel is dat ook de andere kant wel heel wat dingen zegt waar je het min of meer mee eens bent. Enfin, ook deze regenachtige dag is weer voorbij, morgen schijnt de zon weer.

6 reacties:

Marieke zei

Sinds een half jaar gebruik ik magnesiumolie maar ik heb nog steeds jeuk als ik het opsmeer en ik heb ook niet echt een opmerkelijke verbetering gemerkt. Ik smeer de fles leeg maar denk niet dat ik een nieuwe koop.

Sterkte ermee!

Anoniem zei

Probeer anders magnesiumtabletten. Wel even uitzoeken dat je de echte goede koopt. Daar heb ik.positieve ervaringen mee. T.o.v spierspanningen

Unknown zei

Ik gebruik magnesiumtabletten maar dan wel magnesium citraat dat is pure magnesium in verband met stapeling van andere toevoegingen wat in gewone magnesiumtabletten zit. Met de olie heb ik geen ervaringen.

Anja zei

Ook ik gebruik sinds gisteren magnesiumolie, jeukt inderdaad.
Het voelt niet echt heel prettig.

Anoniem zei

Brengt de buurkat de kadootjes bij jullie naar binnen?
Wat ziet Cosmo er weer mooi uit! Wat zullen ze een werk aan hem gehad hebben.
Ik hoop dat de massage geholpen heeft, dat mag toch wel na een uur pijn lijden.
Geoetjes,
Anja L.

Petra zei

@Marieke - Dat is niet bemoedigend. Ik werd vandaag ook weer gek van de jeuk, is bijna nog erger dan pijn die er ook niet mee weggaat tot nu toe. Ik denk dat ik er maar mee ophoud

@Anoniem - Magnesiumtabletten slik ik al

@Chantal - Ja, tabletten slik ik ook

@Anja - Nee, ik vind het zelfs heel onprettig

@Anja - Binnen gelukkig niet, dat komt hij niet. Snickers probeert het wel, maar lukt meestal niet.