Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 26, 2015

Een productieve Thanksgiving

We slapen alle drie lekker tot een uur of negen uit.  Het is gezellig om Saskia en haar twee viervoeters hier weer te hebben.  Rick haalt ontbijt van Starbucks, thee voor Saskia, die haar eigen veganistische smoothie maakt.

We kijken intussen natuurlijk naar de jaarlijkse Macy's Thanksgiving parade in New York.  Ooit wil ik daar ook heen, maar dat zou betekenen dat Rick zijn traditie op zou moeten geven en dat zal nog wel even duren.  Terwijl de enorme ballonnen door de straten van New York worden getrokken genieten we de koffie en het ontbijt.


Dan is het voor mij weer tijd om naar boven te gaan en mijn uur op de elliptical te doen.  Rick gaat intussen de tuin klaarmaken voor de kerstversieringen.  Gelukkig zijn precies op tijd de laatste bladeren van de boom voor eraf.

Erg jammer vind ik wel dat Cosmo en Apollo van de buren zo door onze tuin rennen dat maar liefst vier van mijn feetjes gebroken zijn.  Gauw bestel ik nieuwe en dan ook maar gelijk wat kerstversieringen voor Fairyville.  Rick verontschuldigt zich enorm, maar Apollo is een Deense dog en die is niet makkelijk in goede banen te leiden.
Mijn vriendje is weer even terug
Kleine Pig is ook zo schattig, hij komt mijn draakjes bekijken

Als mijn uur sporten er eindelijk opzit gaan we eerst Vienna in.  Rick hoopt tegen beter weten in dat Michaels open zal zijn, want hij heeft nog wat lichtjes nodig voor de magnolia.  Natuurlijk is die winkel, net als de meesten vandaag, gesloten.

De supermarkten zijn echter wel tot later in de middag open.  Bij Whole Foods halen we nog wat lekkere dingen voor morgen voor Saskia en mij.  We halen er ook maar gelijk lunch, voor mij een meergranen boterham met hummus, kaas en groentes.
Binnenkort koop ik ook weer een kerstster

Thuis peuzelen we het allemaal op en halen dan met vereende krachten de buitenlichtjes en sneeuwpoppen van zolder.  Het is zulk lekker weer, maar liefst 17 graden, dat ik me in korte mouwen kleed en mijn sandalen aandoe!  Van mij mag dit weer de hele winter blijven.

Het neemt een viertal uren, maar dan zien de voortuin en het deck er weer zeer feestelijk uit.  Dit weekend zullen we binnen versieren.  Rick en ik vinden beiden dat we zeer productief bezig zijn geweest en het was natuurlijk heerlijk buiten in het zonnetje te zijn!

Saskia en Bella, die haar Thanksgiving alleen moet doorbrengen, gaan schaatsen en daarna naar een veganistisch restaurant.  Dat betekent dat Rick en ik met zijn tweeen zijn op deze Thanksgiving avond.  We hebben een reservering bij het gezellige Cafe Renaissance.

We worden als oude vrienden begroet door Saeed, de eigenaar, en krijgen een gezellig tafeltje.  Bij dit restaurant voel je je echt alsof je thuis op bezoek bent.  We krijgen meteen een glaasje wijn (voor mij prosecco) en het menu is specifiek voor vandaag. 

Rick kiest de kreeft ravioli en ik de boerenkoolsalade met cranberries, edamame en ui, die erg lekker en licht is.  Mijn hoofdgerecht bestaat uit kreeft met verschillende groentes.  Rick neemt de zalm, die er ook erg lekker uitziet.  Ik eet mijn kreeft heel langzaam, want ieder hapje is zo bijzonder en lekker!

Als we klaar zijn komt de chef praten en vertelt hoe hij kalkoen bereidt.  Ik zeg dat ik geen kalkoen fan ben en dan zegt hij dat hij mij een stuk zal brengen om te proeven.  Intussen komt Saeed zijn Thanksgiving diner aan onze tafel eten en krijgen wij een paar portjes "on the house".  We kletsen gezellig bij over onze beide families.

Rick was wat teleurgesteld dat "zijn" Thanksgiving niet zo was als altijd en hij geeft toe dat dit dinertje alles goedmaakte.  Morgen gaat Rick aan de kalkoen en de rest van het maal en zullen Katja en Kevin ook meeeten.  We hebben de feestdag dus een dagje uitgesteld, maar de dag optimaal gebruikt vinden we beiden.  Voor het eerst ooit zijn wij de eersten met lichtjes in de cul de sac!


6 reacties:

Anoniem zei

Het zal best wennen zijn als zo'n traditie veranderd maar zo te zien hebben jullie het leuk gehad.
Ik heb ook zo' zin om buiten de lichtjes op te hangen maar ik wacht tot na Sinterklaas.
Fijne vrijdag!
Anja L.

Karlijn zei

En hoe was de kalkoen van de chef? Ik geniet altijd erg van je verhalen, Bedankt! Happy belated Thanksgiving :).

Gerda Heek zei

Zo ik heb weer even bij gelezen.
Mooi hoor die lichtjes!
Heel veel plezier vandaag met je familie.
En geniet.
Groeten uit een somber, guur en koud Nederland.

Anoniem zei

Ik weet niet of je dit weet maar kerststerren zijn giftige planten voor honden en
katten. Als ze de bladeren eten krijgen ze maag-en darmproblemen ( braken, niet
willen eten )of worden sloom. Verstandig om deze planten buiten het bereik van de katten te houden.
Mochten ze er toch stiekum van gesnoept hebben dan is raadzaam direct de dierenarts te bellen.
Fijne dag en weekend met de familie.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Jullie huis ziet er weer prachtig uit.
En wat heerlijk dat jullie dat konden doen bij 17 graden.
Fijne dag vandaag met Katja en Kevin erbij.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Wij maken er altijd zoveel werk van dat ik er zo lang mogelijk van wil genieten. Vijf december zou me echt te laat zijn.

@Karlijn - Die kalkoen was heel erg lekker! Zo mals! En dank je :)

@Gerda - Het is weer heel gezellig. Kai is er zelfs "bij" via Skype

@Wil - Ja, dat weet ik, onze katten hebben er nog nooit interesse in gehad

@Bea - Vandaag werd het zelfs twintig graden! Heerlijk!