Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 13, 2015

Gezellig dagje wijngaard en Middleburg

Als Rick vertrekt word ik net wakker.  Ik vraag hem waarom hij zo vroeg op pad gaat.  Hij kijkt me vreemd aan en zegt dat hij eigenlijk laat is.  Ik kijk op mijn telefoon en het is half negen!  Gauw sta ik dan ook op, want ik heb een leuk uitje voor de boeg vandaag.

De koffie staat al klaar dankzij Rick en ik neem er een Weight Watchers ei, ham en aardappel "scramble" bij.  Een van onze eekhoorns heeft ook besloten weer eens ontbijt te komen eten op het deck.  Zij (het is een vrouwtje) ziet mij ook en begint te "praten" voor ze gaat eten.  Zo grappig!

Ze heeft van alles te vertellen, maar ik versta het niet
Dan toch maar smikkelen
 
Dan is het weer tijd voor sporten.  Ik stel de elliptical in voor een uur "gluteal" programma.  Ik lees wat en speel wat spelletjes, maar het gaat maar langzaam vandaag.  Ik ben dan ook blij als de teller 0:00 aangeeft!

Snel maak ik me klaar want ik heb afgesproken om half twaalf bij Lia thuis te zijn.  Samen met haar en Anja ga ik naar een wijngaard en Lia heeft lief aangeboden te rijden.  Meestal rijd ik, maar mijn rechterbeen speelt me veel parten op het moment en lange tijd in een positie veroorzaakt krampen.

Zonder oponthoud kom ik bij Lia's huis aan en Anja is er al.  We vertrekken dus meteen.  Eerst stoppen we bij de grote Whole Foods in Fairfax.  Daar hebben ze een grote salade bar met allerlei exotische combinaties.  We scheppen alle drie een bak ermee vol als picknick straks.

Lia heeft een paar wijngaarden opgezocht en een ervan is mij ook onbekend, Boxwood Estate.  Ik ben er altijd voor een nieuwe wijngaard te bezoeken dus die wordt het.  De weg erheen is ook erg mooi.  We zijn hier duidelijk helemaal op het platteland.  Op een gegeven moment zien we zelfs een hele kudde koeien in een vijver, gek gezicht!

De wijngaard blijkt van vrijdag tot en met zondag geopend dus perfect.  We parkeren bij de grote en modern uitziende wijngaard.  Later horen we dat ze sinds 2012 open zijn.  Virginia is in korte tijd uitgegroeid tot een van de grootste wijn producerende staten van de VS.

Het waait enorm dus we besluiten ondanks het lekker zonnige weer binnen te eten.  Daar is het net zo modern als van de buitenkant.  Een ding tegen deze wijngaard voor mij is dat ze alleen rode wijnen hebben.  De meeste rode wijnen uit Virginia hebben mij teveel tanninen.  Maar degene, die ik kies, is lekker hier.

Anja en ik nemen een glas, Lia houdt het bij een Diet Coke.  We genieten van onze salades en kletsen gezellig bij.  Na het eten kijken we wat rond en zien de ketels met wijn, waar de wijn geflest wordt en de vaten met wijn.  Daarna lopen we nog wat langs de wijnranken, want het is erg lekker weer.




Het is nog vroeg en we zijn vlakbij Middleburg. Dat is een heel leuk oud plaatsje en we besluiten er wat rond te gaan kijken.  We gaan het Kerstwinkeltje met allerlei prachtige (en dure!) Duitse spulletjes in.  Ik zou er van alles willen kopen, maar het kost gewoon teveel.  Ik vind er wel een leuk wierook huisje en kerst wierook stokjes voor Saskia.



We lopen het hoofdstraatje uit en besluiten dan op het terrasje van de Red Horse Tavern nog een drankje te gaan drinken.  Het is heerlijk in de zon, de jassen kunnen zelfs uit en dat op 13 november!  We genieten, maar op een gegeven moment is het toch echt tijd om weer huiswaarts te gaan.

Het verkeer valt gelukkig erg mee, ook van Lia's huis terug naar ons huis, want dat kan weleens druk zijn.  Maar binnen het kwartier ben ik alweer terug thuis!  Het was zo'n leuke middag!  Ik ben echt dol op mijn staat Virginia, zoveel moois te zien!

Rick maakt mijn dag nog beter door voor te stellen lekker aan de sushi bar van Yama te gaan eten.  We worden enthousiast begroet door de eigenaar, die ons inmiddels herkent, want we halen hier vaak sushi.  We mogen meteen aan de sushi bar plaatsnemen.

Het leuke aan sushi en sashimi (wat ik liever heb) is dat het er altijd als een kunstwerkje uitziet.  Bijna te mooi om te eten, maar we laten het ons toch goed smaken.  We hebben helemaal geen plannen voor dit weekend, hoogst ongewoon.  Ik ben benieuwd wat het gaat worden. 

Intussen zijn mijn gedachten in Parijs.  Het voelt bijna alsof we hier aangevallen zijn.  Parijs is een van mijn favoriete steden waar ik heel vaak geweest ben.  Ik ben ook vast van plan volgend jaar weer te gaan.  Het is zo erg wat daar vanavond plaatsvond!  Er wordt hier gezegd dat het Al Qaida was, het had ook veel weg van 11/9/2001 inderdaad.  Je suis Paris!

5 reacties:

Sandrah zei

Verschrikkelijk wat in Parijs is gebeurd. Ik was in Amerika op 9/11 en het komt nu zo dichtbij. De paniek van de mensen... Echt, vreselijk.

Sandra

Marion2 zei

Het is werkelijk afgrijselijk wat er in Parijs is gebeurd. Ik maak ook ernstig zorgen over de toevloed van Islamitische vluchtelingen hier. Het komt allemaal veel te dichtbij. Mijn oudste was vanochtend op Gatwick op het moment dat daar ook een persoon met een verdacht pakket werd opgepakt (waarna een deel van het vliegveld afgesloten werd). Het wordt nu gewoon eng om een wereldstad te bezoeken.

Erg schattig het eekhoorntje. Ik ben dol op die beestjes.

Petra zei

@Sandra - Het had heel veel weg van 9/11. Zoveel dat men hier dacht dat het toch een Al Quaeda aanslag was.

@Marion - Wij wonen bij een wereldstad, die is aangevallen door terroristen, en toch loop ik er zeer vaak doorheen. The only thing we have to fear is fear itself, want dat beperkt je leven. Je weet (gelukkig) niet wanneer je klokje geslagen heeft en daarom is het zaak iedere dag ten volle te leven. En ja, die eekhoorntjes, ik zou ze willen knuffelen, maar ben bang dat ze dan toch wel erg scherpe tandjes hebben ;)

marielle zei

Het was afschuwelijk in Parijs. Wij dachten even romantisch weekendje weg te gaan. Maar dat werd ruw verstoord. We liepen er paar minuten bij vandaan en toen we in het hotel waren hoorde we alleen maar politie, ambulance. Tegelijk werden we overstelpt met appjes uit nederland of we veilig waren. Heel erg naar allemaal, gister was er ook een hele bedompte sfeer en we zijn terug naar huis gegaan. Het voelde niet goed om in een stad die in de rouw is toerist te zijn. Kan me voorstellen dat het voor jullie ook weer nare herrineringen oproept.

Petra zei

@Marielle - Wat verschrikkelijk dat jullie het van zo dichtbij moesten meemaken! Ik kan me voorstellen dat jullie terug naar huis zijn gegaan.