Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 29, 2015

Gezellig weekend met Katja en Kevin

Zaterdag

Heerlijk zo'n vierdaags weekend, het is pas zaterdag!  We slapen weer allemaal lekker uit, Rick, Saskia en ik tot een uur of negen, Katja en Kevin een heel stuk langer.  Zij zijn beiden ziek geweest en hebben de rust kennelijk hard nodig.


Na het ontbijt vertrekken Rick en Saskia naar de Microsoft Store.  Saskia heeft problemen met haar laptop, die daar nog onder de garantie zit.  Ik ga na nog een lekkere bak koffie naar boven om te sporten.

Ongeveer halverwege mijn uur sms-t Rick dat ze zich terug naar huis haasten en of ik Saskia's katten vast in hun dragers wil doen.  De Microsoft Store duurt altijd langer dan verwacht en Saskia moet nog terug naar Richmond.  Zij moet om kwart over twee werken. 

Met vereende krachten helpen we haar op weg en om kwart over elf neemt Saskia afscheid. Gelukkig heeft ze zo ruim de tijd om ook de katten nog thuis af te zetten.  Haar werk is ook nog een half uur rijden dus maar goed dat ze op tijd is vertrokken.

Boven maak ik mijn cardioroutine af en dan ruim ik de herfstspullen binnen op.  Samen met Rick haal ik de zakken met kerstversieringen van zolder.  Als eerste versier ik de trapleuningen wat dit jaar om de een of andere reden veel sneller gaat dan anders.  Ik ben ook dolblij met de gisteren opgezette nieuwe kerstboom!  Het staat allemaal weer zeer feestelijk.

Ook de stockings hangen binnen een mum van tijd en de rest van de versieringen maken de keuken en eetkamer gezellig.  Over twee weken gaan we onze echte boom omzagen en dan zijn we weer helemaal klaar voor Kerst.

Katja en Kevin zijn intussen ook helemaal klaar.  Katja heeft nieuwe voorbanden nodig voor haar auto.  Ze rijdt zoveel dat Rick en ik het belangrijk vinden voor haar veiligheid dat die vervangen worden.

Met zijn tweeen gaan ze Katja's auto naar Merchant's brengen.  Ik rijd intussen naar Panera tegenover Merchant's en wacht daar op het tweetal. Rick eet thuis lunch, want hij is dol op kalkoensandwiches.  Het is gezellig even met K. en K. te eten. 

Na afloop besluiten we even naar Michaels te gaan om nog wat laatste versieringen te kopen.  Katja neemt de gelegenheid waar om ook van de 50% korting gebruik te maken.  Ze kiezen een aantal leuke dingen voor hun appartement.  Ook zullen ze onze oude kunstboom meenemen, dus die krijgt ook meteen een nieuw tehuis.

Katja vond de Brancott sauvignon blanc, die ik op het moment drink, ook erg lekker.  Bij de Safeway halen we er dus nog een fles van.  Intussen belt Rick dat ik gisteren per ongeluk lichtjes met een wit snoer heb meegenomen.

We stoppen dan ook nog maar even bij de Michaels hier en gaan dan huiswaarts.  Katja's auto is al snel klaar en Rick brengt ze erheen.  Ik zit even buiten, want het is weer zulk warm weer, met twintig graden!  Alleen laat de zon zich vandaag niet veel zin. 

Andere buren zijn nu ook bezig met hun buitenversieringen en buurvrouwen Lorraine en Wendy komen gezellig bijkletsen.  Pas als het donker wordt gaan we weer naar binnen.

Vanavond willen we naar de Winter Walk of Lights bij Meadowlark Gardens.  Dit wordt langzamerhand een traditie.  De afgelopen paar jaar was het ijzig koud en vandaag hoeven we bijna geen jas aan!

Het is dan ook best druk, vooral met families met kleine kinderen.  Het is zo leuk gedaan, alsof je door een verlicht bos loopt met allerlei diertjes.  Er is een eekhoorn, die in een boom klimt, en visjes "springen" door een rivier.  Er is een ijsbaan met schaatsers en lichtjes, die op muziek dansen.

We fotograferen en genieten.  Katja en Kevin laten overal romantische foto's maken en op een gegeven moment worden Rick en ik aangestoken.  Katja neemt een foto van ons, die ik erg leuk vind.  Het is al met al erg leuk en vrolijk.

Voor het avondeten heeft Katja zin in biefstuk en Wildfire is daar een goed restaurant voor.  Ik bestel ook voor de verandering een filet mignon, net als Katja.  Ze hebben wel visgerechten hier, maar biefstuk is wat ze goed doen.  Dat blijkt ook wel, want we smullen allemaal van onze keuzes.

Terug thuis haalt Katja haar skelet en microscoop voor haar anatomieklas uit de auto en werkt aan haar huiswerk.  Ze moet met pijpenragers en stickers van alles doen en daar foto's van nemen.  Morgen moeten ze op tijd terug, zodat ze haar kat verder kan ontleden en een toets doen.

Zondag

En weg is het lekkere weer van de afgelopen dagen.  Het kon natuurlijk ook niet duren zo eind november.  Somber, regenachtig weer zie ik onder de lamellen door en ik heb helemaal geen zin om op te staan. 

Rick daarentegen is al vrij vroeg uit de veren en komt met ontbijt voor ons vieren terug.  Katja en Kevin komen bijtijds naar beneden en we eten gezellig met zijn viertjes.  Rick en Katja gaan daarna bezig met Katja's computer, toch fijn zo'n technische vader.
Weg is het warme weer

Voor mij is het tijd om te gaan sporten.  In het weekend vind ik het altijd zoveel moeilijker de motivatie te vinden, maar ik mag van mezelf vandaag "maar" een half uur doen.  Uiteindelijk loopt dat toch uit tot een uur, zoals zo vaak als ik maar eenmaal begonnen ben.

Katja en Kevin willen onze oude kunstboom meenemen voor hun appartement.  Ze kiezen boven op zolder ook een aantal versieringen uit om erin te doen, want daarvan hebben we er ook veel te veel.  Het vergt wel wat passen en meten om de boom in hun auto te krijgen.  Uiteindelijk moet hij uit de doos en dan past het.

Op Katja's verzoek gaan we bij Sweet Ginger lunchen.  Het wordt gezellig en lekker.  Ik neem de chirashi, maar heb eigenlijk spijt geen lunchbox genomen te hebben. Katja en Kevin hebben er beiden een en die zien er wel erg lekker uit!

Thuis worden de dieren in de auto gezet en nemen we afscheid.  Het was een erg gezellig weekend en ik ben blij dat we ze over een maandje weer zullen zien.  Gelukkig dat we Katja gisteren nieuwe banden hebben gegeven, want het miezert nog steeds en ze moeten over natte wegen rijden.

Intussen heb ik weer pijn van top tot teen.  Ik baal ervan dat ik weer leef om de pijnen de baas te worden in plaats van leven met pijn, die ik kan negeren.  Rick stelt voor een warm bad te nemen, want in de regen is de hot tub niet fijn.

We hebben boven ook een bubbelbad en zodra ik erin neerzijg bedenk ik me dat Saskia, die hier veel vaker zit dan ik, het bij het rechte eind heeft.  De warmte maakt de pijnen meteen een stuk minder en gelukkig duurt dat ook even nadat ik er weer uit ben.

Rick heeft inmiddels kaartjes gekocht voor The Good Dinosaur.  We rijden naar Tysons Corner en vinden ondanks de drukte snel een parkeerplaats.  De film is ontzettend leuk.  Wel echt een kinderfilm, maar een lief verhaal. 

Na afloop ga ik nog even naar de Christmas Store om een adventkalender voor Saskia te kopen.  Rick haalt zijn Band, die eindelijk in zijn maat voorradig is, op bij de Microsoft Store.  Dan nemen we een tafeltje bij het haardvuur bij Seasons 52.

Hun porcini paddestoelensoep vind ik heerlijk en bestel daar een kop van.  Ook mijn andere gerechten zijn voorafjes, de warme paddestoelen en rucola salade en twee kleuren kreeftravioli (met inkt van de inktvis gekleurd).  Het smaakt allemaal voortreffelijk en Rick vindt zijn keuzes ook prima. 

Het is een goede afsluiting van een heel fijn weekend. Als ik me nou eens beter zou voelen.  Ik moet zelfs huilen als ik een tv show in Hawaii zie en bedenk hoeveel beter ik me toch meestal in de zomer voel.  Na de feestdagen hoop ik ergens de warmte op te kunnen zoeken.  Voorlopig vind ik die maar in hot tubs en warme baden.

Meer foto's van de lichtjes bij Meadowlark Gardens staan hier


9 reacties:

Pascale zei

Ik vind het zo beroerd voor je dat je zoveel pijn hebt. Het zal wel geen zoden aan de dijk zetten, maar toch hierbij een virtuele dikke pakkerd gestuurd!

Anja zei

Heb je al eens een elektrische deken in bed geprobeerd, door de warmte ontspannen je spieren en dat geeft ook verlichting.

Margreet zei

Gezellig weekend dus, maar zo balen van die pijnen, sterkte!

Tineke zei

Leuk lang weekend heb je gehad; fijn dat je je kids zo kunt helpen.
mooi versierd park met al die lichtjes ; gezellig zo met zijn 4e foto's maken
Sterkte met je pijnen; heel vervelend en fijn dat je toch steeds wat verlichting vindt .
Hier staan de Sint cadeautjes ingepakt en voorzien van kleine gedichtjes

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend.
Maar oh wat naar dat de pijnen je zo aanvallen.
Januari is een perfecte maand om ergens even de zon en warmte op te zoeken. Hoop dat je iets leuks kan vinden.
Sterkte deze week, Bea

Marion2 zei

Wat een heerlijk weekend, afgezien van de pijn dan :(. Fijn ook om al in de kerstsfeer te komen. Ik wil nog even zeggen dat ik onder de indruk ben van Ricks Nederlands: gewoon foutloos, zo ontzettend knap!

Ron zei

Wat een gezelligheid.. ondanks de afstand waren jullie toch ff met zijn allen zo!
Kerstspullen.. hier eerst nog ff sinterklaas en dan gaat het weer los :-)

Ik hoop dat je de komende tijd niet zoveel last hebt van je spieren...vind het knap hoe je daarmee omgaat!

grs Ron

Monique zei

Waardeloos dat je veel pijn hebt. Ik heb er wel bewondering voor dat je toch van alles blijft genieten en je niet tegen laat houden door alle ongemakken van je lijf..Je bent een bikkel. Sterkte!

Groet,
Monique

Petra zei

@Pascale - Dank je, medeleven helpt zeker :)

@Anja - In bed is de enige plek waar ik het vrijwel altijd (te) warm heb

@Margreet - Zeker een gezellig weekend!

@Tineke - Veel plezier met jullie Sint viering straks

@Bea - Ik ga er zeker naar op zoek, hopelijk niet te duur

@Marion - Ja, en dat voor iemand die nooit officieel les heeft gehad!

@Ron - Gelukkig heb ik wel een aantal dingen, die helpen, dat scheelt

@Monique - Dank je, lieve woorden :)