Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 18, 2015

Halverwege de week alweer

Het is alweer woensdag!  Als Rick naar zijn werk vertrekt sta ik ook maar eens op.  Ik vind het op het moment maar moeilijk op gang te komen 's ochtends.  Het is nog niet koud buiten, maar ik merk toch wat seizoens blues.

Na mijn ontbijt besluit ik dan ook naar Lifetime Fitness te gaan.  Even verandering van machines waar ik mijn cardio op doe.  Dat alleen al haalt het gevoel van sportverveling weg.  Ik doe een half uur op de machine, die zijdelings gaat en een half uur op een heel andere elliptical, verbazingwekkend hoeveel verschillende soorten daarvan zijn.


Als mijn uur gedaan is (hoera!) is het tijd voor ontspanning in de hot tub en sauna.  Ik wissel beiden af en lees intussen op mijn Kindle (die in een plastic zakje zit tegen het water).  Magisch lijken de pijnen mijn lichaam te verlaten.  Alleen jammer dat de stralen van de hot tub zo laag zitten hier, ik kan ze niet op mijn schouders zetten, zoals in onze eigen hot tub.

Anderhalf uur later begint mijn maag te knorren.  Ik kleed me aan en loop weer naar buiten.  Het is bewolkt, maar vreemd warm, een graad of zestien.  Mijn jas kan weer uit. Toch heb ik zin in pho.

Bij Pho Thang Long word ik inmiddels als een oude bekende begroet.  Ik neem de kippensoep en limoen soda.  Het gaat er allemaal goed in.  Hun soep vind ik de lekkerste pho, die ik heb gegeten.  Andere restaurants, die ik heb geprobeerd, hebben minder verse ingredienten.

In dit winkelcentrum ligt ook een Michaels en ik vind het altijd leuk daar rond te neuzen.  Ik zie er allerlei kleurboeken voor volwassenen, maar geen spreekt me aan.  Verder zijn er natuurlijk heel veel kerstspullen.  Ik vind echter niets van mijn gading en vertrek met lege handen.

Bij Rite Aid haal ik mijn maandelijkse medicijnen op.  Ook kijk ik er naar een leuke kaart voor Ricks verjaardag vrijdag, maar ze hebben alleen maar heel stomme.  Morgen maar naar Target waar ze een goede selectie hebben.  Wel koop ik bij Whole Foods Ricks favoriete Belgische bier, want ik weet niet zeker of zijn grote cadeau op tijd aan zal komen.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Ik moet nog een "color pop" foto voor vandaag en besluit Hornsby, ons "buurtvarken", als onderwerp te nemen.  Nog steeds is er kleur te zien in de natuur, maar het wordt steeds minder. Het is dit jaar denk ik wel vrij laat dat de boom voor ons huis ook nog steeds heel wat bladeren heeft.
 
In de paar uur voor Laura komt zoek ik foto's uit voor de jaarlijkse familiekalender. Tegenwoordig is Facebook heel handig, want ik pluk gewoon de vele selfies van de pagina's van de meisjes.  Kai is echter wat moeilijker.  Die laat zich niet makkelijk fotograferen en neemt al helemaal geen selfies (tenzij met een van zijn zussen).  Ik hoop weer een leuke kalender te kunnen maken.

Laura komt wat verlaat, maar geeft me dan een grondige massage.  Ze vindt dat mijn rug er wel erg slecht aan toe is.  Jammer genoeg kan Laura volgende week niet, want we vinden beiden dat er weer een tijdje wekelijkse massages nodig zijn. 

Rick komt thuis met Thais eten.  Hij weet precies wat ik lekker vind, veel groene peperkorrels in mijn gerecht!  Kennelijk zijn mijn spieren niet blij met de massages, want ik heb nu krampen in mijn zij waar Laura vooral veel bezig was.  Hopelijk voel ik morgen de voordelen ervan, het kan ook te maken hebben met het weer.  Het regent hard en mijn lichaam is een barometer wat dat betreft.  Is het alweer zomer?

2 reacties:

Anoniem zei

Ja was het maar al lente,dan hadden we de zomer nog voor ons,
maar helaas het is niet zo en hier is de weersvoorspelling ook somber.
Koud guur weekendweer met winterse neerslag.
Konden we maar een winterslaap houden he.
Erg dat je lichaam zo op dat koude en vochtige weer reageert,
zou een infrarood cabine niks voor je zijn?
Mijn schoonzusje,die rheuma heeft, heeft er veel baat bij hoor ik ze weleens zeggen.
Misschien ergens eens uit proberen..

groetjes Joke

Petra zei

@Joke - Ik heb een draagbare infrarood cabine, maar die zit zo ongemakkelijk dat ik pijn van het erin zitten krijg dus dat schiet ook niet op. Verder zou ik niet weten waar zoiets te vinden