Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 22, 2015

Lekker rustig weekendje voor de feestdagen van start gaan

Zaterdag

Het is nog steeds vreemd voor mij om een weekend alleen met Rick te hebben.  Het is toch wel wennen dat lege nest.  Hoewel ik wel opgeschrikt word door een berichtje van Saskia, die haar kamer te licht vindt, want dat wekt haar iedere keer zo vroeg.  Gelukkig vandaag pas na achten anders had het mij ook te vroeg wakker gemaakt.

We eten ontbijt en proberen dan mijn telefoon uit te vogelen, want bij Rick werken alle apps helemaal goed, maar bij mij niet.  Wordfeud doet het niet en een paar anderen ook niet.  Uiteindelijk kom ik, de niet-Microsoft persoon, achter de oplossing.  Mijn resolutie staat veel te groot.  Ik corrigeer het en voila, alles werkt perfect!

Opgelucht ga ik naar boven om een uur interval op de elliptical te doen.  Rick gaat intussen aan de bladeren in de tuin.  Cosmo houdt hem gezelschap en vindt het heerlijk zijn baasje bij hem in "zijn" tuin te hebben.  Rick is meer dan een uur bezig, maar nu is het gros van de bladeren geruimd.  Er zitten er nog wel aan een paar bomen, maar verder is alles (helaas) kaal.


Mijn van is aan zijn 5000 mijl beurt toe, 80000 mijl (ongeveer 130000 km) alweer!  Het DRAAKJE doet het nog prima en men verwacht niet meer dan de basisbeurt te hoeven geven.  Later vanmiddag zal hij klaar zijn.

Rick is achter me aangereden zodat ik gelukkig niet hoef te blijven wachten.  Het is lunchtijd en Rick stelt voor naar de Panera dicht bij de garage te gaan. Daarnaast ligt een AT&T winkel waar we wat accessoires (lees opladers) voor onze nieuwe telefoons hopen te scoren.

Dit keer neem ik weer eens mijn favoriete "you pick two" bij Panera.  Die bestaat uit een kop kippensoep en een tomaat-basilicum boterham met tonijnsalade.  Die laatste is werkelijk zo lekker!  Rick en ik verbazen ons erover dat de man aan het tafeltje naast ons gewoon zit te slapen achter zijn laptop! Stil is het echt niet in dit restaurant.

Jammer genoeg krijgen we bij de AT&T winkel nul op het rekest.  Ze hebben zelfs onze Lumia 950 niet op voorraad, die zijn uitverkocht.  Dan bestellen we thuis van Amazon.com maar wat opladers.  Die worden maandag al bezorgd dus lang hoeven we er niet op te wachten.

Rick gaat beneden met Kai op X-Box spelen en ik ga verder aan de jaarlijkse familiefoto's kalenders.  Ik maak er altijd een voor ons en een voor mijn zus, die het ook leuk vindt om foto's van ons gezin te hebben.  Van al die foto's, die ik voornamelijk van Facebook pluk, trouwens, laat ik ook afdrukken maken.

Als de kalenders klaar zijn maak ik onze fotokerstkaart.  Voor 23 november krijgt alles bij Shutterfly 40% korting.  Dat scheelt natuurlijk flink.  Ik vind een leuke kaart en leuke foto's van ons en de kinderen.  Ik ben zeer tevreden over de kaart en dat ik hem al zo vroeg klaar heb.

Het is vandaag een stuk kouder met een venijnig windje, maar toch neem ik Cosmo nog even uit. Hij vindt dit weer heerlijk en is dus ook niet blij als ik vrij snel rillend rechtsomkeerts wil maken.  Mijn lichaam is duidelijk nog niet aan kou gewend.
Als we terugkomen gaat de zon alweer onder, de lucht lijkt in brand te staan

Gisteravond wilde Rick al graag naar BJ's, want daar hebben ze heel veel verschillende soorten bier.  Dat lukte niet dus we besluiten er vanavond heen te gaan.  Ricks team, de Michigan State Spartans, spelen ook en het is een spannende wedstrijd, die de Spartans in overtijd winnen. 

We bestellen de Santa Fe "loempia's", die erg lekker zijn.  Ik probeer ook eens hun bessencider, die ik eigenlijk wat te zoet vind.  Rick geniet duidelijk, dus helemaal goed.  Als hoofdgerecht kies ik maar weer eens een paar voorgerechten, de ahi tuna poke (rauwe tonijn met crackers, zo lekker) en gefrituurde artisjokken, die ik minder vind.  Rick neemt een pizza.

Voor zijn verjaardag krijgt Rick ook een gratis mini "pizookie" waar dit restaurant populair om is.  We kiezen de salted caramel en ik neem er een paar hapjes van, erg lekker, maar meer hoef ik niet.

De stoelen beginnen mij pijn te doen dus we gaan huiswaarts.  Daar kan ik lekker in mijn La-Z-Boy "liggen".  In die stoel zou ik kunnen slapen zo comfortabel is het!
Meike ligt weer op haar plekje

Zondag 

Het is maar koud en guur weer vandaag dus ik ben blij dat ik niet mee hoef te doen aan de jaarlijkse Turkey Trot hier in Vienna.  Als Rick en ik ontbijt gaan halen zien we de verkleumde lopers nog langskomen.

Bij Starbucks is het dan ook druk, iedereen wil een warm drankje.  Wij nemen ons ontbijt en koffie maar mee de auto in en eten onderweg.  We zijn namelijk al halverwege de Toyota garage dus kunnen net zo goed meteen de van ophalen.  Gelukkig was er niets mis met de van en krijg ik hem zo weer mee met nieuwe olie.
Lekker warm drankje terwijl ik in de ijskoude wind op de van wacht

Thuis is het weer sporten geblazen voor mij.  Rick gaat naar supermarkt om de rest van het Thanksgiving maal te kopen.  De kalkoen heeft hij al binnen.  Het is kennelijk heel druk want ik heb zelfs al lunch gegeten als Rick pas weer terugkomt.  Saskia sms-t ook dat haar Whole Foods super druk is.

Vond ik het gisteren al koud, vandaag voelt het helemaal winters met een snijdende wind.  Dit weer gaat mij letterlijk door merg en been en arme Cosmo moet het met korte wandelingetjes doen.  Verder bedenk ik alvast wat ik voor Kerst aan mijn broer en zus wil sturen.  Ik hoop door nu al te beginnen de "feestdagenstress" wat te verminderen.
Deze tuin is gewoon grappig in zijn lelijkheid

Aan het einde van de middag gaan Rick en ik naar Tysons Corner.  Daar gaan we de laatste Hunger Games film kijken.  We zijn wat vroeg dus drinken eerst even een biertje bij T.G.I. Fridays waar de footballwedstrijden aanstaan.  Washington verliest ruimschoots dus veel mensen kijken maar naar de Baltimore wedstrijd.

De film volgt het laatste boek van de Hunger Games vrij goed.  Het is dan ook best een donkere film met schitterende speciale effecten.  Halverwege bedenk ik me wel dat het geen goede film voor mijn spieren is, want ik zit de hele tijd gespannen te kijken.  Wat dat betreft is een comedy beter, maar ik had deze film als afsluiting van de verhalen niet willen missen.  Rick is wat minder enthousiast, maar hij heeft de boeken ook niet gelezen.
Kung Fu Panda is meer Ricks ding
 
Als we de bioscoop uitkomen is het etenstijd.  We lopen naar het restaurantgedeelte om te kijken of Coastal Flats plaats heeft. Gewoonlijk is het daar erg druk, maar vanavond kunnen we wonder boven wonder meteen een tafeltje krijgen.  Ik bestel de overheerlijke kreeftsalade en Rick pasta primavera met kip.  We laten het ons goed smaken.

Zo eindigt weer een leuk weekend.  Rick moet morgen supervroeg op dus we gaan het niet laat maken. 
De dieren zijn al klaar voor de nacht

Erg mooi filmpje van mijn rondleiding en Arlington National Cemetery door een van de mensen, die ik een paar weken geleden de stad liet zien.  Ook leuk om mezelf in actie te zien:

13 reacties:

Anoniem zei

Werkelijk een zeer mooi filmpje van Patrick uit België.
Ik vind je beschrijvingen van jouw tours ook goed hoor Petra en de daarbijhorende foto's.
Maar dit filmpje is ook eens fijn om te bekijken en een proficiat voor Patrick om jouw tour zo goed weer te geven.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Lekker relaxed weekend en inderdaad wat een leuk filmpje.
Sterkte met de kou.
Groet, Bea

Marion2 zei

Hier is het ook al zo onaangenaam koud :/. Voor jullie was het nog even stilte voor de storm, helemaal niet verkeerd. Erg leuk het filmpje over de rondleiding. En wat een goed bijpassende muziek ook.

Sandrah zei

Inderdaad, wat een leuk filmpje! En de muziek is er zo goed bij uitgekozen. Doet me ook meteen weer terug denken aan onze vakantie in DC een paar jaar geleden.

Sandra

Annemiek zei

Ik kocht van de zomer blackout blinds van Bali (de dubble cell soort) want ik werd ook steeds wakker zodra het licht werd. Deze houden het daadwerkelijk donker, een hele verbetering! En de prijs viel me erg goed mee, ik had het van tevoren een stuk duurder ingeschat dan het uiteindelijk was. Misschien ook iets voor Saskia? Via Costco krijg je een korting, maar Bali heeft zelf ook wel aanbiedingen.

Anoniem zei

Indrukwekkend filmpje,leuk om het "live" mee te lopen met jou.
Dan krijg je het een beetje mee,
de afstanden die je loopt met een rondleiding..
Dat loopje van die wacht,als je dat uren moet doen,hele opgave zeg.
Fijn dat we mee mochten kijken,dank aan de makers ervan!

groetjes Joke

Ann zei

Leuk dat filmpje!

Petra zei

@Hilde - Het filmpje is zeer goed gedaan, vond ik ook

@Bea - Dank je, gelukkig wordt het gaandeweg weer wat warmer

@Marion - Inderdaad, ik kende dat lied helemaal niet, vind het wel leuk

@Sandra - Hij laat de hoogtepunten heel goed zien inderdaad

@Annemiek - Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Ik zie dat ze ze bij Home Depot ook hebben

@Joke - In de winter worden die wachten ieder uur afgelost en in de zomer ieder half uur, maar ze zijn wel dag en nacht aanwezig en ik weet niet hoeveel er per 24 uur zijn.

Petra zei

@Ann - Dat is het zeker

Anoniem zei


De kroon op het werk!! zóó...leuk om dat filmpje te zien, Krijg zo een werkelijk beeld van je rondleidingen. Mooi promotie filmpje voor op je site.Gaat dat iedere dag zo, bij die onbekende
soldaat?
Blijf nog hopen om ook een keer die kant op te komen.

groetjes Wilma Loeffen

Familie Langens zei

Hoi Petra, wat een indrukwekkend filmpje, leuk om je ook een keer bewegend te zien, nu nog een keer je stem horen:-) Groeten, Anne-Marie

Petra zei

@Wilma - Ja, dat gaat dag en nacht zo bij het graf van de onbekende soldaat. Ik hoop je ooit te ontmoeten :)

@Anne-Marie - Mijn stem hoor je ook een paar keer, bij het WWII Memorial en Jefferson Memorial, maar inderdaad niet erg lang

Anoniem zei

Heel interessant! Leuke film en goede muziek!��
Groetjes Ine