Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 20, 2015

Ricks verjaardag en nieuwe telefoons

Als ontbijt heeft Rick gisteravond Starbucks gekozen.  Ik heb slecht geslapen vannacht en merk niet eens dat Rick al opstond en ook al ontbijt haalde.  Dat was niet mijn bedoeling, maar wel erg lief van hem. We eten gezellig met zijn tweeen, want Saskia is met Kaylee en Laura naar een veganistische donutbakkerij.


Na het eten gaat Rick wat werk verrichten en ik sporten tot ik 5000 stappen bijeen heb.  Dan maken we ons gauw klaar en vertrekken naar Tysons Corner.  De nieuwe Lumia 950 Windows telefoons zijn vandaag uit en wij komen in aanmerking voor een nieuwe telefoon via ons AT&T plan.

Bij de Microsoft Store worden we meteen geholpen.  Ik kies een witte telefoon en Rick een zwarte (de enige twee keuzes).  Eigenlijk vond ik mijn Lumia 1020 echt een heerlijke telefoon, maar sommige dingen werken daar niet meer op en hij is bijna vol met geen mogelijkheid tot meer ruimte creeren. 

De nieuwe telefoons hebben weer een batterij, die eruit gehaald kan worden, en foto's en dergelijke kunnen op een mini SD kaartje. Het heeft heel wat voeten in de aarde omdat AT&T het weer eens moeilijk maakt. 

Voor we het weten zijn er een paar uur (!) voorbij en begint Rick toch wat nerveus te worden.  Hij heeft een belangrijke presentatie om half twee in Alexandria, zeker een half uur weg, en het is al na twaalven.  Eindelijk gaat het dan wel goed en op het nippertje kan Rick zijn telefoon meenemen.

Hij haast zich naar zijn werk en ik handel verder alles af.  De mensen bij de Microsoft Store zijn allemaal superaardig, maar jong en ik krijg het idee dat ze nooit veel haast hebben.  De man naast ons zit er ook voor een tijdje, maar zo raak je wel aan de praat en we leren het een en ander aan teveel kosten omzeilen.  Dat is fijn want de telefoonrekening is iedere maand flink hoog.

Als ik ook met mijn telefoon de winkel uitloop is mijn eerste gedachte lunch.  Ik heb enorme trek en arme Rick vast ook, maar hij had geen tijd voor lunch en moet wachten tot na zijn presentatie.  Ik word wel even afgeleid door de enorme kerstwinkel waar ik op weg naar de parkeergarage langsloop.

Een van de vele tradities met Kerst is dat ik kerstboomversieringen voor de kinderen koop.  Meestal doe ik dat online, maar ik kan ook net zo goed hier even kijken. 

Katja krijgt altijd een engeltje en daarvan vind ik een leuke, die op een maantje leunt.  Voor Kai is het ieder jaar een Kerstman.  Dit keer vind ik er een, die lekker op een zwemband dobbert.  Saskia's sneeuwpop is echter mijn favoriet voor haar, hij heeft een kat op zijn hoofd, helemaal goed voor haar.  Als laatste neem ik een adventskalender mee, volgens mij Nederlands, want het staat er in het Nederlands als eerste op.

Terug in de van bestel ik online mijn lunch, de edamame soba noodle bowl van Panera.  Ik krijg $5 korting voor het online bestellen, helemaal goed. Thuis eet ik het met mijn trouwe vriend Cosmo (die een Milkbone koekje krijgt) op.

Op het antwoordapparaat staan een paar berichtjes.  Een ervan is van The Dutch Store, Rick had per ongeluk geen S letter voor Saskia besteld en wilde die toch z.s.m. bezorgd hebben.  Hij koos echter een veel duurdere verzendmethode dan nodig. 

Heel netjes dat ze daarover bellen!  Ik bel terug en word getrakteerd op Nederlandse kinderliedjes terwijl ik wacht op de dame, die belde, zo leuk!  De S is onderweg voor onze Sinterklaasviering volgende week.

Het is prachtig weer en Cosmo heeft duidelijk zin in een wandeling.  Ik heb ook nog wat stappen nodig dus we gaan lekker door de buurt lopen.  Ik moet ook nog mijn "color pop" foto voor vandaag vinden en het wordt alweer rood.  Dat is wel de kleur, die wint, deze maand.  Ook zijn sommige bomen nog prachtig gekleurd.
 
 
Na de wandeling rijd ik nog even Vienna in.  Omdat we met zijn tweeen zijn is het teveel om een hele verjaardagstaart voor Rick te nemen, maar een paar cupcakes gaan er altijd in.  Bij Vienna Cupcakes kies ik een chocolade en red velvet cupcake. 

Thuis ga ik verder aan de kalenders online.  Ook probeer ik mijn nieuwe telefoon uit te vogelen.  Toegegeven, ik moet altijd echt wennen aan nieuwe technologie.  Rick is er meteen enthousiast over, maar ik heb eerst even tijd nodig.

Rick heeft een wat frustrerende middag met meer werk dan hij had gehoopt.  Eigenlijk wilde hij nog ergens wat gaan drinken voor we uit eten gaan, maar daar is geen tijd meer voor. Gelukkig maken de vele leuke cadeautjes alles goed.

Van Ricks zus en zwager zijn er lekkere Edible Arrangements "snoepjes" (in chocolade gedoopte vruchten).  Kai stuurde een X-Box koptelefoon.  Saskia en Katja gaan hun cadeautjes dit komende weekend geven.

Mijn cadeautjes zijn een lekkere fles bier en nadat Rick zijn kaart gelezen heeft (dat is zo'n Amerikaanse traditie, die ik natuurlijk na zoveel jaren heb geadopteerd, maar die nog steeds vreemd voelt) leid ik hem naar boven.  Daar heb ik een paar dagen geleden zijn hoofdcadeau, een opklapbare heel hoge ladder, heengesleept.  Rick geeft toe dat hij nu officieel oud is, want hij is dolblij met een ladder, ha ha!

We bestellen een Uber, die ons naar Chima brengt, Ricks keuze van restaurant voor zijn verjaardag.  Het is een Braziliaans steakhouse, gewoonlijk niet zo mijn ding, maar hier hebben ze tenminste ook zalm en zwaardvis. 

We krijgen een tafeltje aan de rand, heel anders dan andere keren toen we hier met het hele gezin waren.  We genieten eerst van de lekkere salade bar waar niet alleen groentes zijn, maar ook carpaccio en gerookte zalm bijvoorbeeld.  Alleen daarvan zou ik mijn maal al kunnen doen.

Katja belt tussendoor nog om haar vader een fijne verjaardag te wensen en dan beginnen we aan het vleesgedeelte van de maaltijd.  Het ene na het andere zwaard met vlees komt voorbij.  Ik neem wat filet mignon, die werkelijk heerlijk is.  Maar de rest is me te vet.

Heel netjes hier is dat ze vragen waar je op wacht.  Ik zeg dat ik graag vis heb en meteen komen de zalm en zwaardvis.  De zalm is werkelijk heerlijk, niet te droog en precies goed.  De zwaardvis daarentegen is wel erg droog.  Daar hoef ik dus niet meer van.
Allerlei vlees om uit te zoeken

Na nog wat heel malse filet mignon is het voor mij genoeg geweest.  Rick laat zijn kaartje nog een tijdje op rood (ik wil meer) liggen.  Leuk om te zien hoe hij geniet!  Een manager komt voorbij en vraagt hoe alles is.  Ik laat vallen dat het Ricks verjaardag is.

Hij feliciteert Rick en met de rekening komt ook een stuk tiramisu met een kaarsje erop.  Er wordt een foto van ons beiden gemaakt, die we later in een mapje meekrijgen, erg leuk!  De tiramisu is erg lekker, maar voor meer dan een paar hapjes hebben we geen ruimte meer.

De Uber is snel besteld en dit keer is het een mooie BMW met een praatgrage chauffeur.  Zijn nummerbord is PHILLY7, omdat hij uit Philadelphia komt.  Hij vertelt dat hij een IT baan heeft, maar dit erbij doet. Zo te horen verdient hij met Uber ook een goed zakcentje. 

Als hij onze buurt binnen rijdt steekt er net een flink hert met gewei over.  Dat is een van de mooie dingen vindt Jeffrey. Hij rijdt zowel in de stad als in de voorsteden en zoiets is zo is dan bijzonder. Ik ben het met hem eens, al heeft dat hert (en Jeffrey's auto) geluk. Ik zag net vanmiddag nog een aangereden hert in de berm liggen.

Thuis ontspannen we lekker voor de tv.  Saskia stuurt foto's van hun "Friendsgiving" vanavond.  Heel leuk, zij heeft met haar veganistische flatgenote en beste vriendin een veganistisch Thanksgiving maal gemaakt.  Het ziet er prima uit en ik denk stiekem dat ik het lekkerder zou vinden dan het traditionele maal waar ik niets om geef.

We hebben het hele weekend ook nog om Ricks verjaardag te vieren, want door zijn drukke werkmiddag ging het niet helemaal zoals hij had gewild.  Er zullen vast een of twee films in onze toekomst zijn.

5 reacties:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Rick! En nog een heel fijn weekend samen!!
Gr. Greet

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rick!

Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij is de veganistische maaltijd van Saskia ook veel lekkerder dan de traditionele Thanksgiving gerechten. :-)

Geniet nog lekker van het weekend!

Sandra

Anoniem zei

Nog een Hartelijk gefeliciteerd met Rick zijn verjaardag en nog heel veel gezonde jaren erbij!
Gezellig dat Saskia onverwacht thuis was...
Genieten maar ervan...wens jullie een fijn weekend samen.

groetjes Joke

Petra zei

@Greet - Dank je, jij ook!

@Sandra - Ja, he, ik vind echt helemaal niets aan het traditionele Thanksgiving maal

@Joke - Jij ook een fijn weekend!

Tineke zei

Hartelijke felicitaties nog voor Rick's verjaardag.
Gezellig dat Saskia er is en Katja dit weekend gekomen is.
Heeft Kai al gepland om met de feestdagen naar jullie te komen?
Wij hebben gisteren sinterklaas in het dorp met zijn stoombootje op visite gehad en daarna de dochter met gezin op de chocomelk en bankketletter. Ik herken je opmerking over de gezellige drukte die dan in huis is. De kleintjes vol enthousiaste verhalen.
Vanmorgen bij mijn ouders op de koffie, mijn vader wil mijn uitgebloeide chysant, zo kan hij daar voor volgend jaar weer nieuwe plantjes van stekken.