Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 19, 2015

Saskia onverwachts even thuis

Het heeft vannacht enorm geregend en miezert nog steeds als we opstaan.  Het helpt mijn gemoed niet bepaald en Rick ziet dat.  Hij voorziet me van koffie en warmt een broodje op voor ons beiden.  Na het eten gaat Rick naar zijn werk en ik laat Cosmo uit.


Sharon sms-t dat ze om half elf al beschikbaar is.  We zouden eerst om elf uur pas beginnen dus daar ben ik wel blij mee.  Ik zorg dat ik om kwart over tien op de sportschool ben, zodat ik goed warm ben voor het uur personal training.

Na weer een intensief uur weerstandstraining met en zonder gewichten doe ik nog een kwartier cardio tot ik 5000 stappen bijeen heb.  Het is bizar warm buiten met een graad of zeventien, maar het regent nog steeds.  Niet hard, maar genoeg om nat te worden.

Cosmo wil echter natuurlijk wel heel graag uit.  Ik hoop dat hij zijn behoeftes snel doet, maar daar denkt Cosmo anders over.  Hij is helemaal voor een lange wandeling en blijft maar weigeren terug naar huis te gaan.  Op een gegeven moment word ik zo nat dat ik hem tegen zijn zin meetrek! Gek beest!
Mijn "color pop" dagfoto

Met dit druilerige weer besluit ik mezelf op een lunch bij Le Pain Quotidien (in de Amerikaanse volksmond "LPQ", want anders is het niet uit te spreken voor ze) te trakteren.  Het wordt zoals bijna altijd de gerookte zalm tartine.  Zo'n lekkere boterham is dat!  Intussen maak ik een afspraak om mijn nagels te laten doen door Thu bij Mint in ditzelfde winkelcentrum.

Mijn nagels zijn vele malen te lang naar mijn smaak.  Ik heb ze voor het laatst laten doen toen de meisjes hier waren het tweede weekend in oktober!  Zo lang is het nog nooit geweest dat de nagellak erop bleef zitten!  Met beduidend kortere nagels en een glitterende roze nagellak op vertrek ik bijna een uur later weer.

Bij Target haal ik nieuwe vloeibare zeep voor de badkamers en keuken.  Ik neem ook gelijk een paar nieuwe sport t-shirts mee, want die zijn in de uitverkoop en ik kan altijd meer gebruiken.  Ik loop er tenslotte meestal de halve dag in rond.  Een kaart voor Ricks verjaardag en een paar lekker EOS lip"ballen" en ik ben klaar.

Terwijl ik naar huis rijd breken wolken opeens open en is daar zowaar de zon!  Ik zie een prachtige regenboog, maar al rijdend kan ik er geen foto van nemen.  Hij duurt helaas niet zo lang.  Chris sms-t dat het precies op tijd voor onze wandeling met de honden opknapte.

Nog steeds is het lekker warm dus we zijn blij dat we even droog kunnen lopen. Vandaag zal helaas wel de laatste warme dag zijn voorlopig.  Ik heb nog steeds hoop op een milde winter, maar de voorspellingen zijn anders.  Nog maar even niet op de dingen vooruitlopen!

Als ik afscheid van Chris heb genomen en naar huis loop sms ik Saskia om te vragen of ze haar medicijnen niet is vergeten (afgelopen dagen wel).  "Waar ben jij?", sms-t ze terug.  Huh?  Het blijkt dat ze als verrassing thuis is gekomen.

Meteen stel ik avondeten van Sunflower voor.  Daar is Saskia helemaal voor te vinden en Rick haalt het voor ons op (hij haalt iets anders voor hemzelf).  Saskia's beste vriendinnen Laura en Kaylee komen en er wordt gezellig gelachen boven.  Dat mis ik toch wel met iedereen zover weg. Ik zie dan ook erg naar de feestdagen uit, hoe verknipt die ook zullen zijn met werk- en schoolschema's.

5 reacties:

Anoniem zei

Voor vandaag 20 november wens ik jouw echtgenoot Rick een fijne verjaardag.
Verjaardagsgroeten van Hilde uit B.

naomi zei

Er bestaat een app die je kan instellen om mensen eraan te herrineren om medicijnen in te nemen is een tip

Marion2 zei

Dat heb ik nu ook, het doet je gewoon goed om het gepraat en gelach van de kinderen te horen. Zo gezellig.

Ik been benieuwd hoe het kan dat de nagellak zo lang heeft gehouden bij je. Is het gel nagellak of heb je misschien acrylnagels? Gewone nagellak is er bij mij binnen een paar dagen af en als ik heel erg goed oplet en het soms een beetje bijwerk, red ik het met gel nagellak maximaal twee weken. Jammer, want het liefst loop ik elke dag met mooi verzorgde nagels rond.

Anoniem zei

Van harte met Rick en natuurlijk ook aan hem.
Wat een gezellige verrassing dat Saskia even thuis was.
Hoop dat het vandaag beter met de spieren gaat.
Alvast een gezellig weekend, Bea

Petra zei

@Hilde - Dank je wel, namens Rick!

@Naomi - Ik heb het aan Saskia doorgegeven, hopelijk doet ze er wat mee

@Marion - Het was gel en geen idee waarom het zo lang goed bleef. Meestal is het bij mij ook op zijn hoogst 2,5 weken.

@Bea - Het is weer rustig weer en dat merk ik wel in de intensiviteit van de pijnen.