Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 12, 2015

Shoppen met mijn jongste

Saskia ging vroeg naar bed gisteren en dacht daardoor ook heel vroeg wakker te zijn.  Ze heeft de slaap echter duidelijk hard nodig, want zelfs als ik om half negen opsta is er nog geen teken van haar.  In haar appartement ligt haar kamer op het oosten en een van de katten heeft de lamellen helemaal kapot gemaakt.

Terwijl ik ontbijt met koffie en wafels komt Saskia ook boven water.  Zij wil graag naar de mall en ik beloof haar na mijn personal training te gaan.  Alweer heb ik zoveel pijn in mijn benen en de verleiding is groot weer terug in bed te kruipen, ook al omdat het maar een druilerige ochtend is.

Dankbaar dat Sharon me door een uur gewichten en rekken en strekken zal halen rijd ik naar Anytime Fitness.  Sharon begint met de roller om mijn spieren wat te rekken.  Dan doen we weer tabata met verschillende gewichten en als laatste rekt en strekt ze me weer.  Mijn benen doen minder pijn als ik terug naar huis rijd.


Saskia is klaar om te gaan en ik douche gauw.  Saskia rijdt naar de mall en als eerste gaan we naar Urban Outfitters.  Daar koopt Saskia een cadeautje voor haar beste vriendin Laura, die morgen jarig is.  Jammer genoeg voor Saskia kan zij niet naar Virginia Tech om het met haar vriendinnen te vieren, aangezien Sas moet werken. 

Bij American Eagle vindt Saskia een paar warme truien en een vest.  Zij moet veel buiten werken, karretjes terugzetten e.d. Ik vind de truien ook erg leuk, maar weerhoud me ervan er een te kopen.  Saskia haalt me echter over de nieuwe twee verdiepingen Victoria's Secret/Pink te bezoeken en daar delen we de 7 voor $27 onderbroeken special.

Inmiddels is het lunchtijd en Saskia stelt voor naar Whole Foods te gaan.  Vind ik prima.  Zij kiest sushi en dumplings en ik de Marokkaanse linzensoep en ook dumplings.  Die laatsten zijn heerlijk en ga ik vaker nemen.  De linzensoep smaakt ook goed.

Thuis pakt Saskia haar spullen snel in en gaat dan op pad.  Zij heeft om half zes weer les. Het was erg gezellig met haar even, met de nadruk op even!  Ik lijn Cosmo aan en neem hem mee voor een wandeling door de buurt.  Hij is nu echt mijn "kind" (en soms ook net zo vervelend, ha ha).
De color pop foto van vandaag

Er zijn nog steeds bijen!

Dan lees ik een tijdje voor het huis in de zon en Cosmo geniet ook wat vrijheid buiten.  Hij blijft voornamelijk bij mij, maar er komen mensen thuis en dan moet hij gaan kijken wie dat zijn.  Gelukkig vindt iedereen in de cul de sac hem lief.  Op een gegeven moment komt Cosmo echter niet terug als ik fluit.  Hij blijkt de achtertuin van de buren ingegaan te zijn en kan er niet meer uit. Eigen schuld...

Als de zon achter de huizen verdwijnt wordt het te koel om buiten te zitten.  Ik kijk een aflevering van Tussen Kunst en Kitsch voor ik Chris tegemoet loop voor onze wekelijkse wandeling met de honden. Het is al bijna donker als we op pad gaan en lang maken we het niet. Voortaan zullen we toch maar wat eerder gaan.
 
De eerste kerstlichtjes

Vanavond is het maandelijkse happy hour van mijn MeetUp groep bij Sea Pearl.  Ik neem er een Uber heen en Rick gaat me daar ontmoeten.  Als ik bij het restaurant aankom zie ik dat er een grote bijeenkomst is.  Sara en Leigh zitten dan ook aan een tafeltje in het bar gedeelte.

Het wordt een gezellig uur.  Ik ben vast van plan ook eens een evenement te organiseren voor deze groep deze winter.  Misschien komt er wel niemand, maar het is het proberen waard.  We kletsen over van alles en nog wat, reizen, films, restaurants en meer.  Voor ik het weet is het dan ook zeven uur en komt Rick hallo zeggen.

We rekenen af en nemen afscheid van Sara en Leigh.  Rick en ik nemen plaats aan dezelfde tafel, waar ik al zat.  De eigenaresse van het restaurant kent ons inmiddels en komt hallo zeggen.  Rick neemt een aantal vleesgerechten en ik mijn crispy rice cake en ze hebben de heerlijke gefrituurde spuitjes met granaatappelzaadjes weer.
Zo lekker!!

Het smaakt ons zeer goed, maar de crispy rice cake was vroeger zeven stukjes en nu maar vier.  Als de rekening komt kost dat $14.  Hm, ik vind $3,50 per stuk toch wel erg veel en vraag hoe dat zit.  Blijkt dat de serveerster nieuw is en het kost uiteindelijk inderdaad $2 per stuk komt de eigenaresse uitleggen.  Gelukkig, want dit is het gerecht wat ik hier echt niet kan missen!

Thuis is het plat liggen en tv kijken geblazen.  Ik heb veel last van pijn op het moment en doe er alles aan dat te verminderen, maar helaas.  Soms helpt gewoon niets en dat moet ik maar accepteren.  Ik denk dat ik vorige week teveel heb gedaan. 

4 reacties:

Anoniem zei

Wat jammer dat je zoveel pijn hebt.
Ik hoop dat het morgen wat beter gaat. Misschien een sauna dagje?
Groet, Bea

Marion2 zei

Gezellig dat Saskia er even was en jullie samen konden eten en shoppen. De foto van het plafond van de mall doet me aan de Boogy Walkway (?) op O'Hare denken. Het ziet er mooi uit. Hopelijk heb je morgen een wat betere dag.

Tineke zei

Mijn dochter is weer terug in Amerika; na 1,5 week nl voor werk en familie in nl.
Zij bestelt de Weleda producen via het internet en zo zijn ze in amerika wel te verkrijgen.
Hier is het reuze herfstig; veel wind en regen; gisteren juist nog heel zonnig.
Morgen komt hier sinterklaas , dus door de kleinkids wordt er veel geknutseld; AH had leuke knutselmijter en kleindochter is er zoet mee.

Petra zei

@Bea - Geen sauna dagje, maar volgende week hoop ik wel te gaan.

@Marion - Ja, die walkway zag ik vorige week ook weer.

@Tineke - Ik wilde eerst dit jaar geen Sinterklaas vieren, maar daar wilden de anderen niets van weten dus nu vieren we het toch het weekend van Thanksgiving