Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 27, 2015

Sinterklaas en Thanksgiving

Rick is allang op als ik om negen uur eindelijk eens mijn bed uitrol.  Ik had gehoopt dat mijn hoofdpijn na wat ibuprofen minder zou worden, maar dat is helaas niet het geval.  Gelukkig heb ik om tien uur personal training en vaak helpt dat wel.

Na een ontbijt van gepocheerde eieren en kaas rijd ik dan ook naar Anytime Fitness.  Ik warm even op en dan komt Sharon me halen.  Behalve weerstandsoefeningen rekt en strekt Sharon me ook en rolt een kleine harde bal op mijn schouders.  Na een uur voel ik me inderdaad ietsje beter.

Mijn color pop foto van vandaag vind ik vlak voor de sportschool

Het is alweer een warme dag voor november dus ik hoop dat dat ook gaat helpen.  Rick is hard bezig met de kalkoenmaaltijd en ik help hem de stuffing in de vogel te doen.  Wat een vies werkje is dat! 

Rick vraagt mij of ik naar Michaels kan gaan, want hij heeft nog witte lichtjes nodig.  Dat vind ik prima en zie bij binnenkomst meteen dat er een flinke rij voor de kassa's staat.  Geen probleem, ik heb geen haast.  Ik kies ook gelijk nog wat nieuwe mini versierinkjes voor de kerstboompjes op onze voordeuren.  Uiteindelijk valt de wachttijd om te betalen erg mee.

Rick heeft intussen de kalkoen in de oven en stelt voor lunch te halen van Panera.  Ik neem mijn favoriete tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood met een kopje groentesoep.  In het zonnetje voor het huis eten we het op.
Een echt sneeuwpaar had het in dit weer niet uitgehouden, gelukkig zijn zij niet echt

Katja en Kevin zijn intussen in aantocht, maar zullen pas rond drieen aankomen.  Ik heb nog steeds zo'n hoofdpijn, die uit mijn nek komt.  Ik lijn Cosmo aan en maak een wandeling door de buurt met hem, in korte mouwen nog wel.  De tienduizend stappen ga ik vandaag niet halen, maar kom er dichtbij.
Southside Park

Rick stelt voor dat ik voor Katja en Kevin komen nog even in de hot tub ga.  Dat klinkt me als muziek in de oren.  Ik ben dan ook al in bikini als Rick komt melden dat de werklieden vorige week de hot tub uit hebben gezet en het water koud is.  Balen!
Tussen de bedrijven door zet ik ook even (in minder dan 4 minuten!) onze nieuwe kerstboom op
 
Dan ga ik maar voor het huis zitten lezen tot K. en K. aankomen.  Zij brengen Django en Zorro ook mee en het huis is meteen vol.  Het is ook fijn dat Saskia kon ruilen met een collega zodat zij vandaag ook van de partij kan zijn.

Na wat protest van mijn kant want ik vond het teveel gedoe vieren we dit jaar toch Sinterklaas.  Zodat Kai ook mee kan doen hebben we vier uur vanmiddag (dus tien uur vanavond zijn tijd) afgesproken.  Ik heb mijn gedicht gisteravond al geschreven (we trokken weer namen met behulp van Lootjestrekken.nl), maar vooral Saskia moet nog helemaal beginnen.

Kai is inmiddels aanwezig op Ricks laptop via Skype.  Het is goed hem weer te zien en we vragen hem van alles.  Saskia wil graag dat Kai haar helpt met haar gedicht en dan zegt Rick iets wat ons allemaal doet giechelen: "Kai, ik zet je even in de andere kamer zodat jij en Saskia prive kunnen spreken".  Het mannetje in de computer vindt Kai zichzelf.
Als Saskia's gedicht klaar is beginnen we inderdaad om vier uur met de zak van Sinterklaas.  Jaren geleden hebben we ooit eens zo'n jute zak van Jamin gekregen.  Saskia deelt de pakjes uit.  Katja is als eerste aan de beurt en krijgt een kaars, badzout en chocolade van Saskia.

Kai krijgt een cadeaubon van Rick en Kevin een bourbon glas van Katja.  Ik heb Rick getrokken en geef hem een portemonnaie, die hij graag wilde hebben.  Kevin geeft mij het nieuwste Zits boek en Saskia krijgt als laatste een online computerspelletje van Kai.  De gedichten heb ik zoals ieder jaar onder deze blog gezet.

Ook krijgen we allemaal een letter, die Rick heeft besteld.  Het blijkt dat de pure De Heer letters veganistisch zijn, dus helemaal goed.  Verder snoepen we van de kruidnootjes en chocolade kruidnootjes.

Dan is het tijd om aan de gerechten bij de kalkoen te beginnen.  Ik dek de tafel mooi en maak het voorafje, garnalencocktail, klaar.  De anderen maken aardappelpuree, ook een veganistische versie, zoete aardappelen met marshmallows, asperges, mais, croissants en de lekkere gerechtjes, die Saskia en ik gisteren bij Whole Foods kochten, warmen we op.

Om zes uur, precies zoals we gepland hadden, is het tijd om aan tafel te gaan.  Kai gaat ook "mee" en eet zo virtueel toch Thanksgiving diner met ons.  We nemen eerst een foto van ons allen, want dit is toch wel bijzonder. 

Het eten is heerlijk, hoewel ik nog steeds geen enorme fan van kalkoen ben.  Die van Rick is wel lekker mals en de champignon jus van Whole Foods smaakt er heerlijk bij.  Saskia en ik genieten vooral van de verschillende groentes en de stuffing is ook altijd favoriet bij mij.

En nu is het kerstseizoen dan echt officieel begonnen.  Saskia blijft nog tot voor hem diep in de nacht met Kai computerspelletjes spelen.  De rest van ons kijkt naar het klassieke geanimeerde filmpje "Santa Claus is Coming to Town", nog ingesproken en gezongen door Fred Astaire! Dit jaar is het 45 jaar oud en nog wordt het ieder jaar gespeeld en zijn Rick en de kinderen er vooral dol op.

Gedichten:
Van mij aan Rick (portemonnaie):

Sint really wanted to skip the Engle house this year,  
Tenslotte woont geen enkel kind meer hier.
But everyone protested his decision to stay away,
Daarom kon Sint toch niet blijven bij zijn “nee”.
Rick was the most vocal one in this debate,
Hij beschuldigde zelfs van “Sint haat” zijn Peet!
Fortunately therefore we still have my feast,
Omdat iedereen behalve Petra ervoor kiest!
Rick, because of your loyalty to Sint,
Moet er ook een cadeautje zijn dat jij bemint.
It might be a little on the functional side,
Maar geen haan die daarnaar kraait.
Sint hopes you’ll thoroughly enjoy using his gift,
Jouw toewijding staat nu voor altijd in Sints geheugen gegrift.
 
Rick voor Kai (Amazon.de cadeaubon):
Sint komt weer met zijn boot naar Nederland,
Met Piet als rechterhand.
Wat Sint jou nou moest geven wist hij niet,
Dus vroeg hij het aan Zwarte Piet.
Uiteindelijk vond hij wat hij zocht,
Straks zal je zien wat Sint en Piet voor je hebben gekocht!
Je krijg opeens een handvol pepernoten,
Wat hebben we dan weer genoten.
Het is onvergetelijk voor Kai
Het is helemaal niet saai.
Now it's getting late for Kai as it's later for him,
Let's see what wishes we can grant on a whim,
The trick is how Sint delivered a gift real-time,
And Piet's idea was let's do it online,
So as you read this poem, check your inbox,
And find your clue,
To how Sint and Piet actually got a gift to you.
We're missing you here, you're so far away,
But today with the family together online the miles fade away.
Van Katja voor Kevin (bourbon glas):

Sint weet en jongen genaamd
Kevin die vindt bier lekker
And wine and liquor, who knows
which he like better
Voor heerlijke koude drankjes
Sint een oplossing gevonden
A device that will satisfy the
Whiskey-loving type of men
Bedenk dit product breekt gemakkelijk
Gemakkelijk is a Dutch word that is hard to rhyme with English
So for now Sint will rhyme in English, the language of Kevin's
A big hint: this gift will go great with any bourbon dish.

Van Kai voor Saskia (online computerspelletje):

The time has come for Sint to run across the sea majestically
His goal this year for Saskia dear to give the miss some happiness.
You're often there sat in a chair laptop in tow as Sint and Piet know.
So here's a game
You'll see its name
You'll think a while
And crack a smile
For Saskia loves
As everyone does
Those silly things
With suction rings
On the rooftop slopes
The dear Sint hopes
That when you play
It brightens your day

Van Saskia voor Katja (kaars, badzout en chocolade):

It's that time of year once again
Where Sint and Piet come for a visit
Bearing gifts and providing zen
which is what you need or is it?
Don't worry, it is
So to bring you something relaxing
Here is something for snacksing
And for when you take a bath
To release your inner wrath
Here is something made from coconut and vanilla
That is really killa
Even though it's not a toy
Sint still hopes that you enjoy
A Thanksgiving that's a day late
And the presents that await!!!!!

Van Kevin voor mij (Zits stripboek):

It's that time of year again for Sint and his Piets to hit the town
But there is no need to grab a fine gown
For Sint this year wants Petra to lay back
And enjoy what's to come in a nice bundled stack
So strap yourself down with some buckles
To be ready for some good hearty chuckles
Now this gift might really be quite simple
But it's sure to bring forth plenty of dimples
(Or at least we hope it's better than pimples)

7 reacties:

Anoniem zei

Wat een geweldige oplossing van jullie om Thanksgiving en Sinterklaas toch met jullie 6-sen te kunnen vieren. Wij vieren het volgende week zaterdag. Geen gelovigen meer hier, dus we hebben ook via lootjestrekken ieder iemand gekregen. Wij eten traditioneel eerst chinees, zodat de spanning vast wat kan stijgen, haha. En jullie gedichten zijn allemaal erg goed gevonden. Ik moet echt Rick complimenteren, super gedicht!!! Hopelijk hebben jullie nog een leuk weekend verder. Groetjes Tine.

Anoniem zei

Wat een gezelligheid zo samen! Leuk dat iedereen zo zijn best heeft gedaan om een gedicht te maken. Een leuke traditie om er in te houden. Fijn weekend met de familie! Gr. Greet

Nel zei

Wat een leuk idee om Kai zo mee te laten doen. Toch maar goed dat je bent overgehaald om én Sint én Thanksgiving te vieren.
Het ziet er weer heel gezellig uit, jullie zijn en blijven een fijne familie waar familie ook echt bovenaan staat.
Moet altijd wel lachen om die gedichten, zo leuk !! Half Amerikaans half Nederlands en zo te zien is Kevin ook helemaal ingewijd in het Sinterklaasfeest.

Alvast een hele fijne kerstperiode en blijf zo genieten van elkaar.

Tineke zei

Gezellig zo om met Kai te skype, zo doen wij het ook regelmatig.
Wat leuk dat ze allemaal een gedicht maken. Ik ga vandaag ook starten met het rijmen, cadeau's allemaal in huis.
Wat ziet je huis er super uit; zo versierd voor de kerst.
Fijn weekend toegewenst

Anoniem zei

Zo te zien en te lezen hebben jullie het heel gezellig gehad.Handig om Kai er zo bij te hebben. Dat doen we meestal als ik in Las Vegas ben .
Zo knap van jullie de gedichten 2-talig te maken. En het gaat jullie goed af.
Gezellig die kerstversiering in je huis. Ik begin er ook snel aan om er zo lang mogelijk van te kunnen genieten.
Fijne dagen nog,
Groetjes Wil

Petra zei

@Tine - Dat vond ik nou ook van Rick! En dat van iemand, die nooit officieel Nederlandse les heeft gehad! Alvast veel plezier volgende week.

@Greet - Ja, nu we het toch gedaan hebben vond ik het toch weer erg leuk

@Nel - Inderdaad, Kevin heeft snel geleerd!

@Tineke - Veel succes met rijmen, altijd leuk.

@Wil - Langzamerhand kom ik, ondanks het warme weer op het moment, echt weer in kerststemming

Martine zei

Ik vind het altijd zo leuk om jullie tweetalige gedichten te lezen! En die foto met Kai op de co mputer aan tafel erbij is ook echt supergrappig!