Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 25, 2015

Stilte voor de (mini)storm

Het is deze week telkens mooi zonnig weer en belooft vandaag gelukkig ook weer een stuk warmer te worden.  Rick vertrekt voor een korte werkdag, want vanmiddag heeft hij vrij tot en met zondag.  Altijd fijn zo'n lekker lang weekend voor de boeg.

Rick heeft mijn koffie al klaar staan en ik neem een lekker sterk bakje.  Met Cosmo "deel" ik mijn broodje ei (hij krijgt de helft van het broodgedeelte).  Dan neem ik mijn sporttas mee en rijd naar Lifetime.


Zoals altijd hier zoek ik eerst de laterale elliptical op. Die staat helemaal achteraan boven en ik heb uitzicht over de hele club.  Wat een verschil met Anytime is het toch!  Maar ja, die laatste is maar vijf minuten van ons huis en Lifetime alles bij elkaar bijna een half uur.  Bovendien wil ik Sharon niet opgeven.

Na een half uur kies ik een andere elliptical en doe daar iets meer dan een half uur op tot ik 9000 stappen bij elkaar heb.  Dan is het tijd om mijn lichaam te verwennen. Ik kleed me in bikini en loop het zwemgedeelte in.

Het zwembad zelf is ook lekker warm met een graad of 31 dus ik trek eerst even op mijn gemak wat baantjes.  Dan ga ik in de hot tub zitten lezen.  Het is er vrij druk en ik moet even wachten voor er een sterke straal vrijkomt.  Eenmaal daar zet ik die op mijn heupen, hopend die wat los te krijgen.

Vandaag laat ik de sauna voor wat die is en geniet van het warme bubbelende water.  Ik voel dan zo weinig pijn, heerlijk!  Ik zou uren zo kunnen blijven lezen, ware het niet dat mijn maag me wel zeer duidelijk begint te maken dat het lunchtijd is!

In de kleedkamer zie ik Joan nog en we kletsen even bij.  Dan bedenk ik me dat ik wel zin heb in een avgolemono soep van Plaka Grill en bestel die onderweg.  Het is altijd heel druk in dit restaurant dus handig dat ik zo de rij voorbij kan lopen.

Cosmo weet meteen dat ik iets meeheb waar hij meestal ook een paar pita hapjes van krijgt.  Tegenwoordig hoef ik alleen maar "en", "en", "en" te zeggen en hij doet allerlei kunstjes (kruipen, omrollen, dansen etc.). Zo grappig, hij is zo slim en doet alles voor zo'n lekker pita stukje!

Na de lunch lijn ik Cosmo aan voor een lekkere wandeling door de buurt.  Langzaamaan zie ik steeds meer kerstversieringen verschijnen, maar de meeste mensen wachten hier tot na Thanksgiving.  Het is lekker weer en ik ben op zoek naar een "color pop" foto.  Dat valt in dit seizoen niet mee dus het wordt een versiering in iemands tuin.

Mijn haar is weer aan een verfbeurt toe dus ik begeef me naar Lofty Salon.  Carmen kleurt mijn haar bij en dan denk ik dat Mona het bij zal knippen.  Volgende week wil ik het echter gekruld krijgen voor het grote kerstfeest en Mona vindt dat ik dan maar beter mijn haar deze lengte kan laten.  Vind ik ook prima.
Onze nieuwe Disney "kerstboom" kwam vandaag aan

Thuis tref ik Rick al aan.  Hij verrast me dat hij een reservering heeft gemaakt bij Iron Chef House, een nieuw Japans restaurant in het Mosaic District vlakbij.  Dit winkelcentrum waar we vorige zomer doorbrachten groeit alsmaar door met steeds meer interessante winkels en restaurants.

Ook dit restaurant is weer een hit.  De bediening is enorm attent. De sushi rolls zijn heel uniek, al vind ik die van mij met mango niet zo'n succes, maar dat ligt aan het feit dat ik kennelijk zoet fruit niet lekker vind op sushi.  De presentatie is heel mooi en de stukken vis enorm (dat is wel iets, de serveerster zei dat ik twee stuks sushi zou moeten bestellen, maar dat was teveel).  Al met al een heel lekker en gezellig etentje met zijn tweetjes.
Feestelijke sushi kunst
De lichtjes zijn zo gezellig overal

Intussen is Saskia op weg naar huis.  Zij zal tot zaterdagochtend blijven waarschijnlijk.  Zaterdagmiddag en zondag moet ze werken.  We doen morgen dus nog geen Thanksgiving maaltijd.  Wat we wel zullen doen weten we nog niet. 

4 reacties:

Greet zei

Fijn thanksgiving weekend toegewenst!!! Gr. Greet

Anoniem zei

Gezellig he die kerstverlichting, Bij ons zie je in de winkels ook al kerstetalages komen en bij de Bijenkorf en V&D staan de kerstbomen er ook al. Zelf ben ik nog niet zo ver hoor maar langzamerhand begint het wel te komen. Kaarsen en waxinelichtjes aan en vandaag net een grote rode kerstster gekocht.
Wat een leuke Disney tree heb je gekocht.Ik weet het dat is nogal prijzig. Heb jaren geleden bij Euro Disney ook van die leuke dingen gezien.
Ik wens jullie een fijne Thanksgivingdag,ondanks dat Kai en Katja met haar vriend er niet zijn.
Komt Katja dit weekend nog ?
Groetjes Wil

Ann zei

Alvast een fijn thanksgivingweekend !
Het is het idee dat telt, niet ?

Petra zei

@Greet - Dank je! We zijn vandaag heel productief geweest.

@Wil - Onze lichtjes zijn er ook weer. Ja, Katja en Kevin komen morgen voor het weekend dus dan hebben we onze maaltijd.

@Ann - Tuurlijk, maar onze Thanksgiving is slechts een dag verlaat.