Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 16, 2015

Twintig graden op 16 november!

"Angstig nieuws!", komt Rick naar boven als ik opsta.  Daesh heeft een video uitgebracht dat Washington volgende op hun lijst is voor terreuraanslagen. 

Tja, na september 2001 is dat natuurlijk altijd een mogelijkheid geweest.  Ik hoop natuurlijk dat het niet bewaarheid wordt en zoals Rick terecht ook zegt er zijn genoeg schietpartijen in dit land waar we net zo bang voor zouden moeten zijn. Toch blijft het uiteraard een extra spanning.

We wonen natuurlijk bij de hoofdstad van de grootste vijand van de terreurgroepen in het Midden Oosten en dat zit sowieso altijd wel in ons achterhoofd.  Laten we hopen dat het bluf is of dat zulke aanslagen voorkomen worden, maar ik ga proberen me er niet te druk om te maken.

Dat is wat moeilijk met al het nieuws wat de ronde doet.  Gouverneurs van conservatieve staten, die gaan weigeren Syrische vluchtelingen hun staat binnen te laten, bijvoorbeeld.  Donald Trump, die zegt moskees te gaan sluiten. Andere Republikeinse presidentskandidaten willen alleen christelijke asielzoekers toelaten.  Vreselijk, die "leiders" laten zich overmeesteren door angst, daarmee de terroristen precies gevend wat ze willen.

Enfin, ik zet het nieuws uit en ga genieten van de zonnige dag, want het is vandaag werkelijk schitterend weer voor half november!  Ik eet een sandwich met ei als ontbijt en sla een paar koppen koffie naar achteren voor ik naar de sportschool vertrek.


Na een kwartiertje cardio komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Het wordt een goede intensieve weerstandstraining routine.  Dan ga ik tot ik 5000 stappen bijeen heb op de elliptical, maar eigenlijk wil ik gewoon buiten zijn met dit weer.

Thuis ruim ik het deck op wat door de werkers in chaos is achtergelaten.  In de zomer is het heel fijn dat het in de schaduw ligt, maar in dit seizoen is het daardoor te koel om op te zitten.  Ik vul het vogel- en eekhoornvoer bij en niet veel later zit mevrouw de eekhoorn heerlijk te knabbelen.  Natuurlijk weet ze dat Cosmo en ik binnen zijn, maar dat deert haar absoluut niet.

Voor mij is het ook lunchtijd en ik besluit bij Manhattan Bagel een lekkere dunne bagel met gerookte zalm en cream cheese te nemen.  Het is inmiddels maar liefst twintig graden en ik picknick in de zon op mijn vlinderbankje voor het huis.  Van mij mag het de hele winter zo mild blijven, maar die wens zal wel niet uitkomen.

Het is dus zaak zoveel mogelijk van zo'n lekker warme dag te genieten.  Ik lijn Cosmo aan en rijd naar Great Falls.  Toegang tot het park is vandaag kennelijk gratis, want er zit geen ranger in het kantoortje.
 
 

Op zo'n mooie dag is het vrij druk, in ieder geval voor een maandag.  Ik zie iemand schilderen en een man vissen.  Een jogger loopt langs en roept dat dit het beste weer is om buiten te zijn.  Ik ben het helemaal met hem eens!  Na op het laatst nog een blik op de watervallen te hebben geworpen loop ik terug naar de van.
Helaas heeft het feestmaal van gisteren Cosmo's darmen van slag gemaakt.  Hoewel ze bij de hondenkapper een "sanitary" hebben geknipt is dit een van de keren dat ik een langharige hond erg vies vind.  Gelukkig heeft zitten in het water van de Potomac zijn vacht wat uitgewassen, maar ik maak hem toch voor het in de auto gaan nog verder schoon.  Hopelijk was het maar een eenmalig geval.

Thuis ga ik nog even op weg om een "color pop" foto te vinden voor vandaag.  Ik wilde die bij Great Falls nemen, maar zag daar niet echt wat.  Uiteindelijk wordt het het bord en de blaadjes in de tuin van onze buren.

Dan ga ik lekker in de zon zitten lezen.  Pas als het echt echt echt te koel wordt ga ik naar binnen.  Rick komt thuis en hij vertrouwde me dit weekend toe dat hij al sinds Marokko van een pizza als avondeten droomt.  Nou, die droom is makkelijk te vervullen natuurlijk.
Alsof ze in brand staan, de esdoorns voor ons huis

We bestellen pizza's van Zpizza. Ik vind hun Thaise pizza met pindasaus, kip, tauge en wortel lekker, alleen komt de mijne met groene paprika en champignons in plaats van wortel en tauge.  Een telefoontje en dat was een "oeps".  Geeft niet, ik eet hem toch wel.

Vanavond bankhangen en The Voice kijken.  Er zijn zulke goede zangers dit seizoen!  Ik ben benieuwd wie gaat winnen.

3 reacties:

Anja zei

De mogelijkheid voor een terreuraanslag in Washington geeft inderdaad spanning.
We moeten ons echter niet bang laten maken, een mens lijdt het meest door wat hij vreest.
Ook hier was het prachtig weer vandaag, we boffen!!

Anoniem zei

Je hebt duidelijk de dag geplukt en groot gelijk heb je met zoveel mooie parken.
Ga jij met de Fitbit voor de 10.000 stappen of is je goal meer?
Ik heb hem zondag avond geactiveerd en heb gisteren 11.000 stappen gemaakt.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Ja, als we ons bang laten maken hebben de terroristen hun zin

@Bea - 10000 stappen, ja, op sommige dagen veel meer, andere dagen moet ik er echt aan werken het te halen