Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 27, 2015

"Boxing Day" weekend

Zaterdag

Tweede kerstdag kennen we hier niet, al noemen veel mensen de dag na Kerst net als in Groot-Brittanie "boxing day".  Veel mensen gaan vandaag naar de malls om na Kerst koopjes te scoren en dubbele cadeaus te ruilen.

Ons niet gezien!  Wij slapen ongewoon lang uit tot bijna half tien.  Dan gaan Rick en ik bij Starbucks ontbijt halen voor de goegemeente. We eten gezellig samen ontbijt en dan helpt Rick Saskia met het inpakken van haar cadeautjes en was.  Flapjack en Pig blijven bij ons tot Nieuwjaarsdag. Wij nemen tot Oudejaarsdag weer afscheid van Saskia.

De december plaat van mijn Josephine Wall kalender, gelukkig is er nog geen "sneeuwengel" langsgekomen hier!

Al heb ik er helemaal geen zin in, ik dwing mezelf toch om een half uur op de elliptical te doen.  Dertig minuten zijn te overzien al heb ik op het moment geen boek om te lezen.  Ik ben nog bezig de Chronos Files te verwerken.  Wat een intense serie was dat!

Als lunch genieten we van de overgebleven lekkernijen van de feestmaaltijden.  Dan nemen Katja, Kevin en ik de honden mee voor een wandeling.  Lang gaan we niet, want het miezert en is niet zo warm als de afgelopen dagen.

De mannen willen de rest van de middag X-Box spelen.  Perfecte kans voor Katja en mij om onze nagels mooi te laten maken voor het Oud en Nieuw feest donderdag.  We nemen beiden veel glittertjes op onze nagels. 

Thu doet de mijne en na Sisters gezien te hebben vraag ik haar eens naar echte namen van haar medewerksters, die vaak heel traditionele Amerikaanse namen aannemen zodat mensen ze uit kunnen spreken.  Zoals ik al verwachtte zijn hun echte namen veel mooier en ik heb geen enkele moeite ze uit te spreken.  Thu is het met me eens, zij heeft haar naam ook niet aangepast en merkt op dat mijn naam ook vrijwel nooit voorkomt hier in de VS, helemaal waar.

Zeer tevreden met onze feestnagels keren we huiswaarts.  Ik heb gisteren een heel aantal strips gekregen en lees o.a. Uncle Scrooge (Oom Dagobert, veel van de verhalen zijn door Nederlandse tekenaars geschreven, trouwens) en Archie. De mannen zijn om een uur of zes uitgespeeld en we bedenken waar we willen gaan eten.

Katja en Kai overleggen en kiezen Cafe Deluxe.  Het wordt een gezellige maaltijd en lekker eten.  Ik bestel de flatbread met brie, appel en walnoot en de spruitjes, die laatste zijn werkelijk heel erg lekker!

Op de terugweg stoppen we bij het huis waar de kerstverlichting op de muziek van een radiostation danst.  Het lied dat we vandaag zien is nota bene het Star Wars thema!  Daar moet ik natuurlijk een video van nemen. 

De rest van de avond kijken we afleveringen van Hawaii Life.  Het is dat die eilanden zo ver weg zijn, anders vertrok ik morgen!  Waar we nu wonen is echter zo centraal voor waar wij vaak heen willen (Europa en de rest van de VS).  Maar jee, wat een heerlijk leven daar in de luxueuze (maar ook erg dure) tropen!
Wij mensen zijn niet de enigen, die Kai gemist hebben
 
Zondag
 
Het lukt ons maar niet voor negenen ons bed uit te komen en dat is prima, want zo rust Rick lekker uit tijdens zijn vakantie.  Alleen Kai is al op als we beneden komen, maar Katja en Kevin volgen al gauw.
 
We nemen de ontbijtbestellingen op en ik haal de broodjes bij Panera en Rick de koffies bij Starbucks.  We eten gezellig met zijn allen.  Dan gaan Katja en Kevin inpakken en gelukkig past alles in Kevins werk SUV, inclusief de grill en Django.  Zorro zal tot volgend weekend hier blijven.
 
Deze twee oudjes hebben even rust genomen van die vermoeiende blagen
 
Intussen doe ik een uur cardio op de elliptical.  Het is alweer een zeer warme dag voor december en ik zou eigenlijk liever met Cosmo wandelen, maar ik heb het intensievere sporten hard nodig.  Gelukkig heb ik allerlei spelletjes op mijn telefoon om de tijd mee door te komen.
 
Voor Katja en Kevin vertrekken willen ze nog ergens gezellig lunchen.  Katja is net als ik dol op Japans eten en het wordt Sweet Ginger waar Rick en Kai ook Thaise dingen op het menu kunnen vinden.  Ik bestel de sashimi en die smaakt me prima.
 
Na afloop lopen we nog even Norm's Beer and Wine binnen.  Daar vindt Kai gluhwein voor hier en Virginia pinda's om aan Bea te geven.  Rick neemt wat bier mee.
 
Bij Whole Foods wil Katja de heel lekkere en wat pittige cranberry rode peper jam kopen.  Die had ik voor het kerstavondbuffet gekocht en hij is heerlijk op brie of Goudse kaas.  Ik neem er meteen ook nog een pot van mee, want de eerste is vrijwel op.
 
Dan is het weer tijd om afscheid van Katja en Kevin te nemen.  Gelukkig maar voor een paar dagen, want ze komen met Oud en Nieuw weer terug.  Dan zullen we weer voor een aantal uren het hele gezin compleet hebben.
 
Vogel tv voor de katten
 
De rest van de middag ga ik op het deck zitten computeren.  Het is 22 graden en dat op 27 december!  Ongekend!  Volgende week ziet het ernaar uit dat Moedertje Natuur eindelijk doorheeft dat het toch echt winter is.  Gelukkig zal het niet heel koud worden, maar wel een schok opeens net boven het vriespunt na al deze warmte!
 
Voor het avondeten vraagt Kai om Indiaas eten.  Hij is moe dus we laten het bezorgen.  De komende avonden zijn het dingen, die Kai gemist heeft, die we gaan eten.  De meisjes hebben altijd de overtoon als het aankomt op wat we als gezin eten dus het is leuk Kai eens helemaal de kans te geven.
 
Al is Kerst voorbij, de kerstfilms spelen nog tot na Oud en Nieuw.  Ik ben er blij om, want ik wil dat feestdagen gezellige gevoel nog even volhouden.  En zo is het kerstweekend ook weer voorbij.  Het wordt nu aftellen naar het nieuwe jaar.  Ik ga deze week heel veel van mijn mannen om me heen genieten, want Kai vertrekt weer op Nieuwjaarsdag.

4 reacties:

Petr@ zei

Klinkt lekker die jam. Eens kijken of we die hier ook hebben.
Fijn om Kai nog een paar dagen thuis te hebben. Hem zul je toch het minst zien van alle kinderen. Heeft hij het naar zijn zin in Duitsland? Leuk dat hij een vriendin heeft. Een Duitse, aan de naam te horen?

Anoniem zei

Optimaal genieten van je gezin Petra. Zo gezellig.
En ook de farm bijna compleet deze week.
Ik zie dat Petr vraagt naar de naam Bea. Volgens mij is die katholiek en komt van Beatrice. Zelfs mijn schoonzoon heeft die naam als een van zijn doopnamen. Komt in de zuidelijke landen vaak voor.
Groet, Bea

Anoniem zei

Leuke/gezellig dagen hebben jullie gehad. Heerlijk met alle kinderen onder één dak.
Fijn trouwens dat ze terugkomen voor oud en nieuw.
Wat een heerlijk kado heb je gehad zeg, Santa moet wel van je houden :-).
Nu aftellen en ons opmaken voor een nieuw jaar.
Fijne maandag!
Anja L.

Petra zei

@Petra - Ja, ik zie nu al op tegen het afscheid van Kai. Het zal waarschijnlijk tot de zomer of langer duren voor we hem weer zien. Ik probeer me te bedenken dat ik altijd ook die kant op kan gaan. Bea is Italiaans, haar volle naam is Beatrice.

@Bea - Inderdaad is Bea's naam Beatrice, ze komt uit midden Italie. Wel bijzonder dat je schoonzoon die naam heeft, meestal hoor je dan Maria als laatste naam.

@Anja - Santa houdt zeker van mij, alleen jammer dat hij per se niet mee wil. Maar ik ga me vast goed vermaken.