Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 01, 2015

De botanische tuin en een grote "oeps"

Oei, oei, oei!  Al heb ik de hele nacht doorgeslapen en word ik pas om kwart voor acht wakker, het is niet blij.  Alles doet scherpe pijn en gauw spuit ik me in met Icy Hot wat gelukkig snel de scherpste pijn verdoft.  Ik zou aandelen in dat bedrijf moeten kopen, op het moment spuit ik ongeveer een flesje per week leeg!

Gelukkig gaat het een uurtje later weer goed genoeg om op te staan.  Cosmo heeft heel lief naast me op bed geslapen en komt even knuffelen.  Daarna is het toch echt tijd om aan de dag te beginnen. 


Terwijl de koffie drupt warm ik een Weight Watchers ei, kaas en ham mengsel op als ontbijt.  Na een paar sterke koppen koffie is het weer tijd om te gaan sporten boven.  Het liefst zou ik het niet hoeven doen, maar ik weet dat het me meestal beter doet voelen. 

Een uurtje later voel ik me inderdaad weer wat meer vrouws.  Ik maak me snel klaar en laat dan Cosmo uit in de regen.  Als ik terugkom is Anja er al.  We gaan samen naar de stad voor de lunch en fotograferen.

Vandaag hebben we besloten te rijden, want Anja vindt de metro eng vanwege de terreurdreigingen en ik kan daarin meegaan.  We gaan op weg en het regent gestaag.  Net als ik de snelweg opdraai zie ik mijn paraplu niet.  Ik was er toch vrijwel zeker van hem in de auto te hebben gelegd!

Anja kijkt op de achterbanken, maar ziet hem niet.  Ik heb verder niets om me tegen de nattigheid te beschermen, dus ik rijd terug naar huis.  Daar zoek ik overal, maar vind de paraplu niet.  Tot ik de van weer instap en wat ligt daar op mijn stoel?  Juist, de paraplu!  Ik zat er gewoon tegenaan!

Gelukkig is het teruggaan niet helemaal voor niets, want ik voel me eigenlijk toch wel heel naar met veel hoofdpijn.  Ik neem dus in de hoop dat het tenminste de scherpste pijn verlicht ook gauw ibuprofen pillen.

De rit naar de stad verloopt snel, geen verkeer, gelukkig. Ik weet een parkeergarage dichtbij het Air and Space Museum op 6th Street waar inderdaad plaats is. Ik geef mijn telefoonnummer in en dan mag ik door.  Deze garage heeft overal pilaren en ik vind het niet prettig navigeren.  Ik parkeer dan ook in een middenplaats zonder pilaren om me druk om te maken.

Als eerste lopen Anja en ik naar het American Indian Museum.  Daar gaan we bij het Mitsitam Cafe lunchen. Hier zijn altijd zoveel lekkere exotische gerechten dat het even neemt om te kiezen.  Anja neemt een oester stuffing en de wilde rijst salade.  Ik een kop soep met quinoa en ceviche, lekker licht en zeer smakelijk.

Na het eten lopen we naar de overkant de Botanic Garden binnen.  Ieder kerstseizoen hebben ze hier uit hout en andere organische materialen gemaakte belangrijke gebouwen van Washington omringd met kerststerren.  Het Capitool, Washington Monument, Lincoln Memorial en Jefferson Memorial staan er onder anderen.
Ook is er ieder jaar een thema voor een treindorpje.  Dit jaar is het thema "pollineren".  Het is heel leuk gedaan, ook weer met organische materialen.  De treintjes (waaronder Thomas, the Tank Engine) rijden er doorheen.  Een treintje is een bijtje met de wagon "Save the bees".  We kijken uitgebreid rond en maken foto's.

Dan lopen we door het "gewone" gedeelte en fotograferen cacti en orchideeen.  Overal zijn ook allerlei soorten kerststerren te zien.  Ik had er geen idee van dat er zoveel verschillende soorten van zijn. De enorme kerstboom bewonderen we ook en dan hebben we het allemaal gezien.


We lopen terug naar de van en ik laveer die zo voorzichtig mogelijk tussen de pilaren door.  Niet voorzichtig genoeg blijkt, want bij de laatste bocht horen we een flink geschraap.  En jawel, mijn hele rechterkant is beschadigd door een van die vermaledijde rotpalen!!!  Oh, wat baal ik!

Natuurlijk, het is maar blik en kan zo weer gemaakt, maar ik haat dit soort garages! Hoe vaak is me dit al niet overkomen en Rick ook!  Volgens mij zijn wij ook zeker niet de enigen.  Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd.

Op de terugweg komen we even in de file te staan.  Het blijkt om "rubbernecking" te gaan (als het tegenliggende verkeer nieuwsgierig is naar wat aan de overkant gebeurt, zo'n mooie uitdrukking vind ik dat altijd).  We zien drie politieauto's aan de overkant en een andere auto, maar verder niets.

Bij ons thuis neemt Anja weer afscheid en ik bel maar meteen de verzekeringsmaatschappij om de schade aan de van te melden.  Ik laat nu ook meteen maar mijn bumper maken, die vorig jaar door Kai werd aangereden.  Als we dan toch bezig zijn wil ik het ook allemaal gedaan hebben.

Dan adresseer ik de rest van de kerstkaarten en doe die in de enveloppen.  Christine belt en wij kletsen gezellig bij en ik zet mijn foto's van vandaag online.  Intussen bedenk ik me waar ik wil eten vanavond.  Sushi wint en ik besluit naar Passion Fin te gaan. 

Net als gisteravond bestel ik een Uber en stuur, zoals altijd, ook ons adres per sms naar de chauffeur. Uber zendt echter na een tijdje een bericht dat de chauffeur de rit afgelast heeft.  Tot mijn ergernis moet ik daar $5 voor betalen! 

Het berichtje zegt dat ik het nog eens moet proberen en ik krijg dezelfde chauffeur!!  Ik probeer de man te bellen, maar krijg zijn voicemail.  Eindelijk, zeker een half uur na mijn eerste aanvraag, komt hij ons plein oprijden.  Hij heeft van alles te zeggen, maar hij was fout en dat geeft hij aan het einde van de rit ook toe.  Vijf dollar is natuurlijk niet veel, maar ik geef hem toch een mindere waardering.

Bij Passion Fin neem ik plaats aan de bar.  Ik bestel een miso soep en wat sashimi en sushi.  De vrouw achter de bar blijkt Thais te zijn en we praten over de vele verschillende Aziatische culturen, die hier in sushi restaurants werken.  Meestal zijn het Koreanen of Chinezen en geen Japanners, toch grappig.

Het eten is erg lekker en ik geniet van de koude sake.  Dan roep ik een Uber om naar huis te gaan.  Gelukkig gaat het dit keer helemaal goed.  Ik heb Uber laten weten waarom ik de andere chauffeur een lagere score gaf en heb nu al een berichtje dat ze de $5 hebben teruggestort!  Wat een super service!!

Rick is intussen weer onderweg naar huis. Hij zal waarschijnlijk pas nadat ik al naar bed ben thuiskomen. 

Foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Anja zei

We hebben deze regenachtige middag goed besteed! Balen van je schade maar het
is maar materiële schade moet je maar denken.

Anoniem zei

Dat is balen, je moet overal ogen hebben in een parkeergarage. Ik vond het al raar dat jij moest betalen voor een afgelaste rit, dat is toch omgekeerde wereld maar ze hebben het dus teruggedraaid Gelukkig ging de terugrit wel goed.
Fijne woensdag!
Anja L.

Marion2 zei

Ik vind het erg flink van je dat je ondanks de pijn toch een uitstapje maakt. Hopelijk was het een beetje te doen. De botanische tuin lijkt me prachtig.

Rubbernecking noemen ze hier tegenwoordig kijkfile. Zo frustrerend dat je toch een pilaar hebt geraakt, terwijl je uit voorzorg er niet naast parkeerde. Hopelijk vergoedt de verzekering het en schieten jullie er niet teveel bij in.

Tineke zei

Wat een mooie sfeertentoonstellingen hebben jullie in deze tijd van het jaar; de botanische tuin ziet er erg mooi uit. wij moeten het maar doen met de Intratuin.
Balen van je auto. Ik vind de parkeergarages zowiezo een crime, vooral de opritten en afdalingen; stijl.
Vandaag mooie bos oranje bloemen gekregen, dus heel gezellig gezicht met mijn verjaardag; na sinterklaas in het vooruitzicht.

Sandrah zei

Respect dat je toch weer op stap gaat, ondanks de pijn. Maar wel een leuke bestemming voor een regenachtige dag. Geweldig hoe ze dat gedaan hebben in de Botanische Tuinen en mooie foto's weer.

Balen van de schade. Het is inderdaad "maar" blik, maar het geeft weer zo'n rompslomp!

Sandra

Petra zei

@Anja - Gelukkig wel ja, maar ik vind het toch naar

@Anja - Het werd snel en keurig opgelost door Uber!

@Marion - Afleiding is altijd goed als ik pijn heb. De verzekering zal het vergoeden, maar hopelijk verhoogt het onze premie niet veel.

@Tineke - Hier ook verjaardagen volgende week, Saskia's en Ricks vader, maar die gaan we de 18e vieren in Michigan

@Sandra - De kleuren alleen al in de Botanic Garden, heerlijke plek is het in de winter!