Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 28, 2015

De laatste maandag van het jaar

"Er staat een man op de hoek van de straat met net zoveel ogen en oren als er dagen in het jaar zijn", zei mijn opa ieder jaar op 28 december als wij kleinkinderen op hun bed sprongen.  Op 29 december had hij net zoveel ogen en neuzen.  En wij maar naar het raam rennen om te kijken en we zagen enkel gewone mensen. Het nam jaren om te begrijpen waarom hij dat zei en ik heb het met onze kinderen weer gedaan.

Onze laatste maandag van het jaar begint bewolkt en scherp kouder dan gisteren.  Werd het gisteren 22 graden, vandaag wordt het niet warmer dan 6 miezerige graden.  Het is natuurlijk winter, weet ik wel, maar eigenlijk zou ik willen dat die helemaal niet kwam.

Voor het eerst in lange tijd heb ik dan ook een winterjas aan als ik naar Anytime Fitness rijd.  Sharon heeft een snel half uur met gewichten voor me en dan doe ik cardio tot ik 8500 stappen bijeen heb.  Dan weet ik dat ik de rest van de dag aan mijn doel van 10000 zal komen.

"Are you ready?" Um, nee, niet echt, maar het moet

De mannen hebben intussen thuis helemaal niets gedaan.  Ik zou willen dat ik zo gewoon helemaal niks kon doen!  Ik ben werkelijk jaloers.  De dieren liggen ook als kleedjes overal.  Ik zou er bijna bij gaan liggen.

Gauw maak ik me klaar en Rick en ik halen lunch van Panera.  Dan is het ook mijn beurt om even (met de nadruk daarop) te niksen.  Om kwart over twee heb ik een kappersafspraak en bij wijze van uitzondering doet Mona zowel mijn kleur als het knippen bij Lofty Salon.  Dit is eigenlijk ook wel ontspannen, bedenk ik me, en dan onder het genot van een lekker glaasje wijn.

Mona en ik zijn het erover eens dat dit langere haar goed staat dus veel verandert er niet aan mijn kapsel.  Terwijl ze aan mijn haar werkt vertelt Mona dat ze een nieuwe therapeute hebben.  Zij doet lymphatic drainage en dat moet volgens haar mijn fibromyalgie helen.  Ik ben altijd voor nieuwe ideeen als ze niet teveel kosten of dieet gericht zijn, maar ik ben altijd skeptisch.  Ik ga erover lezen en maak dan misschien een afspraak.

Rick en ik gaan zodra ik thuiskom naar Total Wine & More om onze wijn en bier inkopen te doen voor ons Oud en Nieuwfeest donderdag.  Ik verlekker me ook aan de echte champagne daar, maar die kost ons toch wat teveel!

Op de terugweg gaan we langs Party City.  Daar halen we papieren bordjes, servetten en meer voor het middernacht nieuwjaarsbuffet.  Het lijkt wel of we hier gisteren nog waren voor hetzelfde, wat is dit jaar voorbij gevlogen!

Kai heeft voor vanavond Matchbox uitgekozen als restaurant.  Daar is het, ondanks dat het maandag is, zo druk dat we een kwartiertje op een tafeltje moeten wachten.  Dan smullen we van ons eten.  Voor mij de gegrilde tonijn met erwtjes, champignons en gnocchi, die eigenlijk bij het zalmgerecht horen.  Zo fijn dat je hier gewoon je eigen gerecht kan samenstellen.

We praten gezellig bij en Kai laat wat foto's zien, waaronder zijn nieuwe profielfoto op Facebook van hem en Bea (voor degenen, die achterlopen, zij is Italiaans en haar volle naam is Beatrice).  Het is leuk te zien hoeveel die twee contact hebben deze week en hoe zij het vervelend vindt om van Kai verwijderd te zijn.  Ze heeft volgens mij ook een heel lieve man gevonden, maar dat kan mijn moedervooroordeel zijn.

Teruglopend naar de auto zien we een heel leuke muurschildering met panda's in Washington.  Daar moet ik natuurlijk foto's van nemen.  Thuis gaat de kerstboom weer aan en de benen omhoog.  Zelfs Zorro ontspant zich wat en ligt naast Kai op de bank.  Hoe brengen jullie Oud en Nieuw door?  Ik zie dat meer dan 200 mensen mijn blog dagelijks lezen dus ik zou graag eens horen hoe en waar jullie deze dagen meemaken?!

26 reacties:

Margreet zei

Wij zijn nu in Breck, op oudejaarsavond gaan we naar een vroege ijshockeywedsgrijd van de Avalanche en kijken daarna vuurwerk in Denver om 9 uur. Dan terug naar huis waar de jongens allemaal ergens een feest hebben. We moeten dan ruben ergens ophalen want die mag nog niet rijden na 12en. Prettige jaarwisseling!

Anja zei

Leuke foto van Kai en Bea, Kai straalt op de foto.
Op oudejaarsavond hangen wij in de lucht op weg naar Nederland.
Ik denk dat we de jaarwisseling ergens boven Groenland vieren.
Wij wensen jullie een fijne, gezellige jaarwisseling en alle goeds voor in 2016 toe.

Anoniem zei

Wij vieren Oud en Nieuw zoals half Nederland met familie en vrienden vanaf 5 uur in de middag komt iedereen binnen en beginnen we met een borreltje daarna een buffet waar iedereen een gerechtje voor heeft gemaakt wat spelletjes en natuurlijk heel veel oliebollen en appelflappen (al griezel ik daar zelf van :-)), om 12 uur champagne en sorry Petra wel een echte iemand was zo lief mij die cadeau te doen met de kerst omdat dit de enige alcohol is die ik heerlijk vind :-) en natuurlijk heel veel vuurwerk om naar te kijken, fijne jaarwisseling en een mooi 2016

Vriendelijke Groet Toos.

Tineke zei

Wij gaan oudejaarsmiddag naar mijn zus en gezin, eten samen en brengen een deel van de avond gezellig met elkaar met de nodige hapjes en drankjes door. Ik wil later de avond thuis zijn, ik vind het vuurwerk leuk om naar te kijken (voor het raam) . Op nieuwjaarsdag krijgen wij de kinderen en kleinkinderen die nieuwjaar komen vieren en wensen wij ook familie bekenden en vrienden een gezond en liefdevol 2016.

Bente zei

Leuk stel, Kai & Bea!
Over Oudjaar: doen we heel saai. Gourmetten (ik heb een raclettestel van Amazon) wat de kinderen helemaal te gek vinden. Dan films tot middernacht. Om 12 uur toasten en dan even de straat op om wat vuurwerk te zien.

Nieuwjaar bij diverse familieleden langs - nog saaier.

Een heel mooi 2016 gewenst vanuit NOLA!

Anoniem zei

Ziet er leuk uit, Kai zijn meisje. Kon toch ook niet dat zo een leuke jongen geen leuk meisje zou vinden 👍

Wij blijven met oudjaar thuis bij de dieren en hopen dat er weinig vuurwerk afgestookt word bij ons, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Poezenjongens vinden vuurwerk niet leuk, maar zijn er ook niet heel bang van. De honden is even afwachten. De oudste zal wel gaan, de middelste was vorig jaar ook niet bang, maar zit nu in de puber/ik weet niet wat ik wil fase, haha, dus dat moeten we even in goede banen leiden. De jongste heeft nog geen vuurwerk meegemaakt, ze is nog een puppy.

Ik haal wel iets lekkers om te eten en een paar oliebollen met pudding erin, berlinerbollen. Maar verder niets geks ofzo. Champagne doen wij ook niet, vinden we allbei niet lekker.

Nieuwjaarsdag gaan we naar mijn ouders. Ook de hondjes gaan dan mee. En dan eten we daar een hapje mee.

Wij wensen jullie een heel fijn uiteinde en een nog beter begin van 2016, met veel liefde en geluk in het nieuwe jaar.

Groetjes Tine (en Mark en de diertjes)

Ron zei

Volgend jaar met zijn 8-en aan tafel :-)

Ik ben dit jaar alleen thuis met de kleine meid op bed... Vriendin moet werken en uit slapen is geen optie. Dus lig lekker met de voetjes van me af en denk Herman Finkers kijken ;-)...

Fijne jaarwisselingen en alle goeds voor The Engles

Nancy zei

Wat een leuke foto van Kai en Bea!

Ik vier Oud en Nieuw bij en met vrienden! Een gezellige avond met elkaar en het vuurwerk bekijken wat vanaf de Erasmusbrug wordt afgestoken! Zin in! Ik wens jullie een fijne en gezellige Jaarwisseling en een SUPER 2016!!

syl zei

Leuk stel zo samen!
Hier gaan we morgen de hele dag oliebollen bakken met mijn vader. In de avond komen mijn broertjes en zusje ook met aanhang en hebben we een oliebollen maaltijd.
Oudjaarsdag voorbereiden voor de avond, we hebben een fout glitter en glamour feest met vrienden. Playlist op spotify met foute muziek is in de maak, outfits zijn gekocht, de kinderen gaan vuurwerk afsteken voor de deur en daarna slapen we bij vrienden.
1 januari langs de ouders en dan een weekend bijkomen om weer aan het werk te gaan en het echte leven weer te laten beginnen. Jammer, maar een beetje ritme en regelmaat er weer in is ook wel erg welkom!

Anoniem zei

Wat een leuke foto van Kai en Bea.
Wij vieren het met z'n tweeën. Ik koop een paar oliebollen en een fles Prosecco. Ik heb nog wat lekkere kaasjes liggen dus die komen ook op tafel. Verder kijken we wat tv.
Om twaalf uur kijken we naar het vuurwerk. Ik ga niet meer naar buiten want ik vind het tegenwoordig doodeng met al dat illegale vuurwerk dat er is. Het is al een paar keer bijna fout gegaan dus ik blijf binnen. De katten verstoppen zich beneden in een kast, die vinden er niks aan.
Nieuwjaarsdag naar de ouders (en appelflappen eten).
Fijne dinsdag!
Anja L.

Unknown zei

Echt een leuk stel.

Wij blijven met oud jaar thuis bij de honden ze zijn er niet bang voor maar je weet maar nooit dus we brengen het saai op de bank door.

jolanda zei

Leuk stel!

Hier is het rustig met oudjaar. We hebben beloofd dat onze kleuter op nag blijven zolang ze wil en dat we haar anders wekken voor het vuurwerk. Dus straks even een klein pakketje halen bij de Duitse supermarkt. Paar oliebollen en de oudejaarsconference en het jaar komt wel om.

Theo zei

Dit jaar is het rondom Kerst en Oud- en Nieuw gewoon werken, en met Kerst en Oud- en Nieuw lekker thuis met het gezin. In verband met Sinterklaas en verjaardagen in de familie hebben we de familie al zo veel gezien deze maand dat ik een paar daagjes thuis of even naar buiten met het gezin heerlijk vind.

Fijne jaarwisseling gewenst!

naomi zei

Goedemorgen
Leuke foto van Kai en Bea. Ik snap je gevoel van hem weer lange tijd niet zien en fijn om te zien dat ze ook nu veel contact hebben.

Mijn oud en nieuw vier ik tas, eerst in de ochtend even oliebollen halen en kipkluifjes. En dan thuis gevulde eieren maken. Voor de rest van de dag op de bank aan het leren met een doodsbange hond. Die gaat weer lekker pilletjes krijgen en is hij rustig en blijft bij ons liggen. Rond 18.00 komen mijn schoonouders en hebben we lekker buffet met allemaal hapjes enzo. Kijken een oudejaarsconference en dan op naar 24.00. Even lekker proosten met kinderchampagne en een cava ( Spaanse champagne gekregen van de chirurgen als dank voor mijn inzet jaarlijkse traditie). En en naar buiten vuurwerk kijken en de buren gelukkig nieuwjaar wensen. En dan iets van muziek/ concert aan op tv. Nieuwjaarsdag slapen we uit, ruimen rommel op en aan eind van de middag naar mijn oom voor nieuwjaarsborrel met een hapje en daar nog wat kleine kado's onder de boom. Dan alweer 2016 begonnen, maar eerst nog 2 avonden werken.

Fijne dagen nog. Liefs naomi

Marion2 zei

Zo leuk om over jullie belevenissen dezer dagen te lezen! Het klinkt allemaal erg gezellig. En wat een leuke foto van Kai en zijn vriendin! Zo te zien op een kerstmarkt genomen?

De kerstdagen hebben we met het complete gezin en mijn ouders gevierd. Op de een of andere manier zijn we nu superdruk met van alles en nog wat, maar op Oudjaarsdag hoop ik eindelijk rustig aan te kunnen doen. Alleen wat boodschappen en oliebollen en appelflappen halen. 's Avonds zijn we met zijn tweeën, eten we wat lekkers en gaan we gezellig bij de kerstboom met wat hapjes tv kijken. Misschien saai voor velen, maar voor ons helemaal niet. Het is al bijzonder dát we dit jaar met zijn tweeën zijn, want dat is helaas weleens anders geweest.

Karlijn zei

Hai!

Wat een leuk stel lijken Kai en Beatrice zeg!
Ik woon met Italiaanse man en drie zonen in zuid-Italie. We hebben kerstavond bij ons thuis gevierd met mijn schoonouders en -zus. We aten vis, da's traditie ;-). Eerste kerstdag gingen we naar het dorp waar mijn schoonvader oorspronkelijk vandaan komt om met de rest van de familie te eten.
Tweede kerstdag moest mijn man gewoon werken, de rest had een pyjama-dagje.

Oudjaar moet mijn man ook werken, overdag bak ik oliebollen, de kniepertjes/rolletjes bak ik morgen. 's Avonds gaan we misschien wel gourmetten, misschien iets anders. We zien wel. De kinderen zijn nog klein en halen middernacht waarschijnlijk niet ;-).

Fijne jaarwisseling gewenst!

Irene zei

Sinds de oudste drie de deur uit zijn, vieren we oud en nieuw erg rustig.
Manlief bakt de oliebollen in de tuin onder het prieel.
En daarna alleen met jongste, lekker de hele avond bank hangen en tussendoor hapjes eten.
Om twaalf uur genieten we een glaasje bubbels en van het vuurwerk, dit laatste vanaf de zolder zodat we de hele wijk kunnen overzien.
Na de telefoontjes van de andere kinderen, gaan we rond een uurtje of een/twee naar bed.
Niet te veel rompslomp dus.

Vroeger toen alle kinderen nog thuis woonden, was ik de halve dag bezig met het bereiden van lekkere dingen en stond er een tafel vol met eten waar iedereen van mocht pakken wanneer hij of zij dat wilde of honger had.
Buiten was de hele middag en avond de vuurkorf aan, terwijl manlief de oliebollen en de beignets bakte.
Om 12 uur champagne en de kinderen hadden dan wel wat vuurwerk, niet te veel want dat is zonde geld. We genoten wel van het geld dat de buurtjes de lucht in schoten!!
Een klein rondje door de wijk en dan een uur of twee/drie naar bed.

Wat ik wel ieder jaar doe op 31 december is rond sluitingstijd naar mijn werk gaan met een schaal oliebollen, een fles bubbels en plastic champagne glazen.
Samen met mijn collega's sluiten we dan het jaar af.
Dat is zo langzamerhand een traditie geworden waar soms zelfs de collega's die vrij zijn voor langs komen.

Heel tammetjes dus, maar manlief heeft het niet zo op drukke feestjes en dergelijke.
Helaas voor mij, want ik ben wel van de zoete inval en lekker veel mensen.
Maar ach, we doen het al bijna 20 jaar op deze manier.

Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling en voor 2016 het aller-, aller-beste!!

Lieve groet, Irene

Petr@ zei

Wat een leuke vriendin heeft Kai, zo op de foto te zien. Italiaans, leuk voor jou!

Wij vieren Oud & Nieuw thuis, voor het laatst met z'n vieren vanwege onze scheiding. Ik hoop tenminste over een jaar (nog veel eerder natuurlijk) een eigen huisje te hebben.
Waarschijnlijk spelen we een spel en kijken een show op tv. Om middernacht met een glas wijn bij de vuurkorf met de buurt, genieten van het vuurwerk.

Anoniem zei

Ook van ons beiden uit Canada wensen we jullie allen een Gezond en Voorspoedig 2016 toe. Wij hebben Kerst gevierd met onze kinderen en kleinkinderen (24 met zijn allen!!), en blijven met Oud- en Nieuw lekker thuis.
Leuk om de kinderen thuis te hebben, volgend jaar misschien met Bea? Je had al een vol huis, maar het was leuk voor Kai om weer met zijn geliefde hond te spelen.
Groetjes, Ida

Petra zei

Hoi allemaal! Wat ontzettend leuk al die reacties! Het is alsof ik allemaal mini blogjes mocht lezen vandaag. Bedankt! Erg leuk zo'n kijkje in jullie levens en alvast heel veel plezier overmorgen (ik heb trouwens geen idee wie Herman Finkers is :)) en alle goeds voor 2016!

Emily zei

Aangezien ik ook vrijwel elke dag je blog lees zal ik ook eens reageren. Wij zijn net vanuit Brazilie (terug) naar Houston verhuisd, en de afgelopen week druk geweest met ons nieuwe huurhuis. Oudejaarsavond zullen we doorbrengen in een hotel bij het vliegveld, om op 1 januari vroeg naar LA te vliegen voor 2 weken vakantie. Beetje raar gepland nu, we zouden oud&nieuw in het vliegtuig tussen Rio en Houston in het vliegtuig doorbrengen, maar dat is door de plotselinge verhuizing anders gelopen. Al lang blij dat onze vakantie nog door kan gaan!
De beste wensen voor 2016, ik blijf je volgen!

Petra zei

@Emily - Wat fijn dat jullie vakantie toch nog door kan gaan! Welkom terug in de States!

Becs zei

Wat een leuke foto van Kai en Bea! Wij brengen oudejaars avond bij onze Nederlandse vrienden door.

Ron zei

haha Herman Finkers is een nederlandse Cabaratier. Je moet er van houden ;-)
Kijk maar eens op Youtube :-)

Grs Ron

Familie Langens zei

al 25 jaar hetzelfde, kerst met de familie en oud op nieuw altijd met vrienden, eerst gezellig samen eten, en dan kindervuurwerk, waarna de kleintjes naar bed gaan. En dan met de oudere kinderen en volwassenen een dobbelspel met cadeautjes van 5 euro. Ontzettend gezellig ieder jaar opnieuw! Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016!

Karin zei

Gewoon heerlijk met Man, Kind en Hond aan de oliebollen leuke films kijken.