Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 25, 2015

Een warme, maar natte Kerstdag

Om de een of andere reden (opwinding?) kon ik maar niet in slaap komen vannacht.  Mijn brein was het niet met mijn lichaam eens qua moeheid.  Rick blijkt met hetzelfde euvel gekampt te hebben en we hopen wat uit te kunnen slapen.

Maar hoe oud ze ook worden, de kinderen blijven opgewonden op Kerstochtend.  We horen ze rond negenen voor onze kamerdeur praten en Cosmo wil de kamer uit (wij hadden hem bij ons opgesloten om te voorkomen dat hij de lekkernijen voor de dieren zou vinden).  Wij zijn nu ook wakker en Rick zet zijn kerstmuts op en gaat naar beneden om thee en koffie te zetten.

Kai en Saskia hebben intussen hun traditionele kerstversiering voor hun deur gevonden.  Een Kerstman voor Kai en een sneeuwpop voor Saskia.  Katja's engeltje ligt nog voor haar deur, die zal ze vanavond vinden.


Met een mimosa in mijn hand laten we eerst de huisdieren genieten van de snoepjes en speeltjes in hun stockings.  Het is werkelijk schattig hoe blij ze ermee zijn en hoe anders ze zijn.  Snickers is vooral dol op de snoepjes, Meike en Flapjack spelen met de catnip muisjes en Pig, het is zijn eerste Kerst, weet niet goed wat ervan te denken. Cosmo is blij met zijn botje en zalm snacks. 
Santa Rick vindt het leuk dingen in dozen te verstoppen.  Dit is Kai's "fiets"

Omdat Katja en Kevin vanavond komen maken wij vanochtend alleen onze Santa cadeaus (de grote wensen) en stockings open.  We doen het een voor een om de beurt zodat het toch lekker lang duurt.  Ik heb werkelijk geen enkel idee wat mijn "Santa" cadeau gaat zijn, want ik had eigenlijk geen specifieke wensen of het zou een reisje naar de warmte moeten zijn, maar daar durf ik niet op te hopen in het hoogseizoen.
Mag ik mijn botje, Baasje?

Saskia krijgt een printertje waarmee ze haar telefoonfoto's kan afdrukken.  Erg leuk dingetje en ze is er erg blij mee.  Kai's fysieke cadeau zal hij in Duitsland bestellen, maar hij krijgt een fiets.  Die heeft hij daar hard nodig.  Rick krijgt een Surface dock dat hij heel graag wilde hebben.

Dan krijg ik een enorme doos aangereikt.  Wat kan dat nu weer zijn? Ik maak hem open en er zit een kleinere ingepakte doos in.  Als ik die openmaak zie ik een folder met een zilveren strik erop.  Het zal toch niet?  Maar jawel!  Santa Rick heeft een reisje voor mij geregeld voor 20 januari naar Trinidad! 

Wauw, dat had ik echt niet durven hopen!  Ik ben zo'n zeventien jaar geleden een keer met mijn ouders op dat eiland geweest, maar toen hadden we eigenlijk nauwelijks tijd om er echt rond te kijken.  Mijn vader was er op zakenreis en mijn moeder en ik konden niet veel bekijken.  Het eiland staat bekend om zijn kolibries en wie mij kent weet dat ik daar dol op ben!

Dan is het tijd voor de stockings.  We krijgen allemaal leuke kleine hebbedingetjes en heerlijke chocola en in de teen zit traditioneel een mandarijntje.  Als de stockings leeg zijn is het tijd voor het ontbijt.
De dieren genieten van hun cadeautjes

Rick, Kai en ik genieten van de door Kai meegebrachte stol.  Ik moet zeggen, even in de magnetron om hem op te warmen en wat clotted cream erop en het is een heerlijk hapje!  Intussen bedenken Kai en Saskia dat ze eigenlijk nu al een pakje van onder de boom willen openen.  Nou, vooruit, want kind Rick is daar meteen enthousiast over en dan kan ik natuurlijk geen nee zeggen.

Terwijl de anderen alvast wat met hun cadeautjes spelen ga ik Cosmo uitlaten nu het nog droog is.  Alweer is het bizar warm weer.  Ik loop gewoon in korte mouwen door de buurt en heb het nog warm!  Het is wel heel vochtig en zodra we thuis zijn begint het te regenen.

Kai wil graag naar Star Wars en Rick vindt het niet erg de film nog eens te zien.  Saskia heeft er geen interesse in en ik vind een keer wel genoeg.  Sas en ik willen echter wel graag Sisters zien en die blijkt rond dezelfde tijd te spelen.

We eten gauw wat van de overblijfselen van het buffet van gisteren en vertrekken dan naar de mall.  De winkels zijn gesloten, maar de bioscoop is druk bezocht.  De mannen moeten zich hun zaal in haasten, maar Saskia en ik hebben een half uur voor onze film begint.

We sluiten aan in de lange rij voor concessies.  De popcorn hier is veganistisch dus Saskia neemt er een medium zak van en we hebben beiden water.  Met het wachten is het halve uur bijna voorbij en al gauw beginnen de voorfilms.

Tina Fey en Amy Poehler zijn favoriete comediennes van ons.  De film is dan ook hilarisch!  We moeten regelmatig hardop lachen.  Echt een leuke besteding van kerstmiddag.  De mannen hebben ook weer genoten van Star Wars.

Door de stromende regen rijden we huiswaarts.  Katja en Kevin zijn onderweg, maar door de regen neemt hun rit wat meer tijd.  Beter dat ze veilig aankomen dan dat ze eerder aankomen!  Rick heeft de ham al in de oven voor het kerstdiner en ik maak de crabsalade als voorafje.
De tafel is gedekt, ik ben kerstservetten vergeten dus dan maar Delfts blauwe

Tegen zevenen rijden ze onze oprit op.  Ze brengen hun spullen naar binnen en maken hun "Santa" cadeau open.  Ze krijgen een gas gril van ons en die is natuurlijk flink groot en weegt honderd pond.  Daarom zijn ze hier met Kevins werkauto, hopelijk past het daar allemaal in straks.

De ham is klaar en we genieten van de crabsalade en dan ham met asperges en zoete aardappel en Parmezaanse kaas "tater tots" als hoofdgerecht.  Het smaakt allemaal prima.  Daarna maken Katja en Kevin de cadeautjes van de andere familieleden onder de kleine boom open.  Intussen ruimen Rick en ik op.
Genieten van elkaars gezelschap

Als het voldoende opgeruimd is, gaan we verder met Kerst.  Katja en Kevin openen hun stocking cadeautjes en dan gaan we aan de cadeaus onder de boom.  Dat duurt een paar uur, want Rick en ik hebben negen (kleine) dingen voor iedereen en de kinderen geven ons en elkaar ook kleinigheidjes. 
Geef het ons!

Niets kan natuurlijk mijn reisje naar Trinidad overtreffen, maar ik ben zeer blij met alle andere dingen, die ik krijg.  Hoogtepunten zijn een Tinkerbell bedeltje voor mijn Pandora armband, wijn"glazen" voor de hot tub van Katja en Kevin, feetjes van Saskia en Heidelberg chocolaatjes en een Duits kleurboek van Kai.

Pas tegen elven zijn we klaar en iedereen ruimt op.  Het was een zeer geslaagde Kerst voor ons allen!  Saskia moet morgen weer aan het werk, maar gaat Kyle nog even ophalen.  Ze mist hem kennelijk.  Kai heeft nog steeds last van jet lag en gaat slapen.  Katja en Kevin blijven nog even gezellig kletsen.  Veel te laat zoeken we ons bed weer op en is Kerst hier voorbij, want wij vieren Kerstavond en Kerstdag.  Ik hoop dat mijn lezers net zo genoten hebben van hun feestdag!

5 reacties:

Corry zei

Superrrrrr. Een reisje, ik neem aan dat Rick meegaat of is dit een solotrip? Ik vind dat van die stockings altijd zo gezellig. Hier nog even de 2de kerstdag overleven. Nee, gaat gezellig worden maar de winkels zijn gewoon open en zo!!!

Tineke zei

Lekker kerstavond buffet hebben jullie gehad en zo gezellig dat jullie weer even met zijn allen zijn met de kerst. Top dat Kai erbij is en een meisje heeft ! De kerstkaart is vast vorig jaar gemaakt, want jullie staan er allemaal op.
Ik heb vandaag mijn gezellig drukke kerstdag, vanmorgen bij mijn ouders koffie drinken, daarna met dochter en 2 kleindochters naar het 'kindje wiegen'(kerstmusical) in de kerk en daarna naar mijn dochter en gezin. Mijn dochter appte net een foto; de runderstoofpot staat al te pruttelen. Morgen 3e kerstdag komt mijn zus met gezin bij ons.
Wij krijgen vandaag 14 graden met zon, lekker weer om ook wat te wandelen.

Anoniem zei

Wat een gezellig kerstfeest. En wat een top cadeau van Santa Rick.
Wij hebben ook kerstavond en eerste kerstdag gevierd, bij onze dochter en de kleinkids. Je geniet extra door hun ogen.
Voor ons vandaag gewoon relaxed.
Groet, Bea

Ann zei

Blij dat jullie genoten hebben, en nog fijne kerstdagen toegewenst !

Petra zei

@Corry - Nee, Rick wil niet mee. Ik heb het hard geprobeerd, maar hij wil zo snel nog geen vakantiedagen opnemen.

@Tineke - Inderdaad, de foto van de kaart is van vorig seizoen. Het is zo'n perfecte kerstkaart foto vond ik.

@Bea - Het lijkt me erg leuk om weer kleintjes erbij te hebben. Katja en Kevin willen zeker kinderen dus daar zit het wel goed. Zal nog wel even duren echter.

@Ann - Jij ook!