Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 24, 2015

Een wel heel warme Kerstavond!

Als ik om een uur of negen naar beneden kom zijn Rick en Kai al op.  Rick heeft de koffie klaar en een lekker beschuitje met ei en Goudse kaas voor me gemaakt.  Wat word ik toch vaak verwend door hem! 

Op mijn app zie ik dat het buiten maar liefst twintig graden is!  Ongekend warm voor deze tijd van het jaar en vandaag gaan we zeker alle records verbreken.  Ik sprak gisteren met mijn broer in Canada en zelfs in Ottawa verwachten ze 18 graden vandaag.  Nu is het hier wel vaker zo warm geweest in december, maar daar zeker niet.


Als Saskia beneden komt wil ze graag naar Whole Foods voor de laatste veganistische inkopen voor het buffet vanavond en het kerstdiner morgen.  Het is er een drukte van jewelste en de parkeerplaats vol.  We hebben enorm geluk dat er voor onze neus net iemand vertrekt.

Behalve avondeten koopt Saskia ook spullen om haar toetjes en zoetigheden mee te maken.  Ik zoek de leuke mini desserts voor morgenavond voor de rest van ons uit. Saskia betaalt met haar kaart en krijgt dan 20% korting dus dat scheelt weer.

Thuis hijs ik mezelf toch nog maar voor een half uur op de elliptical.  De rest van mijn tienduizend stappen maak ik met Cosmo, want ik wil wel zoveel mogelijk van deze warmte genieten!  Ik loop weer langs het "Grinch huis" waar de eigenaar net aankomt.  Ik geeft hem een compliment, want na het "candy canes huis" vind ik hun huis het leukst versierd in de buurt.
Het is toch wat, sandalen op Kerstavond?
Om genoeg groentes en vitamines binnen te krijgen vandaag bestel ik een buff bowl van Noodles als lunch.  Zo hoef ik me vanavond niet zo schuldig te voelen als ik wat minder gezonde dingen eet.

Rick heeft aangeboden alle cadeautjes in te pakken.  Heel fijn, want ik krijg er meer pijn van om in zo'n onhandige houding te zitten de hele tijd. Af en toe moet ik wel advies komen geven.  Ook merken we dat Katja nog wel een stocking stuffer kan gebruiken.

Prima, ik werp me op om een cadeaubon van Starbucks te halen.  Ik heb toch zin in hun passion ijsthee.  Ik bestel een venti en geniet daar op het deck van.  Onvoorstelbaar dat ik op 24 december met 24 graden buitenzit!  De vogels zingen alsof het lente is.  Ik stream kerstmuziek via Amazon Prime en zo voelt het toch nog wat kerstachtig.

Op Kerstavond hebben we altijd volgens Rick's traditie vroeger een buffet met allerlei lekkernijen.  Het is een internationaal geheel dit jaar.  We hebben Engelse mini pasties, Duitse mosterd, Russische caviaar, Amerikaanse mini crabcakes, Hollandse Beemster kaas, Franse brie, diverse vleeswaren, gerookte zalm, garnalen en verschillende kleuren paprika salade.  Saskia heeft ook haar vegan General Tso's en groente dumplings, waarvan ik beiden ook wat neem. 
 
Het is gezellig met zijn vieren, maar ik mis Katja erbij.  Gelukkig zullen zij er morgenavond wel bij zijn.  Na het eten ruimen we snel op en pakken dan de traditionele pijama van onder de boom uit.  Rick heeft precies de fijne voor mij uitgezocht, met korte broek, want lange pijama's zijn me te warm.

Dan verplaatsen we ons naar de voorkamer waar de cadeautjes van Ricks vader en zus en mijn zus onder de boom liggen.  Van mijn Canadese broer kreeg ik twee leuke kerstkabouters, die perfect passen bij de kleinere, die ik uit Duitsland meenam en hij wist niet eens dat ik die had.  Hij kent me goed!

We worden flink verwend.  Ik krijg een leuke trui van mijn zus, een Jan van Haasteren puzzel en een champignon feetjeshuis van mijn schoonzus en een Zits stripboek van mijn schoonvader.  Helaas krijgt Rick wel twee cadeautjes, die ik ook voor hem heb gekocht, maar gelukkig is het makkelijk dingen te ruilen.

 
De rest van de avond kijken we naar The Polar Express, altijd een film die we in deze tijd van het jaar kijken.  Daarna is het straks tijd voor ons "Santa's" om de stockings te vullen.  Rest mij nog om iedereen hier een heel fijne Kerst te wensen!
 


11 reacties:

Ymkje zei

Hele fijne Kerst! Lekker genieten van alle kinderen weer even thuis.

Corry zei

Voor jullie ook een fijne Kerst en ALLE goeds voor 2016 met heel veel gezondheid.

Anoniem zei

Jullie natuurlijk ook een hele fijne kerst! Dat gaat zeker lukken met de hele familie zo dicht bij je! En ook een heel goed 2016!! Greet

Caro zei

Voor jullie ook hele fijne dagen zo met zijn allen bij elkaar en een mooi nieuw jaar.

Sally zei

Hele fijne kerst zo gezellig seamen met je dierbaren

marielle zei

voor jullie ook hele fijne dagen met iedereen bij elkaar.

Anoniem zei

Happy holiday en alle goeds voor 2016.

Anoniem zei

Oeps, bovenstaande reactie is van mij. Groetje van Henny Breedijk

Reny zei

Fijne Kerstdagen en een mooi, gezond en liefdevol 2016 !

Geniet van alle kinderen in huis.

Groetjes,

Anoniem zei

Hele fijne feestdagen en geniet van elkaar!
Anja L.

Petra zei

@Ymkje - Het is vreemd zo een paar uur samen. Ik wilde wel dat ik vorige jaren meer had gewaardeerd, maar als ik terug kijk deed ik dat ook. Het leven gaat te snel!

@Corry - Dank je wel! Hetzelfde voor jullie!

@Greet - Het is kort maar krachtig.

@Caroline - Dank je, ik zou ze veel langer bij elkaar willen hebben, maar lieverkoekjes worden niet gebakken, helaas.

@Sally - Dank je, jullie ook.

@Marielle - Insgelijks!

@Henny - Jullie ook!

@Reny - Doe ik, zou het langer willen

@Anja - Dank je!