Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 06, 2015

Kerstfeest van Ricks werk

Zaterdag

Rick en ik staan voor ons doen bijtijds op rond kwart voor negen. Rick zet koffie en thee en begint een lekker ontbijtje te maken.  Als ik echter melk in mijn koffie wil doen is die voor de zoveelste keer helemaal geklonterd nog voor de verloopdatum op het pak.  Ik begin me af te vragen wat we daaraan kunnen doen.

Rick houdt niet van thee zonder melk en ik niet van zwarte koffie.  Rick gaat naar Starbucks en niet veel later genieten we van een door Rick gemaakt broodje ei en grande Starbucks koffies.

Na het eten ga ik naar boven om mijn cardio routine op de elliptical te doen.  Rick gaat de laatste gevallen bladeren uit de tuin halen.  Daardoor hoort hij de Peapod bezorger niet en ik ga compleet bezweet de boodschappen in ontvangst nemen.  Als ik me verontschuldig zo te druipen zegt de beste man tot zijn eigen schrik "Ik hou van bezwete vrouwen".  Hij verschiet en weet niet hoe gauw hij weg moet komen!

Gauw leg ik de boodschappen weg en maak dan mijn routine af.  Ik moet wel lachen om Rick, want hij komt verkondigen dat hij zo blij is nog even de tuin af te hebben gemaakt voor Peapod zou komen.  Hij heeft helemaal niet gemerkt dat ze allang geweest zijn.

Voor de lunch haal ik een soba noodle bowl van Panera.  Rick heeft Thanksgiving kalkoen ingevroren en maakt daar boterhammen mee.  De tijd gaat veel te snel en ik moet me haasten naar mijn afspraak om mijn haar en make up te laten doen voor het feest vanavond.

Taylor wacht me al op bij Lofty Salon.  Zij en Mona bespreken wat ze gaan doen met mijn haar.  Gedeeltelijk opgestoken, gedeeltelijk gekruld is de beslissing.  Het wordt werkelijk heel mooi!

Als mijn kapsel in goede banen is geleid doet Taylor mijn make up.  Ze gebruikt dit keer veel zilver en het is wat zachter dan vorig jaar.  Ik vind het erg mooi.   Nu is het zaak om het mooi te laten voor de uren tussen nu en het feest!  Mijn haar staat in ieder geval stijf van de lak.


Thuis pakken Rick en ik in voor een nachtje hotel en we brengen Cosmo naar de buren voor zijn logeerpartij bij Apollo, de Deense dog.  Dan laden we alles in Ricks autootje en rijden naar Washington.

Bij het Hyatt Regency hotel dichtbij het Capitool laat Rick de auto valet parkeren en ik check alvast in.  Ik heb nog steeds platinum status en daarom krijgen we een kamer op het Club niveau.  Het is de hoogste verdieping en we kunnen nog net "Freedom", het standbeeld op het Capitool boven de gebouwen zien uitsteken.

Nadat onze bagage is gebracht gaan we naar de Regency Club waar gratis hapjes klaarstaan en ze wijn en bier e.d. verkopen.  We hebben een fles champagne meegenomen en hopen hier glazen te kunnen krijgen.  De vriendelijke serveerster heeft ze niet, maar belt room service of ze ons een paar champagne glazen kunnen bezorgen.

Niet veel later wordt er op onze deur geklopt en komt Rick met twee glazen terug.  We toasten op een gezellige avond en het is een feestelijk begin van deze jaarlijkse traditie.

Zoals ieder jaar zal Rick vanavond ook weer zijn smoking dragen.  Thuis heb ik hem nog op het hart gedrukt er zeker van de te zijn dat hij alle onderdelen daarvoor meeheeft, want hij is al eens het strikje en de band vergeten. 

Als Rick het doosje met zijn manchetknopen echter opent zijgt hij in wanhoop op het bed neer.  Het is het verkeerde doosje en zo heeft hij de knopen voor het overhemd niet.  Het is toch niet waar!  Gelukkig weet de hotel concierge raad en geeft Rick het telefoonnummer van de herenzaak Joseph A. Bank, die vlakbij in Union Station een filiaal heeft.

Opgelucht hoort Rick dat zijn een set overhemdknopen en bijpassende manchetknopen hebben.  We kleden ons gauw in avondtoilet en nemen dan een taxi naar het station.  De vriendelijke chauffeur is bereid te blijven wachten met mij, terwijl Rick verder aangekleed wordt bij de winkel.

In vol tenue met alle nodige knopen komt Rick even later terug.  De taxi brengt ons naar het National Air and Space Museum en het feest kan beginnen. We krijgen een welkomstdrankje en een programmaatje waarin staat welke delen van het museum open zijn.
Dat zijn onder andere de simulators en dat vinden we wel erg leuk om te doen.  Rick wordt gauw wagenziek dus we slaan degene, die over de kop gaan maar over.  Er zijn er echter ook twee, die een stuk rustiger zijn en we kiezen degene met een film over de space shuttle Discovery en de Hubble telescoop, erg interessant.
Als we er uitkomen zien we de ene bekende na de andere en kletsen met deze en gene tot het buffet klaar wordt gezet.  Rick is een van de weinigen in smoking, maar veel vrouwen hebben ook lange jurken aan.  Ik zie een aantal erg mooie voorbij komen.
 
Het eten is verrukkelijk.  Er is o.a. filet mignon, zeebaars, lekkere salades en  meer.  Alleen jammer dat er dit jaar geen sushi is, maar we kunnen niet alles hebben.

De tijd vliegt voorbij en rond tien uur wordt er een heerlijk dessert buffet neergezet.  Ik vind vooral de mini macarons zeer smakelijke hapjes.  Grappig genoeg zijn onze vrienden uit Ricks werkkring allemaal stellen, die of beiden of een van de partners eerste generatie immigranten zijn.  Shadi en Frank zijn Iraans en Duits, Nancy en Lars Kenyaans en Deens en Ursula en Alban Amerikaans en Frans. 

De meeste mensen blijven tot het feest om middernacht is afgelopen dus dan is het opeens een drukte van jewelste voor taxi's.  Wij roepen maar een Uber en die staat er al voor we onze jassen hebben!  Dat is nog eens snel!

We hebben enorm genoten en in het museum zijn maakte het nog eens extra speciaal.  Eigenlijk heeft Rick niet alles wat hij had willen zien gedaan dus we moeten er maar weer eens terug overdag.

Zondag

We slapen heerlijk uit al ligt onze kamer duidelijk op het oosten en schijnt de zon al vroeg meedogenloos naar binnen.  Om kwart voor tien vind ik het tijd om op te staan en schudt Rick ook wakker.  We willen namelijk gaan brunchen en de reservering is voor half elf.

Na het uitchecken rijden we naar de gezellige Capitol Hill buurt.  Het is even zoeken voor een parkeerplaats, maar we hebben mazzel en er rijdt net iemand weg.
 
In het Belga Cafe is het gezellig druk.  Ze hebben dan ook een heerlijk brunch menu!  Ik vind het moeilijk kiezen, maar uiteindelijk wint de gerookte zalm en gepocheerde eieren met asperges op een English muffin.  Rick neemt hun groene eieren met bacon, een woordspeling op het boek "Green Eggs and Ham" van Dr. Seuss.

De koffie is goed sterk en mijn mimosa en Ricks cassis kriekenbier passen er goed bij.  Jammer dat dit restaurant vrij ver rijden is voor ons, want ik zou ook de verschillende verse wafelgerechten wel willen proberen.

Op de terugweg naar huis besluiten we een bezoek te brengen aan de nationale Kerstboom en de 54 kleinere boompjes uit alle staten en territories.  Alweer vinden we in alle drukte toch een parkeerplek dichtbij en Rick laat zijn auto zichzelf inparkeren.  Wat zou ik die mogelijkheid graag hebben in mijn van!!

Het is schitterend weer en druk met families, die de bomen bekijken.  Er zijn verscheidene "dorpjes" rond de grote boom gebouwd en er rijden allerlei treinen om heen.  We maken de nodige foto's en filmpjes en gaan dan huiswaarts.
Daar haal ik als eerste ons hondenkind op.  Die is dolblij dat we er weer zijn, maar Lorraine vond het erg leuk hem te hebben en vindt het voor herhaling vatbaar.  Nou, dat is goed om te weten, maar we zullen niet te vaak gebruik van hun goedheid maken.

Het is zelfs zulk lekker weer dat ik voor het huis in het zonnetje ga zitten lezen. Ik heb voor Sinterklaas van Kevin een Zits stripboek gekregen en lees het in een keer uit.  Heerlijke humor vind ik het en vaak zo herkenbaar.

Om toch wat stappen bijeen te krijgen en niet helemaal lui te zijn lijnen Rick en ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Dan rijden we naar Dogfish Head Alehouse voor een biertje, want Rick is gek op hun bier. 
Mooie zonsondergang onderweg

Het volgt dan ook om in hetzelfde winkelcentrum bij Total Wine & More zijn jaarlijkse kerstbieren te gaan halen.  We vinden er ook nog een paar leuke dingetjes voor bierliefhebber Kevin en mijn favoriete sauvignon blanc (Brancott uit Nieuw Zeeland voor de nieuwsgierigen).

Een paar weken geleden is Rick met wat collega's bij Stone's Cove Kitbar geweest en hij weet zeker dat ik dat ook een lekker restaurant ga vinden.  Nou daar heeft Rick gelijk in.  We delen eerst hoorntjes met kreeftsalade erin waarvan ik er wel tien zou kunnen eten.  Dan nemen we beiden een flatbread, die van mij met kaas, groentes en garnalen, voor onze ogen gemaakt.  Hier wil ik wel vaker heen.

Dit is ook een leuk einde van een super leuk weekend.  De feesttijd is duidelijk begonnen en de buurt schittert van de vrolijke lichtjes als we er doorheen rijden.  Rick neemt wat andere zijstraten om zoveel mogelijk verlichte huizen te zien.  Ik kan daar zo van genieten!

8 reacties:

Anja zei

Wat een geweldig feest en jullie zagen er feestelijk uit!

Tineke zei

Ik vind december ook de leukste maand van het jaar; alle gezellige feesten.
Leuk de bomen voor alle staten, maar in het donker komen ze mooier uit, maar met licht zie je de kleine details; treintjes natuurlijk beter
Wat een prachtig kerstfeest in een museum, geeft je vast een heerlijk gevoel.
Hier zijn ook overal sfeervolle lichtjes en leuk sinterklaasweekend gehad.

Anoniem zei

Wat zien jullie er super mooi uit Petra en Rick.
Ik zie op de foto's dat veel dames toch een kort kleedje dragen en de heren een gewoon kostuum.
Gaat dat de volgende jaren meer de mode worden voor speciale feesten?
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Ten eerste mijn complimenten voor je outfit, Wat was je mooi opgemaakt en had je een heel leuk kapsel. Ik dacht eerst ; lijkt wel een Disney prinses !!!
Ook Rick zag er super uit. Ik houd wel van deze gelegenheden en de speciale kleding
die daarbij gebruikelijk is.
Gezellig weekend hebben jullie gehad. Mijn bezoek aan de kerstmarkt is helaas erg
tegen gevallen. We hadden ons er meer van voorgesteld, op de website zag er het immers zo leuk uit. Veel te weinig chalets met leuke kerstdecoraties , te veel met
glühwein en de traditionele bratwurst. Andere kerstmarkten die we weleens bezocht hebben hadden veel meer te bieden. Volgende keer beter denken we dan maar.
Kan niet wachten om de kerstboom op te zetten. Mike zal hem van de week komen brengen ( doet hij ieder jaar ) en dan kan ik aan de slag.
Groeten Wil

Anoniem zei

Wat zagen jullie er mooi uit! Mooie jurk hoor, die staat je erg goed. Ik vind het altijd een feestelijk gezicht, een man in een smoking. Fred heeft hem ook meestal aan naar het kerstfeest van mijn werk maar is dan de enige. Dit weekend trekt hij wat anders aan. Geweldige locatie ook voor een feest.
Bewaren ze tijdens het transport de melk wel koud genoeg? Dat kan ook een reden zijn voor snel bederf.
Lekker dat Cosma naar de buren kon, is toch wat persoonlijker dan een kennel (hoe goed ze het daar ook kunnen hebben).
Hier beginnen nu langzaam de kerstversieringen te komen want Sinterklaar is terug naar Spanje en nu mag het :-).
Groetjes,
Anja L.

Sally zei

Stunning couple hoor. Idd erg mooi zoals je make-up is aangebracht.
Heerlijk die parkeer assist; mijn volgende auto moet die optie ook hebben ;-)

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Tineke - Ik hoop de boompjes ook nog in het donker te zien, maar niet zeker of dat dit jaar gaat lukken

@Hilde - Ongeveer de helft van de vrouwen was in het lang, de rest had cocktail jurken aan. Dat is ieder jaar ongeveer zo.

@Wil - Ontzettend jammer van de Kerstmarkt! Veel plezier met je boom optuigen.

@Anja - Geen idee of ze de melk koel genoeg bewaren. Het is wel vreemd dat het de laatste tijd zo vaak voorkomt

@Sally - Nou, het zou een uitkomst zijn, die parkeer assist inderdaad

Rita Meyer zei

Lastig van die melk, ik drink ook alleen koffie met melk erin. Ik heb wel altijd houdbare melk in huis, ik heb eigenlijk geen idee of ze dat ook in de VS hebben? Voor het opschuimen werkt houdbare melk zelfs beter dan verse. Ik vind de smaak iets minder als je het gewoon drinkt, maar in koffie proef je daar niets van.