Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 04, 2015

Kerstversieringen in tuinen

Vannacht kon ik maar niet slapen tot ik zeker wist dat Saskia weer veilig thuis was.  Dat was pas midden in de nacht, want ze had een heel fijne avond met haar date.  Saskia hield wel goed contact, maar ik heb de nare tijden met L. nog vers in gedachten en wilde haar veilig weten.  Gelukkig begreep Sas ook dat ik daarom bezorgd om haar was.

Het is dus wat moeilijk opstaan vanochtend, maar de vrolijke zon helpt weer.  Saskia komt vragen of ik samen ontbijt wil halen en daar ben ik wel voor te vinden.  We gaan eerst naar Whole Foods waar ze een ontbijtbuffet blijken te hebben, maar dat is al vrijwel op. 

Saskia neemt mandarijntjes en verse jus d'orange mee en we rijden naar Starbucks.  Daar kies ik een een nieuw op hun menu spinazie "foldover" broodje van een soort croissantdeeg.  Ik moet zeggen, het smaakt me prima en ik zal het vaker bestellen.


Thuis help ik Saskia haar spullen inpakken en dan vertrekt zij weer naar Richmond.  Haar student adviser heeft vanochtend gebeld dat ze ook op medische gronden dit afgelopen semester kwijtgescholden kan krijgen.  Echt heel aardig dat die dame zo meedenkt! Vandaag is daar echter wel de deadline voor dus er is haast bij. 

Gelukkig heeft Saskia een afspraak met haar psychologe, die een brief kan schrijven daarvoor, want zo is het stukken makkelijker.  Anders zou ze ieder van haar professoren moeten aanschrijven en hun laten tekenen dat ze ermee instemmen haar hun vak over te laten doen.  Nu kan Saskia dus echt met schone lei beginnen volgende semester.

Het is weer schitterend weer met knalblauwe lucht en warmer dan gisteren zonder wind.  Ik kan mezelf er niet toe krijgen weer op de elliptical te gaan staan.  In plaats daarvan lijn ik Cosmo aan en besluit mijn 10000 stappen met een flinke wandeling door de buurt te krijgen.  Het is heuvelachtig dus ik krijg mijn trappen ook bij elkaar.

Ieder jaar zijn er een aantal huizen waar ik echt van geniet om naar te kijken met hun versieringen.  Een ervan versiert de pilaren op hun veranda altijd als candy canes en notenkrakers, zo leuk!  Ook hebben ze een verlicht cardinaaltje in hun boom hangen en meer.

Een andere tuin is juist bijna erg leuk van lelijkheid.  Hij is bezaaid met flamingo's, een enorme eland met lichtjes, een yeti en veel meer.  Iedere keer dat ik er langs loopt staat er meer!

Onze tuin overdag
 
Na bijna anderhalf uur heb ik de 10000 stappen bijeen en ben ik terug thuis.  Cosmo wilde ook niet verder, dus helemaal goed, maar ik heb genoten van het buiten zijn.  Gauw fris ik me op en denk net lunch te gaan halen als onze familie Facebook chat oplicht.

Kai zendt een foto van hem met een meisje!  Nu wisten we al dat hij wandelingen e.d. met een Italiaans meisje had gemaakt, maar sinds dit weekend zijn ze bij elkaar.  Erg leuk!  Saskia is ook enthousiast over haar date gisteravond en Katja is natuurlijk blij met Kevin.  Rick en ik vinden het een heerlijk gevoel alle drie happy te weten. Eindelijk (voor zo lang als het duurt)!

De tijd begint te dringen en ik haal snel linzensoep bij Plaka Grill voor mijn lunch.  Het smaakt super lekker, maar ik moet snel eten, want ik heb een afspraak om mijn van te laten checken bij Farrish.  Zij gaan de reparaties doen, die twee weken gaan duren!  Oei!  Gelukkig kan ik Kai's auto in de tussentijd gebruiken.  Maandag breng ik de van weg.  Die pilaar zal me nog lang heugen!

Terug thuis klets ik even gezellig met buurvrouw Lorraine, die aan haar kerstverlichting buiten bezig is.  Ze hoort dat we morgenavond Cosmo naar de kennel zullen brengen en biedt spontaan aan hem bij hun te laten logeren.  Cosmo en hun Deense dog Apollo zijn beste vriendjes.  Natuurlijk neem ik dat dankbaar aan, want dat is veel leuker voor Cosmo.

De rest van de middag doe ik (af)was en wat meer kerstinkopen online.  Ik merk dat ik dit jaar bij andere websites winkel, waaronder Groupon en Ebay.  Hun prijzen zijn vaak een stuk beter.  Vooral voor Kevin winkelen is een sport, want hem ken ik niet zo goed, maar Katja gaf me gisteren een compliment toen ze hoorde wat ik al voor hem heb besteld.

Ook begin ik eens een Kerst mandala in mijn nieuwe kleurboek. Ver kom ik echter niet, want Rick belt of ik een Uber wil nemen naar het Reston Town Center om met hem bij het tapas restaurant Barcelona te eten.  Natuurlijk wil ik dat!

De Uber chauffeur, die komt, komt uit Nepal.  Hij is heel aardig, maar spreekt slecht Engels en luistert ook niet zo goed naar mijn richtingsaanwijzingen.  Gelukkig zijn de Amerikaanse automobilisten meestal meegaand en laten een paar auto's hem telkens toch in de juiste baan navigeren.  Na iets meer dan een half uur bereiken we het restaurant.

Rick heeft intussen al een tafel bemachtigd in het zeer drukke (en ook luide!) restaurant.  Hij heeft al een glaasje droge sherry klaarstaan voor mij, zelfs. We kiezen allerlei lekkernijen van hun tapas menu.  Ik kies oesters, spaghetti squash, acorn squash, serrano ham en wilde paddestoelen bouillon, erg lekker!

Na het eten lopen we nog even door het Reston Town Center.  De schaatsbaan is heel druk en de kerstboom hier erg mooi.  Net als het Mosaic District zouden we hier zo in Europa kunnen lopen.  Het wordt steeds gezelliger in de VS (althans in ons gebied)!
 

Vanavond hoop ik echt beter te slapen, want we hebben een druk weekend voor de boeg. Alle lezers hier (leuk als je reageert!) ook een heel fijn weekend gewenst!

Meer foto's van de buurt staan hier



12 reacties:

Anoniem zei

Leuk weer die kersttuin foto's, dat witte huis met die veranda blijft mijn favoriet, less is more;-) ik heb mijn huis al een week in de kerstsfeer, veel mensen wachten hier tot na sinterklaas maar je ziet toch ook steeds vaker huizen die daar niet op wachten....ik hou altijd de USA traditie aan, na Thanksgiving....vandaag gezellig sinterklaas vieren met de family...
Stomme vraag wellicht maar waarom moet Saskia een semester over doen?
Ik wens jullie ook een goed weekend!
Groetjes
Evelyn

Danielle zei

Wat een heerlijk gevoel dat het met alledrie de kinderen goed gaat. Ik heb er zelf (maar) 1 maar weet goed hoe de kopzorgen aan je kunnen vreten. Tja, je bent een maler of niet...... Leuk al die versieringen! Hier in Amsterdam moet het duidelijk nog op gang komen, nog geen lichtje gespot, maar ja ik zet hem zelf ook pas na sinterklaas op.
Geniet van het gevoel dat het goed gaat met de kids! Fijn weekend!
Groetjes,
Daniëlle

An zei

Heb je in de USA slechts 1 kans om te slagen in je vakken? Hier in België zijn er herexamens in augustus/september en als je daarin niet slaagt, mag je die vakken het jaar nadien nog eens overdoen. Je kan niet onbeperkt herkansen maar toch wel een aantal keer. Je kan zelfs naar je volgende jaar en een niet geslaagd vak meenemen uit je vorige jaar.

Nel zei

ook wens ik jullie een fijn weekend. Wat een mooie versieringen altijd bij jullie en in jullie district. Hier is het nog een kale boel.
Wat leuk dat Kai een meisje heeft, spreekt hij een beetje Italiaans of gebruiken ze handen, voeten, Duits en Engels ?

Fijn voor Saskia, nu eens een leuke date te hebben. Wat goed dat je haar zo sponsert met goede feedback. Gelukkig begrijpt ze als je wat meer direct contact houdt, zoals vanavond.

Anoniem zei

Wat leuk dat ook Kai een liefde heeft gevonden.
En wat fijn dat Cosmo bij zijn vriendje kan logeren.
En ook fijn dat Saskia een leuke date heeft gehad.
Minder fijn dat je je draakje 2 weken moet missen.
Nogmaals een gezellig weekend, Bea

Anoniem zei

Jullie ook een fijn weekend gewenst!

Hier geen kerstversieringen, zou geen lang leven beschoren zijn denk ik met 2 katten en een nieuwe puppy in huis, haha. En wij gaan volgende week zaterdag ook al op vakantie en komen na de kerstdagen pas weer thuis, dus wij vinden het een teveel gedoe om alles te versieren terwijl we er toch niet van kunnen genieten.

Ooit, ja ooit, gaan we ook versieren, En wel USA stijl, haha, alles over the top. Maar nu nog niet.

Fijn dat Cosmo naar de buurtjes kan. Veel leuker voor hem en je weet zeker dat ie goed verzorgd wordt, ze hebben immers zelf ook al een grote hond. Onze honden gaan mee op vakantie, we gaan naar zee, zodat de honden lekker op het strand kunnen uitrazen. Wij hebben ze tot nu toe allemaal elke keer mee genomen, maar in de grote vakantie gaat het gebeuren dat we een oppas hebben. (Naar een pension durven we niet, al veel slechte verhalen gehoord, en we hebben een moeilijk ras) We gaan met mijn ouders op cruise en ja, dan kunnen de honden niet mee.

De poezen is een ander verhaal, daar heb ik een heel leuk hotel voor gevonden, het Katnapolsky kattenhotel. Geen andere dieren alleen katten en de eigenaresse is helemaal kattengek. Met de kerst maakt ze zelfs kabeljouw/vis koekjes voor alle aanwezige kattengasten. :-)

Wat leuk dat Kai een meisje heeft en Saskia een leuke date heeft gehad.

Wij gaan vanavond Sinterklaas vieren en ik moet eerlijk zeggen dat ik een gedeelte van Rick zijn gedicht heb gejat, haha. Dat was zo mooi geschreven en beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen zullen we maar zeggen. ;-)

Groetjes,
Tine Baken.

Haralson Art zei

Leuk dat Kai een vriendin heeft. Die van ons zijn ook laatbloeiers, niks mis mee. De jongste van ons heeft nog nooit een vriendin gehad, de middelste heeft nu zijn eerste (die in Florida woont, in December gaat hij er naartoe, ze was een intern op zijn werk), en jee, de oudste vertelde me gisteren dat hij in Januari gaat trouwen. Was al een jaar verloofd, maar nu opeens is er een datum, en het is een soort elopement.... hun alleen :((((((( Ze weten het soms ook niet te verzinnen!

Anoniem zei

Beste Petra,
Via het alles amerika forum kwam ik op je blog terecht en ik blijf er steeds naar terugkomen. :-)
Ik vind het leuk om over jullie en jullie leven te lezen, als ik Washington eens bezoek zal ik zeker proberen of we een rondleiding bij je kunnen boeken.
Angelique

Petra zei

@Evelyn - Ze had allemaal F's omdat ze zo vaak afwezig was en dat had haar GPA helemaal verpest. Nu telt het allemaal niet en kan ze betere cijfers gaan halen.

@Danielle - Ha, nog een maler. Ik weet er alles van en het is wel lekker als het nu even wat minder dramatisch is allemaal.

@An - Dit is een heel ander systeem. Er zijn hier geen examens, alle huiswerk en proefwerken tellen. Als je dus een F hebt is er niets meer aan te doen. Vandaar dat het fijn is dat ze de vakken gewoon over mag doen.

@Nel - Kai spreekt Duits met zijn vriendin al kan hij ook wel wat Italiaans

@Bea - Ja, gelukkig ben ik ongeveer een kwart van die tijd toch op reis

@Tine - Prettige vakantie alvast! Rick was heel trots dat je een deel van zijn gedicht gebruikte!

@Annemiek - He, wat jammer dat ze gaan "elopen". Kan me voorstellen dat dat een teleurstelling is voor jullie.

@Angelique - Wat leuk dat je mijn blog vond en een berichtje achterliet :)

Marion2 zei

Wat een week: twee kinderen ineens een (mogelijke) partner! Ik kan me voorstellen dat het jullie goed doet. Ik maak me weleens zorgen over mijn oudste: zo'n aardige en slimme jongen, maar het lukt maar niet om iemand te vinden. Waar het aan ligt? Geen idee. Ik zal heel blij zijn als ook hij iemand heeft.

Petra zei

@Marion - Die gedachten hadden we ook over Kai en opeens heeft hij iemand ontmoet. Hoeft natuurlijk niet permanent te zijn, maar ik denk toch dat de meeste mensen hun "dekseltje" (zoals mijn oma het noemde) wel vinden

Petra zei

@Marion - Ik bedenk me dat ik een aantal mensen ken, die pas na hun dertigste of zelfs veertigste de "ware" ontmoetten zonder eerder een relatie te hebben gehad