Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 16, 2015

Naar Muskegon, Michigan

Het is alweer prachtig weer, al zullen er vandaag geen warmterecords verbroken worden.  In gezelschap van onze dieren en de ontbijtende eekhoorn op het deck geniet ik van een bak sterke koffie en een paar wafels.


Dan haast ik me naar Anytime Fitness waar ik voor de personal training twintig minuten cardio doe.  Ik ben dus al goed opgewarmd als Sharon me komt halen.  We doen een uur vol gewichten- en weerstandsoefeningen en dan rekt en strekt Sharon me goed.
Het Star Wars huis

Zin in meer cardio binnen heb ik niet dus ik lijn Cosmo thuis aan voor een lange wandeling.  Ik moet op het moment enorm om hem lachen, want meneer bepaalt de route, die we gaan nemen.  Als ik tegen zijn wensen probeer in te gaan blijft de heer Cosmo gewoon stokstijf stilstaan.  En zo komen we dan toch weer in zijn favoriete park terecht.

Het Grinch huis
Vrouwtje, ik wil die kant niet op!

Na de wandeling besluit ik Cosmo dan meteen ook maar naar de kennel te brengen.  Degene, die hem daar altijd verzorgd vraagt hoopvol of Cosmo met Kerst bij hen zal zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.  Ik vind het wel leuk om de oprechte teleurstelling op haar gezicht te zien, ze is duidelijk dol op onze hond.

Op de terugweg belt Rick om te vragen of ik al lunch heb gegeten.  Dat is niet het geval en hij biedt aan het op weg naar huis te halen van een nieuwe broodjeszaak in Vienna, Chase the Submarine.  Ik kies de champignonsandwich, maar het smaakt me niet echt. Het brood vind ik gewoon oud smaken.  Rick is ook niet erg gecharmeerd van zijn keuze dus dit restaurant is niet voor herhaling vatbaar.

We pakken in en bestellen een taxi naar het vliegveld.  Die komt tien minuten te laat door een ongeluk op de snelweg, maar we nemen gelukkig altijd een slag om de arm qua tijd en we arriveren dan ook met meer dan genoeg speelruimte bij Dulles Airport.

Rick heeft al het hele jaar Premier Gold status en ik sinds vorige maand voor het eerst van mijn leven ook.  Dat betekent dat je meer dan 50000 (8000km) mijl hebt gevlogen en geeft recht op sneller inchecken en gratis bagage en meer.  We zijn onze tassen dan ook zo kwijt aan de vriendelijke baliemedewerker.

We hebben weer TSA Pre waar de rij vrij lang is, maar aangezien schoenen, laptops en vloeistoffen niet uit hoeven gaat het vrij snel.  We kopen nog even wat water voor onderweg en dan kunnen we al aan van de United Express vlucht naar Grand Rapids.

Het is een klein vliegtuigje, maar zeer gerieflijk met een heel vriendelijke flight attendant, die net als Katja Katarina heet.  We genieten van een lekker biertje en wijntje en dan is het alweer tijd om te landen.

Onze bagage komt vrijwel meteen van de band en Rick heeft bij Avis een auto gehuurd.  Ook daarvan krijgen we binnen de kortste keren de sleutel en binnen het kwartier na landing zijn we al op weg naar Muskegon!

Het is hier in Michigan scherp kouder dan thuis en er staat een venijnige wind.  Ik ben blij dat ik mijn warmste jas en das meeheb!  Rick daarentegen loopt stoer in een nogal dunne jas. Hij liever dan ik!

Onderweg zoek ik restaurants in Muskegon op, want onze magen rommelen. De keuze valt op The Lake House, een gezellig restaurant waar we al eens eerder hebben gegeten.  We kiezen beiden de sandwich met blackened (pittig) garnalen en nog veel meer.  Het smaakt zeer goed!

Al loopt het al tegen tienen als we klaar zijn, we rijden toch nog even naar Ricks vaders huis.  Daar maken we kennis met zijn schattige zestien weken oude bichon puppy, Beau Beau.  Wat een duiveltje is dat!  En wat krijg ik dan weer zin in een puppy!

We blijven kletsen tot na elven en dan nemen we tot morgen afscheid.  We checken in bij het Holiday Inn hotel en krijgen een duidelijk gemoderniseerde kamer met een heerlijk king bed.  Dat zoeken we dan ook maar meteen op na deze vermoeiende dag.

0 reacties: