Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 21, 2015

Nog wat allerlaatste stocking stuffers

Eigen bed is toch altijd het lekkerst en Rick en ik hebben dan ook prima geslapen.  We bespreken wat er deze week allemaal moet gebeuren en dat is nogal wat! 

Vorig jaar waren we nog maar pas terug in ons huis.  Ik zal die hoteltijd niet snel vergeten.

Ook krijgt Rick een email dat mijn van het nog altijd goed maakt en 57% klaar is.  Nog altijd mag ze op Oudejaarsdag opgehaald worden.  Het klinkt altijd alsof de van een huisdier bij de dierenarts is. Ze hebben wel humor daar bij Farrish

Rick vertrekt naar zijn werk en ik naar Anytime Fitness.  Daar doe ik twintig minuten cardio voor Sharon me komt halen voor een half uur personal training.  Het gaat snel voorbij en dan doe ik al spelletjes spelend op mijn telefoon (wat deed ik ooit zonder?) nog zo'n veertig minuten op de elliptical tot ik mijn tienduizend stappen bijeen heb.

Het weer is bewolkt, maar heel zacht weer voor de tijd van het jaar.  Ik neem Cosmo mee voor een wandeling en dat kan gewoon met open zomerjas, want het is een graad of vijftien en dat is de "koudste" dag deze week!  Onze geraniums bloeien dan ook nog steeds uitbundig.

Thuis wil ik de vogelvoeder opvullen en open de voorraadkast. Die puilt uit met van alles en nog wat en opeens kan ik het niet meer aanzien!  Een uur en een volle vuilniszak later zien de voorraadkast en ijskast er weer keurig uit. Nu dan maar eens die vogelvoeder vullen!

Voor vanmiddag heb ik een heel lijstje af te werken.  Ik begin met een lekkere lunch bij Noodles & Company.  Ieder jaar is het onze traditie om voor onze "Santa" cadeautjes en de stockings pakpapier met de Kerstman erop te gebruiken. 

Een van de cadeaus dit jaar is heel groot en ik voorzie een lange zoektocht naar genoeg rollen papier ervoor.  Als eerste loop ik Walgreens binnen, maar daar hebben ze niets.  Bij Michaels win ik de jackpot.  Ze hebben zelfs een paar verschillende rollen met Santa erop en maar liefst vijf meter papier per rol.  Ik kies vijf van de meest vrolijke kerstman erop.  Als dat te weinig is weet ik het ook niet meer.

Bij de Giant haal ik een paar boodschappen en kijk ook even of er nog stocking stuffers voor Kevin te vinden zijn.  Voor de anderen zijn we helemaal klaar, maar zijn stocking is nog wat karig.  Ik vind een Daffy Duck dvd en ik weet dat Kevin de Warner Brothers karakters leuk vindt. 

Volgende stop is de bank om de kerstbonus voor onze schoonmaaksters op te halen.  Sharon vertelde vanochtend dat Marshalls veel leuke stocking stuffers had voor haar zonen.  Ik ga op weg erheen, maar de 123, de hoofdweg naar Tysons Corner, is een grote file.  Daar heb ik geen zin in en maak rechtsomkeerts.

Bij Big Planet Comics ga ik dan eens op zoek naar striptijdschrift voor Kevin.  Hij en Katja waren Teenage Mutant Ninja Turtles met Halloween dus mijn keuze valt op een verhaal met die schildpadden en Batman.  Voor Saskia en Katja neem ik ook een strip mee, zodat iedereen er een in zijn stocking heeft.

De eekhoorns hebben hun maiskolven weer afgeknaagd dus ik haal een nieuwe zak bij Birdwatchers.  Daar ben ik al bekend en Carol, de verkoopster, vraagt hoe het met onze gevederde vriendjes gaat.  Ik kijk nog even of ik hier nog wat leuks vind voor een stocking, maar het is niets voor mannen.  Ik besluit dat ik klaar ben met winkelen voor cadeautjes!

Als ik terug naar huis rijd sms-t Saskia of ik eten voor haar kan halen bij South Block.  Dat komt goed uit, want daar rijd ik letterlijk net langs.  Met een acai bowl en een bagel met pindakaas en banaan en meer verlaat ik niet veel later het restaurant. Saskia kan in haar appartement niets met noten eten, want Bella is er allergisch voor.  Dat limiteert Saskia's keuzes als veganiste wel natuurlijk.

Nadat ik alles uitgeladen heb, geef ik Cosmo eten.  Dan realiseer ik het me.  De bak met eten is leeg en op mijn lijstje heb ik nieuw eten voor Cosmo kopen totaal vergeten!  Dat terwijl de Walgreens waar ik net was vlak naast de Petco ligt.  Dom!

Cosmo vindt het altijd heel leuk om naar Petco mee te gaan dus dit is zijn kans.  Hij weet de route goed en wordt steeds enthousiaster naarmate we dichterbij komen.  Het is dan ook een en al lol voor hem in de winkel.

Niet alleen zijn er andere honden om te begroeten, maar ook allerlei luchtjes en snoepjes. Ik hijs de veertig pond zak met eten op mijn karretje en neem een bully stick mee voor Cosmo om later vanavond van te genieten.

Thuis duurt het niet lang voor Saskia met haar twee viervoeters voor de deur staat.  Het zijn zulke leuke katten, Flapjack voelt zich meteen weer thuis en Pig gaat op onderzoek uit.  Gelukkig is hij niet het soort kitten dat de boom in klimt.   Saskia eet haar eten van South Block alsof ze dagen niet gegeten heeft!
Het is zo gezellig thuiskomen in dit seizoen!
Lang blijft ze mij niet gezelschap houden, want haar vriendinnen zijn thuis van college en Kyle is er natuurlijk ook nog.  Ik maak onze online Kerst- en Nieuwjaarsgroet en Rick komt thuis met kabobs van Friends

Dan kijken we naar de Big Bang Theory. De laatste aflevering begint met de intro voor Star Wars.  Verder zal ik niets weggeven, want misschien lopen anderen achter in deze serie.  Het blijft onze favoriete sitcom.  Vandaag las ik dat volgend seizoen misschien het laatste is en dat zou zo jammer zijn!

6 reacties:

Anoniem zei

Nee, niet het laatste seizoen van de Big Bang! Op televisie lopen we erg achter maar wij halen afleveringen van internet dus ik geloof dat wij 3 aflevering achter lopen. Het is ook onze favoriete serie.
Als je begint te zoeken voor kleine kadootjes blijf je aan de gang. Ik kom ook steeds leuke dingetjes tegen die ik dan ook nog koop terwijl ik al drie keer heb gezegd dat ik klaar ben. Ik moet in ieder geval de kalender nog printen, verder is hij klaar. Maar wat een werk iedere keer.
Nog even en je hebt je hele huis weer vol!
Fijne dinsdag, Anja L.

Marion2 zei

Jullie huis ziet er werkelijk schitterend uit! Heel sfeervol.

Wat een gedoe toch altijd met de cadeaus en boodschappen voor Kerst. Je blijft bezig. Ik probeer dit jaar wat minder te kopen, want ik heb altijd veel te veel, maar ben dan toch weer bang dat ik te weinig heb. Ik heb me nu verboden om nog meer cadeaus te kopen.

Ik dacht dat Saskia meer katten had?

Anoniem zei

Oh neee, ook onze favoriete serie en dan misschien de laatste.
Hier zijn we weer eens opnieuw begonnen, maar dan nog blijft het hilarisch.

Wat zijn we toch allemaal druk met alle cadeaus en het kerst dinner.
Maar wel zo gezellig.
Groet, Bea

Anoniem zei


Onthoud van t oude jaar
Alleen de beste dagen
En ga met nieuwe moed
Het nieuwe jaar tegemoet.
Mijn wens voor t nieuwe jaar
Veel lieve kleine zaken
Negeer ze niet…vergaar ze maar
Opdat ze saam het “grootste” maken!!

Petra,wens jou en je gezin,alvast heel gezellige kerstdagen toe,
en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

groetjes Joke

Anoniem zei

Petra, een erg leuke uitzending ,met deze krasse vrouw,
hopelijk dat je deze uitzending kunt zien.
Ook de Grand Canyon komt in beeld

Mit dem Oldtimer durch die USA
Heidi Hetzers wilde Weltreise,een krasse vrouw van 78…

https://www.ndr.de/fernsehen/epg/import/Heidi-Hetzers-wilde-Weltreise,sendung454440.html

gr Joke

Petra zei

@Anja - Grappig, he, hoe die kleine cadeautjes eigenlijk het leukst zijn

@Marion - Saskia heeft twee katten, Flapjack en kitten Pig. Katja heeft ook nog Zorro

@Bea - Inderdaad, ik wou dat we in januari en februari net zo druk zouden zijn! Na die maanden vliegt het jaar altijd weer

@Joke - Wat een mooi gedicht, dank je! De uitzending kan ik zien, ik bewaar hem tot ik meer tijd heb, dank je!