Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 03, 2015

Saskia even gezellig thuis

Eindelijk schijnt de zon weer uitbundig na drie regendagen.  Voor ons doen is dat lang geen blauwe lucht dus ik ben blij die kleur weer te zien als ik naar buiten kijk.  Het leven ziet er meteen zoveel vrolijker uit!


Rick is vandaag al vroeg vertrokken, maar heeft mijn koffie toch al gezet.  Ik neem een lekkere Blond Amsterdam mok vol en pocheer weer een paar eieren met Parmezaanse kaas als ontbijt. 

Nu het eindelijk weer droog is geef ik de eekhoorn ook maar een nieuwe maiskolf en de vogeltjes, die het niets kan schelen dat onze lichtjes over hun eten hangen, enkel een extra plekje om op neer te strijken.

Vandaag heb ik een uur personal training en al om half tien.  Dat vind ik erg fijn want naderhand kan ik dan nog cardio doen.  Sharon heeft een intensief programma in petto voor me en ik heb een nieuw spelletje op mijn telefoon om de cardio tijd door te komen.  Met 7000 stappen op mijn Fitbit ga ik weer huiswaarts.

Nu het droog is heb ik eindelijk de kans Fairyville te versieren voor Kerst.  Ik heb een feetje dat op de schoot van Santa zit en eentje, die een kerstboom versiert.  Verder nog een sneeuwpop en wat kerstsokken, die ik van het dak van een van de huizen hang.  Ook een kerstmat, die "BELIEVE" zegt.  Er komen nog een paar dingetjes, maar het ziet er zo al leuk uit. 

Saskia belt of ik haar kan helpen haar in te schrijven voor een vak volgend semester.  Ze is naar een counselor geweest en gelukkig kan haar dit semester kwijtgescholden worden. Volgend semester doet ze de vakken gewoon weer over.  Jee, ik zou willen dat het Nederlandse systeem zo was toen ik studeerde.  Dan had ik het een stuk beter gedaan op de universiteit!

Saskia is ook op weg naar huis, maar ik heb afgesproken te lunchen met Lea Ann dus rijd weer eens naar het Mosaic District.  Daar wacht Lea Ann me al op bij True Food Kitchen.  We krijgen nog een laatste tafeltje in het zeer populaire restaurant.  Al het eten hier is gebaseerd op de filosofie van Dr. Andrew Weil, die zeer gezonde kookboeken schrijft.
Hij "ontsnapte" weer eens: "Waarom mag ik niet mee?" 

Voor Lea Ann is het de eerste keer hier.  Ik weet al wat ik wil eten, de grote bak met crudites, allerlei groentes en twee lekkere dips.  Lea Ann neemt een van de salades, die er ook erg lekker uitziet.  Dit is een restaurant waar ik Rick niet meer heen krijg, te gezond voor hem.  Ik ben dus altijd blij als vriendinnen het wel zo lekker vinden als ik.

Lea Ann en ik hebben heel wat bij te kletsen en al gauw is er anderhalf uur voorbij.  Ik weet dat Saskia thuis op me wacht dus neem afscheid, Lea Ann gaat nog winkelen bij Target.  Op mijn telefoon zie ik een sms van Saskia of we naar Comes A Time kunnen gaan.  Ik sms terug dat ik in aantocht ben.

Volgende vrijdag is Saskia jarig en wordt ze twintig!  Voor mij is ze nog altijd mijn kleine meisje, maar jee, dan heb ik geen tieners meer!  Helaas kan ze haar verjaardag niet thuis vieren en ze wil graag nieuwe sierraden voor haar piercings bij Comes A Time uitzoeken.

We rijden erheen en ze hebben werkelijk veel keuze van mooie dingen voor Saskia's neusring en lip piercing.  Als we eenmaal geholpen worden blijken de prijzen wel heel erg hoog!  Saskia kiest gelukkig een simpel neusringetje van roze goud en een bloempje voor haar lip. 

Dat ligt binnen het budget en de piercing persoon doet ze in voor haar.  Ik moet zeggen dat het bloempje heel erg leuk staat!  Ik zou bijna zelf een lip piercing krijgen, maar brrr, ik vond mijn oren al pijnlijk genoeg!  Bij Saskia hoort het gewoon en het staat haar goed.

Met een blije jongste rijd ik terug naar huis.  Precies op tijd voor Cosmo en mijn wekelijkse wandeling met Chris en PJ zijn we terug.  Saskia vertrekt naar de mall om kerstcadeautjes te kopen. 
Onze geraniums bloeien nog steeds!

Chris komt wat later dan verwacht en dan lopen we door de koude buurt.  Er staat vandaag een gure wind, die het doet voelen alsof de temperatuur maar net boven het vriespunt is.  Ik kan nu wel mijn leuke nieuwe jas uit Alaska aan, klein pluspuntje.  We lopen een rondje en kletsen gezellig bij.  De honden snuffelen soms op dezelfde plekken, maar negeren elkaar verder, zo grappig.

Vandaag is het een aaneenschakeling van afspraken.  Niet lang nadat ik terug ben van de wandeling gaat de deurbel.  Cosmo begint te piepen en loopt naar de deur. Hoe hij het weet is me een raadsel, maar zijn grote vriendin Laura staat voor de deur met haar massagetafel.

Laura is weer helemaal haar oude zelf en ik krijg een serieuze deep tissue massage, die me soms van de tafel wil doen springen!  Ik weet dat het helpt, maar ik ben toch heel blij als de drie kwartier voorbij zijn! 

Rick komt thuis en Saskia ook van de mall.  Saskia wil graag ergens met ons gaan eten en kiest Sushi Yoshi.  Het restaurant zit vol, maar ik heb gauw gereserveerd dus er is een tafeltje voor ons.  Zo eet ik al de derde keer deze week Japans, maar mij hoor je niet klagen!

We krijgen, zoals altijd, miso soep en salade vooraf.  Saskia heeft veganistische sushi en ik voornamelijk sashimi met een handrol.  Rick neemt een gerecht met paling waar hij gewoonlijk erg van houdt, maar dit is geen succes.  Saskia en ik smullen wel van ons eten. 

Vanmiddag heeft Saskia ook een nieuw licht in haar Kia laten zetten bij Jiffy Lube en daar ontmoette ze een leuke jongen.  Die belt haar gelijk vanavond of ze zin heeft te gaan schaatsen in Reston.  Over de koe bij de horens vatten! 

Hopelijk gaat het allemaal goed, maar ze zijn in een openbare plaats dus het lijkt veilig genoeg.  Die zorgen gaan denk ik nooit weg.  Gek hoe Saskia van alles kan doen in Richmond zonder dat we het weten, maar nu we weten wat ze doet maken we ons zorgen.  Ik denk maar weer terug aan wat ik allemaal uithaalde op haar leeftijd en ik ben er ook nog om het na te vertellen.

8 reacties:

Anja zei

Heerlijk die blauwe lucht en de zon al was de wind wel koud.
Gezellig dat Saskia even thuis was,

Anoniem zei

Ik verlang ook naar een blauwe lucht. Maar helaas!
Ik denk dat ik die bak (rauwe?) groente ook niet zou nemen.
Gezellig dat Saskia even thuis was, fijn dat zij nog redelijk in de buurt is.
Fijne vrijdag.
Anja L.

Anoniem zei

Gezellig dat Saskia even op bezoek was.
Vandaag schijnt ook hier de zon. Maakt het inderdaad zo veel vrolijker.
Gezellig weekend, Bea

Sally zei

Leuke lippiercing van Saskia, vh neusringetje ben ik niet zo weg maar t hoort idd wel bij je dochter. Gezellig dat ze weer ff thuis is/was.

Marion2 zei

Hier nog iemand die ook zou willen dat het Nederlandse systeem zo was als in Amerika!

Oei, die bak groente! Ik ben best van het gezonde eten, maar dit zou me net iets te ver gaan. Gelukkig staan er nog wel dipsausjes bij, zie ik.

Wat leuk van die date van Saskia! En ja, dat heb ik ook: zo lang je van niets weet, maak je je geen zorgen. Wel zo fijn voor je gemoedsrust.

Sandrah zei

Grappig! Mijn hond negeert andere honden ook als we samen gaan wandelen. Maar honden die we tegenkomen, die moet ze dan weer uitgebreid gedag zeggen.

Leuk en gezellig dat Saskia weer even thuis was. De piercings staan haar inderdaad goed.

Alvast een fijn weekend!

Sandra

Becs zei

Fijn dat Saskia even thuis was. Natuurlijk blijft ze altijd jouw kleine meisje en zul je je altijd zorgen blijven maken. Van wat ik altijd lees op je blog vind ik dat jullie een hele mooie band met jullie kinderen hebben.

Petra zei

@Anja - Zeker gezellig dat ze zo af en toe even komt buurten

@Anja - Ja, rauwe groente. Ik vind het heerlijk, maar houd sowieso van rauwe dingen.

@Bea - Zonneschijn doet zoveel goed!

@Sally - Ik vond haar eerdere neusringetje leuker (met steentjes erin), maar dat zou te druk zijn met dat bloemetje. Mijn ding ook niet, maar haar staat het

@Marion - Ja, tzatziki en olijfdip, ik vind het heerlijk, maar het is idd niet voor iedereen. Gek is dat toch, ik kon vannacht echt niet slapen tot Saskia thuis was.

@Sandra - Inderdaad andere honden negeert Cosmo ook zeker niet, alleen PJ

@Becs - Ja, ik ben heel blij met die goede band. We hebben veel contact via ons FB chatgroepje