Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 30, 2015

"The Eve of the Eve"

"The Eve of the Eve", zo noemen veel Amerikanen de eennalaatste dag van het jaar.  Als ik beneden kom heeft Rick al een lekker beschuitje met ei klaar voor me.  Een paar koppen koffie later ben ik klaar om naar de sportschool te gaan.

Mijn oog viel op deze foto van een Kerst heel lang geleden (ik denk 1996)

Daar doe ik eerst een half uur cardio en dan komt Sharon me halen voor het laatste personal training uur dit jaar. Ik heb nogal wat pijn dus na afloop rolt Sharon mijn spieren met een keihard balletje.  Dat helpt verbazingwekkend veel.

Chris sms-t om te vragen of ik zin heb in een wandeling met de honden.  Dat komt me prima uit, want ik heb geen zin in meer sportschool.  Veel leuker om de rest van mijn stappen met een vriendin bijeen te krijgen.

De zon van vanochtend is weer achter wolken verdwenen, maar het is nog droog en de temperatuur aangenaam. Chris moest haar huis met rommelige tieners ontvluchten en ik snap het helemaal.  Als we bijna terug thuis zijn hoor ik een toetertje en komt Saskia langsrijden.  Zij bleek vandaag toch niet te hoeven werken.
Het lijkt gewoon nog wel zomer in onze tuin met de bloeiende bloemen!

Kai heeft zijn haar laten knippen en ziet er weer keurig uit.  Met zijn vieren gaan we Vienna in.  Kai, Rick en ik halen lunch van Manhattan Bagel en Saskia haalt benodigdheden bij Whole Foods. Kai en Saskia gaan daarna nog verder om ingredienten om een kaars voor Bea te maken bijeen te zoeken.
Leuke vruchtenopstelling bij Whole Foods

De rest van de middag heb ik lekker de tijd om te ontspannen.  Dingen opzoeken en Pinnen, Ebay dingen bekijken, mijn cadeaubon van Kerst besteden en lezen.  Heerlijk, ik geef mezelf niet vaak een paar uur om gewoon echt te niksen.

Saskia gaat weg naar vriendinnen en Rick, Kai en ik gaan eten bij Pazzo Pomodoro. Onze serveerder Antonio komt uit ongeveer hetzelfde gebied als Bea blijkt dus Kai en hij kletsen even.  Onze pizza's smaken alsof we in Italie zijn, geen wonder dat dit restaurant zo populair is.

Terug thuis maakt Kai gluhwein en eten we een Lebkuchen, heel lekker.  Dan maken Kai en Saskia de kaars en smelten de magnetron ook tegelijkertijd.  Gelukkig werkt hij nog!  De kaars ziet er echter goed uit.
Laat maak ik het niet vanavond, want morgen wordt het oliebollen bakken en salades en hors d'oeuvres maken.  Ik wens iedereen een heel fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016!

13 reacties:

Anja zei

Wat een leuke foto uit de oude doos, alleen Rick en Katja vind ik weinig veranderd.
Ook voor jullie een fijne, gezellige jaarwisseling en een sprankelend 2016.

Anoniem zei

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2016 waarin we weer mogen genieten van jouw leuke blogs en prachtige foto's!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Wat een leuke foto. Wat lijken de kinderen op jullie!
Succes met oliebollen bakken en een gezellig feest vanavond.
Anja L.

Marieke zei

Leuk die oude foto! Veel plezier met oliebollen bakken en een fijne jaarwisseling en veel gezondheid voor 2016.

Wilma Reijnhoudt zei

Geweldig om de oide foto te zien! Voor jullie ook een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016!

Anoniem zei

Veel plezier met oliebollen bakken! Ik ga over een uurtje beginnen met de voorbereidingen. Achter in de tuin hebben we een tuinhuisje en daar ga ik de oliebollen bakken. 2 Buurvrouwen komen helpen en daarna gaan we door voor appelflappen. Later vanavond komen de buren hier oud en nieuw vieren. Dat doen we al jaren zo en ieder jaar zitten we 's avonds bij 1 van ons. Gezellig met wat hapjes er bij. Zo vieren wij oud en nieuw. Vanaf hier wens ik jullie een heel mooi sprankelend 2016! Greet

Jeanny zei

Leuke foto!! Ik ga ook eens kijken in de foto-albums.
Ook jullie een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016 gewenst!!

Marion2 zei

Wat schattig, die oude foto. Zo bijzonder (en mooi) ook dat rode haar van Saskia. Heeft ze dat nog?

Succes met alle voorbereidingen vandaag en ik wens jullie een heel gezellige jaarwisseling!

Sandrah zei

Groot gelijk dat je even wat uurtjes voor jezelf neemt. Even lekker relaxen en niets moeten.

Succes met alle voorbereidingen voor jullie feest!

Fijne jaarwisseling en alvast een heel goed 2016 toegewenst voor jullie!

Sandra

Anoniem zei

Geweldig, die foto!
Kai heeft zo'n lief bekkie en wat lijkt hij op z'n vader, 2 druppels water! Jij bent alleen maar jonger beworden (ik moest echt 2x kijken)
Beste wensen voor 2016!

Petra zei

@Anja - Ik hoop veel babyfoto's te zien als je terugkomt in februari!

@Evelyn - Dank je, jij ook een heel goed 2016 gewenst!

@Anja - Ja, op deze foto zie ik inderdaad ook de gelijkenissen.

@Marieke - Jij ook een heel goed 2016 gewenst!

@Wilma - Ook voor jou al het goeds in 2016 gewenst!

@Greet - Veel plezier en een heel fijn 2016!

@Marion - Op het moment is Saskia's haar bijna wit, maar haar natuurlijke kleur is wat ze hier "strawberry blonde" noemen, licht rood.

@Anoniem - Dank je voor het compliment en ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Petra zei

@Jeanny - Soms is het leuk die oude fotoalbums in te duiken! Ook al het goeds voor jou!

@Sandra - Ook jou wens ik een goed 2016!

Anoniem zei

Een heel gelukkig en (voor zover mogelijk) gezond 2016!
Groetjes, Lucy