Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 23, 2015

Klaar voor Kerst!

Wauw, het is al bijna half tien als Rick en ik opstaan.  Het werd laat gisteravond met Kai, maar ik hoor hem en Saskia al beneden.  Toen Saskia gisteravond thuiskwam vroeg ze of we acai bowls bij South Block konden gaan eten als ontbijt.

Kai gaat ook mee en ik bestel hun "warrior bowl", heel gezond met aardbeien, bosbessen en banaan.  Onderweg maakt Kai filmpjes van onze buurt om aan zijn vriendin te laten zien.  Zij wil heel graag de VS bezoeken, dus wie weet zien we haar de volgende keer dat Kai hierheen komt.  Ik wil er nog even niet aan denken hoe lang dat zal duren.


Het is vandaag regenachtig, maar idioot warm!  In korte mouwen ga ik naar Anytime Fitness.  Ik warm even op en dan komt Sharon me halen voor een uur personal training.  Ze "rolt" me ook wat altijd helpt met de pijnen.  Na afloop doe ik nog een half uur cardio tot ik 7000 stappen bijeen heb.

Op weg naar huis haal ik Ricks bestelling van pasties van Pure Pasty.  Ik zie ook nog wat Britse chocolade repen voor Ricks stocking, die ik meteen maar meeneem.  Die pasties zijn precies zoals ik ze me uit Cornwall herinner en het ruikt heerlijk, ik moet me bedwingen er niet al een mee te nemen!

Thuis is iedereen alweer klaar voor de lunch.  Rick en ik gaan die halen bij Panera.  Met dit regenachtige weer vind ik een soba noodle bowl erg lekker. Tijdens de lunch bespreken we het plan voor de middag, want er is nog een lijstje af te werken.

Rick, Kai en Saskia vertrekken naar de mall. Daar krijgt Saskia van de Microsoft Store een Surface Pro ter vervanging van haar vorige laptop, die de geest gaf binnen de garantietijd.  Verder doen ze van alles en nog wat, want ze zijn bijna vier uur weg.

Intussen ga ik zelf op pad.  Als eerste ga ik naar de Russian Gourmet voor wat caviaar.  De prijzen daar zijn stukken beter dan in de supermarkten en caviaar is ieder jaar een luxe, die ik mezelf permitteer.  Ik heb er echter wel respect voor, want ben een keer enorm ziek geweest van slechte caviaar.  Ze hebben afgesprijsde bakjes, omdat er geen verloopdatum op staat, maar ik besteed liever wat meer voor de zekerheid.

Dan begint mijn speurtocht naar Kavli, heel dunne Noorse crackers waar Rick dol op is, die we bij ieder Kerstavond buffet hadden en nu opeens nergens te bekennen zijn.  Wegmans had ze niet, ik speur de Safeway en Giant af zonder succes en als laatste bezoek ik The Fresh Market.  Ook nul op het rekest wat de kavli betreft daar.  Ik vind er wel Ryvita crackers, die er op lijken dus neem die maar mee.

Het moet maar goed zijn en ik ga huiswaarts.  De hele dag al gaat de deurbel en staan er buren met lekkernijen voor de deur.  In onze cul de sac is het traditie om koekjes, chocolaatjes of enkel een boomversiering naar alle buren te brengen.

Jarenlang maakte ik zelf "peppermint bark" met witte chocolade en kapot geslagen candy canes.  Vroeger hielpen de kinderen me daarmee, maar de laatste jaren niet meer en het werd me teveel.  Vorig jaar heb ik de traditie verbroken en pakjes stroopwafels rondgebracht. Die werden zeer goed ontvangen.

Dit jaar doe ik dus weer hetzelfde, Daelmans stroopwafels, en ik heb bij Just $1 een vrolijke kersthanger gekocht.  Die plak ik op het pakje stroopwafels en daarbij een kaartje met "Merry Christmas, The Engles".  Ik vind het er prima uitzien.  Intussen luister ik, nu niemand thuis is, keihard naar de kerstalbums van het Trans-Siberian Orchestra, heerlijke muziek!

Buiten plenst het, maar ik lijn Cosmo aan, doe de pakjes in een mand met een plastic zak erover en ga ze rondbrengen.  Cosmo is net een kind, hij probeert ieder huis binnen te lopen.  De kleintjes vinden hem fantastisch dus hij krijgt ook nog eens heel wat liefde. 

Iedereen is blij met het pakje en bij sommigen blijf ik een behoorlijke tijd kletsen.  Het duurt dan ook een uur voor ik alle negen huizen langs ben!  Gelukkig is dit jaar bijna iedereen thuis.  Ik zou liever niet meerdere pakjes stroopwafels nog hier hebben met al het eten dat er al is!
Een iris in onze tuin staat op uitkomen en de azalea bloeit ook in de achtergrond!

De anderen komen thuis en Rick en ik gaan aan de pakjes.  Eerst de stocking stuffers uitzoeken en dan ons ervan verzekeren dat alles is aangekomen.  Dit jaar waren we vroeg en alles is er, een stress minder!  Ik pak mijn stocking cadeautjes voor Rick in en dan ben ik klaar (ok, misschien dat ik morgen nog naar Cocoa Vienna ga voor meer chocolade voor Saskia)!
Romantische boomversiering, die ik voor Rick bestelde

Onze 2015 gezinsversiering, ik heb hem op de valreep besteld

Voor het avondeten bestellen we makkelijk Zpizza. Kai valt bijna letterlijk om van de slaap en vertrekt direct na het eten naar zijn bed.  Rick gaat verder cadeautjes inpakken, want ik krijg teveel pijn van op de grond zitten inpakken.  Saskia en Laura komen enthousiast binnen, want Laura kan mee naar Disney World in maart voor hun spring break.  Alvast iets om naar uit te kijken na de gezellige feestdagen!

Ik geniet o.a. van de tekenfilm "How The Grinch Stole Christmas", zo leuk!

9 reacties:

Anja zei

Mooie, nieuwe boomversieringen.
Wij wensen jullie een heel fijn kerstfeest, geniet ervan!

Anoniem zei

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2016!!
groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Beste Petra en familie,
Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en geniet van elkaars gezelschap.
Kerstgroeten van Hilde uit B.

Marieke zei

Fijne feestdagen met je familie!

Anoniem zei

Ik zit hier zeer relaxed jouw blog te lezen terwijl dochter en man bezig zijn met het Kerstavond menu en het Kerst dinner.
Heel veel gezelligheid voor jouw en de familie.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ook vanuit Ottawa wens ik jullie allen een hele Prettige Kerst toe en een Voorspoedig en Gezond 2016. Heel fijn om de kinderen thuis te hebben - wij zijn met de Kerst met zijn allen (25!) om Kerst te vieren.
Groetjes, Ida

Hester zei

Hele fijne Kerstdagen! Hester

Petra zei

@Anja - Dank je, insgelijks!

@Evelyn - Dank je, hetzelfde voor jou!

@Hilde - Dat gaan we zeker doen en hetzelfde voor jou!

@Marieke - Dank je, jij ook!

@Bea - Heerlijk, Rick doet ook al het kookwerk :)

@Ida - Wauw, dat is een grote groep! Veel plezier!

Petra zei

@Hester - Dank je, jij ook!