Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 11, 2016

Dagje spiermanagement

De zon schijnt uitbundig als we opstaan, maar was de temperatuur gisteren nog zeventien graden, vandaag zal het kwik nauwelijks boven het vriespunt uitkomen.  Mijn lichaam reageert meteen met scherpe pijnen op de grote temperatuurverschillen helaas.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik help Saskia haar spullen in de auto laden. Zij vertrekt weer naar Richmond voor onbepaalde tijd.  Ze vertelt voor ze vertrekt nog even dat het nu weer niet zeker is of haar flatgenote ook naar het Evergreen College zal gaan, maar Saskia is vastbesloten te gaan.  Dat vind ik wel fijn om te horen, het is dus geen ingeving omdat ze bij haar vriendin wil blijven.

Als ontbijt maak ik een paar gepocheerde eieren.  Vorige week werd bekend gemaakt dat de aanbevelingen veranderd zijn hier in de VS en dat je weer naar hartelust eieren mag eten.  Het is gebleken dat cholesterol in voedsel vrijwel geen invloed heeft op cholesterol in het lichaam.  Eieren hebben heel wat voedingswaarde voor hoe klein ze zijn dus daar ben ik blij om.

Om kwart over tien kom ik bij Anytime Fitness aan waar Sharon me al opwacht.  Vanwege de pijn in mijn rug doen we behalve lichte gewichten ook veel rollen van mijn schouders.  Sharon heeft een hard balletje en vindt een van de grote knopen daarmee.  Au!  Maar het helpt wel.

Voor het thema van januari "Alfabet" ben ik vandaag op zoek naar een K en voila, ik vind hem als ik mijn sportschoenen aantrek!

Na afloop doe ik nog drie kwartier cardio en ga dan weer huiswaarts.  Gisteren heb ik twee aanvragen voor rondleidingen in de lente gekregen, die ik wil gaan bevestigen.  Echter, mijn laptop heeft andere ideeen.  Ik krijg de hele tijd een rare waarschuwing en op een gegeven gaat het scherm blank en knippert mijn keyboard aan en uit.  Gelukkig heb ik een technische man, die belooft er vanavond naar te kijken.

Aangezien ik een coupon voor een "you pick two" van Panera heb bestel ik die als lunch.  Met groentesoep en een tonijnsalade sandwich op hun tomaat-basilicum brood eet ik samen met Cosmo thuis.
Net een schilderij, deze bijna uitgebloeide tulp

Dan moet ik er toch echt aan, een wandeling met Cosmo.  Het was gisteren zo lekker, nu waait het hard en ondanks dat de zon warm schijnt voelt het alsof onder het vriespunt is.  Toch heeft Cosmo zijn wandeling verdiend en is het voor mij ook goed in het zonlicht te lopen.

Een uurtje later zijn we terug en maak ik me klaar om de hot tub in te gaan.  Rick heeft die helemaal verschoond en hij is klaar voor gebruik.  Ik kleed me in bikini en lekker warme kimono en neem onze grootste baddoek mee.  Aan mijn voeten mijn lekker warme Crocs, want het zijn toch altijd een paar stappen buiten voor je in of uit onze hot tub bent.
Deze nuthatch (soort specht) geniet van ons vogeleten

Met wat moeite krijg ik het deksel van de hot tub.  Dat is een van de grote hindernissen om hem te gebruiken als Rick er niet is.  Dat deksel is zo zwaar en ik heb nog niets gevonden wat dat zou helpen. Ik moet ook wachten tot Rick thuis is om het er weer op te krijgen.

Dan zet ik mijn Crocs zo dat ik er meteen uit het bad weer in kan stappen en klop mezelf inwendig op de schouder voor zo'n goed idee.  Ook de doek en kimono leg ik op een stoel zo dichtbij mogelijk.  Nat uit de hot tub in de koude wind is wat me er bijna van weerhield erin te gaan vanmiddag.

Eenmaal in het water is het echter heerlijk.  Ik zet de stralen keihard op mijn schouders en beleef een hemelse anderhalf uur zonder pijn.  Ik ben dan ook helemaal ontspannen tot ik Cosmo met iets wat eruit ziet als een schoen rond zie rennen.
Hij heeft een van mijn Crocs gepakt en die in de tuin begraven en weer opgegraven.  Niet alleen is Cosmo super vies, de Croc schoen zit ook vol modder en rotzooi.  De smiecht!  Hij doet anders nooit zoiets!

Niets aan te doen en ik geniet nog wat langer van de bubbels.  De zonsondergang is mooi en dan wordt het wat te koel en zit er niets anders op, ik moet naar binnen.  Helaas op blote voeten dankzij Cosmo!  En ik had me nog wel zo goed voorbereid door de schoenen precies zo te zetten dat ik erin zou kunnen stappen, grrr!
Wel luxe om de zon onder te zien gaan in de hot tub, geeft een vakantiegevoel

Cosmo mag wel lekker buiten blijven wachten tot ik gedoucht heb, want hij is een en al modderpoot.  Als ik weer beneden kom maak ik hem ook zo goed en zo kwaad als het gaat schoon.  De Crocs kan ik wel weggooien, want meneer heeft er ook aan geknaagd.  Zo zie je dat zelfs een negenjarige hond, die nooit zoiets doet, je opeens kan "verrassen".

Natuurlijk is Cosmo zich van geen kwaad bewust al knor ik wel wat tegen hem.  Dan geef ik hem zijn dagelijkse botje en hoop dat hij zo genoeg geknaagd heeft voor vandaag.

Nu de kerstboom weg is kan de open haard lekker aan voor de eerste keer dit seizoen.  Meike vindt hem meteen en gaat ervoor liggen.  Heerlijk om kat te zijn, toch!  Ik heb het ook lekker warm en de ergste pijnen zijn weg dankzij de hot tub.  Ik voel me wel erg lui, maar op een dag als vandaag is het zoals ze hier zeggen "pain management".

Mijn voeten gaan omhoog en ik kijk de Downton Abbey aflevering van gisteravond.  Het blijft zo'n heerlijke serie, ik wil eigenlijk maar heel langzaam dit laatste seizoen kijken, maar ben aan de andere kant ook zo benieuwd. 

Rick komt thuis met Thais eten.  Terwijl ik geniet van mijn heerlijke gestoomde dumplings en pad woon sen, glasnoedels met garnalen, varkensvlees en groentes, werkt Rick aan mijn laptop.  Hoe hij het deed weten we eigenlijk geen van beiden, maar ik typ dit blog er weer op.  Hopelijk blijft hij nu werken!

14 reacties:

Becs zei

Wat fijn dat je je zoveel beter kan voelen na de hot tub! Ik moest stiekem wel lachen om Cosmo, hoewel ik in die situatie ook had geknord!

Unknown zei

Fijn dat je wat beter voelt met pijn lopen is ook niks ik heb ook een hond die met 10 jaar nog dingen af en toe vernield je hebt ook deksels voor de Hot tub die automatisch open en dicht gaan want ik heb ook moeite met die dingen om hem open te krijgen of erop te krijgen en dat houdt me tegen om erin te gaan.

Annemieke zei

Hopelijk ook ! Kan je weblog niet missen hoor!

Jeanny zei

Heerlijk je verhaal te lezen op een sombere winterochtend. Haha, die Cosmo, maar wel zielig voor je.... :)

Ron zei

Lekker Relaxed!! Cosmo... haha honden blijven boefjes.. Hij dacht natuurlijk.. als jij zit te relaxen ga ik ff spelen :-)

Anoniem zei

Wat een donder is Cosmo nog. Kennelijk had hij ineens de kolder in de kop. Wel pech voor jou!
Wat fijn dat Rick je laptop kon maken.
Fijne dinsdag.
Anja L.

Anoniem zei

Oh wat heerlijk dat de hot tub je zo heeft geholpen.
En wat een boef die Cosmo. Die vond zichzelf waarschijnlijk super stoer.
Een technische man is heel handig ;), fijn dat de laptop het weer doet.
Groet, Bea

Ann zei

Rick zijn magic touch ;-)
Hier begint het ook af te koelen en dat voel ik toch ook heel goed in de rug :-(

Anoniem zei

Lekker die hot tub maar dat zou niet aan mij besteed zijn.
Trouwens een gewoon bad ook niet .Voor jou natuurlijk een uitkomst.
Die hondestreken ken ik. Maar dan als we in het zwembad zitten. Slippers staan
aan de kant, handdoek erover tegen de hitte. En natuur pakt Rocky, een van honden
mijn slipper er onder vandaan en gaat ergens achter in de tuin zitten.
Op die hete stenen is echt niet te lopen, je voeten verbranden, dus zit er niets
anders op dan te wachten totdat iemand die slipper voor je kan pakken.
En Rocky is de grote deugniet want hij pakt ook altijd de cap van mijn schoonzoon af en gaat ermee aan de haal. En dan die ogen van hem, dit is toch een leuk spelletje !!!!!!!

Petra zei

@Becs - Ik moest ook wel lachen om de ondeugd, hoor

@Chantal - Naar zo'n deksel ben ik op zoek, maar heb nog geen betaalbare gevonden

@Annemieke - Ik hoop nog lang door te gaan!

@Ron - Ja, aandacht vragen was het

@Anja - Gelukkig had Amazon nog soortgelijke Crocs

@Bea - Ik zou niet weten wat ik zonder die techneut zou moeten!

@Ann - Onze lichamen zijn barometers, echt

@Anoniem (Ik probeer al de hele dag te bedenken wie jij bent!) - Hete stenen zijn net zo erg als ijskoude stenen. Die honden toch!

Petra zei

@Jeanny - Ach, ik heb het overleefd en nu krijg ik luipaard crocs ;)

Nel zei

Wat een heerlijkheid is een hottub toch. Wij hebben er sinds eind december ook een in Nederland. (een houtgestookte) en het is echt genieten. Vooral 's avonds onder een heldere sterrenhemel. Ik gloei altijd helemaal als ik er uit kom en zelfs sneeuw voelt dan niet koud aan :-) Ik slaap er na ook altijd heerlijk.
Een nuthatch is een boomklever in het Nederlands. Hij zat bij ons ook in de tuin in Nederland vandaar dat ik het nu weet.
Wat een boef is Cosmo, heel herkenbaar. Onze Kira heeft ook nog weleens zulke streken maar het is altijd moeilijk boos op ze te worden als ze kijken alsof het gewoon een leuk spelletje is ;)

Anoniem zei

Sorry dat ik je hersenen zo heb moeten pijnigen. Ik was toch helemaal vergeten mijn naam er onder te zetten.
Groetjes Wil

Leonoor zei

Wij horen het vaker dat hottub pijn verlichtend werken. Niet alleen dat, maar het ontspant ook nog eens onwijs. Opblaasbare varianten zijn een goed alternatief, wanneer het budget niet toereikend is.