Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 06, 2016

Drie Koningen

Alweer is het ijskoud buiten en we hebben met open ramen geslapen dus het vergt even moeite mijn bed uit te komen!  Gelukkig hebben we eergisteren de thermostaat eindelijk zo geprogrammeerd dat het niet dertien graden is in de badkamer!

Er staat ook al lekker warme koffie klaar.  Rick neemt afscheid en ik maak mijn ontbijt. Gisteren heb ik huevos rancheros gekocht bij Whole Foods en die warm ik op in de magnetron.  Het smaakt me prima, al is het wat vreemd om bruine bonen te eten als ontbijt.  Zolang er maar ei bijzit kan alles.

Bloemen maken de kou helemaal goed

Het is vandaag Drie Koningen, maar daar merk je hier in ons gebied niets van.  Ik lees via Facebook dat dat in Spanje en Italie wel enthousiast gevierd wordt. De enige Drie Koningen traditie, die ik in dit land ken, is de King Cake in New Orleans (toch, Bente, als je meeleest?). 

Wel zie ik steeds meer kerstbomen langs de wegen liggen.  Langzaam worden ze een voor een afgetuigd. Traditie is voor 6 januari.  Ik wil de onze ook weghebben, maar vrees dat dat nog wat bloed, zweet en tranen gaat kosten zaterdag.

Voor ik naar Lifetime vertrek ruim ik wel alvast de kransen en ander kerst"groen" (is niet echt) in de voortuin op.  Bij Lifetime doe ik weer een uur cardio.  Ik begin op de laterale machine, dan even hardlopen op de loopband en ik eindig tot ik tienduizend stappen heb op een elliptical.

Zin om hier te douchen had ik vanochtend niet, maar als ik bezweet naar buiten stap heb ik daar wel spijt van.  Het is nog steeds rond het vriespunt met wind.  Ik ren nog maar even verder naar mijn van!

Thuis maak ik me dan ook al gauw klaar en doe warme kleding aan.  Voor ik lunch ga halen ruim ik de versieringen op het deck op en vervang de kerstvlag met een vlag met een schaatsende sneeuwpop, die ik me herinner in een la boven.  Wat dat betreft was de brand vorig jaar wel fijn, alles heeft weer een plekje, inclusief de vlaggen, en ik weet weer welke we ook alweer hebben.

Als lunch trakteer ik mezelf op een buff bowl van Noodles & Company.  Ik kies de Bangkok curry en die is zo kleurrijk, ik proef de vitamines in de groentes bijna!  In het gezelschap van mijn viervoetige compagnons geniet ik ervan.  Als het op is laat ik Cosmo even uit, maar vind het nog wel erg koud voor een langere wandeling.

Dan ga ik naar Home Depot in de hoop daar een vervanging voor de plant in de voorkamer te vinden.  Die heeft de feestdagen niet overleefd.  Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Django ertegen geplast heeft. 

Terwijl ik de plant uitzoek laat ik mijn wagentje even staan.  Ik vind een plant en sleep hem erheen, maar tot mijn verbazing is mijn karretje opeens vol en staat er een man achter.  Hij verontschuldigt zich enorm en leegt het weer gauw.  Hij dacht dat het een verlaten wagentje was.  Heel netjes dat hij het toegaf, want hij had net zo goed door kunnen lopen en doen alsof zijn neus bloedde.
Eens kijken hoe lang deze honden en katten gaat overleven
 
Eigenlijk had ik gehoopt nog een andere plant te vinden voor de family room, maar niets bekoort me.  Ik reken dus af en rijd naar de Safeway waar ze ook vaak een goede keuze hebben.  Maar ook daar zijn de planten niet wat ik zoek.  Wel neem ik een bosje tulpen voor op de tafel mee, je kunt maar niet genoeg verse bloemen hebben in dit jaargetij.

Thuis zijn de schoonmaaksters nog bezig en ik neem Cosmo mee onze slaapkamer in.  Daar bel ik eindelijk weer eens met mijn beste vriendin Christine.  We hebben elkaar dan ook heel veel te vertellen en pas een paar uur later hangen we weer op (eigenlijk een vreemde uitdrukking tegenwoordig, want nog maar zelden hang je een telefoon op). 
Intussen probeert Cosmo mijn aandacht te krijgen, aai mij, vrouwtje!

Tijdens het gesprek bespreken we ook wanneer we elkaar eindelijk weer eens kunnen zien.  Met familie en beste vrienden allemaal ver weg is het moeilijk regelmatig bijeen te komen. Vorig jaar hebben we elkaar dan ook helemaal niet gezien.  Het ziet ernaar uit dat het deze herfst in ieder geval gaat lukken.

Het avondeten voor vanavond had ik gisteren al gekocht.  Voor mij de heerlijke zalm van Whole Foods, hoe ze die altijd weer perfect maken is me een raadsel. Nooit droog en ieder hapje heerlijk, Rick heeft de London broil.  Daarbij hebben we zoete aardappelfrietjes uit de oven en spinazie. Een lekker maal is het.

Via Facebook hebben we dagelijks contact met de kinderen en vandaag was het een uitwisseling van recepten.  Kai en Bea maakten butternut squash risotto waar Katja en Saskia dan weer in geinteresseerd waren.  Jammer genoeg is Rick geen squash fan. Zo leuk van deze groep is dat de drie kinderen zo ook zoveel meer contact met elkaar hebben.  Individueel zouden ze elkaar niet zo snel aanschrijven.
De themafoto voor vandaag is F

PS: Wordt mijn blog saai?  Ik krijg maar weinig reacties dus laat het me weten.  Zo ja, waarover zou jij willen lezen?

22 reacties:

Bente zei

Volgens de Wikipedia beginnen Neworleanians vanaf vandaag King Cake Parties te houden. En vinden velen die KC Parties interessanter dan het hele Mardi Gras.
Hmmm, ik moet de eerste King Cake Party nog meemaken hoor. Maar ik zal eens gaan rondvragen.
En parades zijn echt veel belangrijker dan een stuk zoetigheid!
Maar de supermarkten hebben wel een flink schap ingericht voor de cakes. Wij hebben er echter nog nooit een gekocht. Nu ben ik helemaal geen zoetekauw. Zal man eens vragen waarom hij nooit een KC koopt.

Wat netjes dat jij je karretje terugkreeg. Dat gebeurt mij nooit hier. Moet kar, leeg of vol, altijd scherp in de gaten houden want voor je het weet is ie weg.

Becs zei

Ik vind je blog totaal niet saai worden, ik vind het juist leuk!leuk dat de kinderen zo ook meer contact hebben met elkaar.

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Hoi,

Je blog is niet saai hoor. Ik vind het heerlijk om iedere ochtend even te lezen hoe jouw dag verlopen is.
Ik zal eens wat vaker reageren.

Echt handig zo'n familie app. Je houdt zo toch veel contact met elkaar op eenvoudige wijze.

Groet,
Monique

Anoniem zei

Nee je blog is nog niet saai. Denk dat huevos rancheros er hier iets andes uitzien dan van whole food.
Hier in Mexico doen ze wel aan drie koningen en eten dan rosca een soort zoet brood met gedroogde vruchten
Erop en binnenin zitten poppetjes verstopt. Als je een stuk met een poppetje hebt moet je in feb.
Voor tamales zorgen om te eten.
Hester

Pascale zei

Helemaal niet saai! Ik neem me elke keer weer voor om vaker te reageren, en dan komt het er weer niet van, sorry. Leuk om tulpen in huis te hebben, ik heb ze hier nog niet zien liggen.

Wat hebben jullie nou opgezet op Facebook? Mijn zoon heeft meestal nauwelijks tijd voor FB, vooral nu het drukke seizoen op z'n werk weer begint.

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik vind je blog helemaal niet saai, want ik lees elke ochtend met veel belangstelling jouw verslag van de vorige dag.
Ik kijk al uit naar de verslagen van je stadsrondleidingen in Washington, die in de lente gaan starten?
Maar reageren zit er voor mij dagelijks niet in.
In ieder geval feliciteer ik jou om elke dag een blog te schrijven waarvoor je lezers je zeker en vast dankbaar zijn.
Groeten van Hilde uit B. en tot de volgende blog.

Unknown zei

Ook ik lees nog steeds trouw je blog elke dag maar reageer veel te weinig. Ik werk 4 dagen in de week dus is het meestal snel lezen tijdens het ontbijt en dan moet ik al weg. Op mijn vrije dag heb ik veel andere dingen gepland o.a sporten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms best wel jaloers op je ben zo je geniet van het leven. Maar ik vind het het heerlijk om over je ervaringen en uitjes te lezen en geniet ook met je mee. Dus vooral blijven schrijven Petra.

Vriendelijke groet Gina Uit het zeer gladde Meppel (Nederland)

P.S. Er wordt in het noorden van Nederland op de straat geschaatst deze dagen zo'n ijzel ligt er op de weg.

Unknown zei

Nee hoor Petra, je blog wordt niet saai. Ik lees elke dag met veel plezier jullie wederwaardigheden. Dus lekker doorgaan met schrijven...ik vind het knap dat je elke dag trouw je blog schrijft.
Ga vooral zo door!!!

Groetjes Marja

grietdm zei

neen hoor helemaal niet saai. ik vind het juist leuk om elke dag een vaste waarde te hebben die je kan lezen.

Anoniem zei

Je blog is helemaal niet saai. Ik begin mijn dag met het lezen van je blog. Ik zal wat vaker een berichtje achterlaten :)

Groetjes Julia

Jurgen de Bruin zei

Je blog is zeker niet saai maar ik heb zelf niet zo veel te melden. Het is de saaie tijd van het jaar hè. Ik kan niet wachten tot de zomer weer begint.
Gewoon lekker blijven door bloggen!! :-)

Marion2 zei

Allesbehalve saai is jouw blog! Ik lees het niet voor niets elke dag met veel plezier. Mijn leven is een stuk minder afwisselend (maar ook heel leuk, hoor). Ik reageer best vaak, maar niet elke dag, omdat het misschien te saai is wat ik dan te zeggen heb.
Ik vind eigenlijk alles leuk waar je over schrijft: de kinderen (herkenbaar), het leven in Amerika, de reizen (vooral als ik zelf op een bestemming ben geweest of er heen ga), enzovoort. Ik hoop dat je nog heel lang doorgaat!

Anoniem zei

Je blog is alles behalve saai. De reacties lijken misschien minder omdat er op FB ook reacties staan wanneer je blog via FB wordt gelezen. Groetje van Heny Breedijk.

Unknown zei

Hallo Petra, je blog is allesbehalve saai. Ik lees hem iedere dag met veel plezier. Een aantal jaren geleden zijn we samen met onze kinderen een aantal dagen in Washington geweest en verliefd geworden op deze stad. Vaak is je blog een feest van herkenning. Zeker de laatste maanden. Onze dochter is in augustus in Denemarken gaan studeren en gelukkig ook met de feestdagen thuis geweest. Nu is het aftellen tot 31 januari. Dan zit haar studie daar er weer op. Grappig om te zien dat Kai er net als Anouk ook via de skype af en toe gewoon bij was. Zo heeft Anouk via skype zelfs "meegeholpen" om de kerstboom te versieren en is ze "meegeweest" naar een familiefeestje. Ik heb nog even terug gekeken naar de blogs van je cruise in Alaska. Dit jaar zijn we 25 jaar getrouwd en gaan zo'n zelfde cruise maken aansluitend aan onze vakantie in Canada. Ik zal proberen eens wat vaker te reageren. Ga alsjeblieft zo door.
Groetjes, Anne-Marie

Anoniem zei

Saai?! Jouw blog?! Nooit! Ik volg je nu al jaren (heb nog even kort met je ge-Wordfeud :)) en lees zelfs oude blogs terug als ik even niet in de gelegenheid ben geweest om ze per dag te lezen. Ik ben momenteel zó benieuwd in hoe je je staande houdt nu de kids het huis uit zijn. En ik blijf enorm veel respect houden voor hoe goed je voor je lijf zorgt - ook op dagen dat je je flink beroerd voelt.
Hartelijke groet, Liesbeth

Karlijn zei

Nee! Niet saai! Ik lees graag wat je schrijft. Voor reageren heb ik alleen niet altijd tijd.
Groetjes uit Italië, Karlijn.

Anoniem zei

Nee hoor, je blog is helemaal niet saai.
Inderdaad gezellig dat de kids via een group contact met elkaar hebben.
Wij hebben ook een family app. Zeer handig voor het versturen van foto's en berichtjes.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik lees je trouw iedere dag, en ik reageer altijd, maar meestal in mijn hoofd. Oeps. En je blog is helemaal niet saai! Ik leef door jouw reizen "vicariously" - zoveel kan ik niet weg, en jij wel, en dus geniet ik door jouw blog altijd mee. Ook alle verhalen over je familie vind ik altijd interessant; ik ben altijd heel benieuwd hoe je kinderen het maken en hoe jij je dagen vult. Ik heb je nog nooit ontmoet, en toch heb ik het gevoel dat ik je heel goed ken.

Oh ja, en wat ik dus al weken in mijn hoofd aan je vertel; heb je wel eens zo'n electro-stimulator overwogen voor je spieren? Zoeen die de fysio ook gebruikt? Wij hebben er sinds kort een, en het is echt super, net alsof je een hele harde massage krijgt. Het helpt ontzettend met vastzittende spieren (waar je als atleet natuurlijk helemaal geen boodschap aan hebt, maar wel veel last van hebt), alhoewel het niet echt plezierig is. Die van ons was iets van $200 (via LG medical supply), en kan drie soorten electrostimulus doen (Ik gebruik de IFC veel voor mijn schouder, die met dit koude weer toch weer opspeelt).

Sterkte met de koude dagen!
Judith

Anoniem zei

Jouw blog saai ?? Hoe kom je er bij. Ik lees het trouw iedere dag en ben toch steeds weer benieuwd naar de belevenissen van je volgende dag. Mijn leven ziet er helemaal niet zo spannend uit als het jouwe. De gezellige dingen die je onderneemt,uitkijken naar een weekend waarop een van de kinderen komt, het wel en wee van je kinderen. Ik leef helemaal met je mee.
En nu heb je inmiddels ook ervaren hoe het is nu de kinderen weg zijn en ik vind dat je het geweldig doet. Je hebt natuurlijk ook Rick en dat is fantastisch want nu zijn de weekends voor jullie samen.
In mijn hoofd maak ik al jaren geweldige reizen . De werkelijkheid ziet er heel anders uit. Mijn enige vakantie is 3 maanden naar dochter Cathy in Las Vegas en daar
kan ik dan echt van genieten.
Ga vooral door met je blog, zodra ik opsta en de koffie staat te pruttelen is dit het eerst wat ik doen. Je blog op mijn telefoon lezen.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Blijf maar lekker bloggen hoor, het is helemaal niet saai! Leuk dat jullie via de familie app recepten uitwisselen, zo heb je toch contact met elkaar. Grappig hè, dat bepaalde uitdrukkingen zo achterhaald zijn.
Groetjes,
Anja L.

Petra zei

@Bente - Grappig, ik ben ook helemaal geen zoetekauw. Ik legde mijn chocolade van Kerst weg en zag dat ik nog van alles overhad van vorig jaar, LOL.

@Becs - Ja, die FB chat is echt een uitkomst!

@Monique - Anderen zijn met ons voorbeeld ook zo'n familiegroepje gestart en niets dan positieve geluiden. Lang leve internet weer eens!

@Hester - Wat een grappige traditie, leuk dat je hem beschreef. Ja, de huevos rancheros waren vast niet authentiek.

@Pascale - We hebben een prive groepje via Facebook Messenger opgezet. Zo kunnen we makkelijk en ook via onze telefoon met elkaar "kletsen" en foto's delen. Anderen hebben zoiets via Whatsapp gedaan, ook een mogelijkheid.

@Hilde - Mijn eerste rondleiding staat op het moment voor 2 april te boek, maar soms krijg ik op het laatste moment nog aanvragen.

@Gina - Ik zag het schaatsen inderdaad, heb dat op FB gedeeld. En ik probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten al is dat niet altijd makkelijk vooral niet op een dag als vandaag wanneer mijn hele lichaam in de knoop zit. Ik probeer echter de filosofie aan te houden ieder moment bewust te beleven. Lukt lang niet altijd ;).

@Marja - Dank voor je reactie! Goed om te lezen :)

@Griet - Ook jij dank voor je reactie!

@Julia - Grappig dat iedereen bijna 's ochtends leest terwijl ik 's avonds schrijf

@Jurgen - You and me both! Ik kan nu al smachten naar de warmte en het is pas begin januari!

@Marion - Fijn te lezen, ik vind jouw reacties nooit saai, hoor!

@Henny - Dat is misschien ook wel zo, hoewel er op FB niet zo heel veel gereageerd wordt

@Anne-Marie - Dat is inderdaad herkenning met een buitenlandse studie. En je gaat geen spijt krijgen van de cruise, ik denk er nog met veel genoegen aan terug.

@Liesbeth - Oh ja, wil je nog Wordfeud spelen? Ik speel het nog steeds.

@Karlijn - Zo grappig dat Kai nu een Italiaanse vriendin heeft. Zij komt uit Emilio Romagna, is dat ver van jou?

@Bea - Inderdaad, veel intiemer zo dan individueel "kletsen"

@Judith - Bedoel je een TENS unit? Ja, die heb ik, moeilijk aan te brengen alleen, die van ons.

@Wil - Leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen dat je van de maanden bij Cathy geniet. En ja, het is maar goed dat Rick en ik goed met elkaar op kunnen schieten ;).

@Anja - Ja, als je soms over taal na gaat denken zijn er eigenlijk heel wat van dat soort uitdrukkingen.

Karin zei

Hoi Petra,

je blog is absoluut niet saai...!!!
Ikl lees het elke dag met plezier.
Behalve in het weekend, die bewaar ik tot maandagochtend op mijn werk :)

Groetjes,
Karin