Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 10, 2016

Kerstspullen opruimen en football playoffs

Zaterdag

Alweer een miezerige dag!  Ze hadden ons al gewaarschuwd dat deze winter druileriger zou zijn dan gewoonlijk en tot nu toe is dat helaas zo.  Rick staat een stuk eerder op dan ik, want ik heb geen zin en probeer nog lang door te doezelen met alle rare "dromen" van dien. Ik herinner me de details niet, maar moest er zelf om lachen, zo belachelijk.  Gek toch, hoe ze bij het wakker worden gewoon vervliegen.

Een feetje probeert in onze orchidee te klimmen, zij verlangt waarschijnlijk net zoveel naar de lente als ik!

Cosmo staat altijd tegelijkertijd met mij op, of althans dat denk ik.  Ik loop naar beneden en er is geen teken van Rick.  Die is dan waarschijnlijk ontbijt halen, want we hebben geen melk meer. 

Het is vies nat buiten dus ik lijn Cosmo aan voor een wandeling.  Chuck van hiernaast stapt ook net naar buiten met Apollo, de Deense dog.  We besluiten gezellig samen te wandelen.  De honden, vooral Apollo, vinden dat ook leuk. 

Een van de buren wordt boos als Apollo (die ook wel echt een meer urineert) in zijn bloemenbed plast.  Van Chuck krijg ik dan allerlei verhalen over die buurman, die de minst geliefde in de straat is (al kunnen Rick en ik prima met ze opschieten). Ik vind al onze buren aardig, maar zou het heel erg vinden als Chuck en Lorraine weg zouden verhuizen, want zij zijn echte vrienden geworden.

Terug thuis is Rick verbaasd als ik binnen kom lopen.  Hij dacht dat ik nog in bed lag.  Inderdaad heeft hij lekker ontbijt mee van Starbucks.  We genieten ervan met de kerstboomlichtjes voor het laatst nog aan.
We hebben gezelschap tijdens het eten
 
Dan ga ik naar boven voor mijn uur cardio en Rick begint aan het aftuigen van de boom.  Als ik weer beneden kom is die al helemaal kaal!  De boom is veel te dik om in zijn geheel naar buiten te dragen en we hebben besloten de takken eraf te halen en die apart naar buiten te dragen. 

Rick heeft een takkenknipding (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) en ik houd de takken vast terwijl hij knipt.  We leggen ze op een laken en dragen zo twee ladingen naar buiten.  Dan is de boom eindelijk dun genoeg om in zijn geheel naar buiten te dragen.  Met vereende krachten doen we dat en nemen ons voor niet weer zo'n dikke boom te nemen!
Op de tweede foto (de dag dat we de boom neerzetten) kun je zien hoe wijd hij was! 

Nu we toch buiten zijn werpen we ons op de buitenverlichting.  Er zijn heel wat lampjes uit en een aantal netten moeten weggegooid worden!  Ik hoop volgend seizoen LED netten te kopen, minder electriciteit en ze zijn duurzamer.  Met zijn tweeen schieten we lekker op.

Als alles behalve de witte lichtjes boven de voordeur en garage is opgeruimd besluiten we een pauze te nemen.  We gaan lunchen bij Potbelly waar ik geniet van een mushroom melt met hun hete pepers, heerlijk!

Tijdens het eten haal ik Rick over even naar Washington te rijden (voor Nederlandse begrippen ver weg, zo'n twintig minuten rijden).  Mijn themafoto voor vandaag moet namelijk een I zijn en ik vind het Washington Monument daar perfect voor. 

Als we de stad binnenrijden en de toeristen zien mis ik mijn rondleidingen opeens heel erg.  Ik kan niet wachten de mooie delen van deze stad weer te laten zien aan Nederlandse en Belgische bezoekers!  Het is vandaag een grijze dag, maar toch is het vrij druk.

We hebben geluk en iemand vertrekt net van een parkeerplek vlakbij het Monument.  Het is waterkoud, dus ik ben blij niet te ver te hoeven lopen.  We nemen foto's van het Monument en lopen dan terug naar de auto.  We zijn ook gek ook, om alleen hiervoor de stad in te komen, maar het was een welkome afwisseling van de kerstopruimtaken.

Thuis gaan we daar dan ook meteen mee door. Rick sleept van alles weer de zolder op en ik doe de Hallmark kerstversieringen weer in hun doosjes.  Dat neemt best wat tijd, het is veel makkelijker om de "gewone" versieringen op te ruimen, want die wikkelen we gewoon in keukenrolpapier.

Terwijl Rick de naalden opzuigt met zijn industriele stofzuiger neem ik een lekkere warme douche.  Het voelt of er een pijnlijke strakke band om mijn ribben wordt getrokken dus ik laat het hete water op mijn rug lopen.
Heerlijk weer die ruimte!

Vandaag zijn de eerste NFL playoffs, d.w.z. aanloop voor de Super Bowl.  Die wedstrijden wil Rick altijd graag zien en dat vind ik ook wel leuk.  De eerste is tussen de Kansas City Chiefs en de Houston Texans.

We besluiten aan de bar van B.J.'s te gaan kijken.  Als eten bestel ik o.a. de gefrituurde spruitjes, zo lekker!  De wedstrijd is helemaal niet spannend, want de Chiefs winnen met 30-0.  Rick krijgt nog wel een gratis "pizookie" voor zijn verjaardag en kiest de witte chocolade met macademia noten.  Ik neem er een paar hapjes van, erg lekker!
 

Thuis kijken we de tweede wedstrijd van de vier dit weekend.  Deze wedstrijd tussen de Cincinnati Bengals en de Pittsburgh Steelers is spannender.  Morgen spelen echter mijn twee favoriete teams, de Washington Redskins (hoe kan het anders) en de Seattle Seahawks.  Niet tegen elkaar, dus twee spannende wedstrijden voor de boeg!

En dan compleet als verrassing komen Saskia en Kyle binnenlopen.  Kyle is een Steelers fan en helemaal in het zwart en geel, de kleuren van dat team, gekleed.  Gelukkig voor hem wint zijn team op het allerlaatste moment.
De ene avond van het jaar waarop ons huis versierd is in de kleur dat ik het zou willen (ik vind witte lichtjes zoveel mooier, maar ja, de anderen niet)

Zondag

Saskia heeft Kyle net naar zijn werk gebracht als Rick en ik opstaan.  Het heeft vannacht flink huisgehouden en de tuin is een modderbad.  We laten dus eerst Cosmo even uit.  Die wil niets liever dan in die modder spelen, maar hij is onmogelijk schoon te krijgen dan.
Mag ik echt niet de tuin in, vrouwtje???

Saskia's favoriete ontbijt zijn de acai bowls van South Block.  Die gaan we gezellig met zijn drieen halen.  Met koffies van Starbucks eten we het allemaal thuis op. 

Dan is het weer tijd voor mijn cardio boven.  Als ik vijfduizend stappen bijeen heb besluit ik de rest tijdens een wandeling met Cosmo bijeen te krijgen.  De zon is intussen tevoorschijn gekomen en het is maar liefst vijftien graden.  Morgen zal het kwik maar net boven het vriespunt uitkomen dus het is zaak ervan te genieten.

Als ik door de straten van Vienna loop hoor ik opeens mijn naam achter me.  Het zijn Mary en haar zonen, die hun labrador en hun nieuwe Bernese berghond puppy uitlaten.  Het pupje is zo schattig!!  Ik heb echt puppykoorts op het moment, maar het is nog te vroeg om een tweede hond te nemen.

Gezellig lopen we met zijn allen verder.  Intussen haalt Rick de laatste kerstlichtjes van boven de deuren weg en brengt alles naar zolder. Nu zijn we eindelijk weer helemaal opgeruimd, pff, het neemt toch ieder jaar weer heel wat uurtjes in beslag!

Voor de lunch kiezen Rick en Saskia Panera.  Als ik de bestelling online doe, zie ik dat hun menu is veranderd.  Ze hebben nu een Thaise wonton soep, maar niet meer mijn favoriete edamame soba noodle bowl.  De Thaise soep smaakt echter ook zeer goed.

Al sinds voor Kerst heeft Saskia het plan naar Evergreen College in Olympia, Washington, over te stappen.  Hier kun je je credits meenemen en dat college lijkt haar inderdaad op het lijf geschreven. 

Echter, het is wel een verhuizing naar de andere kant van het land en we moeten zeker zien dat ze dit semester wel haar studie doet.  Er is natuurlijk heel wat te regelen dus daar moet nu al mee begonnen worden.  Samen maken we een hele lijst van actiepunten en Saskia is duidelijk blij dat we haar serieus nemen. 

Het is zo lekker buiten dat ik even in de luwte voor het huis ga lezen.  De zon voelt warm op mijn huid en Cosmo houdt me gezelschap.  Wat zou ik dit weer de rest van de winter ook willen hebben!
Intussen kijken we ook tussen neus en lippen door de football playoff wedstrijd tussen de Seattle Seahawks en Minnesota Vikings.  Dat wordt een zeer spannende wedstrijd en na het missen van een score winnen "onze" Seahawks ternauwernood.  Tenminste een van onze teams gaat dus verder.
 
Tegen vieren maken Rick en ik ons klaar om naar Blackfinn te gaan voor de Washington Redskins wedstrijd.  Ik zoek me lam naar mijn Redskins t-shirt, maar kan het niet vinden.  Ik doe dan maar een Virginia Tech trui aan, ongeveer dezelfde kleur.  Rick draagt wel zijn Redskins t-shirt.
 
De bar zit flink vol, maar we hebben geluk en twee stoelen komen net vrij.  We bestellen drankjes en wachten tot de wedstrijd begint.  Om te beginnen lijkt het erg goed te gaan met de Redskins, maar het is een onervaren team en het geroutineerde team van de Green Bay Packers wint uiteindelijk toch.
 
We eten hier ook gelijk tijdens het kijken avondeten.  We delen twee smaken hummus en ik neem een flatbread met groentes en Rick een salade.  Tegen het einde van de wedstrijd, als we er zeker van zijn dat de Redskins hebben verloren, gaan we huiswaarts.  Jammer dat "ons" team weer niet won, maar het was wel heel leuk om tussen de fans te kijken.
 
Als Rick de tv aanzet blijken de Golden Globes net te beginnen. Saskia is bij haar beste vriendinnen hier in Vienna, die over ongeveer een week ook weer terug naar school gaan.  Het weekend ging weer snel voorbij!


9 reacties:

Tineke zei

met een takkenschaar kun je takken afknippen.
Moeilijke keuze kom je voor te staan, Saskia die weer van school wil wisselen.
Wel fijn dat ze dan vanuit huis kan gaan studeren.
Gisteren mijn nieuwe laptop; ook een lenovo door mijn zwager laten inrichten.
prachtige beeldkwaliteit van het scherm.

Jurgen de Bruin zei

Precies, een "takkenknipding" is een takkenschaar. (Iets waarmee je niets kunt knippen is een "takke-schaar", maar dat is weer een ander verhaal. :)) Het lijkt me heerlijk om tussen de football fans naar een wedstrijd te kijken. Ik stapte vorig jaar met mijn Nationals shirt aan in het vliegtuig naar huis en dit was vanaf Dulles. Bij de securitycheck was de beambte helemaal enthousiast want ze hadden de avond ervoor gewonnen en hij vond het zo leuk dat ik fan was. Ik heb hem maar niet verteld dat ik het wel een leuk shirt vond en eerst niet eens wist voor welke sport het was. We gaan regelmatig eten in sportsbars en met al die schermen en de reacties op de verschillende sporten vind ik het altijd heel gezellig. Helaas is er meestal softball in de periode dat wij in de VS zijn en niet de grote wedstrijden van de NBA, NFL of NHL. Misschien komt dat nog wel een keer als wat langer in de VS blijven. Blijven dromen... :-)

Pascale zei

Een gezellig weekend! Een nichtje van ons is ook van Evergreen College afgestudeerd en heeft het er heel erg naar haar zin gehad. Het lijkt me idd wel wat voor Saskia. En misschien kan Rick wat vaker naar Seattle reizen voor z'n werk, en jij "meeliften"?

Anoniem zei

Leuk weekend hebben jullie gehad.
Hopelijk lukt het voor Saskia en zal ze het meer naar haar zin hebben op een andere plek.
Fijne dag, Bea

Anoniem zei

Fijn dat alles weer is opgeruimd, het was zeker een gigabit zeg! Het gaat wel snel want er zijn mensen die alweer aftellen voor de Paasveesiering, pffff! Wat een stap voor Saskia om voor de staat Washington te kiezen, dat is een behoorlijk aantal kilometers van huis. Succes voor haar, 't is niet niks! Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Gigabit??? Les gigaboom, hahahaha, rare woorden maakt de IPad!

Marion2 zei

Het valt altijd weer tegen om de kerstspullen op te ruimen. Ik doe vandaag de laatste kerststukken weg. Ze zijn zo smaakvol, dat ik er maar moeilijk afscheid van kan nemen, haha. Nu is het weer zoeken om het huis weer gezellig te maken.

Never a dull moment bij jullie. Toch een toestand als een kind van studie wil veranderen en al helemaal als het verder weg is. Maar goed dat ze zelf haar weg kiest. Beter dan doorgaan met iets wat toch niet bij je blijkt te passen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan, met als resultaat dat mijn beroep niet echt naar mijn zin is. Ik denk dat bepaalde andere studies beter bij me hadden gepast. Ook mijn dochters zijn van studie geswitcht en bij beiden bleek dat de juiste keuze. Heeft Saskia al voor ogen wat ze wil worden?

Tink zei

Wauw, wat een verandering voor Saskia en ook voor jou. Zo ver aan de andere kant van het land kan ze niet meer zo gauw even naar huis voor een avondje of een weekend. Ik hoop dat ze een goede keuze maakt en het erg naar haar zin gaat hebben. Er is best wel een groot verschil in 'lifestyle' tussen de Pacific NorthWest en Virginia.
Ik weet natuurlijk niet veel van Universiteiten, behalve ons OSU(GoDucks!), maar ik weet wel wat van de verschillende levensstijlen tussen verschillende states. Er is bv een groot verschil tussen California en de twee Pacific NW states Oregon en WA state.
Ik had Saskia eerder in CA of New Mexico( wat erg in trend is op het moment) dan in de PNW.
Gaat ze eerst kijken met introductie dagen of heeft ze al besloten? Anyway, ik hoop dat ze het geweldig naar haar zin zal hebben.

Petra zei

@Tineke - Hoe bedoel je dat Saskia vanuit huis kan studeren? De school is aan de andere kant van het land dus dat zal moeilijk gaan ;). Ik heb ook een Lenovo, heerlijk ding!

@Jurgen - Er hangt inderdaad een heel leuk sfeertje in zo'n bar. Regelmatig werd ook het Redskins "krijgslied" luidkeels gezongen.

@Pascale - Dat had ik me ook al bedacht. Ik denk ook dat het wat voor Saskia is.

@Bea - Dat hoop ik ook, voordeel van die school is dat ze geen algemene vakken hoeft te nemen, die haar niet interesseren, maar zich meteen op de vakken voor haar major (environmental science) kan concentreren

@Henny - Zeker is het niet om de hoek, maar misschien is het juist wel goed voor haar om helemaal haar vleugels uit te slaan ergens anders.

@Marion - Gelukkig is het niet echt van studie veranderen, omdat ze dezelfde major wil doen daar en haar credits van VCU mee kan nemen. Ze wil environmental science doen en op het moment moet ze op VCU nog enkel maar algemene vakken nemen, die er niets mee te maken hebben. Bij die andere school hoeft dat niet.

@Tink - Misschien is dat juist wel goed voor Saskia om helemaal in een andere omgeving te zijn. Ik denk dat de PNW wel bij haar past. Het progressieve past helemaal bij haar, ze was ook dol op Portland.