Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 24, 2016

Dag 4 Trinidad: Nog een dagje erbij

Het eerste wat ik iedere ochtend doe is mijn email lezen.  En het eerste wat ik vanochtend zie is een email van United dat ze verwachten ook dinsdag nog veel problemen met vluchten te hebben.  Ook voor dinsdag kunnen vluchten nu gratis omgeboekt worden.

Tijdens mijn ontbijt maal ik daarover, want wat te doen.  Ik maak een lekker bordje met papaya, ananas, gerookte zalm en een hardgekookt ei en ga aan een tafeltje buiten zitten.  Het is echt wel genieten van die palmbomen en warme Caribische zon, wetend dat het thuis zo'n witte wereld is.

Als Rick op is bespreken we wat ik het best kan doen.  Uiteindelijk besluiten we toch maar het zeker voor het onzekere te nemen en ik boek nog een nacht in het hotel.  Rick zit meer dan een uur op hold bij United, maar krijgt dan voor elkaar dat mijn vluchten naar woensdag verplaatst worden en dat niet alleen, ik krijg ook een upgrade naar eerste klas.  Nu maar hopen dat het woensdag wel gaat lukken, want hoe leuk het hier ook is, het is wel wat eenzaam en ik mis het thuisfront.


In de fitnessruimte doe ik een intensief uur op de elliptical.  Ik heb maar liefst 9 minute stroom gegenereerd vandaag, veel beter dan de vier minuten van gisteren!  Het is een grappige manier om mezelf uit te dagen. Morgen moet ik eens aan een gewichtenroutine gaan denken.

Als ik klaar ben is de schoonmaakster natuurlijk net bezig met mijn kamer, Murphy's wet! Ik klets wat met haar terwijl ze bezig is.  Ze vertelt over Carnival wat hier enorm is!  Nu al hebben ze iedere avond "fetes" en de week voor Carnival iedere dag parades.  Mr. Nick vertelde dat ze een hele dag alleen maar steel bands hebben spelen in een parade met wel 7000 spelers per band.  Lijkt me geweldig eens mee te maken!

Zodra mijn kamer klaar is verkleed ik me in bikini en ga naar beneden.  Eerst haal ik  een Cola Light (zo heten ze hier ook, er is veel Brits hier) uit de ijskast in de Regency Club, want waarom zou ik ervoor betalen. Er zit toch nog wat Hollands in mij, kennelijk, want niemand anders doet dit buiten de ontbijt of "happy hour" uren volgens mij.

Met mijn drankje ga ik naar het zwembad.  Daar is het druk en alle ligstoelen zijn bezet.  Gelukkig is er ruimschoots zitruimte en ik neem dan maar plaats in een zeer gerieflijke schommelstoel. Als lunch bestel ik een groente flatbread, die meer op een mini pizza lijkt, maar lekker veel groente heeft.

Af en toe een duik in het zwembad nemend lees ik verder in mijn boek.  Tijdens een van die "duiken", die meer een even onderdompelen zijn, raak ik aan de praat met een stel flight attendants en piloot van United, die hier ook gestrand zijn.  Zij denken echter vannacht wel terug naar Newark te kunnen.  Daar is ook minder sneeuw gevallen, dus wie weet.

Precies op tijd voor de playoff wedstrijd tussen de Denver Broncos en New England Patriots is mijn boek uit.  Er zitten een aantal Amerikanen aan de bar te kijken en ik ga erbij zitten.  Wat ik altijd zo leuk vind dan is dat je er meteen bijhoort.  We zijn allemaal voor de Broncos en de eerste helft gaat in ieder geval goed voor dat team!  Intussen proberen we de verwarde barkeepers het spel wat uit te leggen.  Duidelijk is dit heel anders dan hun geliefde cricket (waar ik dan weer de ballen van snap).

Na de eerste helft ga ik naar boven om te douchen.  Ik zou werkelijk deze douche ook thuis willen hebben, het is alsof ik in een regenbui sta, heerlijk! 

Toch wel nieuwsgierig hoe de wedstrijd gaat aflopen ga ik de tweede helft van de wedstrijd in de Regency Club kijken.  Daar is het heel rustig.  Ze hebben lekkere dumplings en alweer "chow", dit keer appel.  Lekkere snacks en ik geniet ervan met een glaasje wijn. 
Mijn themafoto vandaag is X, leuke conversatiestarter, want iedereen vroeg zich af waarom ik de achterkant van een stoel fotografeerde in plaats van de mooie zonsondergang

Die zonsondergang :)

De Denver Broncos winnen tot mijn genoegen.  Intussen "klets" ik ook met de meisjes en Rick.  Ik blijf het zeggen, die Facebook groep brengt ons gezin dicht bij elkaar ondanks de afstanden.

De sushi bar is vanavond gesloten en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.  Ik neem plaats aan de tapas bar, zoals ze het noemen, en bestel de callaloo soep, een lokale specialiteit.  Het is gepureerde taro (groen blad) met kokosnootmelk en kruiden.  Ik vind het heerlijk!

Intussen zijn de volgende playoffs begonnen en alweer is er een klein groepje Amerikanen aanwezig. Het is leuk met echte footballfans te praten en er ook echt iets vanaf te weten.  Het is best een gecompliceerde sport met heel veel kleine regeltjes.

Mijn tweede "tapa" is wat ze pepper pot shrimp noemen, garnalen in een tomatensaus staat er.  Ik moet hier echt leren dat "pepper" heel erg pittig betekent.  Mijn hemel!  Het is ontzettend lekker, maar ik kan niet veel van de saus op, die doet mijn mond in brand staan.

Iedereen gaat zijn weg als het wel duidelijk wordt dat de Carolina Panthers gaan winnen dus ik ook.  Op weg naar boven koop ik een Trinidad t-shirt om morgen in te sporten.  Ik heb maar een stel sportkleren mee en vooral het shirt daarvan is niet bepaald fris meer. Les dus, neem altijd meer sportkleding mee.  Ik dacht het alleen donderdag en vandaag nodig te hebben voor ik vertrok. 

Boven kijk ik de rest van de footballwedstrijd, die inderdaad door de Carolina Panthers wordt gewonnen.  Rick heeft allerlei foto's van de sneeuw op Facebook gezet, maar die zijn alleen zichtbaar voor zijn en mijn vrienden daar.  Er is meer dan een halve meter gevallen en een paar sneeuwploegen kwamen vast te zitten in onze straat.  Maar nu is die geploegd en genieten de buren van een welverdiende cocktail bij de buitenhaard van een van de buren.  Dat vind ik dan wel weer jammer te missen, maar ach. Ik zal nog meer dan genoeg wit spul zien bij terugkeer!

7 reacties:

Becs zei

Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is de zon en de warmte, maar ook dat je Rick heel erg mist. Wel fijn dat alles omgeboekt kan worden voor de zekerheid

Tineke zei

Wij hebben dit weekend ook meegeleefd met dochter en gezin, via skype; de kids vonden de sneeuw natuurlijk prachtig en gelukkig bleef de electriciteit het doen.
Verder lif naar cnn gekeken, heel bizar Times square inn NY waar alleen mensen in de sneeuw lopen !!
Wij hebben afgelopen zomer onze badkamer van inloopdouche voorzien en hebben ook een 'regendouche' , heerlijk.
Wij zitten inmiddels rond 10 graden , hopen dat het bij jullie ook gaat smelten, maar gezien je weerbericht zit dat er niet direct in.
Ik ben benieuwd of de kids morgen ook nog vrij van school hebben.

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat je thuis toch mist, je zit toch alleen in een hotel. Gelukkig kun je met je familie praten via facebook, dan ben je er toch een beetje bij.
Wel fijn dat je je vliegticket kon omboeken (of Rick) en dat het hotel ook nog plek heeft.
Die vlucht van de rode Ibissen lijkt me heel mooi om te zien.
Fijne maandag!
Anja L.

Jurgen de Bruin zei

Ik zie dat Rick je ook weer snel thuis wil hebben. Ik had op Facebook toch gezegd dat je, zolang Kai's auto op en iglo lijkt, maar daar moest blijven.
Nu kijk ik op de webcam en zie dat hij helemaal sneeuw vrij is. Dat kan nooit vanzelf gegaan zijn. :P

Anoniem zei

Wat een sneeuw bij jullie!❄️⛄️
Wij gaan eind april 2 weken naar Amerika (met ons zoontje van 9) landen in Boston. Ik ben nu je reisververslag van New England aan het lezen. Leuk! We zijn al vaak in Amerika geweest, alleen nog nooit dit gebied (behalve New York en Washington)
Dus als je nog tips hebt.... 💟
Marjon

Petra zei

@Becs - En hij mist mij ook, dat was ook wel even fijn om te weten

@Tineke - Ik denk dat de kinderen deze hele week vrij zullen hebben van school. Het neemt nogal wat tijd ook om alle schoolparkeerplaatsen, schoolbussen e.d. schoon te maken.

@Anja - Het scheelt inderdaad enorm om via social media te kunnen communiceren. Hopelijk gaat woensdag alles van een leien dakje

@Jurgen - Ha ha, inderdaad probeerde Rick mij morgen terug te krijgen. Hij mist mij en dat is een fijn gevoel.

@Marjon - Cape Ann! Is echt prachtig. Persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van Cape Cod, zeker in april. Kennebunkport is ook erg leuk

Anoniem zei

Bedankt voor de tips!
Marjon