Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 28, 2016

Terug in de witte wereld

Rick moet er vanochtend al vroeg uit, want hij moet naar Maryland voor een presentatie.  De wegen zijn nog steeds niet helemaal schoon, op veel plaatsen zijn de wegen nog vernauwd en soms is er zelfs een baan minder.

Al ben ik ook vrij vroeg wakker, ik blijf nog een uurtje of wat doordoezelen.  Het is prachtig weer en natuurlijk een helemaal witte wereld als ik opsta.  Het vriest ook flink zie ik op mijn telefoon, maar liefst zes graden.

Na alle kleurrijke vogels in Trinidad ben ik ook weer blij
 ons eigen knalrode vogeltje in de achtertuin te zien


Cosmo loopt zoals altijd met me mee naar beneden en opeens schiet hij naar het raam.  Een van de eekhoorns was kennelijk ontevreden dat zijn maiskolf op was en is in de horrendeur geklommen om te proberen bij het vogelvoer te komen.  Cosmo rent nog net niet door het glas!  Het is een komisch gezicht, dat wel.  Gauw doe ik een nieuwe maiskolf op de eekhoornvoeder.
Als ontbijt maak ik een paar gepocheerde eieren en een sterke kop koffie.  Nu moet ik zeggen dat de koffie in Trinidad ook lekker sterk was.  Mijn uitzicht bij het ontbijt is wel heel anders dan de afgelopen dagen!  Het is best mooi, die sneeuw, maar ik heb er nog minder spijt van de afgelopen vier dagen er niet naar te hebben hoeven kijken!

Tussen de muren van sneeuw door rijd ik naar de sportschool.  Onderweg hoop ik maar dat er parkeerruimte is als ik zie hoe nauw de zijstraten van Vienna zijn.  Gelukkig is Church Street helemaal schoon en kan ik voor Anytime Fitness parkeren.

Sharon vertelt dat het zelfs gisteravond nog onmogelijk was te parkeren.  Wat ze met de bergen sneeuw hebben gedaan is haar een raadsel. Binnen is het in ieder geval lekker warm en Sharon heeft een gevarieerde routine in petto voor me, dus het uur vliegt voorbij.

Na afloop doe ik drie kwartier cardio tot ik 8000 stappen bijeen heb.  De rest van mijn stappen wil ik met Cosmo bijeen krijgen.  Het is koud buiten, maar er staat geen wind en de zon schijnt uitbundig.

Eerst bestel ik een Thaise dumpling soep bowl van Panera en ga die samen met Cosmo ophalen.  Volgens mij verveelt hij zich namelijk dood.  Rick heeft hem natuurlijk wel naar buiten genomen, maar kon niet ver met hem lopen.  Uiteraard blijft Cosmo in de auto terwijl ik mijn eten ophaal.

Als ik thuiskom zijn er niet een, maar zelfs twee eekhoorns, die lunchen op het deck.  Dit tot Cosmo's grote ergernis en hij piept en piept om naar buiten te mogen.  Ik laat het niet toe en geef hem een snack en eet mijn lunch samen met de eekhoorns buiten.  Ze eten de hele maiskolf!  Pas morgen krijgen ze meer. Hier een filmpje.

Na het eten lijn ik Cosmo aan en doe mijn sneeuwlaarzen aan.  In onze voortuin is al veel gesmolten, maar als ik naar Southside Park loop merk ik dat dat komt door de warme zon op onze zuidkant voortuin. 
Natuurlijk besluit Cosmo niet op de al schoongemaakte stoep zijn behoefte te doen en ik moet in een tuin stappen om het op te ruimen.  Mijn laarzen zijn kniehoogte en de sneeuw is dieper.  Daardoor gaat die mijn laarzen in en met ijzige kou in mijn laarzen loop ik verder.

In het park is het ook een uitdaging om te lopen.  Ik probeer de voetstappen van de paar anderen, die hier gelopen hebben, te volgen, maar dat is niet eenvoudig.  Dan besluit ik maar in de diepe sneeuw te gaan lopen, al lekt die in mijn laarzen.  Misschien niet het beste idee om het park in te gaan wat dat betreft, maar mooi is het wel en Cosmo geniet duidelijk.
Hertensporen in de sneeuw

Het is weer tijd om mijn haar bij te laten kleuren en Carmen doet dat bekwaam.  Mijn Deense vriendin Kirsten komt tegelijkertijd en we kletsen gezellig bij.  Zij heeft ook drie kinderen ruwweg dezelfde leeftijd als de onze dus genoeg gesprekstof.

Carmen doet iets heel drastisch, ze verandert de kant van mijn scheiding!  Na ik weet niet hoeveel jaren is die nu rechts in plaats van links.  Het voelt vreemd, maar ziet er wel leuk uit.  Ik ben benieuwd hoe snel ik eraan zal wennen.

Op tijd voor Laura's massage ben ik thuis.  Laura doet haar best en zucht zoals altijd bij mijn schouders en nek.  Die zitten zo chronisch vast, zelfs in de warmste klimaten blijft die pijn.  Ik ben blij als dat de enige pijn is die ik voel en dat is na de lekker warme dagen van de afgelopen week het geval.

Rick komt thuis met kabobs van Friends. Voor mij de zalm, die altijd weer heerlijk is.  Het is zo fijn weer gezellig met zijn tweeen te zijn.  Als er nu ook eens een tijd zou zijn dat alle kinderen gelukkig zouden zijn zou ik helemaal blij zijn.  Ik heb zelf geen makkelijke jong volwassentijd gehad en had gehoopt dat onze kinderen dat wel zouden hebben, maar kennelijk is het gewoon voor iedereen heel erg moeilijk het pad des levens te vinden om het eens filosofisch te stellen.  

6 reacties:

Anoniem zei

Leuke foto,s van de eekhoorntjes,vind het erg leuk dat ze zo dichtbij jullie huis komen.
Jammer dat de link van het filmpje niet werkt,weet niet of dat bij jou ook zo is.
Hier bij huis heb ik nog nooit een eekhoorntje gezien,
hoewel ik toch vlakbij een natuur gebied woon.
Wat een sneeuw daar bij jullie,ongekend hoor.
Hier in het Limburgse bloeien de paasbloemen al en de crocussen.
ook ongekend in deze tijd van het jaar,door de zachte winter tot nu toe.
Wens jullie een fijn weekend toe!

groetjes Joke

Anoniem zei

Wat een leuk gezicht die eekhoorn. Hij zal wel blij zijn met jou. Iedere dag een verse maiskolf.
Brrr, dat gevoel als de sneeuw langszaam naar je voeten glijd als je laarzen aan hebt. Maar Cosmo had het in ieder geval naar zijn zin. Terwijl ik dit lees ligt er een hele gelukkige kat naast me te spinnen.
Fijne vrijdag!
Anja L.

Irene zei

Ik zocht een foto van je nieuwe kapsel!
Ben je die vergeten te plaatsen? ;-)

Irene zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Heerlijk om weer thuis te zijn.
Wat een vlammend vogeltje zo tegen het wit van de sneeuw.
Natuurlijk is Cosmo in zijn element, haha, hij heeft er de juiste vacht voor.
Natuurlijk hoop je dat je kinderen zorgeloos door het leven lopen. Maar helaas gaat dat niet op. Zoals dat zo mooi heet in voor en tegenspoed.
Alvast een goeie reis naar Seatle, Bea

Petra zei

@Joke - Zo ergerlijk die filmpjes! Ik kan ze via Blogger niet opladen soms en via Facebook werkt het ook niet goed, sorry.

@Anja - Vandaag hadden we maar liefst vier eekhoorns op het deck!

@Irene - Het is feitelijk hetzelfde kapsel, alleen met de scheiding aan de andere kant dus ik nam geen foto

@Bea - De cardinaaltjes zijn zo mooi! Inderdaad, voor en tegenspoed en een van hen verandert constant van gedachten, allemaal dure plannen ook nog, pff