Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 15, 2016

Warmere vrijdag

Het is een stuk warmer dan de afgelopen ochtenden en dat maakt het ook makkelijker opstaan. Ik ben ook zo blij dat de verwarming aan staat nu als ik opsta.  Het maakt enorm verschil dat mijn spieren warm kunnen blijven.

Saskia slaapt nog en Rick is al weg als ik ontbijt met een paar koppen koffie en wafels met bosbessen en frambozen.  Dan ga ik gauw naar boven voor mijn cardio op de elliptical.  Ik ben helemaal verslaafd aan een Disney Frozen spelletje dat op Bejewelled lijkt. 

Mijn draakjes houden me gezelschap.  Hebben jullie ook (kleine) verzamelingen?

Na vijftig minuten loop ik meteen maar de badkamer in om te douchen.  Saskia is inmiddels ook op en vertrekt bijna meteen naar vriendinnen. Om elf uur gaat de bel en staan Claudia en haar hond Ranger klaar om een flinke wandeling met mij en Cosmo te maken.

Claudia is mijn "oudste" vriendin hier in de VS.  Ik ken haar al 22 jaar en het is altijd weer fijn om bij te praten.  Helaas gaat het met haar oudste van Katja's leeftijd niet goed.  Ze werkt voor iemand, die haar constant neerhaalt, en Claudia maakt zich zorgen, want ze herkent haar dochter niet meer terug.  O. woont in Los Angeles en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om van zo ver tot steun te zijn.

We lopen een flink stuk door onze buurt.  Claudia woont in onze vroegere buurt tegenover het metro station en het valt haar op hoeveel huizen tegen de grond worden geslagen en herbouwd hier.  Dat is inderdaad zo, het lijkt wel of vrijwel elk huis dat tegenwoordig op de markt komt met de grond gelijk wordt gemaakt en er komt dan meestal een flink groter huis voor in de plaats. De architectuur van die nieuwe huizen vind ik over het algemeen mooi.
Een van de modernere huizen op onze route, maar ik vind het te donker

Na anderhalf uur zijn we terug bij ons huis en neem ik weer afscheid van Claudia.  We spreken af om zodra de temperatuur opnieuw boven de tien graden uitkomt weer te gaan wandelen.  Ik voel me op een dag als vandaag ook meteen een stuk beter, onvoorstelbaar hoeveel invloed het weer heeft.

Saskia is thuis, maar vertrekt meteen weer om te gaan lunchen met vriendinnen.  Dat gaat ze nog missen als ze niet meer makkelijk thuis kan komen van de andere kant van het land.  Maar ze is nog steeds vastbesloten te gaan en ik denk dat het wel goed zal zijn voor haar.

Een beetje had ik gehoopt dat wij samen zouden gaan lunchen, maar dat gaat dus niet door.  Plan B, ik haal een you pick two van Panera, hun nieuwe kip, soba noedel en spinazie salade en een kopje kippensoep.  Het smaakt me prima.

Jammer genoeg is het zonnetje van vanochtend achter de wolken verdwenen dus mijn plannetje om voor buiten te zitten gaat niet door.  Zin om iets buitenshuis te gaan doen heb ik niet, dus ik vermaak me binnen.  Na haar lunch komt Saskia ook gezellig bij me zitten. 
Voor mijn O themafoto ga ik wel even naar buiten (de 15e letter van het alphabet)

Terwijl zij naar woonruimte in Olympia, Washington, kijkt en mij af en toe haar favorieten laat zien, speel ik mijn frivole computerspelletjes.  Ook heb ik eindelijk weer even de rust om een kleurplaat in te kleuren.  Dat moet ik vaker doen, want het werkt ook rustgevend, alleen het in eenzelfde houding zitten is niet fijn met veel pijn.

Saskia vertrekt weer, dit keer voor het verjaarsmaal van haar flatgenootje.  Ze gaan dat in Washington eten bij Elizabeth's Gone Raw.  Over dit restaurant heb ik gelezen, ze maken iedere vrijdagavond een luxe veganistisch zes gangen menu.  Ik zou het graag proberen, maar dat is niets voor Rick.  Wie weet ooit met Saskia.

Voor ons avondeten stelt Rick Libanees voor.  We rijden door de inmiddels gearriveerde regen naar de Tysons Galleria mall.  Rick heeft gereserveerd bij de Lebanese Taverna en we krijgen een tafeltje in de gezellig eetzaal.  We genieten eerst van de net gebakken pita's met knoflookpasta.

Rick bestelt een hoofdgerecht met kabobs en ik de linzensoep en kibbeh nayeh, lam tartaar (rauw).  Het smaakt allemaal even goed.  Na het eten lopen we nog even naar de overkant en kopen een doosje macarons bij bakkerij Paul.  Die zijn zo lekker!

En zo begint eindelijk het weekend weer.  De afgelopen week voelde lang aan.  Dit weekend is even pauze en dan komt er weer een heel koude periode aan.  Ik kan niet wachten woensdag even naar de warmte te ontsnappen, al zou ik willen dat Rick meekwam!

9 reacties:

Hester zei

Lekker dat je vrijdag naar Trinidad gaat! Dat is een goed vooruitzicht. Hopelijk knap je daar van op. Fijn weekend! Hester

Anoniem zei

Wel gezellig als Saskia zo eens even langs komt. Als ze straks in Olympia zit zal dat wel tegen vallen voor haar.En voor jou natuurlijk.
Ook voor jullie weer een koude week voor de boeg, wij hier ook. Heb Cathy al gewaarschuwd er rekening mee te houden dat wij een week lang vorst krijgen en ze warme kleding mee moet nemen.
Als ik me ooit eens ga vervelen kan ik me nu eveneens storten op art therapie. Heb onlangs een kleurboek gekregen met afbeeldingen van schilderijen van van Gogh.
Caran d'Ache kleurpotloden nog in huis van de tekenlessen die Cathy destijds had op de middelbare school.Heeft er nog eindexamen in gedaan.
Geniet van je weekend met in het achterhoofd nog een paar dagen en dan lekker de warmte in.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Ik zie heel koud weer aankomen, gelukkig kun je de dagen aftellen richting de zon.
Fijn weekend, Bea

Petr@ zei

Niks aan die kou. Fijn dat je het even gaat ontvluchten maar kan me voorstellen dat je graag met Rick samen was gegaan.

Anoniem zei

Veel plezier met je "warme" vakantie, jammer dat Rick niet mee gaat. Maar ik weet zeker dat je je niet zult vervelen.
Een hele afstand voor Saskias nieuwe college, ver weg van jullie, en ook haar vrienden/vriendinnen. Weet ze zeker hoe ver het is en ze niet zomaar even kan langswippen???
Groetjes uit een wit en koud Canada
Ida

Marion2 zei

Ik heb geen verzameling ergens van of het moet de hand soap van Bath & Body Works zijn. Ik heb ze laatst geteld en het zijn er zo'n 70 (bloos, haha). Ik vind het altijd erg leuk om het aan het seizoen aan te passen: met Kerst kerstzeep, nu frozen cranberries, enzovoort. Ach, elke gek zijn gebrek, zullen we maar zeggen.

Bejeweled is inderdaad verslavend. Ik vind het erg ontspannend om dat 's avonds 'even' te spelen. Uit voorzorg probeer ik maar geen andere spelletjes.

Anoniem zei

Waarmee kleur jij: met kleurpotlood of viltstift?
Fijne vakantie!

Anoniem zei

Groetjes Inge😀

Petra zei

@Hester - Ja, vooral omdat er volgend weekend sneeuw wordt voorspeld hier!

@Wil - Ik heb het gevoel dat Saskia wel weet dat ze niet zo even thuis kan komen, maar misschien is dat juist wel goed voor haar. Mooie potloden! Veel kleurplezier!

@Bea - Even twee hele koude dagen doorbijten, ja

@Petra - Gelukkig kan ik me in mijn eentje ook goed vermaken

@Ida - Ja, hoor, dat weet Saskia wel en waarschijnlijk gaat haar beste vriendin ook, maar ze maakt sowieso makkelijk vrienden

@Marion - Ik heb nu ook Candy Crush Saga en dat vind ik bijna nog leuker

@Inge - Meestal met viltstiften, maar ik heb ook potloden