Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 07, 2016

Weer voor een film

Oh jongens, wat heb ik een moeite met opstaan op het moment!  Het is grijs en mistig buiten en mijn bed is zo lekker!  Ook heb ik erge pijn, waarschijnlijk mede dankzij het weer en stress. Het is maar goed dat ik personal training heb, anders zou het wel erg verleidelijk zijn de dekens over mijn hoofd te trekken en de wereld buiten te sluiten vandaag!

Blij met de kleur van de tulpen in huis!
 

Gelukkig heeft Rick zoals bijna altijd de koffie al klaarstaan en een sterke kop doet wonderen.  Wel jammer dat ik gisteren een van mijn favoriete Blond Amsterdam mokken liet vallen en het oortje eraf brak.  Ik blijf hem gebruiken, want ik kan online nergens iets vinden waar ik ze kan bestellen om hierheen te laten sturen.

Gauw maak ik een paar gepocheerde eieren als ontbijt en haast me dan naar de sportschool.  Vandaag doen Sharon en ik een uur gewichten en veel rollen, rekken en strekken van mijn spieren.  Na afloop voel ik me zoals altijd beter en doe nog een half uur cardio, niet te intensief, want daar heb ik geen energie voor, maar tot ik vijfduizend stappen bijeen heb.

Thuis laat ik rillend Cosmo uit.  Ik zou langer met hem willen lopen, maar het is er het weer niet voor.  Het miezert ook wat, bah!

Mijn humeur is beneden peil en ik besluit de wereld toch te gaan ontsnappen, niet in bed, maar in de bioscoop.  Onderweg haal ik een snelle doos met fruit en kaas als lunch van Starbucks.  Bij Angelika koop ik een kaartje voor de film Joy.

Deze film wordt aangeschreven als een comedy en daar heb ik vandaag wel zin in.  Ook spelen Jennifer Lawrence en Bradley Cooper erin en dat zijn een paar van mijn favoriete acteurs. Waarom het een comedy zou zijn is me na het zien een raadsel, meer een drama, maar ik vind het een heerlijke film.  Precies goed voor een grijze middag en ik kom er een stuk vrolijker uit.

Thuis ga ik me concentreren op mijn Trinidad reisje. Lekker even met de warmte bezig zijn, nog steeds jammer dat Rick niet mee wil, alleen.  Aan de weerberichten voor volgende week te zien zal ik heel blij zijn naar de warmte af te reizen! 

Via TripAdvisor heb ik een zeer aanbevolen gids gevonden, die me langs de bezienswaardigheden op het eiland kan leiden, en bespreek via email de mogelijkheden met hem.  Aangezien ik geen auto zal hebben zal dat de manier zijn om het eiland te bekijken.
Een plek schijnt allerlei soorten kolibries te hebben

Laura is intussen weer beter na haar longontsteking en komt voor mijn broodnodige massage.  Mijn nek en schouders worden vooral goed onder handen genomen, want die zitten muurvast.  Na het uur lijken de scherpste pijnen wel wat minder.  Volgens Laura moet het morgen een stuk beter voelen.  Dat hoop ik dan maar, want het is alles overheersend op het moment.

Rick komt thuis als Laura net afscheid neemt en stelt voor naar Artie's te gaan voor ons avondeten.  Dit restaurant is altijd heel populair en zo ook vanavond.  We hebben geluk dat er net twee mensen aan de bar een tafeltje krijgen.  Wij bestellen ons eten gewoon aan de bar.

Terwijl we genieten van een heerlijke pasta primavera met allerlei verschillende groentes en voor Rick kip en voor mij garnalen kijken we naar de ijshockey wedstrijd tussen de Washington Capitals en de New York Islanders.  De Capitals doen het dit seizoen heel goed en het is altijd leuk om met fans in een bar te kijken.  De Capitals winnen uiteindelijk met 4-1, maar wij kijken niet de hele wedstrijd.

Katja vertelt via de Facebook chat dat ze in een limousine naar New York zitten!  Een verrassing van Kevin's vader voor de verjaardag van Kevin's moeder.  Het hele gezin is mee.  Helaas gaat het mis, want het restaurant is niet wat ma verwacht had.  Katja en Kevin maken er dan maar zelf een gezellige avond met zijn tweeen van.  Ik hoop toch echt dat ik nooit zo een verrassing van Rick zal vergallen!

Voor de dagelijkse foto was het even zoeken, want ik vond niets dat eruit zag als een G buiten.  In huis zag ik er opeens wel een onder een tafeltje:

9 reacties:

Anoniem zei

Hallo! Misschien een tip voor deze donkere dagen: 'Wie is de mol' kijken op de Nederlandse tv. Het is afgelopen zaterdag weer begonnen en ik weet niet of je het kent? Het is een soort spelprogrammma met een groep deelnemers op een prachtige locatie. Mooi gefilmd en mooi gemaakt en je kan ook lekker meedoen als je wilt! Het geeft niks als je de deelnemers niet kent dat doen wij ook lang niet allemaal (semi bekende nederlanders) groet van Ellen uit Friesland.

Nelice zei

Deze stille maar bijzonder trouwe lezer helpt je graag aan een nieuwe Blond mok hoor. Just let me know!

Anoniem zei

Hopelijk heeft de massage gewerkt en heb je vandaag een betere dag.
Nog even volhouden en dan lekker naar de warmte.
Hoe lang ga je?
Inderdaad jammer dat de moeder van Kevin de avond min of meer verpest door het restaurant af te keuren.
Ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn dat jouw dat zal gebeuren. Zo ben je niet.
Groet, Bea

Marion2 zei

Wat vervelend om weer van die vreselijke pijnen te hebben!

Wat erg die reactie van Katja's schoonmoeder! Je vraagt je dan af of er nog meer aan de hand is. Erg sneu voor haar man (en kinderen).

Toevallig dat ik gisteren een stukje zag over de film Joy. In het interview kwam de hoofdrolspeelster zo vlak over, dat je bijna zou denken dat de film niets kan zijn. Ik heb even gemist welk merk dweil ze nu precies uitgevonden heeft. Het lijkt me toch wel een interessante film nu.

Anja zei

Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd maar lees nog heel regelmatig je blog! Ik ga proberen weer wat vaker een reactie achter te laten.

Joy lijkt me ook een leuke film, die gaan we zeker nog zien. Jennifer Lawrence is ook een van mijn favoriete actrices.

Vervelend dat je zoveel last van pijnen hebt op het moment, hopelijk heeft de massage goed geholpen!

Anoniem zei

Je mag hier komen overwinteren hoor:) Het is hier constant in de mid 50s, low 60s. Wel druilerig, maar lekker vochtig. Ik hoop dat de massage geholpen heeft! Ik heb zelf ook zo'n masseur, waar je soms bijna in de tranen op tafel ligt, maar het werkt echt ongelooflijk goed. Helaas is zijn advies altijd "take an ice bath after every work out", en alhoewel dat echt helpt, is dat zo mogelijk nog erger dan de massage zelf!
Grts,
Judith

Marion2 zei

Nog een berichtje van mij. Ik was namelijk net in een kookwinkel en zag daar héél veel soorten mokken van Blond Amsterdam. Ik stuur je met alle plezier er een op! Ken je trouwens Bol.com? Ik weet alleen niet of ze wereldwijd verzenden (ik zou verwachten van wel).

Anoniem zei

Heel vervelend dat je zo'n pijn hebt maar gelukkig heb je iets leuks om naar ui te kijken! Fijn dat je een gids hebt gevonden.
Fijne vrijdag!
Anja L.

Petra zei

@Ellen - Ik heb weleens geprobeerd Wie is de Mol te kijken, maar ik kon er niet inkomen om de een of andere reden.

@Nelice - Super lief aangeboden van je! Gisteren bood Naomi al aan om me er een te sturen dus ik houd me aanbevolen als ik nog eens zoiets doms doe (hopelijk nooit, maar je weet maar niet)

@Bea - Ja, gelukkig een betere dag vandaag ondanks het miezerweer. Ik ga zes dagen (twee reisdagen en vier dagen daar)

@Marion - Jennifer Lawrence kwam vlak over? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Jij ook hartelijk bedankt voor je lieve aanbod om een mok op te sturen. Naomi stuurt me er al een.

@Anja - Ja, ik moet de film nog zien waar ik Jennifer Lawrence niet goed in vind. Ik vind het ook altijd grappig dat ze net zo oud als Katja is en denk weleens wat een ander leven Katja zou hebben als ze succesvolle actrice zou zijn.

@Judith - Echt een ijsbad? Volgens mij zou dat niet goed voor mijn spieren zijn. Doe je dat weleens?

@Anja - Ik ben heel blij met mijn tours, zodat ik ook wat van het eiland te zien zal krijgen!