Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 05, 2016

Weg met het kerstspul!

Brrrrrrr!!! Wat is het koud als we opstaan! Het vriest maar liefst tien graden!  Rick neemt het nog wat rustiger dan gewoonlijk en we drinken samen een kop thee (voor hem) en kop koffie.  Dan neemt Rick afscheid voor zijn eerste werkdag dit jaar.

Zelfs Cosmo blijft niet lang buiten 


Na een paar lekkere gepocheerde eieren verorberd te hebben kan ik het niet langer aanzien.  Weg met de kerstspullen binnen!  Op een gegeven moment wordt de "clutter" me een doorn in het oog.  Vijf zakken met spullen later is het weer netjes, alleen de grote boom moet nog, maar die kan ik niet alleen doen.

De kunstboom moet teruggestuurd worden, want het middenstuk ging telkens uit.  In de garage ligt de vervanging al, maar alle lichtjes deden het bij de oude tijdens Kerst en Oud en Nieuw dus ik pak hem nu in en doe hem in zijn doos om vanmiddag terug te sturen.  Zo makkelijk opruimen dit ding, hij vouwt gewoon plat en is superlicht.

Als de boom in de auto ligt pak ik mijn sporttas in en rijd naar Lifetime.  Daar is mijn plan een uur cardio te doen.  Dat gaat vandaag met wat moeite, maar ik moet zeggen dat ik na afloop toch altijd het gevoel heb goed mijn best gedaan te hebben hier.  Ik krijg mijn 10000 stappen ook sneller bijeen om de een of andere reden.  Wellicht werken de hard sportende mensen om me heen motiverend.

Na een uur en drie minuten heb ik mijn stappendoel bereikt en mag ik mezelf belonen met een uurtje ontspannen in de hot tub en sauna.  Het voelt weer heerlijk en met tegenzin ga ik me om half een douchen.  Ik heb vanmiddag nog veel te doen en ik heb trek dus het moet wel.

Op mijn telefoon heb ik gezien dat er een FedEx, vanwaar ik de kerstboom terug moet sturen, in hetzelfde winkelcentrum als Lifetime is.   Nu zijn de winkelcentra hier zo groot dat je er niet even heenloopt, vooral niet in dit ijzige weer, want het kwik komt niet boven het vriespunt uit en het waait flink.

Gelukkig kan ik dichtbij de ingang van de zaak parkeren en ik sleep de doos met kerstboom naar binnen.  Volgens het papiertje van Hammacher Schlemmer kan ik hem gewoon afleveren en FedEx stuurt hem met de stickers, die ik heb, terug.  Alleen blijken die stickers niets met FedEx te maken te hebben.  Hoezeer de heel vriendelijke medewerksters ook proberen, niets werkt.

Tja, ik heb toch echt geen zin om zelf te betalen voor het terugsturen.  Ik bel Hammacher Schlemmer en er mist inderdaad wat.  Lang leve het internet, ik krijg een email met de juiste codes en FedEx kan het ding versturen. Hallelujah!

Nu heb ik echt honger, maar ja, ik kom vlak langs een postkantoor op mijn route terug naar Vienna en ik heb al een paar weken een pakje wat ik beloofd heb naar Nederland te sturen.  Dit is natuurlijk de uitgelezen kans het eindelijk op de post te doen.  Ik vul het douane formulier in en sluit aan in de gelukkig vrij korte rij.  Al snel is ook dat pakje onderweg.

Voordeel van laat lunch halen is dat er geen rij is bij Panera.  Nadeel is dat het personeel dan ook geen haast heeft en ik wel!  Gelukkig kan ik mijn bestelling op een van hun tabletten doen en niet veel later wordt er een stomende soba noodle bowl met edamame voor me neergezet.  Ik val er letterlijk op aan, want het is al na tweeen!
Eigenlijk wil ik het helemaal niet in deze kou, maar de van rijdt op zijn laatste druppels dus ik heb geen keuze.  Bij de Sunoco gooi ik hem vol.  Oh, wat is het koud en wat mis ik de heerlijke temperaturen van december!

Als laatste breng ik Whole Foods een bezoek.  Ik vind er mijn letter E foto voor het maandthema, de spijlen van een boodschappenkarretje (al had ik ook een stoplicht in gedachten, maar die foto vond ik te klein).  Verder koop ik bloemen voor in huis en wat andere boodschappen.

Thuis "helpt" Cosmo me mee de kerstspullen naar zolder te slepen en de winteraccenten naar beneden te halen.  Dat zijn vooral sneeuwpoppen en Valentijnsharten.  Nu alleen die enorme joekel van een kerstboom nog en dan is het binnen weer normaal.  De lichtjes buiten hoop ik de komende dagen onder handen te nemen.

Rick sms-t dat hij met dit weer zin heeft in de chili van Hard Times Cafe. Dat vind ik prima en we rijden naar het restaurant in Fairfax.  We vragen eerst de sampler met alle vier hun chili's om te bedenken welke we willen.

Ze smaken allemaal heel lekker en ik besluit eens iets anders dan de chili salade, die ik gewoonlijk neem, te proberen.  Ik bestel een bowl met de vegetarische chili met Parmezaanse kaas, tomaat en ui.  Het smaakt me zeer goed!  Rick heeft de traditionele chili (Terlingua red) met bonen, ui en spaghetti.  Het juiste eten voor dit weer is het zeker!

Dit is het soort weer waarbij ik maar niet warm kan worden en mijn spieren reageren daar ook weer op.  Ik kan niet wachten tot de boom weg is en ik de open haard aan kan doen!  Intussen kijk ik verder naar therapieen, die mijn fibromyalgie kunnen helpen.  Een ervan lijkt veelbelovend, maar ik ga morgen bellen en uitvinden of die te betalen is. Ik ben benieuwd!

5 reacties:

Anoniem zei

Brrrr, hier was het vanochtend ook maar 0 graden. Dat was even wennen op de fiets hoor. Gelukkig nog geen spoor van gladheid hier in het midden van het land.
Heeft Rick veel vakantiedagen bij Microsoft in vergelijking bij andere werkgevers. Als ik het zo lees kan hij best vaak vrij nemen.
Jij bent wel leuk bezig met je foto's, leuk idee!
Ik ben benieuwd of die nieuwe therapie wat kan zijn voor je. Dat zou fijn zijn.
Fijne woensdag!
Anja L.

jolanda zei

Grappig, die samplers. Ik zou daar, met een stuk brood of zo,al genoeg aan hebben. ��

Anoniem zei

Vandaag krijgen wij ook een staartje van de kou die vanuit noord Nederland aan het vechten is met de warme lucht van het zuiden.
Ik hoop dat die andere therapy te betalen is zodat je het kunt uit proberen.
Jullie uitstapje zag er heel leuk en gezellig uit. Ik ben benieuwd waar jullie allemaal heen gaan dit jaar.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Ja, Rick heeft vijf en een halve week vakantie en dat is voor Amerikaanse begrippen inderdaad best veel. Die therapie wordt het toch niet, veel en veel te duur en hier in de VS ook niet aangeraden.

@Jolanda - Ik denk dat ze er groter uitzien op de foto dan ze zijn, er zat voor ieder van ons een hapje van elke chili in. Echt samplers dus, tenzij je genoeg hebt aan acht hapjes chili ;)

@Bea - De andere therapie is niet te betalen, helaas. Ik las er ook wat beangstigende dingen over dus ga wachten tot het wat beter geregeld en minder duur wordt.

jolanda zei

@Petra, ik heb een maagverkleining en zou daar inderdaad genoeg aan hebben. En nee, je blog is niet saai.