Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 13, 2016

Zo koud!

Het is dat ik er van mezelf echt uit moet, anders lag ik op het moment de hele dag in bed.  Iedere ochtend is het weer een worsteling, want ik voel me met dit winterweer gewoon helemaal niet lekker.  Jaren geleden bleef ik dan ook in bed, maar weet al heel lang dat dat juist funest is.

Rick heeft mijn koffie alweer klaar staan en dat helpt ook erg, zo'n lekker warme mok.  Ik maak een ontbijtje van een eiwit met groentes pakje dat ik een paar weken geleden bij Whole Foods kocht.  Geen succes, het smaakt raar.  Soms is "gezond" eten zelfs mij wat te vreemd.

Gisteravond had ik allerlei problemen met mijn laptop en ook vanochtend start hij niet op zoals het zou moeten.  Ik heb er nog garantie op dus bel Lenovo's klantenservice.  Ik krijg de heel vriendelijke Lani aan de lijn en zij laat me een aantal handelingen doen. 

Mijn "Tinkerbell" is echter net als een kind dat bij de dokter opeens een stuk beter is.  Alles werkt gewoon zoals altijd.  Grrr!!! Ik ben ervan overtuigd dat hij naar de computerdokter moet, maar zonder duidelijk probleem nemen ze hem niet terug.  Begrijpelijk ook wel, maar jee, Tinkerbell, als je er maar niet mee ophoudt als ik in Trinidad ben!

Dan kan ik het niet meer uitstellen en moet ik de kou in naar de sportschool.  Ik parkeer zo dicht mogelijk bij Lifetime en loop snel naar binnen.  Op dagen als vandaag kom ik maar heel moeilijk op gang, maar ik weet dat beweging vrijwel altijd helpt.


Zo ook vandaag weer, ik volg het tempo van een vrouw op een loopband voor me op Lifetime's zijdelingse elliptical.  Ik ben haar erg dankbaar, want zo ben ik ook goed bezig.  Een uur later heb ik 9000 stappen bijeen, iets wat ik een uur eerder niet had durven hopen!
En ik vind mijn M foto van vandaag op mijn machine

Mijn bezoek aan de hot tub heb ik nu wel verdiend, vind ik.  Ik kleed me in bikini en loop het heerlijk warme zwemgedeelte in.  Ik doe mijn Kindle in een plastic zakje en ga in de hot tub zitten lezen.  De vrouw naast mij vindt dat ingenieus en vraagt of het werkt.  Dat doet het en zij zegt het ook te gaan proberen.

Na ongeveer een uur in en uit de hot tub is mijn boek uit.  Ook knort mijn maag, helaas.  Als ze hier eten hadden zou ik er de hele dag blijven, maar je mag alleen water meenemen hier.  Er zit dus niets anders op dan douchen en aankleden.  Jammer genoeg zijn de kleedkamers lang niet zo warm als de zwemruimte.

Als ik klaar ben rijd ik gauw naar Panera, want het is alweer bij tweeen.  Daar bestel ik een Thaise wonton soep bowl, heerlijk warm!  Ik krijg het vandaag maar niet warm, de temperatuur komt niet boven het vriespunt uit en het waait hard.

Nu ik toch in Vienna ben haal ik ook een paar nieuwe boeketten bij Whole Foods waar ze 5% van hun inkomsten vandaag aan het asiel van Fairfax County geven.  Een mooi doel waar ik blij ben aan bij te dragen.

De vogels hebben hun zak zaad alweer op en bij Birdwatchers haal ik een nieuwe.  Bij Rite Aid staan mijn medicijnen weer klaar en wil ik ook Powerball loten kopen.  De jackpot van die loterij is 1,5 miljard en tja, de kans is 1 op 292 miljoen, maar niet geschoten is altijd mis.

Alleen doet de machine bij Rite Aid raar.  Ik kies Powerball en doe mijn $10 voor vijf loten erin.  Maar ik krijg een kraslot!  Dat is niet de bedoeling, maar de verkoper van Rite Aid zegt er niets aan te kunnen doen.

Loten moeten met contant geld gekocht worden hier in Virginia en dat was mijn laatste tientje.  Vastbesloten aan de Powerball mee te doen rijd ik naar de bank en haal wat geld uit de machine.  Dan rijd ik naar de 7-Eleven waar ik de enige andere keer dat ik aan deze loterij meedeed lootjes heb gekocht.

Daar moet ik nota bene wachten op een parkeerplaats en er staat een rij met mensen, die voornamelijk lootjes kopen.  Ik koop er vijf en ben benieuwd.  Het is eigenlijk gewoon leuk om aan het gekkenhuis mee te doen.  Zelfs de kans om vier van de tien dollars, die ik heb besteed, terug te winnen is miniem.

Een paar dagen geleden heb ik met Chris afgesproken de honden uit te gaan laten.  Toen wist ik nog niet hoe koud het vandaag zou zijn en ik hoop stiekem dat Chris niet kan.  Om half vijf gaat de deurbel echter en staan Chris en PJ, weliswaar rillend, voor de deur.

Er zit niets anders op.  Ik kleed me zo warm mogelijk en we lopen door de buurt.  Halverwege voel ik me echt niet goed, rillingen en trillen.  Ik ben dan ook blij als Chris voorstelt een kortere weg te nemen.  Ik denk dat zij het ook heel koud heeft, want ze is een stuk kouder gekleed dan ik.
De zonsondergang is echter prachtig

Thuis ga ik letterlijk met mijn rug tegen de open haard zitten.  Dat helpt met de rillingen en de pijnen, maar zo kan ik niet blijven zitten, helaas.  Ik haat, haat, haat winter, mensen!  Ik vergeet iedere keer weer hoe slecht ik me eigenlijk voel bij zulke kou.

Rick komt thuis en we bestellen pizza van Zpizza.  Ze hebben nieuwe combinaties en ik kies de bacon, spinazie en champignons pizza.  Zo ontzettend lekker is die, precies goed voor iemand, die medelijden met zichzelf heeft zoals ik vandaag.  Gelukkig warmt het de komende dagen weer wat op.

8 reacties:

Becs zei

Hopelijk blijft je laptop het nu gewoon doen. Success in the loterij!

Anoniem zei

Ik heb ook een hekel aan de winter, al heb ik niet jouw pijnen.
Even volhouden en je bent lekker een weekje naar de warmte.
Groet, Bea

Anja zei

Hier is het niet heel erg koud maar we "genieten" van grijze regendagen.
Sterkte met de pijnen!

Anoniem zei

Weet je dat ik gewoon koud word van je verhaal.
Wat balen dat je laptop het precies doet als je met de klantenservice belt. Ik hoop dat hij het blijft doen want ik kijk nu al uit naar je verhalen uit Trinidad.
Hier is het nu ook behoorlijk fris en verwachten ze natte sneeuw, brrrrrr.
Fijne donderdag!
Anja L.

Anoniem zei

Kan me heel goed voorstellen dat je die ellendige pijnen het liefst a la minute van je zou willen afschudden.Mijn peettante had reuma en ze liep zomer en winter in hele warme kleding. Wij in badpak aan het strand, zij in lange jersey broek met trui en jasje,En haar handen en voeten waren helemaal vergroeid, ze kon helemaal niets meer.
Ik heb jaren geleden een ernstige hernia gehad , zat onder de spierverslappers om de pijn te minderen. Kan me enigszins in jouw situatie verplaatsen maar weet dat dit een peuleschil was vergeleken wat jij moet doormaken.
Heel veel sterkte en denk maar ; nog een week en ik kan naar een warm eiland.
Groetjes Wil

Sandrah zei

Ik hoop zo voor je dat de winter qua kou gaat meevallen dit jaar. Toch, respect voor alles wat je nog doet ondanks dat je jezelf zo slecht voelt. Gelukkig kun je volgende week even ontsnappen aan de kou.

Sandra

Petr@ zei

Hopelijk wordt het een zachte winter. Lijkt me vreselijk die pijnen. Lekker veel in de hottub gaan.

Petra zei

@Becs - No such luck, hij gaat morgen terug naar Lenovo

@Bea - Daar zie ik enorm naar uit.

@Anja - Ik denk dat ik regen nog erger zou vinden

@Anja - Ik typ dit op Ricks Surface dus geen laptop meer, helaas.

@Wil - Mijn oma had ook zulke erge reuma, vreselijk!

@Sandra - Het wordt volgende week nog kouder, maar gelukkig ga ik halverwege even naar de echte warmte

@Petra - December was zacht, maar het ziet ernaar uit januari niet.