Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 23, 2016

Dag 1 Huntsville - Gezellig de omgeving verkennen

Rick en ik hebben ondanks mijn gesnotter lekker geslapen.  Het is hier een uur vroeger dan thuis en hij staat om zeven uur op. Ik draai me nog een paar keer om, maar om acht uur sta ik ook naast mijn nest.

Christine is ook al op en Chuck zelfs al naar zijn werk vertrokken.  Rick vertrekt ook snel.  Hij heeft presentaties op Redstone Arsenal en zal met Chuck lunchen.  Ook gaat hij een aantal van Chucks collega's een les in Windows 10 geven.

Terwijl Christine een paar eieren bakt belt Rick mij nog even.  Hij is helemaal ondersteboven want toen hij een diet Coke bij de McDonald's ging halen kreeg hij de seniorenkorting.  Dat is de eerste van heel wat lachbuien, die Christine en ik vandaag hebben!

Na een lekker ontbijtje van eieren en tomaat op een English muffin maken we ons klaar om te gaan sporten.  Christine rijdt naar "haar" YMCA.  Daar moet ik me als gast inschrijven en dat doet de receptionist zo langzaam dat Christine zich hardop afvraagt of we nog eens kunnen gaan beginnen.


Maar dat kan eindelijk en de komende dagen sta ik in de computer dus kunnen we zo door. Ik maak kennis met een aantal van Christine's sportvriendinnen.  Dan kiezen we een paar ellipticals en doen een uur cardio al kletsend.  Wat mis ik dit eigenlijk, vroeger deden we dat bijna dagelijks.

Na afloop gaan we nog even in de sauna zitten.  Dan rijden we terug naar huis en douchen daar.  Dan gaan we erop uit.  Het weer is helaas wat regenachtig, maar Christine wil me toch wat van de omgeving laten zien.

We rijden naar het historische district van Huntsville, Twickenham.  Daar staan allerlei historische huizen uit het midden van de 19e eeuw.  Ik neem er een aantal foto's van, ook voor mijn themafoto van de dag.  Het miezert dus lang lopen we er niet rond.

Via een mooie weg brengt Christine me naar haar keuze van lunchrestaurant.  Het wordt Bar Louie, een erg gezellig restaurant.  We bestellen beiden een flatbread. Voor mij de Thaise pittige met kip en die is inderdaad heel pittig! We genieten van een glaasje wijn erbij.

Na het eten laat Christine mij een aantal heel mooie huizen in rijke buurten hier zien.  Er wonen hier duidelijk heel wat miljonairs!  De rest van de middag genieten we gewoon van elkaars gezelschap.  We hebben altijd meer dan genoeg te kletsen!
Tonks, een van hun katten

De mannen komen thuis en Christine en Chuck bereiden weer een heerlijk maal voor ons.  Dit keer is het biefstuk met boontjes in spek gewikkeld en blauwe aardappelen.  Die laatste zijn werkelijk erg lekker!  Zo eindigt onze eerste gezellige dag met vrienden.

6 reacties:

Becs zei

Wat fijn om een paar dagen bij jullie vrienden te zijn!

Petr@ zei

Heerlijk om weer face to face bij te kunnen kletsen met Christine. Geniet er van.
Blauwe aardappelen, grappig. Die ken ik niet.

Anoniem zei

Ha, ha, die seniorenkorting kregen wij vorig jaar in België ook! Dan voel je je even bejaard hoor!
Lekker dat jullie samen kunnen sporten.
Zijn dat truffelaardappels? Hier krijg je ze soms in restaurants.
Fijne woensdag!
Anja L.

Marion2 zei

Daar komt een mens weer van bij! Wij kregen van de zomer in Californië bij een attractie voor het eerst, en ongevraagd, seniorenkorting. We keken toen toch wel even op ons neus. Ik denk altijd dat ik er jonger uitzie, haha.

Anja zei

Seniorenkorting of 55+korting..........wat klinkt dat oud. Gelukkig ben je zo oud als je je voelt zullen we maar zeggen.
Geniet van het samen zijn met jullie vrienden.

Anoniem zei

Wat heerlijk om weer een paar dagen met jullie vrienden door te brengen. geniet ervan, ik hoop dat het alweer beter gaat met je keel?

Groetjes Wilma Loeffen