Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 24, 2016

Dag 2 Huntsville - Een rustig dagje met vrienden

Mijn verkoudheid houdt er nog maar niet mee op en ik heb daardoor niet goed geslapen.  Was Rick na vijf dagen beter, bij mij duurt het altijd een stuk langer.  Gelukkig kennen we Chuck en Christine zo goed en ik doe er alles aan om hen niet aan te steken.

Druilerige dag, maar dit schilderij aan de muur bij Christine en Chuck maakt ons blij

Rick vertrekt al vroeg en Chuck is ook al op pad als ik opsta.  Christine maakt een lekkere kop vanilla koffie in de Keurig en bakt wat eieren.  Die eten we weer met tomaat op een halve English muffin, erg lekker!

Dan vertrekken we weer naar de YMCA.  We beginnen met een kwartier op de loopband en daarna een half uur op de elliptical.  Mijn energie is zeker niet wat het gewoonlijk is en ik ben blij als de laatste seconde klaar is. Op dagen als deze tel ik letterlijk de seconden, maar niet bewegen is ook geen optie, want het is koud en regenachtig weer.

Op weg terug naar huis stoppen we bij de Publix, de grote supermarktketen hier. Christine haalt groentes voor vanavond en ik vraag de apotheker om advies voor mijn verkoudheid.  Ze geeft me een expectorant en pseudoephedrine mee om sinusinfectie tegen te gaan.  Hopelijk gaat het allemaal snel helpen.

We douchen en bedenken dan waar we willen gaan lunchen.  Natuurlijk ken ik de restaurants hier helemaal niet dus laat die keuze aan Christine over.  We gaan naar Grille 29 en dat is een heel goede keuze. 

In plaats van een gerecht besluiten we een paar voorafjes te delen. We beginnen met gevulde eieren met gedroogde prosciutto erop, ontzettend lekker.  Ook delen we een charcuterie en kaas plankje met noten en fruit, ook dat smaakt prima.

Omdat het buiten zo koud is en we zin in iets warms hebben bestellen we als laatste een kop uiensoep.  Ook die is ontzettend lekker en goed voor mij, die warme soep en ui.   Dan moeten we weer aan de koude regen en wind geloven en besluiten de verdere dag niet meer naar buiten te gaan.

Terug thuis komt Rick ook net terug van zijn vergaderingen en Chuck niet veel later uit zijn werk.  Zo hebben we nog een gezellige middag met zijn vieren.  Christine en ik waren van plan Disney tekenfilms te gaan kijken, maar het gesprek is te gezellig en dat komt er niet van.

Intussen houden we Ricks vlucht in de gaten, want er is zwaar weer in Washington en dat vliegtuig moet uit ons gebied komen (van Richmond naar Washington en dan van Washington naar Hunstville).  De vertrektijd blijft echter op tijd, ondanks dat de vlucht nog niet uit Richmond vertrokken is.

Rick wil het er dus niet op wagen en gaat toch maar naar het vliegveld.  Hij levert zijn auto in en checkt zijn koffer in.  Dan krijgt hij eindelijk een sms van United dat zijn vlucht meer dan twee uur vertraagd is. 

Chuck gaat Rick dus maar weer ophalen, zodat hij hier met ons kan eten.  Een uur later krijgt Rick bericht dat zijn vlucht geannuleerd is.  Erg balen voor hem, want hij had morgen afspraken. Christine, Chuck en ik vinden het natuurlijk wel gezellig dat hij hier nog een nacht is.

Christine maakt lekkere zalm in de oven en gegratineerde groentes en salades.  We genieten nog een avond van elkaars gezelschap.  Na het eten kijken we dan toch een Disney film, al is het geen tekenfilm voor de mannen, maar National Treasure, Book of Secrets.

0 reacties: