Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 03, 2016

De Seattle Underground

Rick neemt om zeven uur alweer afscheid, vandaag heeft hij een lange drukke dag.  Een half uurtje later besluit ik ook op te staan.  Ik maak weer een kop koffie en lees de USA Today tijdens het drinken.


Dan maak ik mijn dagelijkse wandeling naar The Crumpet Shop waar ik al als een oude bekende wordt begroet.  Dit keer neem ik een zoet beleg, de ricotta met lemon curd.  Wat een lekkere combinatie is dat!  Met een lekker sterke kop koffie erbij geniet ik ervan.

Het mooie weer van gisteren is weer verdwenen en het drupt wat als ik terugloop.  Vandaag dus geen wandeling door de stad.  Op de elliptical in de sportruimte krijg ik mijn tienduizend stappen bijeen. 

Voor ik voor de lunch heb afgesproken heb ik nog even tijd om mijn blog van gisteren te schrijven.  Daar was ik na die drukke dag te moe voor.  Net na elven loop ik naar de Harbor Steps, een lange trap die naar het water loopt.

Ongeveer halverwege ligt het restaurant Lecosho waar ik met Tracy heb afgesproken.  Tracy ken ik ook al twintig jaar online en heb ik een aantal keren ontmoet, ook vorig jaar.  Zij en haar man hebben een druk nieuwsblolg voor hun omgeving in West Seattle.

Tracy sms-t dan ook dat ze wat verlaat is, omdat er "breaking news" is.  Een man ligt midden op de weg en dat is natuurlijk nieuwswaardig.  Ik vind het wel interessant, want zoals Tracy ook zegt, het is nooit saai.

In het restaurant vraag ik vast een tafeltje en een kwartiertje later is Tracy er ook.  Onder het genot van een werkelijk heerlijke porcini en uiensoep en de huissalade kletsen we bij.  Haar enige zoon is net zo oud als Saskia en heeft vergelijkbare onzekerheden in zijn leven.

Na een uurtje moet Tracy weer terug aan het werk.  Ik loop naar Pioneer Square en koop een kaartje voor de Underground Tour.  In de laat 19e eeuw is dat oorspronkelijke deel van Seattle opgehoogd en de onderste verdiepingen van de gebouwen kwamen daardoor ondergronds te liggen.
Amy is vandaag onze gids en vertelt met veel humor over de dingen, die we ondergronds zien.  We lopen langs een hotel, door een bank en winkel.  Intussen regent het gestaag en ben ik bovengronds blij met mijn meegebrachte Monet paraplu.  De 75 minuten vliegen voorbij, erg leuk om te doen deze tour altijd.
 
Door de koude regen loop ik weer richting Pike Place Market.  Onderweg besluit ik wat op te warmen met een kop thee bij Cherry Street Coffee House.  Ik kies de jasmijnthee en opgewarmd ga ik weer verder.

In de markt bekijk ik de twee lagere verdiepingen.  Daar zijn allerlei leuke snuisterijen en antiekwinkeltjes.  Ik ga ook de winkel met plaatselijke kunst binnen, want ik vind die erg mooi, maar de prijzen zijn me veel te hoog.  Als laatste loop ik langs de stalletjes met vers fruit, vis en dergelijke en besluit dan terug naar het hotel te gaan.
Je kan werkelijk van alles krijgen hier!
Ondanks de regen kan ik het toch niet laten om een foto te maken van het Public Market bord.  In de markt zag ik het werk van een fotograaf, die het regenachtige klimaat van Seattle tot zijn profijt gemaakt heeft door enkel foto's te nemen van reflecties in regenplassen.  Daaronder ook dat Public Market bord.  Helaas is er vandaag (nog) geen groot genoege plas zodat ik ook zo'n foto zou kunnen nemen.

Terug op de kamer vermaak ik me met wat computeren en tv kijken.  Rick sms-t dat hij toch met mij samen kan eten, gezellig!  Om een uur of half zeven komt hij binnenlopen en gaan we naar een van de twee restaurants in het hotel.

Shuckers staat bekend om zijn oesters. Ik bestel een half dozijn van hun heerlijke gerookte oesters.  Met heel kleine hapjes eet ik die, zo lekker!  Ik vind die zelfs lekkerder dan rauwe oesters.  Rick neemt een gamba cocktail.

Als hoofdgerecht nemen we beiden de koning zalm, die hier in de rivieren wordt gevangen.  Ik kies als bijgerecht de linzen en wortels en Rick de puree met spruitjes.  Hapje voor hapje is het alsof er een engeltje op onze tongen piest! 

Voldaan gaan we terug naar boven.  Beiden heel moe, maar Rick wil nog naar een evenement in het Convention Center.  Hij liever dan ik!  Ik ga lekker tv kijken en dan weer op tijd naar bed. Morgen de laatste volle dag hier in Seattle, de week gaat snel!

Foto's van de afgelopen paar dagen staan hier

5 reacties:

Tineke zei

Dezelfde bloeiende 'toverhazelaar'als bij ons in de tuin.
Mooie foto's heb je gemaakt en verse zalm zo uit de rivier, top.

Caro zei

Dat lijkt me een heel interessante tour zeg! Mooie foto's!

Caro zei

Dat lijkt me een heel interessante tour zeg! Mooie foto's!

Marion2 zei

Wat leuk dat je over Klondike schrijft. Het haalt bij mij een oude herinnering naar boven: als tiener ben ik in Canada bij een soort viering daarvan geweest 'Klondike Days'. Toen was alles nieuw voor me, dus het zei me niet zoveel. Wel had het heel veel sfeer en vond ik het erg leuk.

Die crumpets klinken goed. Is het een specialiteit in Seattle of kun je het overal kopen?

Petra zei

@Tineke - Ja, die bloeit in onze buurt thuis ook, die toverhazelaarr, wat kleur in de natuur

@Caroline - Is zeker een leuke en interessante tour

@Marion - Het is geen specialiteit van Seattle, maar ik weet ook niet of je het overal kunt kopen. Ik ga in de supermarkten thuis kijken.