Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 10, 2016

De winterse temperaturen zijn terug

Alweer moet Rick er erg vroeg op uit.  Om zeven uur neemt hij al afscheid.  Ik heb slecht geslapen dus probeer nog wat extra slaap te krijgen.  Dat lukt niet goed, maar ik rek het opstaan toch tot kwart voor negen.

Eigenlijk zou ik graag blijven liggen, want het is berekoud buiten met een harde wind. Het heeft kennelijk ook even gesneeuwd want de daken zijn wit en er ligt een klein laagje op de oprit en stoepen.  Maar ja, eruit moet ik.


Beneden maak ik koffie en doe de haard aan.  Ik ben nog altijd blij dat we destijds bij de bouw van het huis een gashaard verkozen hebben.  We hadden een haard met schoorsteen kunnen nemen, maar al zou dat sfeervoller zijn geweest, het is natuurlijk niet iets wat je even aanzet.

Als ontbijt heb ik helemaal zin in een crumpet!  Ik rooster er een en doe er crunchy amandelboter en rode peper jam op.  Het smaakt me helemaal goed!  Wel niet zo vers als in The Crumpet Shop maar het komt er dichtbij.

Dan pak ik mijn gymtas in om naar Lifetime Fitness te gaan.  Het is verleidelijk om helemaal niet naar buiten te gaan en de elliptical boven weer op te zoeken, maar de hot tub is een sterke trekpleister voor Lifetime.

Trots dat ik de kou getrotseerd heb zoek ik de laterale elliptical op.  Die zegt me sneller te gaan!  Nou zeg, in plaats dat hij me een schouderklopje geeft dat ik er ueberhaupt ben.  Gevoelloze machine is het!

Omdat ik zo gedraald heb doe ik maar drie kwartier, zodat ik genoeg tijd heb voor de hot tub.  Het is druk in het zwemgedeelte, want er is een aqua klas gaande, maar ik vind nog een lege stoel voor mijn baddoeken.

In de hot tub is het weer heerlijk vertoeven.  Ik lees de "Shopaholic on Honeymoon" novella van Sophie Kinsella en voor ik het weet begint mijn maag te knorren.  Wat is dat toch met dat ding?  Ik krijg hem niet stil dus er zit niets anders op dan te gaan douchen.

Daar zie ik J. die ik nog van jaren geleden hier ken.  Toen vond ik haar altijd een heel aardig iemand, maar ze praat over Christine, die toen ook deel van ons groepje maakte, op een manier die me niet aanstaat.  Ik zeg maar zo min mogelijk en knik wat en verdedig Christine, maar als J. voorstelt in maart iets te ondernemen denk ik bij mezelf dat dat niet gaat gebeuren! 

Met dit koude weer vind ik soep altijd het lekkerst als lunch.  Er zijn heel wat keuzes in de omgeving en ik besluit een avgolemono soep van Plaka Grill te halen.  Cosmo weet dat meteen als ik binnen kom lopen, want hij krijgt altijd driekwart van de pita die erbij wordt geserveerd.

Na de lunch moet ik eraan geloven Cosmo zijn wandeling geven.  Ik heb al heel wat pijn, mijn polsen voelen alsof ze gekneusd zijn bijvoorbeeld om de een of andere reden en de kou is slecht ervoor.  Maar ja, de hond moet even uitgelaten.  Het is onaangenaam koud met de snijdende wind en ondanks dat ik goed ingepakt ben ben ik blij weer binnen te zijn na afloop.
Mijn maand thema foto, architectuur of natuur, architectuur vandaag: de kerk achter ons huis

Chris en ik hadden morgen afgesproken de honden uit te gaan laten, maar dan zal het nog kouder worden met nog hardere wind.  Met tegenzin zeg ik het dus af.  Tweestrijd tussen gezellig bijkletsen met een vriendin en weten dat dat funest zal zijn voor mijn spieren.  Gelukkig snapt Chris het helemaal.  Bah,  wat haat ik koud weer toch!

Met Cosmo mee in de auto rijd ik naar Whole Foods.  Daar haal ik verse garnalen voor ons avondeten en ook maar alvast avondeten voor morgenavond voor het geval ik morgen geen energie heb.  Intussen voel ik me alsof ik griep heb, van die nare spiertrekkingen, hoofdpijn en moe.

Thuis zet ik zodra de schoonmaaksters vertrekken de haard weer aan en ga ernaast liggen.  Ik kijk naar Downton Abbey en de pijnen worden in de warmte een stuk minder.  Misschien dat ik hier de komende week maar blijf liggen dan.
Soms zou ik zo graag kat willen zijn!

Rick komt thuis met een beginnende verkoudheid, maar toch maakt hij liefhebbend eten voor ons tweeen.  We hebben ons favoriete pasta maal, meergranen capellini met garnalen, erwtjes, champignons en pastasaus.  Het smaakt weer heel erg lekker, dit is een van onze favoriete recepten.

De wind huilt om het huis en als Rick even naar buiten stapt komt hij rillend weer binnen.  We gaan de komende dagen de diepvries in.  Ik kan niet wachten tot de lente, gelukkig helpen de verschillende reizen de winter sneller voorbij gaan.

3 reacties:

Anoniem zei

Jakkie, die kou, je spieren.
Ik hoop dat je warmte kunt vinden de komende dagen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Brrr wat een kou bij jullie nu...valt niet mee voor jou,
dan is het voor de haard wel erg lekker warm he.,
zeker als er zo,n koude wind staat,dan voel je het tot op je botten he..
Vond nog een site met leuke ideetjes voor je feentuin..
misschien staat er wel iets bij voor jou.

Leuke dingetjes om zelf maken voor in je feeentuintje

https://nl.pinterest.com/pin/209347082657122072/

groetjes Joke

Petra zei

@Bea - Ik ga denk ik maar een winterslaap houden ;)

@Joke - Wat een ontzettend leuke site! Ik ga erin neuzen, die libelle ziet er al heel leuk uit. We hebben hier heel veel esdoorns dus die "vleugeltjes" moeten makkelijk te vinden zijn