Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 14, 2016

Een diepvriesweekend!

Zaterdag

Als ik mijn ogen opendoe hoor ik Cosmo al in de achtertuin dus Rick moet al op zijn.  Mij niet gezien, ik hoor de wind loeien en volgens mijn app is het -9 met een gevoelstemperatuur van -14.  Waarom kunnen mensen toch geen winterslaap houden?  Ik blijf in ieder geval nog een uurtje in mijn warme bed.

Het is natuurlijk ook helemaal niet goed dat mijn telefoon naast mijn bed ligt.  Ik klets wat met de kinderen. Kai is voor Valentijnsweekend naar Marburg met Bea en Katja was naar een comedy club in New York met Kevin gisteravond.

Tegen tienen moet ik er van mezelf toch echt uit.  Gelukkig heeft Rick al koffie gezet en ik rooster weer een crumpet.  Mijn broer schreef op Facebook dat die ook heel erg lekker zijn met Lyle's Golden Syrup en laat ik daar nog een pot van hebben staan, gegeven door diezelfde broer.  Die maak ik dus en het smaakt inderdaad zeer goed!

Zoals ieder weekend vind ik het weer heel moeilijk mezelf te motiveren te gaan sporten.  Ik neem me voor een half uur op de elliptical te doen.  Intussen trotseert Rick de ijskou om Cosmo zijn wandeling te geven.  Als hij terugkomt is zijn gezicht ijs- en ijskoud!  Ik ben heel dankbaar dat hij dit deed, want dit weer is funest voor mijn spieren.  En ik heb het toch nog vijftig minuten volgehouden op die elliptical.

Dan maken we ons klaar om naar Tysons Corner mall te gaan.  We zijn bepaald niet de enigen, die met dit ijsweer de warme mall opzoeken.  Dan zijn overdekte winkelcentra toch wel erg handig.  Het is er wel zo druk als met de kersttijd!
Gelukkig vinden we nog net een overdekte parkeerplek en rennen dan de mall in.  Daar wil Rick mij zijn favoriete standje in de food court laten proberen, Pita Pouch.  We nemen beiden een bowl, ik met falafel, couscous en verschillende van hun groentesalades.  Het is inderdaad heerlijk en gezond!

Bij de Microsoft Store wissel ik mijn Band in voor een nieuwe.  De batterij laadde niet meer op.  Ook kijken we wat rond bij de accessoires voor onze telefoons, maar de kortere USB kabels waar we naar zoeken hebben ze niet.

Morgen is het Valentijnsdag dus Rick en ik gaan ieder onze eigen weg om een kleinigheidje voor elkaar uit te kiezen.  Allereerst loop ik naar Hallmark winkel om een kaart uit te kiezen.  Die zaak gaat helaas sluiten, want vooral met Kerst hebben ze er altijd leuke dingen.

Bij Brookstone vind ik een leuk iets voor Rick en dan heb ik de drukke mall wel weer gezien.  Gelukkig is Rick ook klaar.  Op de terugweg stoppen we nog bij Whole Foods en dan gaat thuis de haard aan. 

Niet veel later komt Rick binnenlopen met een prachtig boeket voor mij voor Valentijnsdag.  Hij had het van een plaatselijke bloemist besteld en het was bij de buren bezorgd.  Roze en rode bloemen zijn het en helemaal mijn smaak (ik ben niet zo van de rode rozen).   Bij Whole Foods had ik ook een paar nieuwe boeketten gekocht dus lekker veel verse bloemen in huis zo.

We ontspannen een paar uur en dan stelt Rick voor naar Pazzo Pomodoro te gaan voor het avondeten.  Daar is het gezellig druk, maar we vinden nog twee stoelen aan de bar. Rick bestelt de lasagna en ik een pizza met kerstomaatjes, rucola en prosciutto.  Erg lekker en ik neem de helft mee naar huis, want het hele ding is me teveel.

Rick is flink verkouden dus de rest van de avond blijven we lekker thuis, ondanks dat we kaartjes aangeboden kregen voor een reggae band concert bij Jammin Java hier in Vienna.  Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken om in de luide muziek te zitten met mijn pijnen.

Zondag
 

Alweer een ijskoude dag met -10 als we opstaan!  Er staat wel minder wind en daardoor voelt het iets minder koud dan gisteren.  We gaan ons wekelijkse Starbucks en Panera ontbijt halen en eten dat in de auto op. 

Bij de Giant werken we een boodschappenlijstje af.  Het is er enorm druk, waarschijnlijk ook vanwege de sneeuw en ijs, die voor morgen en overmorgen is voorspeld. We zijn nog niet klaar met de winter hier, maar ik houd me vast aan de hoop dat het daarna weer warmer gaat worden.

Tijdens mijn uur op de elliptical laat Rick Cosmo weer uit in de vrieskou.  Als lunch maken we soep om op te warmen. Voor mezelf maak ik het laatste pak mosterdsoep nog meegebracht uit Nederland.  Rick houdt daar niet zo van, helemaal goed, dan is het allemaal voor mij.

Vorige week wilden we eigenlijk al de film Hail Caesar zien, maar toen kwam het er niet van.  We rijden dus vanmiddag naar het Angelika Film Center om hem te kijken.  We krijgen nog de laatste twee stoelen, helaas wel op de eerste rij dus we moeten omhoog kijken naar het scherm.  Gelukkig kan ik mijn hoofd op de stoel leunen anders had ik er nekpijn aan overgehouden!
De film krijgt heel gemengde recensies en er zijn heel wat mensen, die hem vreselijk vonden.  Ik ben dan ook een beetje bang dat ik dat ook zal vinden. Rick heeft een ander gevoel voor humor met films dan ik.  Gelukkig vind ik hem zeer vermakelijk, al kan ik wel begrijpen dat hij zulke uiteenlopende reacties krijgt.

Ieder jaar gaan Rick en ik rond Valentijnsdag uit eten om te vieren hoe we elkaar net voor die dag ontmoetten en nog steeds elkaars Valentijns zijn.  Op de dag zelf echter hebben de meeste sjiekere restaurants prix fixe menu's en dat staat ons niet aan.  Die speciale maaltijd gaan we dus dinsdagavond eten in Washington.

Vanavond willen we toch wat leuks doen en besluiten Koreaanse barbecue te gaan eten.  Bij Woo Lae Oak hebben we gereserveerd en maar goed ook, want ik hoor de hostess zeggen dat er een uur wachttijd is.  Het restaurant zit dan ook vol met stellen voor Valentijnsdag.

We krijgen een van de barbecue tafels en bestellen eerst een miso soep.  Dan delen we de gemengde barbecue.  Die komt met biefstuk, kip, varkenshaas, garnalen, St. Jacobsschelpen en groentes.  Het wordt door een van de serveerster aan tafel bereid.  Als bijgerechten hebben we zes verschillende soorten kimchi, de Koreaanse gefermenteerde groentes en gedroogde zeewier velletjes.

Het smaakt allemaal heerlijk!  En het is ook zo gezond, allemaal eerlijk eten, geen rare toevoegingen.  De bediening is vlot en de ambience ook gezellig, helemaal goed.

En nu gaan we weer winterslaap houden, want er komt een nare storm aan met alle soorten neerslag.  Ik voel het letterlijk pijnlijk juk op mijn schouders. Misschien moet ik toch eens solliciteren voor meteoroloog.

6 reacties:

Anoniem zei

Weet je dat ik het koud krijg van jouw verslag over het weer bij jullie.
Ik vind dat je nog veel gedaan hebt ondanks de kou.
De film Hail Ceasar wil ik ook nog zien, ik hou wel van de films van de Coen broers.
Sterkte met de kou!
Anja L.

Ron zei

Het ziet er op de webcam weer erg Winters uit bij jullie!
Vind een beetje winter er toch wel bij horen, maar als ik jouw klachten hoor hoop ik iig voor je dat het snel warmer wordt. Maar je slaat je er goed doorheen.

Goede maandag!!

Jurgen de Bruin zei

Ron heeft helemaal gelijk. De webcam laat alleen maar sneeuw zien.
Gewoon lekker in bed blijven!

Anoniem zei

OMG ik zie weer een hele witte wereld.
En die kou. Jakkie.
Jullie hebben er toch een leuk weekend van gemaakt. Helaas Petra geen winterslaap.
Sterkte vandaag, Bea

Becs zei

Ik hoop voor jou dat de kou snel om gaat slaan in mooi lente weer!

Petra zei

@Anja - Ik houd er helemaal niet van de hele dag thuis te zitten (hoewel we dat vandaag zo'n beetje wel gedaan hebben).

@Ron - Hopelijk is het einde van de tunnel in zicht. Dat stemt me optimistisch.

@Jurgen - Kon dat maar, maar dat is funest voor mijn spieren!

@Bea - Nee, wel jammer, maar ach dan zou er ook zoveel leven aan ons voorbij trekken

@Becs - Dat hoop ik ook!