Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 01, 2016

Gezellige lunch en zeeotters

Als Rick om zeven uur afscheid neemt ben ik ook alweer klaarwakker.  Ik maak een lekkere kop koffie en lees mijn email terwijl ik ervan geniet.  Tot nu toe werkt het weer goed mee, ik zie zelfs weer wat zon.



De crumpet van The Crumpet Shop smaakte gisterochtend zo lekker dat ik besluit die weer als ontbijt te gaan eten.  Ik denk erover om iedere ochtend een andere combinatie te proberen.  Kennelijk zijn ze meer een lunchrestaurant, want ik las dat de rij tot buiten de deur staat meestal en het is juist heel rustig als ik er binnenloop.

Vandaag probeer ik de zalmpate met komkommer, een heerlijke combinatie.  Hun koffie is ook lekker sterk, wat wil je ook hier in het koffiemekka Seattle.  De geboortestad ook van Starbucks waarvan de oorspronkelijke winkel een blok verderop ligt.

Terug in het hotel loop ik eerst even langs de concierge.  Het is deze maand "museummaand" in Seattle en hotelgasten krijgen dan halve prijs in de musea hier.  Had ik dat gisteren geweten dan had ik toen de Underground Tour gedaan en het Chihuly museum op woensdag.  Maar in ieder geval zal het aquarium halve prijs zijn en andere te bezoeken musea ook.

Even water ophalen in de kamer en ik ga naar het fitness center.  Dit is prachtig en modern in dit hotel!  Er is dan ook een zwembad, hot tub en sauna en er is koffie en fruit.  Ik heb een gewichtenroutine op mijn programma staan en werk acht tabata oefeningen af.  Iets meer dan een half uur later zijn alle spiergroepen aan bod gekomen.

Om mijn stappen bijeen te krijgen doe ik ook nog drie kwartier op de elliptical.  Deze kan ik instellen in het Nederlands wat ik voor de grap doe.  Al spelletjes spelend heb ik mijn stappendoel precies na vijfenveertig minuten bereikt.

Voor de lunch heb ik afgesproken met twee dames, die ik al meer dan twintig jaar online ken.  Kathleen heb ik vorig jaar hier ook ontmoet en Kelly heb ik nog niet eerder in persoon ontmoet.  Kathleen komt me bij het hotel ophalen en Kelly komt naar het restaurant.

We hebben een reservering bij Von's Gustobistro, een gezellig restaurant met allerlei lekkers op het menu. We bestellen een paar van de cocktails, die op een suikerspin worden geschonken, heel bijzonder. 

Kathleen en ik nemen beiden de zalmcake, die heerlijk is en de salade waarop hij ligt ook.  Kelly neemt een pizza, die er ook zeer goed uitziet.  We kletsen zo gezellig dat we nog lang nadat we klaar zijn blijven zitten. 

Dan moet Kelly terug, want het verkeer haar kant op schijnt heel slecht te zijn 's middags.  We laten nog een foto maken en nemen dan afscheid.  Kathleen en ik gaan nog verder op stap, maar eerst gaan we even langs het hotel om mijn fototoestel op te halen.

Kathleen is nog nooit in het Seattle aquarium geweest en ik "moet" daar gewoon bij ieder bezoek hier heen. Ik ben ontzettend gek op zeeotters en dit aquarium heeft er vijf.  De rest van het aquarium is ook leuk, maar ik zou wel uren naar de otters kunnen kijken!  Vandaag hebben we helemaal geluk want ze worden ook net gevoerd.

Na een paar uur verlaten we het aquarium weer.  Aan de overkant is een grote antiekzaak en daar is Kathleen dol op. Ik vind het ook wel leuk er rond te neuzen, al is antiek niet echt mijn ding.  Er staat een tiki bar uit de jaren zestig en ik stuur een foto naar Rick dat ik onze bar gevonden heb.  Kathleen en ik hebben grote lol.

Tegen vijven brengt zij mij terug naar het hotel waar ik even ga computeren.  Alleen krijg ik het internet niet aan de praat en dat was gisteren ook al een probleem.  Ik bel de receptie en binnen de kortste keren komen ze een router brengen en voila, perfect internet.

Nu lukt het prima om mijn foto's en video van de otters op te laden.  Rick belt even tussen evenementen door, want vanavond ben ik alleen.  Hij zal tot een uur of tien bezig zijn. 

Geeft niet, ik weet al waar ik wil gaan eten en dat is hetzelfde restaurant waar we bij aankomst hier aten.  's Avonds heb ik nooit puf om ver weg te gaan en de vele zwervers op de straten hier maken dat ik me niet op mijn gemak voel alleen.  Dit restaurant ligt tegenover het hotel en heeft een heerlijk menu dus helemaal goed.

Gelukkig is er nog plaats aan de wijnbar en ik bestel een glaasje sherry als aperitief.  Vroeger dronk ik dat heel vaak, nu nog maar zelden, maar het smaakt me goed.  Als eten bestel ik twee voorafjes, de spruitjes met kastanjes en bacon, die werkelijk super smaken, en de filet Americain, die kan ik niet laten staan als het op het menu staat!
Terug in het hotel gaan de voeten omhoog en de tv aan.  Ik heb nog steeds last van jet lag.  Gek genoeg denk ik dat drie uur eigenlijk een van de ergere jet lags is.  Of ik heb er steeds meer moeite mee, kan ook.  Ik weet niet of ik nog wakker zal zijn als Rick terugkomt!
 

3 reacties:

Anoniem zei

Leuke dag heb je gehad! Gezellig dat je ook kon lunchen met Kathleen en Kelly.
Zeeotters zijn zulke grappige beestjes, wij zagen ze zwemmen toen we in Tofino in een B&B zaten. Schattig!
Zou je ook niet nog last hebben van je jetlag vanaf Trinidad? Je hebt de laatste week heel wat gereist.
Veel plezier vandaag!
Anja L.

Marion2 zei

Wat een gezellige dag zo. Ontzettend leuke dieren, zeeotters. Ook zeeleeuwen vind ik geweldig. Afgelopen zomer zijn we in Californië speciaal naar een plek gereden waar ze in het wild leven. Ik had daar wel de hele dag op een rots kunnen zitten, haha.

Petra zei

@Anja - Ja, kan best dat ik nog moe ben van Trinidad. Erg vind ik de jet lag trouwens niet, want zo sta ik telkens lekker vroeg op.

@Marion - Ha ha, hier net zo! Als Kathleen er niet geweest was was ik ook langer bij de zeeotters blijven kijken