vrijdag, februari 05, 2016

Nog even Pike Place Market bezoeken en dan terugreis

Rick is weer vroeg uit de veren voor zijn laatste sessie van deze Tech Ready conferentie.  Ik blijf nog even liggen, maar om half acht sta ik ook op.  Zowaar schijnt de zon en ik wil nog wat rondlopen in de stad voor we vertrekken.

Katja schrijft dat ze een flink pak sneeuw hebben gekregen vannacht.  Dat heeft invloed op onze terugvlucht, want die moet uit Newark, New Jersey, komen.  Door het weer zullen wij zo'n anderhalf uur vertraging hebben.  Wel fijn om dat zo ver van tevoren al te weten.

Met een paar stoppen om uit te kijken over de bergen in de verte, die eindelijk uit de wolken zijn, loop ik naar The Crumpet Shop.  Op mijn voorlopig laatste crumpet (al ben ik van plan er thuis ook naar te gaan zoeken) neem ik ham, ei, kaas en tomaat.  Het smaakt weer prima.

Dan slenter ik wat door de markt waar de verkopers hun standjes aan het opzetten zijn.  In het parkje ernaast geniet ik weer even van het uitzicht.  Zelfs Mount Rainier laat zich even zien.  Wat is het toch een prachtige omgeving hier.  Zo jammer dat de zon zich zo vaak achter wolken verschuilt.

Op de terugweg naar het hotel kom ik Shadi en Frank tegen.  Zo gek om opeens bekenden te zien waar je ze niet verwacht.  We kletsen even en zij gaan dit weekend skien in Whistler, de geluksvogels!
Als je goed kijkt is Mount Rainier te zien

Terug in het hotel maak ik me klaar en pak de laatste spullen in.  Rick komt terug en we computeren wat voor we uit gaan checken.  Zondag is de Super Bowl en daarvoor bestellen we wat schalen bij Wegmans.  Alleen onze buren komen bij ons kijken, maar het is leuk wat speciaals te kunnen voorschotelen.

Tegen twaalven checken we uit het hotel en nemen een taxi naar het vliegveld. De taxichauffeur merkt zelfs op dat we er zeer vlot aankomen.  Ook het inchecken van de tassen en de TSA Pre veiligheidscontrole zijn zo gepiept.

Door de vertraging hebben we wel fijn de tijd om rustig te lunchen op het vliegveld.  We vragen een tafeltje bij het visrestaurant daar en moeten even wachten.  Rick vindt een stoel voor mij aan de bar en gaat zelf in de rij wachten.  Gelukkig duurt het niet lang en we krijgen een tafeltje met zicht op de landingsbaan.

Beiden bestellen we een garnalencocktail, grote garnalen zijn het!  Ik neem ook een bloody Mary die met zo'n garnaal geserveerd wordt en zeer goed smaakt. Ik heb er ook nog een heel lekker zalmvoorafje bij en Rick neemt de zalmburger.

Dan begeven we ons naar de gate waar het vliegtuig net is aangekomen.  Ongewoon snel kunnen we aan boord en vertrekken een uur en een kwartier later dan het schema.  We zullen wel wat tijd inhalen en een uur later dan gepland aankomen.  Ons maakt het niet veel uit, we hebben een heel weekend om bij te komen.
Mooi zicht op Mount Rainier bij het opstijgen

Er zitten heel wat collega's van Rick om ons heen, maar wij hebben Economy Plus en niemand tussen ons in, zeer gerieflijk!  De vlucht gaat snel.  Ik bestel weer een tapas doos met allerlei snacks voor mijn "avondeten".  Verder kijk ik eindelijk eens de film "The Martian" met Matt Damon, heel goede film moet ik zeggen!

Na iets meer dan vijf uur landen we op Dulles.  Rick neemt afscheid van zijn collega's en we nemen de trein naar de bagage.  Onze tassen komen letterlijk als nummer twee en drie van de band!  Dat is fijn!  Een Dulles Flyer taxi brengt ons in twintig minuten thuis.

Meike en Snickers komen meteen om ons te begroeten, maar ik mis mijn hondenbaby.  Ik kan niet wachten hem morgen op te halen!  Misschien doe ik dat zelfs voor ik sport.  Rick bestelt een pizza van Pizza Hut en daar neem ik ook een stukje van.  Met drie uur tijdverschil is het zaak niet te lang op te blijven vanavond.

Wat een leuke week heb je weer gehad Petra! Thanks for sharing.....
En nu weer lekker thuis!
Goed weekend
Evelyn

Hester zei

Ik krijg helemaal zin in een rondreis door west Amerika! Wil graag een keer terug naar Mount Rainier en de omgeving van Seattle. Fijn weekend. Hester

Vele herinneringen rijker,is het weer fijn om thuis te zijn he...
Ja herken dat gevoel om je lieve hond weer gelijk te willen ophalen.
wat zal hij blij zijn als hij je weer ziet en andersom is dat net zo.
Moet dan gelijk aan dit filmpje denken wat ik kort geleden zag,
ongelofelijk wat een blijdschap van dat hondje:

Na twee jaar komt z'n baasje eindelijk thuis, en dan heeft de kleine viervoeter het niet meer.

groetjes Joke

@Evelyn - Ik heb inderdaad echt genoten en het was fijn met Rick te zijn

@Hester - Kan me voorstellen dat je die omgeving mist. Ik heb er nooit gewoond, maar door Ricks werk vaak geweest en Rainier is mijn favoriete berg.

@Joke - Ach wat schattig! Cosmo is niet zo enthousiast, maar wel heel blij om mij weer te zien

Tink zei

Ik heb niet al je blogs kunnen volgen. Een ontsteking in m'n ruggenmerg zorgde voor een krankzinnige migraine.
Ik vroeg me af of je nog naar Olympia was geweest om Saskia's nieuwe school en omgeving te bekijken.
Olympia ligt vrij diva bij Seattle dus ik kan me voorstellen dat je dit gedaan hebt. If so, hoe vond je het?

@Tink - Nee, Olympia en Evergreen zijn weer van de baan. Niets zo veranderlijk als een jong volwassene!