Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 15, 2016

Sneeuwerige Presidents Day

Vandaag is het een feestdag voor de meeste Amerikanen, Presidents Day. De verjaardagen van de presidenten Washington en Lincoln, die beiden in februari vielen, worden gevierd.  Officieel begon het als Washington's verjaardag, maar aangezien Lincoln ook rond die tijd jarig was wordt die er vaak bij genoemd, vandaar "presidents".

Voor het eerst dit jaar heeft Rick deze feestdag vrij.  Dat komt vandaag vooral goed uit, want als we opstaan ligt er al genoeg sneeuw om het glad te maken.  Laten we hopen dat dit winters laatste hoera is!

Als ontbijt maak ik een crumpet met ei en een paar lekkere koppen koffie.  Rick gaat naar buiten om met de sneeuwblazer de oprit vrij te maken en ik besluit me ook dik aan te kleden om sneeuwfoto's van Cosmo te maken.
Jakkes, vrouwtje, ga eens weg met dat toestel!
Ha, nu heb ik mijn zin en het lege blikje kattenvoer gestolen, zie maar hoe je het terug krijgt!

Terwijl ik dat aan het doen ben krijg ik opeens een lading sneeuw tegen me aan!  Vervelend is dat het ook helemaal op mijn fototoestel komt.  Rick had even verkeerd uitgerekend waar de sneeuwblazer de sneeuw zou gooien!  Gauw maak ik het toestel binnen droog en het lijkt gelukkig geen schade geleden te hebben.

Als Rick de stoep ook sneeuwvrij heeft besluiten we Cosmo een sneeuwwandeling te geven.  Hij vindt dat heerlijk en ik vind het ook wel lekker om weer eens buiten te zijn.  Het vriest nog steeds, maar er staat geen wind en de dwarrelende sneeuw is zo vredig.

Onderweg maak ik de nodige foto's en eenmaal weer binnen gaat de haard aan.  Ik heb pas de helft van mijn stappen bijeen dus ga nog even naar boven om de rest te halen.  Een half uurtje later heb ik mijn doel van tienduizend stappen/acht kilometer bereikt.
Nog niemand heeft in Southside park gelopen

Als lunch eet ik mijn overgebleven Pazzo pizza van een paar dagen geleden.  De verdere dag ga ik niet meer naar buiten en doe dus mijn fleece pijamabroek en Noorse trui aan.  We besteden de middag computerend, spelletjes spelend en ik kijk een aflevering van Downton Abbey.  Zo is het wel een lekker relaxte middag voor een keer.
Meike lijkt wel gesmolten!

Voor het avondeten maken we sate met pindasaus, komkommersalade, butternut squash en bruine rijst.  Gewoonlijk grilt Rick de sate buiten, maar inmiddels ijzelt het dus dat is geen optie.  Voor het eerst bakt hij ze dus in een pan.  Intussen maak ik de komkommersalade.  Het smaakt allemaal zeer goed!

Nu ijzelt het dus en dat moet vannacht overgaan in zware regen.  Ik houd me er maar aan vast dat iedere dag een stapje dichter bij de lente is!

Sneeuwfoto's staan hier

2 reacties:

Anoniem zei

Mooi zo'n laagje sneeuw ,dat hebben we hier niet gezien.Wel in het Oosten. Grappig dat Cosmo er zo van geniet. Wat een boef met dat blikje in zijn bek. Buffy, een van de honden van Cathy
is net zo bijdehand. Ook hij ziet kans een blikje van de aanrecht te pikken en er dan triomfantelijk mee van door te gaan. Mij lukt het niet dit af te pakken. Naar
Cathy luistert hij wel. Hij heeft van die streken die je maar niet afgeleerd krijgt.
Zoals na het eten op tafel te lopen en de eventuele kruimels op te likken. Ga je,
en dan kijkt hij je aan; hoezo.
Schoonzoon Cees had 2 trappetjes gemaakt voor 2 katten die moeite hebben boven op de
aanrecht te springen. Worden een beetje oud. Dat heeft hij inmiddels ook ontdekt en zo vind je hem bovenop genietend van de kattenbrokjes. Die zijn dus ook al
niet meer veilig. Trappetje weg gehaald dus. Jammer voor de katten dat ze niet
bij hun brokjes kunnen. Maar katteneten is veel te zout en bovendien de honden hebben toch hun eigen eten. Dus moet je dealen met 4 honden en 3 katten.
Wel lastig hoor. Zag de foto van Rick op fb ook dat gebeurt regelmatig.
Zitten Cees en ik gezamenlijk achter onze laptop en dan komt er steevast een kat
Sassy bij ons zitten.En aandacht vragen en dat doet ze door met haar pootje je aan te tikken. He ik zit hier; aaien !!
Wel lief hoor. Wat mis ik die dieren thuis.Maar het kan helaas niet meer.
We krijgen vannacht nog behoorlijk nachtvorst - 8 en dan is de voorspelling voor zondag weer heel anders, + 10 overdag. Wat een verschil weer.
Groetjes Wil

Petra zei

@Wil - Hier wordt het dit weekend iets van 16 graden opeens, zulke schommmelingen. En huisdieren, ze blijven leuk!