Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 08, 2016

Verwarming doet het weer en schoon tapijt

Gelukkig word ik met een stuk minder pijn wakker dan gisteren.  Rick maakt zich klaar voor zijn werk en ik voor de sportschool.  Na een ontbijt van gepocheerde eieren met kaas vertrekken we beiden.


Voor mijn personal training doe ik alvast een kwartiertje cardio.  Zo ben ik goed opgewarmd als Sharon me komt halen.  Op maandag is het een half uur personal training, maar alle spieren komen aan bod.  Sharon heeft ook nog even tijd om mijn rug te "rollen", iets wat ook altijd helpt met de pijn.

Na nog drie kwartier elliptical ga ik weer huiswaarts.  Daar maak ik me snel klaar en ga wachten op de verwarmingmonteur en de tapijtreiniger. Beiden zullen na twaalven komen en ik hoop dat het snel na twaalven is, want ik heb een hekel aan uren wachten.

Als lunch eet ik wat van de overgebleven wraps en kaas en fruit van gisteravond.  Ik ben dankbaar als om een uur de bel twee keer vlak achtereen gaat.  De tapijtenreiniger begint boven en ik laat de verwarmingmonteur het probleem op zolder zien.

Intussen maak ik gebruik van de wachttijd en boek een afspraak met de Nederlandse ambassade om Katja's, Saskia's en mijn paspoort te vernieuwen.  Ik ben misschien een zeur, maar ik erger me eraan dat de website van de ambassade hier in de VS alleen maar in het Engels is! 

Ook maken ze het niet bepaald makkelijk en moeten veel mensen duizenden kilometers reizen  om hun paspoort te verlengen.  Ik prijs ons dus gelukkig redelijk dicht bij de ambassade te wonen. Ook ben ik blij al vroeg ermee bezig te zijn geweest, want de eerste afspraken zijn pas midden maart beschikbaar.  Uiteindelijk wordt 8 april de datum, want Katja kan niet altijd vrij nemen.

Beide heren in huis hebben een goede twee uur nodig om hun werk te verrichten.  Daarna zijn wij weer ettelijke dollars lichter, maar hebben tenminste weer zilverkleurig tapijt in plaats van lichtbruin (in de family room) en een werkende verwarming boven.  Met de temperaturen van de komende week heel belangrijk!

Met Cosmo in de auto, zodat hij ook wat anders dan de binnenkant van het huis ziet, rijd ik naar Whole Foods.  Daar haal ik ingredienten voor het avondeten en wat andere boodschappen. Ook zoek ik naar crumpets, maar helaas, die hebben ze niet.  Sharon zei dat Trader Joe's ze heeft dus daar zal ik binnenkort eens heengaan.

Thuis lijn ik Cosmo aan en ga de rest van mijn stappen tijdens een wandeling met hem maken.  Opeens hoor ik mijn naam en komt Phil, Mary Ellens man, naast me lopen.  Hij werkt tegenwoordig van huis en had zin in een wandeling.  Hij loopt gezellig mee en we kletsen over onze gezinnen en reizen waar zij ook dol op zijn.
Wat natuurfoto's

Zo krijg ik toch meer stappen dan gedacht, helemaal goed.  Dan mag ik van mezelf wat tv kijken en ik kijk de Rick Steves aflevering over Nederland op PBS op mijn laptop.  Erg leuk, alleen jammer dat ze Scheveningen en Enkhuizen verkeerd spelden.  Je kunt de aflevering hier bekijken.

Dan gaat de bel en komt de postbode twee pakjes brengen.  een ervan is voor mij uit Nederland.  Naomi heeft me niet alleen een nieuwe Blond Amsterdam mok, maar ook een heel aantal tijdschriften gestuurd.  Heerlijk leesplezier straks!

Rick komt thuis en we maken avondeten.  Althans, de zalm en de Mexicaanse "slaw", pittige salade van wortel, kool en boontjes, zijn al door de chefs van Whole Foods gemaakt.  Wij bakken de zoete aardappelfrietjes en smullen dan van het lekkers.

Vannacht wordt sneeuw voorspeld, maar niet veel dus hopelijk kunnen mijn plannen met Anja en Lia voor morgen doorgang vinden.  Anders heb ik misschien al een alternatief plan in gedachten waar geen autorijden aan te pas komt.  Even zien of ik daar energie voor ga hebben. 

5 reacties:

Anoniem zei

Wat lekker dat de monteurs tegelijk kwamen. Lekker dat je weer verwarming boven hebt, en een schoon tapijt beneden.
Wat raar dat het zo moeilijk wordt gemaakt om je paspoort te verlengen in het buitenland. Zijn er nog maar zo weinig ambassades of werken er zo weinig mensen dat je pas in April terecht kan?
Gezellig zo'n rondje met Cosmo en de buurman. Leuk dat hij meeliep.
Ik hoop dat je vandaag lekker op pad kunt met Anja en Lia.
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Wat een gezellig pakket heb je gekregen! De Vriendin koop ik tegenwoordig ook regelmatig. Gewoon een simpel, gezellig blad.

Ik vind het vreemd dat er geen Nederlands op de site van de Nederlandse ambassade staat. Voor wie zijn ze immers? Als, bij wijze van spreken, mijn ouders in de VS echt in de problemen raken, beheersen ze onvoldoende Engels om zo'n site te lezen.

En ja, bijzonder frustrerend om op monteurs (of een pakket) te moeten wachten.

Anoniem zei

Grappig dat je Trader Joe's noemt.
Mijn Florida vriendin was in die winkel in Las Vegas en was enthousiast.
Gelukkig voor haar hebben ze er ook een in Winterpark, 20 minuten van hun huis.

Ik heb gisteren tickets geboekt, we gaan 28 maart richting Florida. Deze keer met dochter, schoonzoon en de kleinkids. Nog even geduld hebben en dan lekker 3 weken in het zonnetje.
Groet, Bea

Emily zei

Ik deel je frustratie over de Engelstalige website van de ambassade, volgens mij is dat ook alleen zo bij de ambassade in de VS, in andere landen is hij wel in het Nederlands. Echt heel raar. Vanuit Houston is het echt heel lastig geworden om een paspoort te vernieuwen, wij moeten het nu echt plannen tijdens onze vakanties in NL (eens in de 1 a 2 jaar), want binnen de VS is nog lastiger.

Petra zei

@Anja - Er zijn nog maar heel weinig ambassades en consulaten, die paspoorten doen. Wij hebben geluk redelijk dicht bij de ambassade te wonen.

@Marion - Ik snap werkelijk niet waarom de website van de ambassade geen Nederlands heeft. Ik vind het spreken van hoe weinig ze er voor hun eigen staatsburgers zijn (heb nogal wat mindere ervaringen met het personeel daar en vrees dan ook voor die afspraak).

@Bea - Heerlijk! Wij gaan 6 maart naar Orlando, zie er enorm naar uit!

@Emily - Het is idioot! Een kennis in Australie moet 4000 km reizen voor een vernieuwing!