Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 06, 2016

Dag 1 Disney: Hollywood Studios en Epcot

Na een slechte nacht voor Rick en mij, want onze kamer was niet koel te krijgen, staan we eigenlijk opgelucht om kwart voor acht op. De meisjes zijn ook al wakker en hebben zelfs al ontbeten. Ze hebben allerlei veganistisch proviand mee dus dat is makkelijk.

Binnen de kortste keren zijn we klaar om uit te checken. Dat doe ik terwijl de anderen de spullen in de van laden. Dan stellen we eerst de GPS in op de dichtstbijzijnde Walmart, want ik ben mijn borstel vergeten en Saskia en ik hebben beiden ook wat toiletspullen nodig.

Die blijkt in een groot winkelcentrum te liggen met ook een drive thru Starbucks vlakbij. De boodschappen zijn snel bijeengeraapt en Rick en ik bestellen ontbijt van de Starbucks. Ik neem eens de spinazie wrap en die smaakt prima.

We zijn nog zo'n 250 km van Orlando verwijderd en die ongeveer 2,5 uur durende rit gaat vlot. Nog voor het middaguur komen we bij Hollywood Studios, ons eerste park, aan. Daar betalen we $20 voor het parkeren en zijn blij te horen dat dat zodra we in ons hotel gecheckt zijn gratis zal zijn. Dat bespaart dan een flinke duit!

Als "kaartjes" hebben we allemaal een verschillende kleur armband gekregen met onze naam erin. We denken daarmee zo het park in te kunnen, maar omdat we nog niet ingecheckt zijn lukt dat niet. Gelukkig worden we bij Guest Relations goed geholpen en een half uurtje later zijn we door de tassencontrole en met een vingerafdruk en de armband het park binnen.

Aangezien het lunchtijd is lopen we direct naar de Sci Fi Diner, die we allemaal heel leuk vinden. Binnen tien minute hebben we er al een tafeltje. Het is een jaren vijftig stijl diner waar we in een van de "auto's" zitten en op een groot scherm oude (teken)filmpjes spelen.

We genieten allemaal van het eten dat we bestellen . De meisjes hebben een veganistische oreos shake en een veggie burger. Rick neemt een gewone burger en ik de zalmsalade. Het is een goed begin van ons Disney avontuur. 

Veel tijd hebben we hier vandaag niet, maar we willen tenminste de Star Tours attractive doen. De rest komt morgen wel. Die attractie is erg leuk en anders, dan ik me van een paar jaar geleden herinner. Laura vertelt dat ze hier vorig jaar waren en zij er twee keer inging en beide keren waren het andere filmpjes. Erg leuk!

Op weg naar de uitgang gaan we nog even een korte film over het maken van Star Wars kijken en dan lopen we weer naar de auto.

Ons hotel is dit keer de Port Orleans Riverside, nieuw voor ons. We zijn inmiddels al online ingecheckt, maar willen de kamers omwisselen, aangezien Rick en ik het betere uitzicht willen en dat is aan de meisjes gegeven. Omdat onze armbanden ook onze kamersleutels zijn kunnen we die dus niet even omwisselen en moet dat aan de balie opnieuw geprogrammeerd. Ook krijgen we nu onze parkeerpas mee.

We brengen de bagage naar boven en ik vraag Saskia of ik mijn nieuwe borstel en andere bij Walmart gekochte spullen mag hebben. Die zaten echter niet in de tas, die zij van Walmart meenam. Op de een of andere manier zijn we dus een tas met spullen bij de Walmart vergeten mee te nemen.

Balen en ik heb die dingen echt nodig dus er zit niets anders op de dichtstbijzijnde drugstore op te zoeken. Die ligt volgens de GPS maar zo'n twee kilometer verderop. De meisjes hoeven natuurlijk niet mee en gaan intussen met de bus naar Epcot. 

Maar goed ook, want die Walgreens, die zo dichtbij zou moeten liggen, bestaat niet (meer?). Rick en ik kunnen hem niet vinden en ook het telefoonnummer werkt niet. Dan maar de volgende dichtstbijzijnde, gelukkig ook maar een kwartiertje rijden en die bestaat wel. 

We vinden snel alles dat we nodig hebben en haasten ons terug naar het hotel. We laden daar uit en rijden dan naar Epcot. Daar hebben we om half zes met de meisjes afgesproken. De tijd vliegt hier altijd met heen en weer rijden!

Gelukkig hebben we nog net tijd voor het leuke ritje met het visje Nemo en kornuiten en mijn favorite in de Living Seas, Turtle talk with Crush. Daar komt de schildpad uit Finding Nemo praten met het publiek op een heel humoristische manier.  

Op weg naar onze avondeten reservering haalt Rick een biertje in het Engeland paviljoen en ik een rose in Frankrijk. Ik bestel het in het Frans en word meteen ook dankbaar in het Frans te woord gestaan. Altijd goed om even te oefenen.

Vanavond eten we in Marokko. Rick vindt dat leuk, omdat hij er pas met zijn vader was. Het hele paviljoen doet hem denken aan de steden, die hij bezocht. Onze serveerder Said vindt het maar al te leuk om met Rick over zijn thuisland te praten.

Terwijl we eten danst er een buikdanseres, erg leuk. Ik bestel de harissa soep en de vis tagine. Beiden zijn zeer smakelijk bereid. De meisjes vinden met gemak een veganistisch gerecht en Rick neemt het Marokkaanse festijn met twee combinatie gerechten en baklava als dessert. Van dat laatste mag ik ook een stukje. Het smaakt ons allemaal opperbest.

Als we klaar zijn is het flink afgekoeld buiten. Laura heeft maar een heel dun topje en rokje aan en zij en Saskia gaan naar de grote winkel om iets warms te kopen. Intussen zoeken Rick en ik waar we heen moeten voor onze Illuminations "fast pass". Een special ruimte waar we de vuurwerkshow hier kunnen zien.

Daar sluiten we aan in de rij en Laura en Saskia komen er al gauw bij. Laura heeft een deken gekocht en is gelukkig weer warm. We krijgen een eerste rang plaats om de prachtige vuurwerkshow te bekijken. We hebben die al zo vaak gezien, maar nog nooit met de wereldbol, die met veel LED plaatjes ronddraait zo dichtbij. We genieten er enorm van en de prachtige muziek erbij ook.

Als het afgelopen is lopen we gauw terug naar de van. De dames hebben besloten dat ze zin hebben in de veganistische beignets in de Port Orleans French Quarter. Rick zet ze er af en brengt mij terug naar de kamer, want ons hotel ligt er vlak naast. Dan haalt hij de meisjes weer op en kan ook hij met de voeten omhoog. Het is al laat als de lichten uitgaan, maar wat is Disney World toch leuk!
Foto's van vandaag staan hier

1 reacties:

Anoniem zei

Ik wens jullie een paar heerlijke dagen in Disney/Florida
geniet van het mooie weer.

groetjes Wilma Loeffen