Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 08, 2016

Dag 3 Disney: Epcot

Acht uur komt weer heel snel!  We slapen hier als rozen na de hele dag door de parken te hebben gelopen. Ik moet Rick nota bene weer wekken en de meisjes ook.  Maar we willen eerst ontbijt eten in het hotel en dan zo snel mogelijk naar Epcot.

Het hotel heeft een "food court" met verschillende stations voor bepaalde gerechten.  Eerst wil ik een omelet, maar de rij daar is lang dus ik sluit in dezelfde rij als de anderen aan, die met de Mickey wafels.

Laura en Saskia hopen dat ze er ook de veganistische versie van hebben, maar dat blijkt niet het geval te zijn.  Laura eet dan maar de aardappelen en Saskia heeft al drie bananen op.  Rick en ik genieten wel van de Mickey wafel met wat ei voor mij en ei en bacon voor Rick.  Ik eet maar de helft, want het is vrij machtig, hoe lekker ook.


Dan rijden we naar Epcot, Rick en mijn favoriete park.  Voor Laura is het de eerste keer hier en Saskia wil haar het park laten zien.  Jammer genoeg konden we geen vroege fast pass voor Test Track meer krijgen gisteravond en de wachttijd daar is meteen een uur.  De meisjes besluiten die attractive over te slaan.

Ze willen eigenlijk sowieso vandaag hun eigen weg gaan en dat is prima.  Ze besluiten vanochtend wat dingen in Epcot te doen en dan naar Saskia's favoriete park, Magic Kingdom, te gaan de rest van de dag.  Ze hebben ook een andere reservering voor het avondeten vanavond. 

Rick en ik kunnen dus gezellig met zijn tweetjes genieten van het park.  Ik vind het wel best, want onze interesses hier zijn anders dan die van de meisjes. We huren eerst een kluisje om onze jasjes in te doen, want het wordt 's avonds nog fris en we hebben geen zin ze de hele dag mee te dragen.

Dan lopen we al foto's nemend van de prachtige bloemen "schilderijen" en groene beelden van Disney karakters naar de vlindertuin, die hier voor het Bloemenfestival is.  Jammer genoeg zijn er niet veel vlinders, maar toch leuk om even gezien te hebben.



We zijn nu dicht bij het Imagination paviljoen en gaan daar het heel erg leuke Figment ritje met Eric Idle doen.  Figment is een paars draakje en hij reist altijd met mij mee in de van, die het nummerbord DRAAKJE heeft.  Als het ritje klaar is spelen we nog even wat spelletjes en kijken rond in de winkel.

Gewoonlijk is een van de grote attracties in dit park Soarin, een "vlucht" door Californie.  Helaas is die tot de zomer gesloten. Ook de leuke Circle of Life film met Timon en Pumba is dicht.  Toch lopen we naar The Land en doen daar het boottochtje.

Het is heel leerzaam over gewassen verbouwen en we zien ook hoe Epcot zelf allerlei modern technieken gebruikt.  Veel van wat er hier verbouwd wordt, wordt in de parken geserveerd.  Ik vind vooral het eetbare bloemen gedeelte interessant.  Alle orchideeen zijn bijvoorbeeld eetbaar.

Jammer genoeg voel ik me nog steeds niet de oude en wil wat medicijnen innemen, hopend dat die helpen.  Rick stelt voor ijskoffies te gaan halen bij Starbucks en ik denk die caffeine ook wel te kunnen gebruiken.  We hebben nog nooit zo'n efficiente Starbucks met zoveel barista's gezien!

Na de korte pause lopen we door de Innoventions paviljoens, maar zien er niet veel interessants en wat er is heeft lange wachttijden.  Langzaamaan wordt het tijd voor onze eerste fast pass voor het Disney & Pixar Film Festival.  Wachtend daarop zitten we even in het lekker warme Floridiaanse zonnetje.

We hebben geen idee wat te verwachten bij deze attractie, maar hij blijkt heel leuk te zijn!  De eerste film, die we zien is een Mickey filmpje uit de jaren dertig, maar opeens springen de karakters uit het doek wordt het 3D kleur.  Heel erg leuk gedaan!  Verder kijken we twee van Pixar's korte filmpjes.  De moeite waard als je van tekenfilms houdt zoals wij.

Als het klaar is kunnen we meteen door naar Spaceship Earth voor onze fast pass daar.  Dit ritje door de tijd door de bal van Epcot is altijd een favoriet.  Beginnend met de eerste holbewoners reizend door de tijd naar het heden zie je Egyptenaren, Romeinen, monniken en meer. Ze hebben het zo gemoderniseerd dat we op het einde onze eigen futuristische ruimtevakantie kunnen "boeken" met onze foto's en al. Heel leuk!

Eigenlijk wilden we nu de Universe of Energy doen, maar dat is altijd een lange attractie en we hebben net niet genoeg tijd voor onze lunchreservering.  In plaats daarvan lopen we dus naar de World Showcase en kijken rond in Noorwegen waar we gaan lunchen.

Het houten Stav kerkje daar heeft een tentoonstelling over hoe de Noorse cultuur de film Frozen heeft geinspireerd.  Heel interessant!  In de winkel zien we prachtige Dale truien, maar ook super duur helaas. Vroeger was hier een leuk bootritje, maar dat is nu dicht want er wordt een Frozen attractie gemaakt.

Onze lunchreservering is in het Akershus kasteel hier.  Het is een heerlijk smorgasbord buffet met veel zalm en lekkere salads.  Ook komen de Disney prinsessen langs.  Leuk is dat ze niet alleen naar de tafels met kinderen gaan, maar ook bij ons komen kletsen.  Ik ga op de foto met Sneeuwwitje, Assepoester en mijn favoriet Doornroosje.  Allemaal merken ze mijn Pandora ketting met de prinsessenjurken op.


Na die heerlijke lunch lopen Rick en ik door de landpaviljoenen.  Vooral in Marokko wil Rick echt goed rondkijken.  Het duurde 2,5 jaar om dat paviljoen te bouwen en begrijpelijk, want er zijn ontzettend veel mozaieken!  Mijn favorieten zijn Japan, Italie en Frankrijk.  Bij die laatste haal ik een glaasje champagne en nemen we even pause.

Dan is het tijd voor onze Test Track fast pass. Bij deze attractie "test" je een auto.  Er is veel veranderd sinds we hier in 2012 voor het laatst waren.  Voor we in de auto gaan mogen we eerst onze eigen futuristische auto ontwerpen.  Rick laat dat aan mij over en het wordt een interessant geheel.  Ik geloof dat Rick wat aan mijn auto ontwerp capaciteiten twijfelt, maar het eindresultaat is grappig.

De deuren gaan open en we lopen de testruimte binnen, want het is tijd om onze nieuwe creaties uit te proberen.  Ook dit is weer helemaal met de banden om onze armen gedaan, echt geniaal!  We nemen plaats in de testauto's en ook het ritje is veranderd.  Rick vindt het minder, maar ik juist niet.

Op het laatst racen we met 120 km/u over de baan.  Als we weer uitstappen kunnen we zien hoeveel punten onze creaties haalden.  Ik ben best trots op onze 205 punten, de beste vandaag had er 223, dus daar zaten we niet ver vanaf. Zo zie je maar, ook ongewoonlijke ontwerpen kunnen het prima doen.

Nu is het dan tijd voor de Universe of Energy waar we eerder vandaag vanaf zagen.  Dit is een heel grappige film in combinatie met animatronics.  Ellen Degeneris en Bill Nye, the science guy, zijn er hoofdrolspelers in.  Ellen heeft een nachtmerrie over Jeopardy over energie, die door middel van een half uur durende rit met Bill Nye een triomfantelijk einde heeft. Het blijft leuk!

We hebben nog bijna twee uur voor onze avondeten reservering en die gaan we in de World Showcase besteden.  We lopen eerst naar Duitsland waar Rick een biertje haalt.  In Italie bestel ik in het Italiaans een prosecco.  In Frankrijk kreeg ik in het Frans antwoord, hier in het Engels.  De prosecco smaakt er niet minder om.

Al mensen kijkend genieten we op een bankje van onze drankjes.  Een van de dingen, die ik in de parken leuk vind is dat mensen kijken!  Wat een types zie je voorbij komen!  En dan de schattige kindjes in hun Disney costuumpjes, ik verlang dan toch even terug naar toen wij hier met kleintjes kwamen. 

Voor we het weten is het tijd om naar The Living Seas te lopen.  Daar hebben we een reservering bij Coral Reef, een van onze favoriete restaurants in Epcot.  In het restaurant heb je zicht op het aquarium hier dat vele miljoenen liters water heeft en waar je als gast in kan duiken.  Er zwemmen zeeschildpadden en grote roggen in en vele andere vissoorten.

Rick en ik nemen als voorafje de calamari, die heerlijk is!  Als hoofdgerecht nemen we, heel ongewoon, hetzelfde, de regenboogforel.  Daar krijgen we geen spijt van.  Het is werkelijk voortreffelijk bereid en de groentes erbij ook.

Rick wil eigenlijk graag de Illumations show weer zien, maar ik ben bang dat ik het dan morgen niet ga trekken.  We moeten vroeg op en zullen weer de hele dag op pad zijn.  Rick brengt mij terug naar het hotel en gaat dan weer naar Epcot.  Hopelijk ziet hij er nog wat van.  Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij daarna de meisjes ook nog van de Magic Kingdom mag ophalen dus ben blij lekker met de benen omhoog op bed te liggen nu!

Morgen en overmorgen worden lange en late dagen dus ik denk dat het volgende nieuwe blog pas vrijdag zal verschijnen.

Foto's van vandaag staan hier

7 reacties:

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Wat een heerlijke dag! En wat is Epcot toch een schitterend park. Geniet van de komende dagen!

Anoniem zei

De foto's zeggen alles.
Nog veel plezier de volgende dagen.
Blij te mogen meegenieten met jullie waarvoor dank.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat hebben jullie veel gedaan op een dag. Dan 's avonds zeker lekker met je benen omhoog.
Ik ben er nog nooit geweest, wel 15 jaar geleden in Disney Parijs. Leuk om dat een keer gezien te hebben.
Groetjes Wil

Tink zei

Prachtige foto's van de gebouwen van diverse landen
Is er ook een Nederlands parkje of is het daar niet interessant genoeg voor?
Ik zou een moord doen voor een paar harigen met uitjes!

Tink zei

Nog even wat toevoegen. Voordat we naar Oregon verhuisden leerde ik op het Nederlands -Amerika forum Sue kennen. Sue had de VISA loterij gewonnen en ging in hetzelfde jaar als wij naar de USA. Ze begon een blog en het leek me leuk haar te volgen
Sue deed het geweldig in haar eentje. Ze woonde eerst in California maar verhuisde later naar Florida. Een droom van haar was on bij Disney te werken. Ze deed wat cursussen en het lukte haar een leuke baan daar te krijgen met vrij toegang tot alle parken.
Ze woont er ook niet zo ver vandaan met haar kat en wat ik zo grappig vind is dat ze in haar vrije tijd ook in het park door brengt.
Misschien lees je dit wel Sue, ik denk dat dit en die baan wel echt een uitgekomen droom moet zijn. :-) Zo zie je maar Dreams do come true!

Sandrah zei

Jemig! Ik krijg gewoon zin om ook naar Orlando te gaan en de parken te bezoeken. Disneyland Parijs is leuk, maar toch niet te vergelijken met deze parken.

Geniet nog de komende dagen!

Sandra

Petra zei

@Monique - Het blijft mijn favoriete park

@Hilde - Fijn dat je mijn verslagen leuk vindt!

@Wil - Ik stel me voor dat Disneyland Parijs vooral op de Magic Kingdom lijkt

@Tink - Mij werd verteld dat er heel veel landen interesse hadden, maar dat de landen met de meeste sponsorbedrijven werden aangenomen. Kennelijk waren Philips en Nutricia niet te happig. Sue ken ik ook, heb haar (inmiddels hem en heet Ryan) Jaren geleden ontmoet. Hij woont nog steeds in Orlando, we zijn Facebook vrienden, maar had deze keer geen tijd om iets af te spreken.

@Sandra - Ja, Orlando is echt wel uniek inderdaad. Disneyland Californie is ook best leuk, maar haalt niet bij Orlando.