Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, maart 12, 2016

Dag 6 Disney: Magic Kingdom, Disney Springs en vertrek

Ondanks dat we geen wekker hebben gezet staan we keurig om acht uur op.  Ook de meisjes zijn al wakker.  We pakken de van in en zijn al automatisch uitgecheckt dus hoeven dat niet te gaan doen.  Onze Disney banden waren onze sleutels en die hoeven we dus niet weer af te geven.

We rijden naar het Transportation and Ticket Center en parkeren daar de auto in rij 19 van de Simba parkeerplaats.  Het is altijd een handige manier van onthouden waar je staat.  Met de tram worden we naar de monorail gebracht.


Daar staat een flinke rij en even overwegen we weer de boot te nemen.  De Disney medewerker verzekert ons er echter van dat de monorail sneller is.  Inderdaad zitten we al vrij snel in de trein.  Ook voor de Magic Kingdom is het druk, maar we staan al gauw binnen.

Als eerste gaan Rick en ik ontbijt halen van de Starbucks.  De meisjes willen liever een Dole whip ijsje als ontbijt.  We spreken af elkaar bij Space Mountain terug te vinden, want daar hebben we onze eerste fast pass voor.

Space Mountain blijft leuk, al is het voor mij maar beter het maar een keer te doen.  Je wordt namelijk flink van links naar rechts getrokken en dast vindt mijn nek niet zo fijn.  De rij is toch alweer te lang om het nog eens te doen.

Voor onze volgende fast pass van start gaat gaan we nog een attractie doen.  Rick en ik sluiten in de rij voor Buzz Lightyear aan en Saskia en Laura gaan naar de Monsters Inc. Laugh Floor, die wij gisteren al deden.

Buzz Lightyear is een ritje waarbij je op doelwitten schiet met een laserstraal en zo punten vergaart.  Meestal won ik het van Rick, maar dit keer krijgt hij ruimschoots meer punten.  Het is een leuk interactief ritje.

We lopen naar Big Thunder Mountain Railroad en treffen we de meisjes weer.  Ook dit is een leuk ritje wat we al vele jaren niet gedaan hebben.  Onze laatste fast pass is voor de Pirates of the Caribbean.  Saskia en Laura hebben die al gedaan en gaan naar Mickey's Philharmagic.

De Pirates blijven leuk met hun ruige lied en Jack Sparrow (Johnny Depp) erbij.  Wayne de gids vertelde gisteren dat hij de allernieuwste animatronische pop is en daardoor ook het meest levensecht.

Rick en ik willen eigenlijk nog een keer de Haunted Mansion in en het halve uur wachten daar kan nog net voor we willen vertrekken.  Op een gegeven moment lopen er echter allerlei mensen de attractie uit en blijkt die niet te werken.

Daar gaan we niet op wachten, gelukkig hebben we het gisteren ook al gedaan.  Op het plein voor het kasteel wachten we op Laura en Saskia.  We laten nog een paar foto's maken en lopen dan het park uit. Tot ziens, Disney, we hebben weer genoten!

De monorail brengt ons snel terug naar het Transportation Center en daar is het even wachten op de juiste tram.  We hebben besloten om in Disney Springs te gaan lunchen.  Daar is het een bouwput van jewelste, maar de ene open parkeergarage is niet ver van de Wolfgang Puck, ons verkozen restaurant.

Het loopt al tegen tween dus we hebben geen problemen een tafel te krijgen.  We eten er lekker, voor de meisjes pasta met rode saus, ik neem maar weer eens sushi, want daar kan ik geen nee tegen zeggen.  Rick smult van zijn pizza.

Dan gaan we toch echt op weg, hoewel de meisjes nog snacks, ontbijt en lunch willen kopen bij de Whole Foods vlakbij.  Dat duurt ook nog even en het verkeer op de I-4 is heel druk.  Het duurt dus een stuk langer om Orlando uit te komen dan we hadden gedacht.

We rijden tot Savannah, Georgia, waar alle hotels langs de snelweg vol blijken te zijn.  Gelukkig vinden we wel een kam bij de Spring Hill Suites  er in het historische centrum van dit mooie stadje.  We moeten met zijn vieren op een kamer, maar voor een nachtje gaat dat wel.

De meisjes hebben zoveel gesnackt dat ze geen trek meer hebben.  Ze zijn ook doodmoe dus gaan meteen naar bed.  Rick en ik hebben wel lege magen en gaan op zoek naar een restaurant.  Daarvan zijn er hier meer dan genoeg.  Onze keuze valt op Belford's.

Rick neemt de filet mignon en ik een boerenkool salade met peer en een kaasplankje.  Het smaakt ons prima!  Savannah is een superleuk stadje en ik ben al jaren van plan hier eens langer rond te neuzen dan een avond. 

Tijdens het eten kijken we uit op een winkel met verse pralines.  Daar willen we meer van weten!  Ze worden inderdaad voor onze ogen gemaakt en we kopen twee chocolade pralines en een casamel met witte chocolade "koekje". 

Het is al laat dus we rijden daarna terug naar het hotel.  De parkeergarage staat daar flink vol, maar Rick vindt nog net een plekje.  Dan komt de valet man naar ons toe rennen en blijkt dat we de van niet zelf hadden mogen parkeren.  Hij draagt Rick op hem ergens anders te zetten.

Intussen ga ik naar boven en maak me stilletjes klaar voor bed.  De meisjes liggen al in diepe rust.  Rick volgt al snel en we lezen nog wat op onze telefoons voor het lichtje uitgaat.  Opeens houdt Rick mij een krantenartikel voor over een 83-jarige gepensioneerde Wereldbank medewerker, die in zijn huis is doodgeschoten.

Rick vraagt of de man Nederlands was, ik kijk naar de naam en schrik me lam!  Het is een oud-college van mijn vader, die wij ook goed kenden.  We zagen ze voor het laatst bij een Indonesische rijsttafel een paar jaar geleden. Ik kan het gewoon niet geloven en vind het zo erg voor zijn vrouw!  Verdrietig ga ik slapen.  Men heeft geen idee wie de dader was of van een reden.  Zo erg!

Foto's van vandaag staan hier

2 reacties:

Ann zei

Oh wat erg - geen fijn einde van een leuke trip :-(

Sandrah zei

Verschrikkelijk! Dan komt het zinloze (wapen)geweld ineens heel dichtbij... Wat een naar einde van jullie vakantie.

Sandra